• خانه
  • فناوری
  • آپدیت جدید ویندوز ۱۰: گامی بزرگ به سوی ادغام با اندروید

آپدیت جدید ویندوز ۱۰: گامی بزرگ به سوی ادغام با اندروید

ویندوز با سرعت در حال ادغام و سینک شدن با اندروید است و از آنجایی که درصد استفاده کنندگان از ویندوز ۱۰ بیشتر از ویندوز ۱۱ هست، مایکروسافت تصمیم گرفته از قابلیت های کاربردی را در ویندوز ۱۰ هم فعال کند و برهیمن اساس در آپدیت جدید ویندوز ۱۰ نسخه KB5037849 چند قابلیت جذاب فعال شده است که حتما در آینده نزدیک بر تعداد و کیفیت آن افزوده خواهد شد.

انتخاب متن موجود در تصاویر

در نسخه جدید فون لینک ویندوز ۱۰ شما در بخش تصاویر می توانید با کلیک روی تصویر مورد نظرتان متن های موجود در آن تصویر را انتخاب و کپی کنید. البته باید این نکته را اضافه کرد که این قابلیت هنوز برای زبان فارسی آماده نشده و فعلا فقط متن های انگلیسی قابلیت انتخاب و کپی را دارند.

در همین بخش (Phone Link) قابلیت های دیگری برای استفاده بهینه اضافه شده است که دسترسی شما برای ذخیره کردن و اشتراک تصاویر را بهبود داده است.

بروز رسانی KB5037849: ویندوز ۱۰ را به ویندوز ۱۱ نزدیکتر می کند

بر اساس اطلاعاتی منتشر شده در سایت های انگلیسی زبان معتبر، به روزرسانی اختیاری KB5037849 ویندوز ۱۰، ویژگی هایی شبیه به ویندوز ۱۱ را برای ادغام با دستگاه های اندرویدی ارائه می دهد. پس از نصب این به روزرسانی، کاربران می توانند به صفحه “دستگاههای موبایل” دسترسی پیدا کنند.

البته ظاهرا برای استفاده از این ویژگی، باید بسته “Cross Device Experience Host” را از فروشگاه مایکروسافت دانلود و نصب کنید. این ویژگی به کاربران اجازه می دهد تا عکس های گرفته شده با تلفن همراه خود را بلافاصله در ویندوز ۱۰ مشاهده کنند و هر زمان که اسکرینشات جدیدی با تلفن اندرویدی خود بگیرند، اعلان جدیدی دریافت کنند. عکس های موبایل به صورت خودکار به عنوان اعلان در ویندوز ۱۰ ظاهر می شوند و کاربران می توانند اعلان را در ابزار Snipping Tool باز کنند و از آنجا عکس را برای ویرایش، در Paint باز کنند یا با استفاده از ویژگی Windows Share با دیگران به اشتراک بگذارند.

این تجربه جدید “دستگاه های موبایل” نام دارد و مجزا از برنامه Phone Link است که شامل ویژگی های پیشرفته تری است. این ویژگی که قبلاً منحصر به ویندوز ۱۱ بود، اکنون به ویندوز ۱۰ نیز آمده است. این ویژگی در به روزرسانی اختیاری ماه می ۲۰۲۴ گنجانده شده است و همه کاربران آن را در به روزرسانی اجباری Patch Tuesday ماه ژوئن ۲۰۲۴ دریافت خواهند کرد.

نکته مهم از آپدیت ویژگی های جدید ویندوز ۱۰

ادغام ویندوز و اندروید زمانبر خواهد بود و با سرعت لاکپشتی ویندوز این مسیر طولانی تر از آنچه تصور می کنید خواهد بود ولی حتما اندروید و ویندوز بهم نزدیک تر خواهند شد.

همکاری سامسونگ بعنوان غول موبایل های اندروید و مایکروسافت کاملا قابل مشاهده است و اغلب امکانات اول برای این غول موبایل سازی فعال می شود و برخی امکانات در انحصار آن باقی مانده است.

5/5 - (1 امتیاز)