بهترین مرورگرهای دنیا

بهترین مرورگرهای دنیا

مرورگر های برتر زیادی در حال رقابت برای کسب عنوان بهترین مرورگر دنیا هستند. از کروم گرفته که از دید خیلی‌ها برترین و بهترین مرورگر ویندوز است تا مرورگرهای جدیدی مثل ویوالدی که با تمرکز برشخصی‌سازی و امن بودن، کم کم در حال مطرح شدن در جهان فناوری هستند. ما در مجله اینترنتی خرید ناب کمی با دقت بیشتر سعی در معرفی مرورگرها داریم و از شما می خواهیم با ما همرا باشید.

موزیلا فایرفاکس

شاید بشود موزیلا فایرفاکس را بهترین برای همه توصیف کرد. موزیلا فایرفاکس یا به زبان خودمان فایرفاکس، سرگروه مرورگرهای وب برای ویندوز ایمن‌تر و سریع‌تر از گوگل کرومِ پرطرفدار در بازار عمل می‌کند. در حالت کلی این مرورگر در مقابل رقبای خود از یک لایه محافظتی اضافی برخوردار است. امنیت فایرفاکس شامل سوپرکوکی‌ها که در مرورگر شما پنهان می‌مانند و اطلاعات شما را ردیابی می‌کنند، نیز می‌شود. پس می‌توان گفت فایرفاکس به دلیل امنیت بالا بهترین مرورگر برای رایانه شخصی است.

موزیلا فایرفاکس
موزیلا فایرفاکس

اگر شما هم مغز چندبعدی دارید می‌توانید، ویدیویی مانند سریال مورد علاقه‌تان را به صورت آنلاین خارج از صفحه مرورگر پلی کنید و به کارهای دیگرتان در رایانه‌ بپردازید.

اگر یک فریلنسر هستید یا فضای کاری آنلاینی دارید فایرفاکس یک ویژگی جدید اضافه کرده است که شما را از ردیابی در حین کارِ آنلاین نجات می‌دهد. اما جذاب‌ترین نکته برای افراد شب بیدار! فایرفاکس دارای امکانات Dark Mode یا همان صفحه نمایش تاریک است و از بینایی شما در برابر جستجوهای شبانه محافظت می‌کند.

منو یا نوار ابزاری که قابلیت سفارشی‌سازی شدن دارد از نیازمندی‌های مشترک بین تمامی کاربران است تا به سهولت ابزارهای مورد استفاده روزانه‌ی افراد در اختیارشان قرار بدهد. اما نکته آخر و جذاب این است که تمامی این خدمات به صورت رایگان به مردم سراسر جهان ارائه می‌شود.

مرورگر گوگل کروم

یکی از بهترین مرورگرها ویندوز گوگل کروم است. کروم رم‌خوار بسیار خوبی بوده و اگر عادت دارید تب‌های زیادی را در این مرورگر باز بگذارید، مطمئن باشید می‌تواند تمام حافظه رم سیستم شما را اشغال کند.

نتایج برخی از آزمایشات که در شرایط یکسان انجام شده حکایت از آن دارد که بازکردن ۱۰ زبانه در کروم می‌تواند ۱۰۰۰ مگابایت از رم سیستم را مصرف کرده و با افزایش تعداد تب‌ها، این فضا به صورت فوق‌العاده‌ای افزایش می‌یابد.

مرورگر گوگل کروم
مرورگر گوگل کروم

اگر فقط ۲۰ تب یا همان زبانه را در این مرورگر باز کنید چیزی حدود ۱٫۹ گیگابایت حافظه رایانه شما را تحت اختیار خود درمی‌آورد. البته این تمام ماجرا نبوده و Chrome در استفاده از CPU هم ید طولایی داشته و می‌تواند با مصرف منابع در سیستم شما اخلال ایجاد کرده و بر کیفیت اجرای سایر برنامه‌ها تاثیر بگذارد.

با این وجود کروم را می‌توان قویترین مرورگر دنیا دانست که دارای ویژگی‌ها و قابلیت‌های بیشتری نسبت به سایر مرورگر های اینترنت بوده و افزونه‌های فراوان در کنار ظاهر زیبا و طراحی بصری فوق العاده در کنار یکپارچگی کامل با سرویس‌های و برنامه‌های متعدد گوگل، این برنامه را از سایرین متمایز می‌کند.

 مایکروسافت اج
مایکروسافت اج

این مرورگر پیش‌فرض ویندوز است و نسخه‌هایی برای iOS، Android و Mac نیز وجود دارد. نسخه جدید مجهز به Chromium به طور قابل توجهی سریعتر از نسخه قبلی خود است و دارای برخی ویژگی های مفید از جمله Read Aloud، امکان ارسال رسانه مانند ویدیوهای درون خطی به دستگاه های Chromecast، صفحه شروع به سبک Opera، و مجموعه خوبی از افزونه ها است. به عنوان مدیران رمز عبور، مسدود کننده های تبلیغاتی و غیره همچنین می‌توانید صفحات وب را به‌عنوان برنامه دانلود کنید که سپس بدون نیاز به راه‌اندازی کل مرورگر، به‌عنوان برنامه‌های مستقل اجرا می‌شوند. این برای افرادی مانند Google Docs یا Twitter مفید است.

