راه های حفظ سلامت پوست در سفر

سفر کردن به شهر های مختلف باعث می شود که افراد به کلی از کار های روزمره جدا شوند و تجربیات جدیدی به دست آورند. اما مسافرت برخی از عادات روزانه مثبت ما را نیز دچار تغییر می کند. برای مثال کمتر کسی در حین سفر روتین پوستی خود را انجام می دهد.

معمولا افرادی که به سفر های نوروزی یا تابستانی می روند با پوستی آفتاب ‎سوخته و کدر باز می گردند. همچنین بی توجهی به سلامت پوست باعث خشکی و جوش صورت نیز می شود.

اما چگونه می توان از پوست حساس صورت در حین سفر مراقبت کرد؟ در این مقاله به بررسی این مسئله می پردازیم و تمامی نکات رسیدگی به پوست در سفر را برای شما عزیزان شرح می دهیم.

دردسر های رعایت روتین پوست در مسافرت

انجام مراحل روتین پوستی اگر به درستی صورت گیرد حداقل ۱۵ دقیقه زمان می برد. یعنی لازم است در طول شبانه روز حدود ۳۰ دقیقه را برای مراقبت از پوست در سفر در نظر داشته باشید. اما اکثر افراد در طول سفر بیشتر در حال گردش و خرید هستند و زمانی برای مراقبت از پوستشان در نظر نمی گیرند.

به این عزیزان توصیه می کنیم برای جلوگیری از آفتاب سوختگی و ایجاد لک های پوستی تنها ضد آفتاب فلوئید پریم را همراه داشته باشند و هر دو ساعت یکبار ضد آفتاب خود را تمدید کنند. اما آیا ضد آفتاب کافی است؟

استفاده از ضد آفتاب حداقل کاری است که می توانید برای مراقبت از پوست در مسافرت انجام دهید. اما موافقید در کنار ضد آفتاب مهم ترین محصولات مراقبتی را نیز همراه داشته باشید و در طول شبانه روز تنها ۱۰ دقیقه را برای سلامت پوستتان در نظر بگیرید؟

اکثر افراد نمی توانند حجم انبوهی از لوازم مراقبتی را در چمدان سفری خود جای دهند. از طرفی باید در طول سفر دائما نگران باز شدن درب یکی از این لوازم و کثیف و خراب شدن دیگر وسایلشان باشند!

این دلایل در کنار عدم زمان کافی برای رعایت روتین پوست در سفر باعث شده تا بسیاری از افراد قید استفاده از محصولات مراقبت پوست را بزنند! اما چاره چیست؟

بهترین روتین پوست در سفر

بهترین روتین پوست در سفر ، روتینی است که به زمان و لوازم مراقبتی کمی نیاز داشته باشد. همانطور که می دانید یک روتین مراقبتی کامل حداقل ۱۵ دقیقه در صبح و ۱۵ دقیقه در شب زمان می برد و شامل مراحل زیر می شود:

  1. پاک کردن صورت با میسلار واتر
  2. شستشوی صورت با فیس واش
  3. استفاده از تونر صورت
  4. ماساژ صورت با سرم پوستی
  5. استفاده از آبرسان و مرطوب کننده
  6. جلوگیری از خشکی پوست لب با استفاده از بالم لب
  7. استفاده از کرم دور چشم
  8. و در نهایت استفاده از ضد آفتاب در طول روز

اما شما می توانید مراقبت از پوست در سفر را به ۳ یا ۴ مرحله کاهش دهید. در واقع مهم ترین مراحل مراقبت از پوست شامل شستشوی صورت، آبرسانی و استفاده از ضد آفتاب می شود.

بنابراین می توانید میسلار واتر، تونر و سرم پوستی را از روتین پوست در مسافرت حذف کرده و تنها مراحل زیر را انجام دهید:

  1. شستشوی صورت با فیس واش
  2. استفاده از آبرسان و مرطوب کننده: محصولی را انتخاب کنید که آبرسان و مرطوب کننده باشد تا به دو محصول جداگانه نیازی نداشته باشید.
  3. استفاده از کرم دور چشم
  4. و در نهایت استفاده از ضد آفتاب در طول روز

البته اگر از لوازم آرایشی صورت استفاده می کنید، بهتر است پیش از شستشوی صورت، آرایشتان را با استفاده از دستمال مرطوب یا میسلار واتر پاک کنید.

