کرایه ویلا اطراف تهران

کرایه ویلا اطراف تهران و دوری از هیاهوی شهر برای ساکنین تهران

زندگی در تهران کار ساده‌ای نیست، تحمل آلودگی هوای تهران و شلوغی و ازدحام بی‌حدواندازه آن، ممکن است گاهی تمام انرژی شما را تخلیه کرده و روح و روانتان را کدر کند. در چنین شرایطی، تجربه سفر‌های کوتاه یک‌روزه در روزهای آخر هفته به محیطی آرام و بکر، می‌تواند جانی تازه به روح شما ببخشد.

کرایه ویلا اطراف تهران

مسافرت، یکی از دغدغه‌های افرادی است که شغلی دولتی دارند و نمی‌توانند به‌خاطر شرایط کاری، مرخصی بگیرند؛ اما با وجود روستاهای اطراف تهران، دیگر نیازی نیست که نگران سفرکردن باشید. کرایه ویلا اطراف تهران و دوری از هیاهوی شهر برای ساکنین تهران، می‌تواند آخر هفته‌ای متفاوت را برای آن‌ها به ارمغان آورد.

پایتخت‌نشینان با سفر به این مناطق و قدم‌گذاشتن در آن‌ها، می‌توانند هوای پاکیزه و سبکی را در دل طبیعت سبز تنفس کنند. با وجود چنین موهبت‌هایی حوالی تهران، دیگر بهانه‌ای برای خانه‌نشینی وجود ندارد. شما می‌توانید همین آخر هفته بار سفر را ببندید و یک روز را به طبیعت‌گردی اطراف اختصاص دهید.

به همین سبب قصد داریم تا در این مطلب، به معرفی بهترین و جذاب‌ترین جاهای دیدنی اطراف تهران بپردازیم. پس اگر پایتخت‌نشین هستید یا به هر دلیلی برای مدتی مهمان تهران بزرگ شده‌اید، تا پایان این مطلب با ما همراه باشید تا با مقاصدی جذاب برای سفر‌های کوتاه در اطراف تهران، آشنا شده و تعطیلات دلپذیری را برای خود رقم بزنید.

آخر هفته‌ای متفاوت با سفر به ییلاقات و روستاهای اطراف تهران و دور از شلوغی شهر

تهران یک کلان‌شهر در دامنه کوه‌های البرز است که اکثر ییلاقات آن، در همین دامنه قرار گرفته‌اند به همین دلیل این ییلاقات، آب‌وهوای خنک و دلنشینی دارند. در این بخش، به معرفی مناطق مناسب سفر کوتاه‌مدت به اطراف تهران می‌پردازیم:

روستاهای اطراف تهران

کردان، منطقه‌ای پرطرف‌دار بین روستاهای اطراف تهران

روستای کردان در نزدیکی کرج، از ییلاق‌های دوست‌داشتنی تهران است و به جهت فاصله کمی که با پایتخت دارد، محل مناسبی برای سفر یک‌روزه و کمپینگ در اطراف تهران محسوب می‌شود. در حال حاضر روستای تاریخی کردان به دلیل آب‌وهوایی دل‌نشین و سرسبز، به یکی از محبوب‌ترین روستاها برای گردشگران تبدیل شده است.

در سال‌های اخیر، بافت قدیمی این منطقه به ویلاهایی شیک و گران‌قیمت تبدیل شده است. شما با اجاره روزانه ویلا در این روستا، می‌توانید هم از آب‌وهوای تمیز آن لذت ببرید و هم از دیدنی‌های کردان نظیر: رودخانه کهار، باغ‌های میوه، رودخانه کردان، برج مقبره و… دیدن نمایید.

اوشان فشم، طبیعت گرفتار در پایتخت

اوشان فشم، یکی دیگر از ییلاق‌های معروف تهران است که به اوشون فشم هم شهرت دارد. فشم، از مناطق ییلاقی نزدیک پایتخت است که جاذبه‌های گردشگری و طبیعی بسیاری دارد و به همین جهت، گردشگران زیادی برای پیک‌نیک و تفریح در طبیعت به این منطقه ییلاقی سفر می‌کنند.

