بهترین عدسی های عینک کامپیوتر کدامند

بهترین عدسی های عینک کامپیوتر کدامند؟

بهترین عدسی های عینک کامپیوتر عدسی هایی هستند که از چشم ها در برابر خطرات ناشی از تمرکز بالا بر نمایشگر رایانه، تبلت و گوشی های همراه محافظت کنند. انتخاب بهترین نوع عدسی تنها توسط پزشک امکان پذیر است. زیرا باید بر اساس ویژگی های دید و نوع اختلال احتمالی موجود در چشم انتخاب شود.

ویژگی بهترین عدسی های مخصوص عینک کامپیوتر

بهترین عدسی های عینک کامپیوتر صرفا جهت استفاده برای کار با کامپیوتر طراحی می شوند. به همین دلیل مناسب استفاده در زمان رانندگی، مطالعه و غیره نیستند. این عدسی‌ها نوعی سینگل خاص با قدرت قابل توجهی برای بزرگ‌ نمایی هستند. بنابراین دیدی شفاف و کاملا واضحی را برای افراد ایجاد می کنند.

قدرت بهترین عدسی های عینک کامپیوتر

قدرت بهترین عدسی های عینک کامپیوتر به حدی است که هماهنگی و تطابق کافی جهت حفظ تصویر در نقطه کانونی در فاصله چشم تا کامپیوتر را مهیا می‌کند. همچنین ایده آل ترین عمق میدان دید را در دسترس افراد قرار می دهند.

انواع عدسی های مورد استفاده در عینک کامپیوتر

عدسی های تک‌ دید از جمله بهترین عدسی های عینک کامپیوتر هستند که از چشم در مقابل خطرات ناشی از نمایشگرهای دیجیتال محافظت می کنند. تاری دید، خستگی چشم، گردن درد، کمردرد و درد شانه در اثر خم شدن برای دیدن بهتر نمایشگر از جمله مشکلاتی هستند که با استفاده از عدسی های تک دید قابل پیشگیری هستند.

از دیگر عدسی های مناسب عدسی های پیشرفته منطبق یا چند کانونی بدون خط هستند. این نوع عدسی ها سبب اصلاح دید میانه، دور بینی و نزدیک بینی در افراد می شوند.

رنگ و پوشش بهترین نوع عدسی های عینک کامپیوتر

بهترین عدسی های عینک کامپیوتر باید دارای یک پوشش ضد بازتاب باشند. این پوشش برای داشتن یک دید کامل و واضح و همچنین به جهت استفاده از تمام قدرت عدسی از اهمیت بالایی برخوردار است.

در واقع کار اصلی این نوع پوشش مسدود کردن مسیر عبور نورهای آبی است که از قسمت جلویی و پشتی عدسی به چشم برخورد می کنند. این قابلیت بسیار مهم به نام AR معروف است. البته گاهی اوقات از عدسی های رنگی در ساخت عینک های کامپیوتر استفاده می شود. در واقع رنگ به کار رفته در ساختار عدسی، خود به عنوان پوششی موثر در برابر نورهای مضر عمل می کند.

بهترین عدسی های عینک کامپیوتر برای کاهش اثرات نور آبی

نور آبی متصاعد شده از نمایشگر رایانه و تبلت و گوشی باعث بروز مشکلات عدیده ای در چشم می شود. بنابراین جهت کاهش مشکلات ناشی از نور آبی باید از بهترین عدسی های عینک کامپیوتر استفاده کرد. یکی از بهترین عدسی ها، عدسی های بلوکات اصل هستند.

عدسی های بلوکات از نوعی پوشش برخوردار هستند که می توانند نور آبی مضر را منعکس کنند. در نتیجه مانع عبور این نور و برخورد به چشم می شوند. از دیگر عدسی های کاربردی و مناسب عدسی بلو کنترل است. این نوع عدسی ها به خوبی مسیر عبور نورهای آبی مضر را مسدود می کنند. عدسی بلو کنترل نور آبی تولید شده از صفحه کامپیوتر و تبلت را در حد قابل قبولی کاهش می دهد. در نتیجه از تابش خیره کننده نور جلوگیری می کند. این امر باعث می شود تا کاربر دید بهتر و بدون مشکلی را تجربه کند.

