اشتباهاتی که عمر باتری گوشی را کم می کند

اشتباهاتی که عمر باتری گوشی را کم می کند

یکی از مهم ترین و اصلی ترین وسایل امروزی که پیشرفت فراوانی را در آن مشاهده نموده ایم، متعلق به گوشی های هوشمند است که بی شک در زندگی تمام ما انسان ها موثر بوده اند و توانسته به بهترین شیوه و شکل ممکن بدرخشند.

باتری موبایل

با این وجود باید به شدت مراقب آنها باشیم تا مشکلاتی برای آنها ایجاد نشود. از این رو یکی از مهم ترین قطعات موبایل که بدون وجود آن موبایل بکارایی خود را از دست می دهد، باتری موبایل است که باید از برخی نکات در سلامت و عملکرد بهتر آن استفاده نماییم.

مجله اینترنتی خرید ناب قصد دارد در این مقاله به بررسی نکات مهم در مورد اشتباهاتی که عمر باتری گوشی را کم می کند، بپردازد. با ما همراه باشید.

باور غلط در مورد باتری گوشی موبایل

برخی افراد بر این باور هستند که اگر از باتری گوشی خود به خوبی مراقبت کنند، می‌توانند برای همیشه بدون هیچ مشکلی از آن بهره ببرند. باتری گوشی در نهایت یک کالای مصرفی است. این یعنی مانند لاستیک خودرو که عمر مشخصی دارد، باتری گوشی هم سرانجام بعد از پایان چرخه‌ عمر خود باید تعویض شود.

باور غلط در مورد باتری گوشی موبایل
باور غلط در مورد باتری گوشی موبایل

اگرچه مانند هر کالای دیگری می‌توانید کارهایی را برای افزایش عمر باتری گوشی انجام دهید، اما این محدودیت‌ها تجربه‌ استفاده از گوشی را هم تحت تاثیر قرار می‌دهند. به طور کلی بهتر است در مورد باتری گوشی چندان حساس نباشید. اگرچه بیشتر کاربران نمی‌توانند شخصا باتری گوشی خود را تعویض کنند، اما واقعیت این است که تعویض باتری موبایل هزینه‌ خیلی زیادی ندارد.

بنابراین اگرچه توصیه‌های مربوط به افزایش عمر باتری مفید هستند، اما بهتر است چندان خود را به زحمت نیندازید و با وخیم شدن وضعیت باتری، می‌توانید با مراجعه به مراکز تعمیر آن را تعویض کنید.

شارژ کردن مداوم باتری

حتماً شما هم شنیده‌اید که نباید باتری گوشی را تا زمانی که شارژ آن به صفر نرسیده، شارژ کنید اما این تصور اشتباه است. درواقع باتری‌های مدرن امروزی از نوع باتری‌های لیتیومی و پلیمری هستند که اکثر آن‌ها حافظه شارژ ندارند. پس نیازی نیست تا منتظر بمانید که شارژ باتری به صفر برسد.

معمولاً تولیدکنندگان باتری گوشی‌های هوشمند عمر یک باتری را براساس تعداد دفعات شارژ که به صفر می‌رسد، می سنجند که حدود ۴۰۰ تا ۶۰۰ بار است. درنتیجه اگر بخواهید عمر باتری گوشی شما افزایش پیدا کند می‌بایست تعداد دفعات شارژ آن را بیشتر کنید.

به‌طوری که هر وقت شارژ باتری به ۱۰ تا ۲۰ درصد رسید آن را شارژ کنید. با این راهکار می‌توانید، تعداد دفعات شارژ باتری در راستای افزایش عمر آن را به ۱۰۰۰ تا ۱۱۰۰ بار افزایش دهید.

GPS را خاموش کنید

امروزه بسیاری از اپلیکیشن‌ها به روشن بودن مداوم GPS گوشی شما نیاز دارند. حتی گاهی اوقات بدون اینکه یادتان باشد، GPS شما همچنان به قوت خود باقی‌ست و این نیز از دیگر اشتباهات رایج در مورد باتری گوشی است که بیشتر از آنچه که فکرش را کنید، به باتری گوشی شما آسیب می‌زند.

دلیل این امر این است که GPS به طور فعال سیگنال‌های مختلف ماهواره‌ای را برای ردیابی موقعیت دقیق شما بازیابی می‌کند. همراهان مجله اینترنتی خرید ناب با توجه به این موضوع، وقتی GPS همیشه روشن است، گوشی هوشمند شما دائما و بدون وقفه در حال گوش دادن به سیگنال‌ها است و بخش نسبتا زیادی از باتری شما را استفاده می‌کند.

