برند ورساچه

همه چیز در مورد برند ورساچه

ورساچه یا ورساچی (Versace) شرکت پوشاک و خانه مد ایتالیایی است که به خانه ورساچه نیز شهرت دارد. امروزه برند ورساچه برندی ست که محبوب ترین سلبریتی های هالیوودی با افتخار انواع محصولات آن را (از گردنبند گرفته تا کیف و کفش و محصولات آرایشی) مورد استفاده قرار می دهند. با مقاله همه چیز در مورد برند ورساچه از مجله اینترنتی خرید ناب با ما همراه باشید.

آرم ورساچه چیست ؟

لوگو اصلی ورساچه طرحی از سر مدوسا است. در افسانه های یونان “مدوسا” زنی بود که پس از رنجاندن خدایان به یک عجوزه تبدیل گشت. او در معبد آفرودیت توسط خدایی به نام Posidon اغوا شد و پس از آن موهایش که زیباترین قسمت آفرینش او بود به مارهایی تبدیل گشت و هر کس به او نگاه می کرد به سنگ تبدیل می شد. شاید این موضوع سمبل جالبی برای انتخاب یک کمپانی مرتبط با مد نباشد به خصوص با یادآوری نگاهی که به سنگ شدن منجر می شود. اما جیانی ورساچه به ادبیات و افسانه های کلاسیک شیفتگی خاصی داشت و به دلیل تعاریف از زیبایی اولیه مدوسا بود که این شکل را برای لوگو انتخاب نمود.

لوگو ورساچه
لوگو ورساچه

معنی علامت ورساچه

حاشیه هایی که دور تا دور نشان تجاری ورساچه دیده می‌شود به “گردونه‌ مهر” یا “چَلیپا” شبیه است. این نشانه در معماری و اماکن تاریخی ایران و بسیاری از کشورهای دیگر و در معابد سایر ادیان هم دیده شده است. اعتقاد به گردونه مهر به یک سری باورهای مهرستایی که اشاره به خورشید دارد، برمی‌گردد. گرایش و نگاه به این نماد از چرخش زندگی بر اساس چرخش خورشید خبر می‌دهد.

جیانی ورساچه موسس برند ورساچه

جیانی ورساچه موسس ورساچه
جیانی ورساچه موسس ورساچه

جیانی ورساچه، سال ۱۹۴۶ در رجیو دی کالابریای ایتالیا متولد شد و با توجه به حرفه مادرش در زمینه تولید لباس، به شغل طراحی لباس پرداخت. مادر ورساچه خیاط بود و جیانی در کارگاه او تجارب بسیاری در زمینه مد و طراحی کسب کرد. وی در نهایت در سال ۱۹۷۸ به میلان مهاجرت کرد و در آنجا برند ورساچه را پایه گذاری کرد.

پس از مستقر شدن در این شهر خواهر و برادر خود دوناتلا و سانتو را به میلان آورد تا در امور کارهای برند وی به او کمک کنند. سانتو به مدیریت بخش مالی برند ورساچه مشغول شد درحالیکه دوناتلا به جیانی در امور طراحی کمک می کرد.

جیانی و دوناتلا و سانتو ورساچه
جیانی و دوناتلا و سانتو ورساچه

اولین بوتیک ورساچه در سال ۱۹۷۸ بازگشایی شد و در سال ۹۴ با طراحی لباس مشکی معروفش که به ” لباس مشکی ورساچه” شناخته شده بود، به شهرت جهانی رسید و از آنجا بود که چشم ها را به سمت خود خیره کرد.

وی در سال های ۱۹۸۲، ۱۹۸۳ و ۱۹۸۴ به طور مداوم جایزه Golden Eye (چشم طلایی) فشن را از آن خود کرد. در سال ۱۹۸۹، جیانی ورساچه اولین مجموعه لباس اوت کوتر خود را به نمایش گذاشت. او رشد خود را ادامه داد و به شهرت امپراطوری مد خود اضافه کرد. بعد از چند سال او عطر و لوازم خانه را نیز به کلکسیون طراحی هایش اضافه کرد. در طول حرفه خود، ورساچه برای شخصیت های برجسته مانند مدونا، پرنسس دایانا، التون جان و تینا ترنر لباس طراحی کرده است.

پس از مرگ  جیانی در سال ۱۹۹۷ سانتو به سِمَت مدیر اجرایی این برند منتخب گردید و دوناتلا مدیریت بخش طراحی را به عهده گرفت.

