اپلیکیشن زودشور

زودشور اولین خشکشویی اینترنتی و آنلاین

محمد رهی جوان تحصیل کرده اهل کاشان است که با دست خالی ولی همت و تلاش فروان با همراهی همسرش توانسته است امروز به یک کارآفرین موفق تبدیل شود. این مطلب را تا انتها مطالعه فرمایید تا از بازار ۱۲۰۰ میلیارد تومانی که محمد به آن فکر می کند با خبر شوید.

با کمی صبر سراغ استارت آپ محمد خواهیم رفت ولی قبل از آن محمد و مجموعه موفق او را به شما معرفی خواهیم کرد. محمد فوق لیسانس فن آوری اطلاعات دارد ولی قبل از اینکه مدرک تحصیلی خود را بگیرد به خاطر علاقه زیادی که به حوزه ای تی داشته است توانسته تجربیات و دانشی بیشتر از مدرک تحصیلی خود بدست آورد.

محمد رهی بعلت داشتن اطلاعات و تجربه خوبی که در حوزه انتقال اطلاعات و هاستینگ داشت، توانست خیلی زود در یک شرکت ارائه دهنده هاستینگ مشغول کار شود. او از این فرصت بدست آمده برای بالابردن دانش برنامه نویسی وب و ساخت اپلیکیشن استفاده کرد و توانست به یک طراح اپلیکیشن و سایت با دانش روز تبدیل شود.

محمد همیشه به فکر پیشرفت کردن و رسیدن به خواسته هایش بود پس به فکر راه اندازی یک کسب و کار افتاد، ولی چه کسب و کاری می توانست راه اندازی کند که هم تجربه و علمش را داشته باشد و هم نیاز به سرمایه گذاری سنگین نداشته باشد؟

ساخت اپلیکیشن ؟  طراحی سایت ؟  فروش هاست و سرور ؟

در میان گزینه های بسیاری که محمد در اختیار داشت تنها یک گزینه بود که می توانست محمد را به موفقیت برساند، پس از اینجا به بعد داستان موفقیت محمد و استارت آپ زود شور را از زبان محمد بخوانید.

زودشور : زود میبره ، زود میشوره ، زود میاره

جناب رهی ایده طراحی اپلیکیشن و سایت زودشور از کی در ذهن شما شکل گرفت؟

داستان از یک مهمانی ساده شروع شد، من و همسرم چون تازه زندگی مشترک را شروع کرده بودیم به رسم خوب ایرانی ها مهمانی زیاد دعوت می شدیم، ولی چون مشغله کاری من و همسرم در شرکت هاست ایران زیاد بود یک روز که مهمانی دعوت بودیم به خاطر نداشتن لباس تمیز غافلگیر شدم و چون از قبل در فکر راه اندازی یک کسب و کار بودم همین نداشتن لباس تمیز بهانه ای شد برای اینکه ببینم این ایده را بررسی کنم که آیا خشک شویی آنلاین وجود دارد یا نه

وجود داشت؟ شما زودشور را با چه مقدار سرمایه شروع کردید؟ همه این پول را از اول تزریق کردید؟

با تحقیقی که کردم دیدم این ایده هنوز اجرایی نشده و من اولین خشکشویی اینترنتی را راه اندازی کردم، مقدار سرمایه گذاری من و همسرم ۳۸ میلیون و سعید که از دوستان خوب من هست ۱۲ میلیون بوده است، این سرمایه گذاری اولیه ما در زودشور بود که البته چون هر سه نفر ما جوان بودیم و این سرمایه گذاری در مرور زمان اتفاق افتاد.

از همان ابتدا زودشور دفتر مستقل داشته؟ لطفا کمی از آمارها موفقیتتان بگویید.

کار ما ابتدا از منزل من و همسرم شروع شد ولی هر سه میدانستیم که با گسترش کار و جذب راننده و… باید به فکر یک دفتر باشیم، پس دفتر بعدی ما یک اتاق از اتاق ها شرکت پدر همسرم در سیدخندان بود ولی آنجا هم بعد از سه ماه برای زودشور کوچک شد و این شد که ما در دفتر فعلی در لویزان مستقر شدیم.

اولین مشتری زودشور یکماه بعد از راه اندازی ثبت سفارش کرد ولی این روند به سرعت تغییر کرد و ما در ایام قبل از عید نوروز بیشترین ثبت سفارش را تجربه کردیم، کار زودشور ابتدا از مناطق ۱ تا ۴ شروع شد ولی خیلی زود مناطق یک تا هشت هم مورد پوشش قرار گرفتند و با تلاش بسیاری که صورت گرفت در حال حاضر مناطق ۲۲ گانه تهران تحت پوشش زودشور می باشد.

