لوازم ضروری سفر

لوازم ضروری سفر

حتی وقتی خانه را برای یک مقصد کوتاه مثلا برای سرکار رفتن یا مهمانی رفتن ترک می‌کنیم بارها پیش می‌آید که با خود فکر کنیم، چه چیزی را فراموش کرده‌ایم؟ نکند یادمان رفته باشد یک وسیله مهم را با خود بیاوریم و در خانه جا بگذاریم؟ حال وقتی که بحث سفر و مسافرت پیش می‌آید این موضوع چندبرابر قوت می‌گیرد و همیشه باید نگران این باشیم که نکند وسایل مهم سفر را فراموش کنیم و در مسافرتمان به مشکل برخورد کنیم. برای اینکه بدانید چه وسایلی در مسافرت لازم است و نباید فراموش کنید ، با مجله اینترتی خرید ناب همراه باشید.

قبل از سفر

پیش از سفر اطلاعات کاملی از شهری که به آن سفر می‌کنید جمع‌آوری کنید. آب‌‌وهوای منطقه، اقامتگاهی که شب را قرار است در آن سپری کنید و سبک سفرتان تا حد زیادی به شما کمک‌ می‌کند تا لیست وسایل سفر را مشخص کنید.

یکی از مهم‌ترین وسایلی که باید در هر نوع سفر، به هر منطقه‌ای همراهتان باشد، مدارک شخصی‌تان است.

مدارک شخصل ضروری در سفر

کارت ملی

بلیت سفر(اگر با وسیله نقله خودتان به مسافرت نمی روید)

دفترچه درمانی

پاسپورت (سفرهای خارجی)

بیمه‌نامه سفر (سفرهای خارجی)

پول نقد/ کارت اعتباری/ چک مسافرتی

گواهی واکسیناسیون سفر؛ در سفرهای خارجی به بعضی از کشورها، نیاز به گواهی واکسیناسیون دارید.

درصورتی‌که با خودروی شخصی سفر می‌کنید، علاوه بر مدارک بالا لازم است مدارک زیر را در چک لیست وسایل سفر با خودرو قرار دهید:

گواهینامه یا گواهینامه بین‌المللی

مدارک و بیمه‌نامه خودرو

اگر دانشجو یا بازنشسته هستید، برای استفاده از تخفیفات در اماکن فرهنگی، کارت دانشجویی یا کارت بازنشستگی را در لیست وسایل سفر خود قرار دهید.

بهتر است قبل از سفر به این نکته توجه کنید، نوع وسیله ای که برای جمع آوری و حمل لوازمتان انتخاب می کنید بسیار مهم می باشد. بنابراین ما تصمیم داریم پیش از آن که به معرفی لوازم ضروری سفر بپردازیم ابتدا وسیله ای که قرار است وسایل را در داخل آن چیدمان کنید را برایتان معرفی کنیم تا با بهترین انتخاب در سفر احساس راحتی بیشتری را تجربه کنید.

چمدان مناسب

انتخاب اقامتگاه می تواند در نوع چمدان یا کوله ای که شما برای سفر انتخاب می کنید، تاثیرگذار باشد. برای مثال اگر قصد برگزاری کمپینگ را دارید، می توانید یک کوله سبک که بتوانید وسایل را برای مدتی با خود جابه جا کنید خریداری نمایید.

اما در صورتی که محل اقامت شما هتل یا اقامتگاه هایی از این دست است باید با خود چمدان حمل کنید. از جمله وسایلی که باید با خود داشته باشید می توانید به موارد زیر اشاره کرد:

کوله یا چمدان

کیف مدارک: اگر سفر شما خارجی است، همراه داشتن کیف مدارک برای نگهداری ایمن از پول و پاسپورت اهمیت ویژه ای دارد.

قفل و کلید برای چمدان

ساک یا چمدان
ساک یا چمدان

ساک مسافرتی

از ساک‌های مسافرتی بیشتر در سفرهای کوتاه استفاده می‌شود و حمل آن در ماشین هم کار ساده‌ای است. ساک‌ها فضای کم تری دارند اما در عین حال از چمدان‌ها سبک‌تر هستند.

کوله پشتی مسافرتی

کوله پشتی‌ها بیشتر برای کوهنوردی و کمپ در طبیعت مورد استفاده قرار می‌گیرند. زیرا به راحتی روی شانه‌ها حمل می‌شوند و تعادل را هنگام پیاده‌روی بر هم نمی زنند. فقط به خاطر داشته باشید کوله‌ای که برای این کار استفاده می‌کنید حتما جنس سبکی داشته باشد تا با قرار دادن وسایل در آن به قدری سنگین نشود که نتوانید آن را حمل کنید.

کوله پشتی مسافرتی
کوله پشتی مسافرتی

لوازم شخصی و بهداشتی

هرکسی به‌تناسب عادات خود مجموعه‌ای از وسایل شخصی و یا بهداشتی در سفرها به همراه می‌برد. بهتر است با توجه به نیاز خود، در لیست وسایل سفر این موارد را یادداشت کنید تا همیشه در زمان کوتاهی وسایل سفرتان را جمع کنید.