گزینه های سفارشی سازی زیادی وجود دارد و ما به خصوص صفحه Privacy and Services را دوست داشتیم که تنظیمات بالقوه گیج کننده را کاملاً واضح می کند و صفحه مجوزهای سایت. این به شما کنترل دقیقی بر روی کارهایی که سایت‌های خاص می‌توانند انجام دهند، می‌دهد، از جمله همه چیز از پنجره‌های بازشو و مسدود کردن تبلیغات گرفته تا دسترسی به دستگاه MIDI و پخش خودکار رسانه. Edge شبیه کروم است و مانند کروم کار می کند، اما ما آن را بیشتر از کروم دوست داریم: در مک ما به طور قابل توجهی سریعتر است و گزینه های سفارشی سازی عالی هستند.

مرورگر اپرا

مرورگر اپرا به علت ویژگی ها و خدماتی که به کاربرانش ارائه می دهد قابل توجه زیادی از مردم قرار گرفته است. این مرورگر برای نخستین بار که آن را اجرا کنید سعی می کند خودش را به شما ثابت کند.

در این مرورگر شما این توانایی را دارید که به محض ورود تبلیغات داخلی خود را مسدود کنید. می توانید از VPN داخلی استفاده کنید. با استفاده از این مرورگر می توانید کیف پول ارز دیجیتال خودتان را نیز روشن کنید و از آن استفاده کنید.

مرورگر اپرا
مرورگر اپرا

این مرورگر به  Chromium وصل می باشد پس همان طور که معلوم است، سرعت بالایی دارد و می تواند از افزونه هایی که در داخل کروم هست استفاده کند.

مرورگر اپرا دارای دانلود منیجر قوی ای می باشد که دیگر نیازی نیست برای دانلود در آن از برنامه های دیگری استفاده کنید. سرعت و امنیت اپرا هم یکی از دلایلی است که باعث می شود طرفداران زیادی داشته باشد.

مرورگر Tor

مرورگر Tor نسخه‌­ای از فایرفاکس است که هدفی کاملا خاص را دنبال می‌­کند: یک نقطه ورود ساده برای Onios Router یا Tor.

مرورگر Tor نسخه اصلاح شده‌ای از فایرفاکس است که ترافیک وب را از طریق نودهای تصادفی در سراسر جهان هدایت می‌کند. Tor فقط یک مرورگر نیست، بلکه مجموعه‌ای از ابزارهای جستجو با امنیت بالا محسوب می‌شود. به دلیل اینکه تور ترافیک خود را از نودهای مختلف در سراسر جهان می‌گیرد، پیگیری سرچ‌های شما در آن بسیار سخت خواهد بود.

مرورگر Tor
مرورگر Tor

مرورگر بریو / Brave 

هشتمین مرورگر دنیا بریو نام دارد. در واقع بریو (Brave) را می‌توان از مرورگر های برتر از نظر امنیت دانست. این مرورگر به صورت پیش فرض، تبلیغات، کوکی‌ها و بدافزارها را بلاک کرده و حالت‌های پیشرفته‌ای را ارائه می‌کند تا بتوانید HTTPS را همه جا فعال کنید. اگر نگران امنیت خود هنگام استفاده از اینترنت هستید، تمامی این گزینه‌های امنیتی Brave به شما آسودگی خاطر می‌دهند و آن را به یکی از امن ترین مرورگر های جهان تبدیل کردند.

مرورگر بریو
مرورگر بریو

موردی که باعث تمایز این مرورگر خوب از سایر گزینه‌ها می‌شود، داشتن ارز دیجیتالی با نام BAT است. Brave دارای یک کیف پول اختصاصی نرم افزاری برای ذخیره‌سازی توکن‌ها است. شما می‌توانید از این توکن‌ها برای پشتیبانی مالکان وب‌سایت‌ها یا تولید کنندگان محتوای آنلاین هنگام مشاهده محتوای آن‌ها استفاده کنید. کاربران می‌توانند از طریق فعال کردن تبلیغات Brave، توکن به دست آورند.

مرورگر داک‌داک‌گو

این مرورگر برای افرادی که می‌خواهند از گوگل به دور باشند می‌تواند بسیار کاربردی باشد. این مرورگر با موتور جستجوی خود، یعنی داک‌داک‌گو فعالیت می‌کند. این مرورگر برای حریم خصوصی کاربر ارزش بسیار قائل است و حتی بسیاری از اطلاعات کاربر را به موتور جستجو نیز گزارش نمی‌کند.

مرورگر داک‌داک‌گو
مرورگر داک‌داک‌گو

داک‌داک‌گو همچنین ردیاب‌های تبلیغاتی را حذف می‌کند و به سایت‌ها از لحاظ امنیت، درجه حریم خصوصی می‌دهند که شامل حروف A تا F است. این مرورگر برای حفظ حریم خصوصی امکان همگام‌سازی بین چند دستگاه را نیز فراهم نمی‌کند تا کاربر به‌طور کامل از امنیت خود در فضای اینترنت مطمئن باشد.

کلام پایانی

با هم مروری بر مرورگرهای منتخب داشتیم که حتما برای شما شناخته شده بودند. شما از کدام مرورگر استفاده می کنید و چه مزایایی در آن می بینید که باعث شده آن مرورگر را نتخاب کنید؟

5/5 - (1 امتیاز)