زودشور کارش را به سه نفر شروع کرد و الان خانواده ما ۱۸ نفر هست.

استارت آپ ها در ایران با چالش های مختلفی روبرو هستند، زودشور هم چالشی پیش رو داشته است؟

متاسفانه در کشورمان تا کسب و کاری براساس دانش و فناوری شکل می گیرد ، تمام کسب و کارهای سنتی و صنفشان جبهه می گیرند که شاید استات آپ جدید جای آنها را بگیرد و آنها نتواند با فناوری رقابت کنند. زودشور هم خارج از این ماجرا نبوده و از همان ابتدا در گرفتن مجوزها مشکل داشته ایم.

با اینکه زودشور هیچ خشک شویی ندارد و تمام سفارشات خود را به خشک شویی های منتخب و دارای مجوز میدهد ولی باز مقاومت ها و چالش هایی در این مورد برای ما وجود دارد.

بیشترین هزینه ای که یک خشک شویی آنلاین دارد چیست؟

بیشترین هزنه زودشور در بخش عملیاتی است و مهم ترین هزینه هایی که به آن می توان انتشار کرد هزینه پرسنل و بعد از آن هزینه خودرو (حمل و نقل) است.

زودشور بعنوان یک خشک شویی آنلاین موفق در جذب سرمایه گذار موفق بوده است؟

جذب سرمایه گذار نیاز به زیرسازی هایی دارد تا هم سرمایه گذار نفع ببرد هم سرمایه پذیر پیشرفت کند، یکی از اقدامات خوب خشک شویی آنلاین زودشور در شکل جذب سرمایه گذار بوده است، ما ابتدا زودشور را به موفقیت نزدیک کردیم و بعد برای پیشرفت بیشتر سرمایه گذار اقدام کردیم و موفق شدیم شرایط برد برد را برای زودشور و سرمایه گذار پدید بیاوریم.

داشتن دانش طراحی و ساخت اپلیکیشن شما، چقدر در پیشرفت زودشور کمک کرد؟

خیلی کمک کرد، مخصوصا برای ما که در ابتدای کارسرمایه چندانی نداشتیم، چون هزینه ای برای طراحی سایت و اپلیکیشن ندادیم و خودمان طراحی کردیم، باعث شد بتوانیم پولمان را جاهای دیگر هزینه کنیم.

البته طراحی اپلیکیشن و سایت زودشور هر روز در حال بازطراحی و پیشرفت هست و با اینکه دیگر خودم این کار انجام نمیدهیم ولی چون دانش کافی برای نظارت و ایده دادن دارم کارها راحت تر و سریعتر پیش می رود.

ثبت سفارش فقط از طریق اپلیکیشن زودشور امکان پذیر است؟

خیر، ما تمام راه های ارتباطی با مشتریان را در نظر گرفته ایم و همه پنجره ها برای ارتباط با مشتریان باز است، سفارش از طریق سایت زودشور ، ثبت سفارش تلفنی و تلگرامی راه هایی هست که می شود سفارش ها را ثبت کرد.

کاربران برای دانلود اپلیکیشن زودشور و ثبت سفارش باید به کجا مراجعه کنند؟

توصیه می کنم بازدیدکنندگان سایت خرید ناب حتما به سایت زودشور مراجعه کنند تا هم با خدمات و مناطق تحت پوشش ما بیشتر آشنا شوند و هم اپلیکیشن زودشور را از طریق لینک هایی که وجود دارد دانلود نمایید.

بازدید از سایت زودشور

البته ثبت سفارش تنها از طریق اپلیکیشن زودشور نیست و همه می توانند از طریق سایت و از طریق تلفن در زودشور ثبت سفارش کنند.

حضور زودشور در نمایشگاه الکامپ ۹۷

زودشور از جمله شرکت هایی بود که در نمایشگاه الکامپ سال ۱۳۹۷ حضور پررنگ و قدرتمندی داشت و شاید از نکات برجسته این حضور ارائه ارئه طرح خشکشویی آنلاین در مقابل وزیر ارتباطات بود.

در نمایشگاه الکامپ سال ۹۷ ، زودشور اقدام جالب دیگری انجام داد که مورد توجه غرفه دارن قرار گرفت، زودشور قبل از افتتاح نمایشگاه اعلام کرد که غرفه دارن می توانند در ایام نمایشگاه و انتهای روز لباس های خود را تحویل زودشور بدهند و فردای آن روز قبل از مراجعه بازدیدکنندگان نمایشگاه لباس های خود را تحویل بگیرند و از آنجایی که نمایشگاه در گرم ترین ایام سال برگزار شده بود این خلاقیت زودشور مورد توجه و استقبال غرفه دارن قرار گرفت.

امتیاز این مقاله