جایگزین ماهی قرمز سفره هفت سین

جایگزین ماهی قرمز سفره هفت سین

یکی از بزرگترین دغدغه های فعالان محیط زیست، استفاده از ماهی قرمز در سفره هفت سین است که با آمار مرگ و میر بالای این آبزی زیبا همراه است.

اما برای ما در مجله اینترنتی خرید ناب و شما دوستان و دوستداران محیط زیست این سوال پیش می آید که چه چیزی را جایگزین ماهی قرمز کنیم؟ از این رو سعی کردیم دنبال پاسخ مناسب برای حل این معما باشیم. پس با ما همراه باشید.

ماهی قرمز

ماهی قرمز به صورت طبیعی در آب‌های شیرین ساکن و تقریباً ساکن با سرعت ناچیز که پوشیده از گیاهان آبزی و دارای بستر نرمی هستند زندگی می‌کند و غالباً همراه ماهیان برکه‌ای دیده می‌شوند. زیستگاه اصلی آن معمولاً در سیبری و آسیای جنوب شرقی است. انتشار این ماهی توسط انسان صورت گرفته و به این علت در رودخانه‌های اروپا دیده می‌شود.

ماهی قرمز
ماهی قرمز

بهترین جایگزین ماهی قرمز

راه های مختلفی وجود دارد که بتوان از خرید ماهی قرمز خودداری کرد و به جای آن از وسایل دیگر استفاده کرد که به صورت جداگانه به آنها خواهیم پرداخت.

 چند گل سرخ کوچک در تنگ ماهی

مثل هرسال تنگ خود را آب کرده و روبان قرمزرنگی دور آن بپیچید و پاپیون بزنید. تا اینجا نصف راه را رفته اید. حال به جای ماهی قرمز، در تنگ خود چند غنچه گل سرخ یا گل هایی با رنگ های قرمز و نارنجی قراردهید.

ماهی قرمز مصنوعی

شاید دوست داشته باشید جایگزینی که برای ماهی قرمز در نظر دارید، شکل و شمایل ماهی را داشته باشد و این حس را به شما بدهد که ماهی در تنگ وجود دارد که برای این کار می توان از ماهی قرمز سفالی و یا ماهی های پلاستیکی استفاده کرد.

نقاشی روی تنگ یا ویترای

روش دیگر برای القای حس ماهی قرمز در تنگ آب، ویترای یا نقاشی کردن روی تنگ است.

برای این کار کافی است ماژیک قرمز یا گواش خود را برداشته و روی تنگ مورد نظر را به زیبایی نقاشی کرد و ماهی قرمز دلخواه خود را خلق کرد.

اگر هم ویترای که تزئین ظروف شیشه‌ای با رنگ و نقاشی است که قرن‌ها در میان ملل مختلف محبوبیت داشته است و آثار متعدد و متنوعی از این هنر را می‌توان در موزه‌های نقاط مختلف جهان یافت را بلد باشید که کار آسانی پیش رو دارید.

آکواریوم

خیلی از افراد در خانه از وجود آکواریوم بهره می برند و این یک گزینه مناسب برای جایگزن کردن ماهی قرمز برای سفره هفت سین است.

مجله اینترنتی خرید ناب پیشنهاد می کنید برای چیدمان سفره هفت سین، منطقه ای را در نظر بگیرید که کنار آکواریوم باشد و نما و جلوه خوبی به سفره هفت سین خود بدهید.

آکواریوم
آکواریوم

سیب سرخ در آب

به سراغ افرادی برویم که تعصب خاصی روی قرار دادن ماهی قرمز در سفره هفت سین خود ندارند اما دوست دارند حال و هوای سفره هفت سین را ایجاد کنند.

یکی از راهکارها این است که از رسوم قدیمی استفاده کنیم. این رسم بدین شکل است که از سیب های سرخ در ظرف سفالی آب انداخته و در کنار آینه قرار می دهیم.

طرح سه بعدی ماهی قرمز

شاید بتوان گفت حرفه ای ترین نوع طراحی، طراحی سه بعدی است. این طراح ها به صورت آماده در بازار وجود دارد و کمک کننده خوبی برای زینت بخشیدن به سفره هفت سین است که تهیه و استفاده از آن خالی از لطف نیست.

اما اگر خودتان از این هنر برخوردار هستید که چه بهتر. زودتر دست به کار شوید و از هنر خود استفاده کنید تا با دست پر توان خود خالق زیبایی سفره هفت سین امسال شوید.

کلام آخر

دوستان گرامی مجله اینترنتی خرید ناب، رعایت سنت ها برای همه ما نوعی وظیفه محسوب می شود که از نسل های قبل به ما و از ما به نسل های آینده انتقال پیدا می کند اما نباید آسیب زدن به محیط زیست شود و اگر سنتی را دیدیم که غلط است، می توان جایگزین خوبی برای آن انتخاب کنیم.

4/5 - (4 امتیاز)