ارتوکین تراپی چیست

ارتوکین چیست ؟ Autologous  Conditioned  Serum  /ACS یا سرم تعدیل شده اتولوگ با نام تجارتی” ارتوکین / Orthokine “تولید می شود. ارتوکین تراپی متد جدید و به روز جهت درمان آرتروز است که به صورت هوشمند برروی علت ایجاد کننده آرتروز عمل می کند و مانع فرآیند التهابی و درد همراه با بیماری های تحلیل برنده مفاصل و بافت نرم می شود.

خاستگاه این تکنیک کشور آلمان است و در حال حاضر بعنوان یکی از بهترین و موثرترین روش های کنترل و درمان آرتروز با نتایج بسیار درخشان شناخته می شود. بیماران با مراجعه به پزشک فوق تخصص درد می توانند از مزایای ارتوکین تراپی بهره مند شوند. با روش درمانی ارتوکین تراپی می توان علائم و مشکلات آرتروز نظیر درد، تورم ، محدودیت در حرکت و … را به طور کاملا محسوس با جلسات متوالی درمانی کنترل و درمان نمود. اثرات درمان ارتوکین در درمان آرتروزهای شایع (زانو/ران/مچ پا/شانه و…) بسیار شگرف است و می تواند از انجام بسیاری از جراحی های مفاصل جلوگیری کند. به دلیل اثر بی نظیر ضدالتهابی “ارتوکین”, در درمان تاندون ها و عضلات آسیب دیده نیز بسیار موثر است. به علاوه این روش درمانی جدید در مشکلات دیسک، آرتروز و یا تنگی کانال نخاعی ( که در همه اینها مشکلات التهابی وجود دارد ) مورد استفاده قرار می گیرد.

دکتر محمدرضا کاظمی

هزینه ارتوکین تراپی

بخش قابل توجهی از هزینه ارتوکین تراپی مربوط به کیت های ارتوکین می باشد. این کیت ها ساخت کشور آلمان است و به دلیل تکنولوژی بالای تولید این کیت ها، هر کیت قیمتی حدود ۱۰۰ یورو دارد که توسط بیمار از شرکت وارد کننده خریداری می شود. قیمت ارتوکین بستگی به قیمت ارز هم دارد.

در هر جلسه تزریق ارتوکین حداقل یک کیت مورد نیاز است و از سوی دیگر نظر به ضرورت دقت تزریق نمونه ارتوکین در محل آسیب این مهم در اتاق عمل تحت دستگاه های تصویربرداری انجام می شود که نتیجتا نسبت به تزریقات ساده موجب افزایش هزینه می گردد. هزینه دقیق ارتوکین تراپی تنها پس از معاینه، ویزیت و ارزیابی رادیولوژیک دقیق بیمار و محاسبه تعدادکیت های مورد نظر و تعداد جلسات مورد نیاز جهت ارتوکین تراپی (در اتاق عمل کینیک ارتوکین تراپی) میسر خواهد بود.

ارتوکین تراپی در درمان بیماری های آرتروز زانو ، آرتروز گردن ، دیسک کمر ، آسیب های ورزشی و موارد دیگر کاربرد فراوآنی دارد. برای بررسی این روش درمانی باید به پزشک متخصص درد مراجه کرد.

 

4.4/5 - (15 امتیاز)