رسوب زدایی و هواگیری رادیاتور

رسوب زدایی و هواگیری رادیاتور

معمولا رسوب زدایی و هوا گیری رادیاتور شوفاژ قبل از راه اندازی پکیج یا همان قبل از شروع فصل سرما و زمستان انجام می گیرد. دلیل انتخاب این زمان این است که با شروع کاربرد پکیج در فصل سرما به ویژه زمستان، تمام رسوبات موجود در سیستم و رادیاتور شوفاژ، از طریق پمپ پکیچ وارد دستگاه می شودو می تواند مشکلات زیادی از جمله گرفتگی توری صافی و سرشیر رادیاتور و مسیر آب در لوله کشی را موجب گردد.
به دلیل نزدیک شدن به فصل سرما ، مجله اینترنتی خرید ناب با شما همراه شده تا نحوه رسوب زدایی و هواگیری رادیاتور را مرور کنیم.

گام نخست در رسوب زدایی

قبل از هر کاری ابتدا وسیله گرمایشی را خاموش کنید و آنقدر صبر کنید تا خنک شود و آب موجود در آن دست شما را اذیت نکند.

 گام دوم جدا سازی رادیاتور

در مرحله بعد، باید رادیاتور را از بقیه اجزای آن مانند لوله‌ها جدا کنید.
ابتدا شیر رادیاتور ترموستاتیک (TRV) را با چرخاندن آن به حالت ‘۰’ یا خاموش درآورید.
درپوش پلاستیکی ولو رادیاتور را بردارید و سپس با استفاده از آچار، شیر را در جهت عقربه‌های ساعت بچرخانید. هنگام بستن ولو رادیاتور، تعداد دورهایی که ولو را می‌چرخانید بشمارید و آن عدد را جایی یادداشت کنید. این به شما کمک می‌کند تا بعداً راحت‌تر رادیاتورهای خود را دوباره وصل کنید.
جدا سازی رادیاتور
جدا سازی رادیاتور

گام سوم تخلیه آب

شیر ورودی در آب مصرفی که وارد پکیج می شود را ببندید و بخش شیرپرکن که در زیر پکیج است را باز نمایید. سپس پایین ترین شیر آب گرم ساختمان را باز نمایید و منتظر پایین آمدن عقربه فشار بار بر روی صفر باشید.در زیر پکیج ۴ عدد شلنگ وجود دارد که اولی از سمت راست شلنگ برگشت از شوفاژ است. شلنگ بعدی ورودی آب سرد و بعد از آن خروجی آب گرم می باشد. اخرین شلنگ هم خروجی رفت شوفاژ نامیده می شود

گام چهارم شسته شو

بعد از مرحله تخلیه آب می توانید شلنگ ها را از زیر پکیج باز کنید و با کمک مغزی که قبلاٌ تهیه نمودید ابتدا ورودی آب سرد را به بخش برگشت شوفاژ متصل نمایید و سپس شلنگ رفت را در ظرف بزرگتری بگذارید و شیر ورودی آب سرد را باز نمایید و تا وقتی که آب خروجی از شلنگ کامل تمیز و شفاف نشده، نباید شیر بسته شود. مجدد این کار را برعکس انجام دهید و این دفعه ورودی آب سرد را به بخش رفت شوفاژ خود وصل نمایید و شلنگ برگشت را در ظرف بگذارید که باعث تمیزی مسیر لوله کشی و برعکس بشود و جرم ها و شن و رسوبات تخلیه گردد.

5/5 - (1 امتیاز)