عینک جدید شرکت متا

عینک جدید شرکت متا رونمایی شد

متا در کنفرانس Connect 2024 از هدست کوئست ۳S، مدل هوش مصنوعی Llama 3.2 و عینک واقعیت افزوده جدیدی به نام Orion رونمایی کرد. این عینک اولین عینک AR واقعی متا با قابلیت های پیشرفته است، اما هنوز در حالت نمونه اولیه قرار دارد.

متا اعلام کرد که عینک هوشمند هولوگرافیک Orion را که از یک دهه پیش در حال توسعه بوده، نسبت به سایر محصولات AR راحتتر می توان استفاده کرد. این شرکت باور دارد که Orion پیشرفته ترین عینک واقعیت افزوده ای است که تاکنون ساخته شده است.

مشخصات عینک هوشمند AR متا Orion

عینک هوشمند جدید متا، Orion، شما را از بقیه جهان جدا نمی کند و امکان ارتباط چشمی با دیگران را فراهم می کند. این عینک سبک است و در محیطهای داخلی و بیرونی قابل استفاده است. کنترل آن از طریق ردیابی حرکات دست یا تشخیص ژست انگشتان با استفاده از مچ بند انجام می شود.

عینک Orion متا میتواند عناصر هولوگرافیک را روی محیط واقعی قرار دهد و تجربیاتی فراتر از نمایشگر گوشی هوشمند ارائه دهد. همچنین، با استفاده از هوش مصنوعی، اطلاعات جذابی درباره جهان پیرامون شما فراهم می کند.

مشخصات عینک هوشمند AR متا Orion
مشخصات عینک هوشمند AR متا Orion

چالش ها در ساخت عینک جدید متا

متا میگوید که چالش اصلی در تولید عینک Orion، قرار دادن پیشرفته ترین قطعات در کوچکترین فضا بوده است. این عینک بزرگترین میدان دید را در کوچکترین فرم فکتور دارد و می تواند برای مولتی تسکینگ، تماشای محتوا و مشاهده هولوگرام و… در اندازه واقعی استفاده شود.

متا اعلام کرده که چند سال طول می کشد تا عینک Orion به بازار عرضه شود. این دستگاه یک محصول تحقیقاتی نیست و تنها کارمندان متا و گروهی منتخب از مخاطبان می توانند آن را آزمایش کنند. این آزمایش ها برای بهبود نمونه اولیه و حرکت به سمت نسخه مصرفی انجام می شود. طبق نقشه راه متا، این شرکت قصد دارد اولین عینک AR واقعی خود را در سال ۲۰۲۷ عرضه کند.

تاریخچه و محصولات شرکت متا

شرکت متا، که قبلاً با نام فیسبوک شناخته می شد، در سال ۲۰۰۴ توسط مارک زاکربرگ، ادواردو ساورین، داستین موسکوویتز و کریس هیوز تأسیس شد. این شرکت در ابتدا به عنوان یک شبکه اجتماعی برای دانشجویان دانشگاه هاروارد شروع به کار کرد و به سرعت به یکی از بزرگترین شبکه های اجتماعی جهان تبدیل شد. در سال ۲۰۲۱، نام شرکت به متا تغییر یافت تا تمرکز بیشتری بر روی پروژه های مرتبط با متاورس داشته باشد.

خدمات شرکت متا شامل موارد زیر است:

• شبکه های اجتماعی: فیسبوک، اینستاگرام، واتساپ و مسنجر.

• تبلیغات دیجیتال: ارائه پلتفرم های تبلیغاتی برای کسب و کارها.

• واقعیت مجازی و افزوده: توسعه و ارائه محصولات مرتبط با واقعیت مجازی و افزوده از جمله هدست های Oculus.

• پلتفرم های ارتباطی: ابزارهایی مانند فیسبوک واچ و پورتال فیسبوک برای ارتباط ویدئویی.

امتیاز این مقاله