استفاده از شارژر تقلبی و بی‌کیفیت

می‌توان گفت یکی از مهم‌ترین و رایج‌ترین عوامل کاهش عمر باتری موبایل، استفاده از شارژر فیک و بدون کیفیت است. در خیلی از مواقع کاربران قیمت ارزان‌تر را بر کیفیت نرجیح می‌دهند در صورتی که با این کار مقدمات خرج بزرگ‌تر، یعنی تعویض باتری موبایل را فراهم می‌کنند.

هر باتری ولتاژ ورودی خاص خودش را دارد و شارژر مخصوص آن گوشی هم همان ولتاژ را به باتری وارد می‌کند اما شارژرهای معمولی که در بازار هستند ولتاژ را به صورت یکنواخت وارد باتری می‌کنند و همین باعث کاهش عمر باتری موبایل می‌شود.

استفاده از شارژر تقلبی و بی‌کیفیت
استفاده از شارژر تقلبی و بی‌کیفیت

استفاده از نور و ویبره برای اعلان‌ها

بسیاری از افراد عادت دارند در محیط کار یا هنگام درس خواندن و … گوشی خود را به حالت سایلنت یا بی صدا در می‌آورند. اما قرار دادن گوشی در حالت زنگ همراه با لرزش و نور می‌تواند نه تنها شارژ باتری را به شدت کاهش دهد، بلکه می‌تواند عمر گوشی را کاهش دهد. بر همین اساس است که بهتر است اعلان‌های گوشی خود را خاموش یا محدود کنید.

اتصال به برق بعد از شارژ شدن

گوشی‌های هوشمند مدرن این قابلیت را دارند که با رسیدن باتری به ۱۰۰ درصد، شارژ را متوقف کنند. با این حال، این بدان معنا نیست که شارژر کار نمی‌کند.

در صورت استفاده از دستگاه در حالت شارژ و کم شدن باتری، شارژر مجدد شروع به کار کرده و تلاش می‌کند تا باتری دستگاه شما را به حداکثر برساند. همچنان توصیه می‌شود از گوشی هوشمند خود در حال شارژ استفاده نکنید. این کار سبب آسیب رساندن به سلول‌های باتری و تحت تاثیر قرار گرفتن زمان و هم عمر مفید دستگاه می‌شود.

جدا کردن قاب گوشی در حین شارژ شدن

توجه داشته باشید که قبل از متصل کردن گوشی به شارژر می بایست قاب گوشی را جدا کنید چرا که می تواند باعث گرم شدن بدنه گوشی و فشار آمدن به باتری شود. از این رو این نکته را در حین شارژ کردن گوشی به خاطر داشته باشید.

باتری گوشی را هر سه ماه یکبار تا انتها خالی کنید

براساس توصیه‌هایی که از سوی سازندگان باتری گوشی‌های هوشمند می‌شود بهتر است هر سه ماه یک بار شارژ باتری گوشی را به صفر برسانید و بعد آن را دورباره شارژ کنید. این کار باعث افزایش طول عمر باتری موبایل خواهد شد.

روشنایی صفحه

یک اشتباه رایج در مورد باتری موبایل که در میان پدر و مادرها زیاد مشاهده می‌شود، این است که میزان روشنایی صفحه نمایش گوشی آنها کورکننده است. این کار نه تنها باعث آسیب رساندن به چشم آنها می‌شود، بلکه باتری بیچاره هم آسیب می‌بیند.

صفحه نمایش گوشی از بیشترین منابع موجود در تلفن همراه استفاده می‌کند. این بدان معناست که هرچه میزان روشنایی صفحه بالاتر باشد، میزان تخلیه باتری نیز به همان نسبت بیشتر خواهد بود و خیلی زود زمان تعویض باتری موبایل فرا می‌رسد. بنابراین، سطح روشنایی صفحه نمایش خود را به حداقل برسانید، اما نه به حدی که به چشم خود فشار بیاورید.

روشنایی صفحه
روشنایی صفحه

فضای مرطوب

گرمای شدید و رطوبت هوا و سایر شرایط آب و هوایی خطرناک می‌تواند عمر تلفن شما را کوتاه کند. گرمای اضافی می‌تواند باعث از بین رفتن داده‌ها یا فساد باتری شود.

هوای سرد و مطروب نیز به همان اندازه بسیاری از مشکلات را ایجاد می‌کند. در دمای پایین، برخی از تلفن‌های هوشمند خاموش می‌شوند، مشکلات صفحه نمایش دارند یا باتری آن‌ها تمام می‌شود.

کلام پایانی

مجله اینترنتی خرید ناب نکاتی را در مورد عمر باتری تلفن همراه بیان کرد که می تواند در سالم نگه داشتن باتری کمک شایانی به شما بکند اما این به آن معنی نیست که باتری همیشه سالم خواهد ماند و با این روش ها از تعویض باتری در امان هستید.

تاریخ مصرف باتری تلفن همراه شما مشخص شده است و با این روش ها صرفا می توانید تعویض آن را به تعویق اندازید.

5/5 - (1 امتیاز)