عینک آفتابی، آفتاب‌گیر، کرم ضد آفتاب

دستمال‌کاغذی، دستمال مرطوب، ژل یا اسپری ضدعفونی‌کننده دست

کرم مرطوب‌کننده

پد بهداشتی

ناخن‌گیر و موچین

شامپو، شامپو بدن، لیف و صابون

عطر و اسپری خوشبوکننده

حوله مسافرتی و دمپایی حمام؛ هتل‌ها اکثراً این موارد را دارند. درصورتی‌که در هتل اقامت دارید نیاز به همراه داشتن حوله و دمپایی ندارید

سشوار مسافرتی

لوازم‌آرایش

لوازم اصلاح و پیرایش

نخ و سوزن؛ شاید فکر کنید که نخ و سوزن در سفر به کار نمی‌آید، اما حتماً در لیست وسایل خود نخ‌ و سوزن را قرار دهید.

پودر شستشوی لباس

بالش گردنی

لباس مناسب

اینکه چه لباس هایی را در سفر انتخاب کنید، یکی از مهمترین سوالاتی است که برای هرکسی پیش می آید. البته مشخص است که باید آب و هوا را در نظر داشته باشید. همین طور سلیقه شخصی هم در انتخاب شما تاثیرگذار باشد.

اولین نکته ای که باید در نظر داشته باشید این است که لباس های شما باید سنگین نباشند و همین طور در آن ها راحت باشید. با اینکه بیشتر افراد دوست دارند در لباس های خود شیک بنظر برسند، اما همراه داشتن تعداد زیادی لباس کار مناسبی نخواهد بود. به جای آن می توانید از لباس هایی استفاده کنید که رنگ خنثی دارند، زیرا می توانند با سایر رنگ ها به راحتی ست شوند.

تی ‌شرت آستین‌کوتاه، تاپ، پیراهن

شلوار و شلوارک. از آن جا که در طور سفر به مکان های مختلفی سر می زنید بهتر است تا کمر شلوار شما کشی باشد تا با راحتی بیشتری بتوانید پیاده روی کنید.

کلاه آفتاب گیر، جوراب، شال، کلاه، دستکش

مانتو خنک، لباس راحتی برای خواب

بالاپوش گرم: اگر در زمستان سفر می کنید یا مقصد شما شهر یا کشوری سردسیر است، حتما کاپشن های کلفت با خود همراه داشته باشید. لباس های استرچ هم می تواند در گرم نگه داشتن بدن بسیار تاثیرگذار باشند.

کفش و صندل: به همراه داشتن دو جفت کفش به همراه خود ضروری است. همین طور اگر مقصد شما طبیعت است حتما کفش های مخصوص پیاده روی را انتخاب کنید.

لوازم شنا، دماغ گیر، مایو، کلاه و دیگر وسایل لازم برای مناطق ساحلی

وسایل برقی و الکترونیکی

همانطور که می‌دانید وسایل برقی و الکترونیکی از ضروریات جدایی ناپذیر زندگی هر فرد به‌شمار می‌آیند. بنابراین لازم است قبل از سفر اطمینان حاصل کنید که وسایل الکترونیکی و ملزومات برقی خود را همراه با خود داشته باشید تا خیالتان از هرگونه وسیله در هر نقطه از دنیا آسوده باشد. در لیست زیر مهم‌ترین وسایل برقی و الکترونیکی را با یکدیگر بررسی خواهیم کرد:

تلفن همراه و شارژر

هندزفری

لپ تاپ و شارژر

پاور بانک

دوربین عکاسی، شارژر، کیف و باتری اضافی

نصب اپلیکیشن‌های ویژه سفر اعم از مسیریاب، مترجم و…

اتو مسافرتی

چراغ قوه کوچک

سه راهی با سیم بلند

وسایل برقی و الکترونیکی
وسایل برقی و الکترونیکی

غذا و تنقلات مورد نیاز سفر

برای سفرهای جاده ای غذاهایی بردارید که فاسد نمی شوند. برای سفرهای جاده ای بهترین نوع غذایی که می توانید تهیه کنید، غذاهای کنسروی هستند. تنها کاری که برای خوردن غذاهای کنسروی باید انجام دهید این است که آن ها را به مدت ۲۰ دقیقه بجوشانید. می توانید از مواد غذایی از این دست استفاده نمایید:

میوه های خشک شده

آجیل و مغزیجات

ذرت بو داده

نودل

آب میوه های مدت دار

قند

شکر

چای کیسه ای

قهوه فوری

غذا و تنقلات مورد نیاز سفر
غذا و تنقلات مورد نیاز سفر

قبل از حرکت کردن دوباره چک کنید

یادتان باشد که قبل از این که درهای خانه را ببندید و به سمت مقصد سفریتان حرکت کنید یک بار دیگه باید مواردی را چک کنید تا در زمانی که نیستید، دچار مشکل نشوید.

قطع کردن همه لوازم برقی مثل تلوزیون و کامپیوتر و…

قطع شیر اصلی گاز

قطع شیر اصلی آب

بستن درها و پنچره ها

خاموش کردن چراغ ها

بیرون گذاشتن زباله ها

گذاشتن وسایل با ارزش در جایی مطمئن

فعال کردن دزدگیر یا سیستم امنیتی خانه

برداشتن غذاهای فاسد شدنی از یخچال

سخن آخر

در نهایت با داشتن یک چک لیست مناسب از وسایل شخصی و وسایل موردنیاز خود می‌توانید تمام مدارک و لوازم ضروری سفر را آماده کنید. فراموش نکنید که ممکن است لوازمی برای شما ضروری باشد که برای بقیه اهمیتی نداشته باشد پس قبل از اینکه بخواهید مسافرت خود را شروع کنید ، لوازم ضروری مورد نیاز خود را روی برگه بنویسید تا در موقع سفر دچار سردرگمی نشوید.

5/5 - (1 امتیاز)