در سال ۲۰۰۰ لباس سبز رنگ ورساچه، توسط جنیفر لوپز در ۴۲ومین گرمی اوارد پوشیده شد و توجه رسانه ها را به خود جلب کرد و از آن پس بسیاری از هنرمندان تمایل به پوشیدن لباس های این برند در جشن ها و مهمانی های بزرگ داشتند.

به این ترتیب بود که ورساچه همه روزه با پیشرفت های بیشتری روبرو شد و خود را در دنیای مد اثبات کرد. در واقع علت عمده پیشرفت ورساچه، خلاق بودن طراحان آن و حمایت هنرمندان از این برند بوده است.

مرگ جیانی ورساچه

جیانی ورساچه
جیانی ورساچه

وی در سال ۱۹۹۷ زمانی که از ورزش صبحگاهی بازمی گشت، در میامی فلوریدا مورد اصابت گلوله یک قاتل سریالی که ۵ نفر دیگر را کشته بود قرار گرفت و در حالی که تنها ۵۰ سال داشت درگذشت و این میراث را برای خواهر، برادر و خواهرزاده اش به ارث گذاشت.

پلیس فلوریدا اعلام کرده هیچ وقت انگیزه این قاتل را از قتل جیانی ورساچه متوجه نشده و به دلیل اینکه این قاتل ۸ روز بعد توسط همان تفنگ خود را در قایقش کشته بود، همه رمز و رموز سر به مهر باقی ماند.

4/5 - (34 امتیاز)
فیسبوک توییتر گوگل + لینکداین تلگرام واتس اپ کلوب

امتیاز شما به مطلب

دوست داشتم: 323
دوست نداشتم: 250
میانگین امتیازات: 1.29

8 دیدگاه در “همه چیز در مورد برند ورساچه

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

نمیدونم چرا ماها اونجایی که باید نظام آموزشی کشورمون در حد کشورهای پیشرفته باشه، رگ گردنی نمیشیم و ارزشی برای مبارزه با جهل و نادانی قائل نیستیم. اعتقاد به طلسم خودش یه نوع جهل و نادانیه چرا که قدرت انسان بر این چیزها میتونه غالب بشه، اما وقتی یکی میخواد یه نماد هنری و موفق رو معرفی کنه یهو رگ گردنی میشیم. هنر از عمق وجود انسان برمیخیزه چه فرقی داره اون انسان در کجای جغرافیا قرار داشته باشه؟ مهم ارزش حس هنری و به منصه ظهور در آوردن اونه و ما بعنوان یک مخلوقِ معتقد به زیبایی، باید از هنر در هرکجای پهنه گیتی حظ ببریم و به درون و فطرتمون توجه و مراجعه کنیم.

خاک عالم تو سر هر کس که نماد ها و برندهای خارجی و برنامه ریزی شده برای طلسم مسلمونا رو تبلیغ میکنه
واااااای از جهل ما

بله امان از جهل نادانی
انسان های عاقل می توانند آزادانه برند و پوشش خود را انتخاب کنند.
ما تبلیغ این برند را نمی کنیم چراکه این برند احتیاج به تبلیغ ما ندارد ما فقط داستان این برند را مطرح کرده ایم.
در ضمن اگر شما نمونه داخلی سراغ دارید که در حد و اندازه این برند هست معرفی بفرمایید.
انسان ها با خواندن داستان یک برند طلسم نمی شوند ولی با جهل و نادانی حتما طلسم خرافات خواهند شد.

سلام من یک انگشتر ورساچه دارم میشه بگید چقدر می ارزه

ای کاش ورساچه تو ایرانم بود درسته توان خرید کم میشد ولی خوب همه که بی پول نیستن خیلیام پولدارن دلیلشم نمیدونم چرا تو ایران نیست ایران سیاستش مشکله مگرنه استقلاله ایرانو هیچ کشوری نداره

متاسفانه خیلی از برندها مثل پورشه، فراری … داخل ایران فعالیت ندارند و علتش نبود ارز و تحریم هست.

درود بر شما ، و اینکه دوست دارید زیبایی پوششی که دارید چشم نواز باشد یا سنگینی برندی ک به تکه پارچه ای چسبیده چشم درار باشه

از شما ممنونم و خاطرات چهره های سرشناس در برند و مد ورساچه یعنی خورشید خانوم مفهومی از عشق و محبت و هنر باستان‌شناسی ایران و جهان.