حکم سنگین دادگاه فدرال برای کارولین الیسون

حکم سنگین دادگاه فدرال برای کارولین الیسون

در روز سه‌شنبه، قاضی دادگاه فدرال، کارولین الیسون، مدیرعامل سابق آلامدا ریسرچ، را به ۲۴ ماه حبس محکوم کرد. الیسون که در پرونده صرافی FTX نقش داشته، باید جریمه ای ۱۱ میلیارد دلاری بپردازد و پس از حبس، به مدت ۳ سال تحت نظر قرار گیرد.

الیسون ۲۹ ساله میتواند دوران حبس خود را در یک مرکز امنیتی نزدیک به بوستون، جایی که خانواده اش زندگی می کنند، سپری کند. با وجود این حکم، قاضی لوئیس آ. کاپلان نسبت به الیسون که شاهد کلیدی در دادگاه سم بنکمن فرید نیز هست، احساس دلسوزی داشت. او عنوان کرد که الیسون آسیب‌پذیر بوده و مورد سوءاستفاده قرار گرفته است.

با این حال، قاضی دادگاه تأکید کرد که داستان صرافی FTX یکی از بزرگترین کلاهبرداری های مالی در کشور بوده و همکاری الیسون برای نادیده گرفتن دوران محکومیتش کافی نیست. همچنین، چون جرم او فدرالی است، برای درخواست آزادی مشروط باید حداقل ۷۵ درصد از دوران حبسش را در زندان بگذراند.

همکاری کارولین الیسون در پرونده سم بنکمن فرید

الیسون در طول محاکمه سم بنکمن فرید شهادت داد و ادعا کرد که بنکمن فرید سعی کرده به مقامات خارجی رشوه دهد و عمداً داده های مالی گمراه کنندهای به وام دهندگان ارائه کرده است. دادستان ها عنوان کردند که شهادت الیسون یکی از اجزای مهم در محکومیت بنکمن فرید بوده و او فعالانه با وزارت دادگستری همکاری داشته است.

وکیل الیسون، به دادگاه گفت که موکلش توسط بنکمن فرید فریب خورده و برای جلب رضایت او در این طرح کلاهبرداری مشارکت داشته است. الیسون پیش از قرائت حکم خود عنوان کرد که نمی‌تواند حجم خسارات و دردی که ایجاد کرده را تصور کند و از اینکه شجاع نبوده، عذرخواهی کرد.

او ۴۵ روز زمان دارد تا داوطلبانه خود را برای اجرای حکم دادگاه به زندان معرفی کند.

حکم دادگاه فدرال برای کارولین الیسون
حکم دادگاه فدرال برای کارولین الیسون

سم بنکمن فرید، بنیانگذار و مدیرعامل سابق صرافی FTX، به دلیل کلاهبرداری چندین میلیارد دلاری به ۲۵ سال زندان محکوم شد. او به اتهامات مختلفی از جمله کلاهبرداری آنلاین، کلاهبرداری اوراق بهادار و پولشویی محکوم شده است. همکاران نزدیک او، از جمله کارولین الیسون، شهادتهای مهمی علیه او ارائه کردند. قاضی دادگاه تأکید کرد که جرایم بنکمن فرید بسیار سنگین بوده و حکم ۲۵ سال زندان برای او صادر شد. این پرونده یکی از بزرگترین کلاهبرداریهای مالی در تاریخ ایالات متحده محسوب میشود.

امتیاز این مقاله