مشخصه بارز بهترین نوع عدسی های عینک کامپیوتر

مهم ترین مشخصه بهترین عدسی های عینک کامپیوتر عدم ممانعت از عبور تمامی نور آبی است. زیرا همه نورهای آبی مضر نیستند و برخی از آن ها حتی برای سلامتی چشم ها لازم و حیاتی هستند. به عنوان مثال می توان به نور آبی با طول موج ۴۴۰-۵۰۰ نانومتر اشاره کرد. این نور به تنظیم بسیاری از اعمال ما از جمله حافظه، عملکرد شناختی خلق و خو، ریتم‌ بیولوژیکی یا همان فرایند خواب و بیداری و افزایش هوشیاری کمک می کند. علاوه بر آن این نوع نور آبی سبب ایجاد انرژی در بدن می شود.

بهترین عدسی های عینک کامپیوتر از عبور چه نوع نور آبی جلوگیری می کند؟

پیش از پرداختن به نوع نوری که توسط بهترین عدسی های عینک کامپیوتر مسدود می شوند باید نکته حائز اهمیتی را مورد بررسی قرار داد. نور آبی متصاعد شده از صفحه نمایشگر های دیجیتالی دارای طول موج های متعددی است که از ۳۸۰ الی ۵۰۰ متغیر است. همچنین از دو نوع نور آبی و بنفش با طول موج ۳۸۰ الی ۴۴۰ نانومتر و نور آبی و فیروزه ای با طول موج ۴۴۰ ۵۰۰۰ نانومتر تشکیل شده است. نور خطرناکی که این نوع عدسی ها از عبور آن جلوگیری می کنند

نور آبی با طول موج ۳۸۰ الی ۴۴۰ نانومتر است. این نوع نور می تواند آسیب های جدی از جمله خشکی چشم، آب مروارید و دژنراسیون ماکولا را متوجه چشم ها کند.

دلایل مناسب بودن عدسی بلو کنترل نسبت به عدسی بلوکات

عدسی های بلو کنترل تنها نور آبی مضر را دفع می کنند و هیچ گونه مانعی برای عبور نور آبی- فیروزه ای ایجاد نمی کنند. بنابراین عدسی های بلو کنترل جزو بهترین عدسی های عینک کامپیوتر به شمار آمده و نسبت به عدسی های بلوکات مناسب تر هستند. همچنین عدسی بلو کنترل میزان تابش خیره کننده صفحه نمایشگر را به حداقل می رساند.‌ در نتیجه دید بهتری را برای کاربر فراهم می کند. لازم به ذکر است محافظت موثر این نوع عدسی از نور آبی، باعث بهتر شدن وضعیت چشم ها می شود و سلامت آنان را تضمین می کند.

کاربرد عدسی بلو کنترل

عدسی بلو کنترل به عنوان بهترین عدسی های عینک کامپیوتر مناسب افرادی است که مدت زمان طولانی در معرض تابش نور آبی نمایشگر دیجیتالی قرار می گیرند. گیم ها، برنامه نویس ها، دانشجویان و دانش آموزان و کارمندان از جمله این افراد هستند.

کاربرد عدسی بلو کنترل
کاربرد عدسی بلو کنترل

جمع بندی

بهترین عدسی های عینک کامپیوتر را می توان با مشورت پزشک متخصص تهیه کرد و از مزایای استفاده از آن ها بهره مند شد. انتخاب مناسب ترین و بهترین عدسی برای عینک کامپیوتری اهمیت زیادی دارد. زیرا با سلامت چشم ها و حتی سلامت عمومی بدن رابطه مستقیم دارد. بنابراین برای تهیه عدسی و عینک مربوطه علاوه بر در نظر گرفتن هزینه لازم باید از مکان های معتبر و قابل اطمینان اقدام کرد.

امتیاز این مقاله