ترفندهای براق کردن ناخن ها

ترفندهای براق کردن ناخن ها

براقیت ناخن های دست برای خانم ها همانند براقیت ماشین مشکی برای آقایان اهمیت دارد. این مثال می تواند اهمیت براق بودن ناخن ها برای خانم ها را به خوبی به شما شرح دهد. آقایان مشکل خود را با سرامیک بدنه و کاور کردن بدنه خودروی خود برای همیشه حل کرده اند. اما خانم ها هنوز راه حلی برای حل مشکل همیشگی براقیت ناخن های خود پیدا نکرده اند و در اکثر مواقع از روش های موقتی چون استفاده از لاک های ناخن براق کننده ی گله مند هستند.

در ادامه مطلب مجله اینترنتی خرید ناب قصد دارد خانم ها را برای داشتن ناخن های براق و طبیعی کمک کند. امیدوار هستیم این مطلب برای شما مفید واقع شود.

ترفندهایی برای داشتن ناخن زیبا و براق

خانم هایی که مایل به تقویت ناخن و براق یا شفاف کردن ناخن های خود هستند و راهکار آن را نمی دانند، نکاتی را که در ادامه بیان خواهد شد را به دقت مطالعه کنند.

ترفندهایی برای داشتن ناخن زیبا و براق
ترفندهایی برای داشتن ناخن زیبا و براق

عدم استفاده از استون

هنگامی که می خواهید لاک های خود را پاک کنید از استون خالص برای پاک کردن آن استفاده نکنید بخاطر اینکه باعث خشک شدن ناخن های شما می شود. این امر قدرت آنها را کم کرده و آسیب دیدن و شکستن ناخن را بهمراه خواهد داشت که در ادامه منجر به کدر شدن ناخن می شود.

آب لیمو ناخن های شما را شفاف می کند

آب لیمو برای ناخن بسیار مفید است و می توانید به روش های مختلف از آن استفاده کنید. روش اول این است که به اندازه  استکانی بردارید. یک چهارم آن را آب لیمو بریزید. به اندازه دو قاشق غذاخوری مایع دستشویی به آن اضافه کنید و بقیه استکان را با آب پر کنید. بعد ناخن هایتان را ۵ دقیقه در این محلول بگذارید. یادتان باشد بعد از این کار حتما باید دستان خود را با آب بشویید.
روش ساده تر این است که اگر لیمو ترش تازه دارید آن را برای نیم تا یک دقیقه روی ناخن های خود بکشید. البته لیمو برش داده شده برای این کار مناسب است نه پوست آن.
در یک روش دیگر می توانید یک قاشق غذا خوری آب لیمو ترش تازه را با ۲ تا ۳ قاشق غذا خوری جوش شیرین مخلوط کنید و روی ناخن ها بمالید، بگذارید ۱۰ دقیقه بماند و سپس با آب گرم بشویید و گرم مرطوب کننده بزنید.
در روش دیگر آبلیمو را در یک ظرف می ریزید و ناخن های خود را بمدت ۱۰ دقیقه در آن قرار می دهید. سپس سرکه را با مقداری آب گرم مخلوط می کنید و ناخن های خود را با استفاده از یک برس مسواک می زنید و تمیز می کنید.

براق کردن ناخن ها با گلاب

یک راه بسیار مؤثر برای داشتن ناخن های براق استفاده از گلاب است. شما می توانید هر روز ناخن های خود را با مقدار کمی گلاب ماساژ دهید تا به براقیت ناخن های خود بی افزایید. توجه داشته باشید تکرار مکرر این کار برای نتیجه مثبت فراموش نشود.

استفاده از وازلین

هر کجا که می‌روید یک قوطی کوچک وازلین در کیف دستی خود داشته باشید. مقداری برداشته و بعد از هر بار شستن دست، ناخن‌های خود را به آرامی ماساژ دهید. این کار از کاهش رطوبت جلوگیری می‌کند و بنابراین ناخن‌های تغذیه شده شما برای همیشه می‌درخشند! اگر در مورد روش‌های درمانی دیگر تنبل هستید، مطمئن باشید که با استفاده وازلین جواب خواهید گرفت.

ناخن‌های خود را مخصوصاً بعد از هر بار حمام و قبل از خواب هر شب با آنها ماساژ دهید. شما همچنین می‌توانید از بالم‌های لب بی‌رنگ به عنوان کرم ناخن خود استفاده کنید، آنها معجزه می‌کنند.

براق کردن ناخن با روغن زیتون

روغن زیتون یکی از روغن های مناسب برای درخشان کردن ناخن ها است. چند قطره از روغن زیتون را به آب گرم اضافه کنید و دستان خود را در آن قرار دهید و ناخن های خود را با آن ماساژ بدهید قبل از اینکه از لاک استفاده کنید روغن زیتون را به طور مستقیم بر روی ناخن هایتان بمالید همچنین می توانید ۱ یا ۲ قاشق غذاخوری آبلیمو را به روغن زیتون اضافه کنید و دستان خود را در آن قرار بدهید.

براق کردن ناخن با روغن زیتون
براق کردن ناخن با روغن زیتون

سرکه سیب و شفافیت ناخن ها

گاهی وقت ها کدر شدن ناخن به خاطر قارچ وو عفونت است در این صورت سرکه سیب به شما بسیار کمک خواهد مرد. کافی است آب و سرکه سیب را به اندازه مساوی با هم ترکیب کنید و روزی سه بار اجازه بدهید ناخن هایتان به مدت ۲۰ دقیقه با آنها خیس بماند. بعد حتما ناخن ها را خشک کنید.

شیر

وقت ندارید یا فقط احساس تنبلی می‌کنید؟ نگرانی‌های خود را کنار بگذارید. مقداری شیر گرم در ظرفی بریزید و ناخن‌های خود را در شیر فرو کنید. چند دقیقه صبر کنید، اجازه دهید ناخن‌های شما مواد غذایی را از شیر جذب کنند. سپس دستتان را بشویید و با استفاده از کرم ناخن یا حتی کرم دست آن را مرطوب کنید.

استفاده از سرکه سیب برای شفافیت ناخن ها

یکی از دلایلی که باعث می شود ناخن های شما زیبا نشان داده نشود وجود قارچ و عفونت است. برای جلوگیری از این امر استفاده از سرکه سیب بسیار مفید است به این صورت که سرکه و آب را به میزان مساوی با هم ترکیب کنید و ناخن های خود را هر روز روزی سه بار به مدت ۲۰دقیقه در این محلول قرار بدهید.

براق کردن ناخن ها با خمیر دندان

بیایید فکر کنید یک لاک ناخنی دارید که در درون آن خمیر دندان است. کافی با خمیر دندان اینگونه رفتار کنید تا به ناخن های براق و زیبا دست پیدا کنید. بهره بردن از این روش همانند مسواک زدن است و تنها فرق آن استفاده از برس لاک ناخن به جای مسواک است.

کلام پایانی

در این مقاله سعی کردیم به اینکه چطور ناخن هایی براق داشته باشیم بپردازیم همچنین به شما چند راهکار کم هزینه و در دسترس و راحت نشان بدهیم. امیدواریم که خواندن این مقاله در مجله اینترنتی خرید ناب برای شما مفید بوده باشد و توانسته باشد که شما را ترغیب به رسیدگی بیشتر ناخن هایتان برای حفظ سلامت آنها بکند.

5/5 - (1 امتیاز)