کافه‌ها و رستوران‌های این منطقه، یکی از دلایلی هستند که گردشگران را برای سفر به منطقه ییلاقی فشم ترغیب می‌کنند؛ زیرا این رستوران‌ها و کافه‌ها، جزو بهترین کافه‌های روف‌گاردن تهران محسوب می‌شوند که انواع نوشیدنی‌های گوارا و غذاهای لذیذ را در منوی خود گنجانده‌اند.

 با سفری یک‌روزه به این منطقه و اجاره ویلا در آن، می‌توانید از مکان‌های فوق‌العاده زیبا و دیدنی فشم نظیر: دره آهنگرک، لار محله، رودخانه فشم، دشت جانستون، دره هملون، آبشارهای یخی آبینک، غار اسبول و… دیدن نمایید.

شما با سفر به ییلاقات و روستاهای اطراف تهران و دور از شلوغی شهر، می‌توانید سفری کوتاه اما لذت‌بخش را به‌دوراز هر گونه آلودگی و ازدحام تجربه کنید.

سفری به‌یادماندنی با اجاره ویلاهای لوکس تا اقتصادی در لواسان

لواسان، یکی دیگر از مناطق بسیار خوش‌آب‌وهوای اطراف تهران است که در دامنه کوه‌های البرز قرار دارد و نزدیک‌ترین ییلاق، به پایتخت در شمال تهران محسوب می‌شود. ویلاهای مختلفی در لواسان وجود دارند که افراد می‌توانند، بر حسب بودجه و سلیقه خود آن‌ها را انتخاب کنند.

هزینه اجاره ویلاهای لوکس تا اقتصادی در لواسان، متناسب با امکانات آنها محاسبه می‌شود و نرخ ثابتی ندارد. این منطقه هم جاذبه‌های طبیعی زیبای خودش را دارد که می‌توان به رودخانه جاجرود، تپه حصارک، پارک جنگلی تلو، پارک ملی لار، گردنه قوچک، روستای افجه، سد لتیان و… اشاره کرد. در متن ذیل، به معرفی یکی از جاذبه‌های طبیعی لواسان اشاره می‌کنیم:

ویلاهای لوکس تا اقتصادی در لواسان

روستای افجه، بهشتی گمشده در اطراف تهران

لواسان در اطراف خود روستاهای زیادی دارد که در هر یک از آن‌ها، مناظر و دیدنی‌های بی‌نظیری نهفته است. روستای افجه، یکی از دیدنی‌ترین و سر‌سبز‌ترین روستا‌ها و جاهای دیدنی لواسان است که در دامنه، دو قله بلند و مرتفع ریزان و آتشکوه واقع شده است. افجه مملو از آبشار‌های مرتفع و روح‌نواز و باغ‌های سر‌سبز و خرم است.

دشت هویج، آبشار موآب، آبشار پسچویک، باغ‌های گیلاس، خانه‌های تاریخی متعدد، قصر ناصری، دشت سبواستان، قلعه سربند، حمام تاریخی، محله چراغان سری و… بخشی از جاذبه‌های دیدنی این روستا به شمار می‌روند. طبیعت این روستا در هر فصل از سال، بی‌نظیر است و همیشه طراوت و شادابی طبیعت آن، جانی تازه به آدمی می‌بخشد. پس اگر به دنبال مکانی آرام و زیبا برای کسب آرامش و انرژی هستید، می‌توانید با اجاره ویلا در لواسان سری به این روستا بزنید تا روح و روانتان تازه شود.

حال که با مناطق زیبا و دیدنی اطراف تهران آشنا شدید، می‌توانید با کرایه ویلا اطراف تهران تنها در یک روز، سفر تفریحی متفاوتی را تجربه کنید و انرژی تحلیل رفته خود را دوباره باز گردانید تا بتوانید استارتی پر قدرت، برای شروع هفته‌ای جدید داشته باشید.

امتیاز این مقاله