روش های خوشبو کردن کمد و لباس ها

روش های خوشبو کردن کمد و لباس ها

خوشبو کردن لباس و خوشبو کردن کمد لباس چه اقداماتی باید انجام داد؟ ممکن است فقط چند ساعت پیراهن بپوشیم و فکر کنیم هنوز تمیز است بنابراین می‌توانیم آن را در کمد قرار دهیم. اما چند روز پس از بازگشت لباس‌ها به کمد، متوجه می‌شویم که بوی عرق در سراسر گنجه پیچیده است و لباس‌های دیگر نیز بوی عرق می‌دهند. درست است که ما نمی‌توانیم لباس‌ها را بلافاصله پس از استفاده کوتاه مدت بشوییم، اما قرار دادن آنها در کمد می تواند بوی نامطبوعی را بر روی لباس‌های دیگر ایجاد کند. بنابراین برای داشتن لباس معطر چه باید کرد؟

اگر با این مشکل دست و پنجه نرم می‌کنید، با این مقاله در مجله اینترنتی خرید ناب همراه باشید.

 استفاده از قطره روغن اسانس

یک دستمال یا پارچه تمیز تهیه کرده و حدود ۵ قطره روغن اسانس بر روی آن بریزید. سپس این پارچه را در کشو لباس خود همراه با تعداد زیادی از لباس های تمیز و مرطوب قرار دهید و چرخه خشک کردن لباس ها را اجرا کنید. روغن اسانس، رایحه ای بسیار ملایم به لباس می بخشد.

 استفاده از قطره روغن اسانس
استفاده از قطره روغن اسانس

روغن اسانس مورد علاقه تان مانند اسطوخودوس، پرتقال، رزماری یا شمعدانی را امتحان کنید.

یک قالب صابون

صابون های عطری بوی خیلی خوبی دارند و خیلی خوشایند است که لباسهایتان چنین بویی را بدهد. برای این که لباس هایتان بوی خوب و مطبوع صابون را بگیرد باید یک قالب صابون را بدون این که از بسته بندی خارج کنید در کمد لباس تان قرار دهید. البته چند خراش به بسته بندی وارد کنید تا بوی خوب آن خارج شود. بعد از مدتی خواهید دید که لباس هایتان بوی خوب صابون را می دهد.

گیاهان طبیعی و خوشبو

گیاهان طبیعی و خوش بو را خشک کنید و در یک شیشه بریزید و در گوشه ای از کمدتان قرار دهید. این روش نسبت به روش های قبلی آسان تر و کم هزینه تر است و فقط لازم است گیاه خوشبوی مورد علاقه تان را پیدا و خشک کنید.

استفاده از قهوه تازه

قهوه انواع بو را خنثی می کند. برای اینکه کمد لباستان خوشبو شود تعدادی دانه قهوه را داخل یک دستمال نازک قرار داده و در کف کمدتان قرار دهید تا بوی لباس ها را بگیرد.

اسپری آبلیمو و تاثیر عالی

۱۵ میلی لیتر آب لیمو تازه را در ۱۸۰ میلی لیتر آب بریزید و آنها را با هم مخلوط کنید. سپس تمام سطح لباس‌هایی که بوی نامطبوعی دارند را اسپری کنید و لباس‌ها را در هوا آویزان کنید تا بوی بد آن خشک شود و از بین برود. بهتر است از این مخلوط فقط برای لباس‌های سفید استفاده کنید زیرا آب لیمو روی لباس‌های رنگی لکه‌های سفید می‌گذارد. با این روش به خوشبو کردن لباس و خوشبو کردن کمد لباس کمک می‌کنید.

یک عطر گل یا رایحه اسطوخودوس

اگر لباس ها را در کشو کمد نگهداری می کنید یا برای یک سفر رفتن آنها را در چمدان قرار می دهید، یک کیسه کوچک کتانی پر از اسطوخودوس خشک یا گل مورد علاقه تان را برای افزودن رایحه ای ملایم به آن اضافه کنید. برای افزودن رایحه ای ملایم به کمدتان، کیسه را از چوب لباسی آویزان کنید.

همچنین می توانید سدر خشک شده یا نفتالین را در کیسه قرار داده تا از لباس های خود در برابر آسیب بید محافظت کنید. یک نفتالین معطر را خریداری کرده تا بوی نامطبوع را از بین ببرید.

خوشبو کردن لباس با سرکه‌ سفید
خوشبو کردن لباس با سرکه‌ سفید

لباس‌هایی را که بوی بدن یا عرق می‌دهند روی سطح صاف پهن کرده و مخلوطی از آب و سرکه سفید را روی آنها اسپری کنید. مقدار مساوی آب و سرکه سفید را در یک بطری تمیز مخلوط کرده و سپس استفاده کنید.

وقتی لباس‌ها خشک می‌شوند، بوی بد از بین می‌رود. مراقب باشید از سرکه سیب استفاده نکنید زیرا بعد از خشک شدن لکه‌ای روی لباس‌ها باقی می‌ماند. با این روش به خوشبو کردن لباس و خوشبو کردن کمد لباس کمک می‌کنید.

استفاده از عود

یک راه آسان برای خوشبو نگه داشتن لباس در کمد استفاده از عود با رایحه های طبیعی است.

وانیل

مقداری عصاره وانیل را بر روی تکه پنبه بریزید و پنبه را داخل کمد لباستان قرار دهید تا بوی خوش ان در فضا پخش شود.

اسپری خوشبو کننده‌ی ضدباکتری

لباس‌های عرق کرده را روی یک سطح پخش کنید و اسپری خوشبو کننده ضد باکتری را در تمام سطح اسپری کنید. این کار بلافاصله بوی بد لباس را از بین می‌برد. اگر ورزشکار هستید و به طور منظم به باشگاه می‌روید، همیشه یکی از این اسپری‌ها را با خود داشته باشید. با این روش به خوشبو کردن لباس و خوشبو کردن کمد لباس کمک می‌کنید.

نکات لازم برای خوشبو نگه داشتن لباس در کمد

به غیر از روش هایی که در بالا برای خوشبو کردن لباس ها در کمد ذکر شد، باید هنگام شستشوی لباس نیز به برخی نکات توجه داشته باشید تا لباس های شما بوی خوبی بگیرند:

  • در روند شستشوی لباس ها از نرم کننده های معطر استفاده کنید.
  • هنگام استفاده از خشک کن برای خشک کردن لباس ها، یک دستمال را آغشته به خوشبو کننده کرده و به لباس ها اضافه کنید.
  • بعد از پایان شستشوی لباس ها در لباسشویی سریعا آنها را خارج کنید و در هوای آزاد پهن کنید.
  • در کمد لباستان را هر چند وقت یکبار باز بگذارید تا هوا عوض شود.

سخن آخر

برای نداشتن لباسی که بوی ناخوشایندی دارد این راهکارهایی که گفته شد را رعایت کنید و اگر در کمدتان از لباس های زیادی نگهداری می کنید، باید آنها را در معرض هوای آزاد قرار دهید. امیدوارم این مقاله در مجله اینترنتی خرید ناب مورد توجه شما دوستان قرار گرفته باشد.

5/5 - (2 امتیاز)