راه های مراقبت از پوست در سفر

در کنار روتین پوستی می توانید با رعایت برخی نکات رسیدگی به پوست در سفر از مشکلاتی مانند خشکی، تیرگی، ایجاد جوش، لک های پوستی و… جلوگیری کنید.

در ادامه برخی از راه های مراقبت از پوست در سفر را برای شما عزیزان شرح می دهیم. در کنار روتین مراقبت پوستی حتما به موارد زیر توجه داشته باشید:

آب بنوشید!

ساده ترین راه مراقبت از پوست در مسافرت نوشیدن آب است! در واقع بهتر است برای جلوگیری از خشکی پوست روزانه بین ۶ تا ۸ لیوان آب بنوشید. البته نوشیدن چند لیوان آب پشت سر هم تاثیر گذار نیست و بهتر است بین هر لیوان آب حداقل ۲ ساعت زمان در نظر بگیرید.

در حین سفر به پوست صورتتان دست نزنید

اگر در حین سفر جوش های پوستی را تجربه می کنید و در رابطه با این مسئله نگرانید، توصیه می کنیم به هیچ عنوان به صورتتان دست نزنید!

در واقع مهم ترین راه مراقبت از پوست در مسافرت جلوگیری از تماس دست آلوده با صورت است. زمانی که شما در امکان عمومی رفت و آمد می کنید، خواه نا خواه دستانتان آلوده شده و تماس دست آلوده با صورت، باعث انتقال میکروب و باکتری و ایجاد جوش های پوستی می شود.

کلاه و عینک دودی را فراموش نکنید

از مهم ترین نکات رسیدگی به پوست در سفر می توان به حفاظت از پوست در برابر پرتو های مضر خورشید اشاره کرد. شما با استفاده از ضد آفتاب می توانید از پوست حساس صورتتان در برابر اشعه های مضر خورشید جلوگیری کنید. اما آیا این کافی است؟

همانطور که می دانید پوست اطراف چشم بسیار حساس تر از پوست صورت است. به همین دلیل توصیه می کنیم برای محافظت از چشم ها و پوست اطراف چشم از عینک دودی استاندارد استفاده کنید. ذکر این نکته ضروری است که با انتخاب عینک آفتابی بزرگ، پوست اطراف چشم نیز به راحتی محافظت می شود.

در کنار عینک دودی استفاده از کلاه لبه دار را نیز به شما پیشنهاد می کنیم. با انتخاب یک کلاه مناسب می توان تا حد زیادی از تماس مستقیم پوست صورت با پرتو های مضر خورشید جلوگیری کرد.

به میزان کافی استراحت کنید

از نکات رسیدگی به پوست در سفر می توان به خواب کافی اشاره کرد. اکثر افراد با رسیدن به مقصدشان علاقه مندند تا از نقاط گردشگری شهر بازدید کرده یا به خرید بپردازند. اما ذوق گردش و خرید باعث می شود تا اکثر مسافران خواب کافی نداشته باشند.

عدم استراحت باعث کاهش شادابی پوست و افزایش سیاهی یا پف دور چشم می شود. بنابراین سعی کنید حداقل ۶ تا ۸ ساعت استراحت کرده و با انرژی کافی روز خود را آغاز نمایید.

جمع بندی

در ابتدای این مقاله به بررسی روتین پوست در مسافرت پرداختیم و ترتیب استفاده از محصولات مراقبت از پوست را برای شما عزیزان شرح دادیم. به طور خلاصه شما می توانید از شوینده، مرطوب کننده و آبرسان، کرم دور چشم و ضد آفتاب استفاده کرده و سایر محصولات مراقبتی را از روتین مراقبت از پوست سفرتان حذف کنید.

بعد از معرفی روتین پوستی سفر به بررسی نکات رسیدگی به پوست در حین سفر پرداختیم و راه های مراقبت از پوست در مسافرت را برای شما عزیزان شرح دادیم. به طور خلاصه از راه های مراقبت از پوست در حین سفر می توان به نوشیدن آب، استفاده از کلاه و عینک آفتابی، دست نزدن به صورت و استراحت کافی اشاره کرد.

در انتها توصیه می کنیم به هیچ عنوان مصرف ضد آفتاب را فراموش نکرده و هر دو ساعت یکبار ضد آفتاب خود را تمدید کنید. همچنین پیش از سفر محصولات مراقبتی و لوازم آرایشی را به خوبی بسته بندی کنید تا از باز شدن درب آن ها جلوگیری شود.

امتیاز این مقاله