کت تک و اسپرت

نکات کلیدی درباره تیپ اسپرت مردانه

پوشیدن هر روز کت و شلوار برای همه مردان مقدور نیست گاهی اوقات لازم است که از لباس های راحت تری استفاده کرد به خصوص در فصل بهار که هوا روزبه روز گرم تر می شود. بسیاری از آقایان راحتی و تنوع تیپ اسپرت را به پوشیدن کت و شلوار‌های اتو کشیده و رسمی ترجیح می‌دهند. پوشاک و استایل مردانه از عناصر پایه‌ای تشکیل شده است. سه عنصر پایه لباس مردانه عبارتند از : اندازه بودن، پارچه و استایل که هریک نقش مهمی را در شیک‌ پوشی شما و انتخاب لباس مناسب بر عهده دارند.

در مقاله نکات کلیدی درباره تیپ اسپرت مردانه در بخش مد و زیبایی مجله اینترنتی همراه شما هستیم.

چرا پیراهن جین بپوشید؟

تیپ اسپرت

تیپ اسپرت

  • همیشه مد است.
  • برای هر سنی مناسب بوده و حتی می تواند شما را جوان تر نشان دهد.
  • برای هر فصلی مناسب است.
  • دوام بالایی دارد.
  • ساده و روزمره است.
  • به راحتی ست می شود و همیشه شما را خوشتیپ تر نشان می دهد.

شلوار کتان مردانه بپوشید

طراحان مد به شما پیشنهاد می دهند که پیراهن جین را با شلوار جین ست نکنید، به ویژه اینکه رنگ هر دو یکسان باشد. در واقع “جین روی جین” یک اشتباه رایج است اما شما آن را تکرار نکنید. پس بهتر است پیراهن جین را با شلوار کتان ست کنید.

سایز پیراهن اسپرت مردانه

هنگام انتخاب پیراهن اسپرت مردانه مهم‌ترین بخش موضوع، سایز پیراهن اسپرت است. البته آنچه با پیراهن اسپرت و راحتی خود می‌ پوشید در خوش تیپ شدن یا به هم ریختن تیپ شما نقش تعیین کننده‌ ای دارد اما نکته‌ ای که بسیار اهمیت دارد سایز پیراهن است. سه سایز متفاوت را می‌ توانید انتخاب کنید:

  • متناسب با اندام
  • راحت و گشاد
  • تنگ و چسبان
سایز سایز مناسب پیراهن اسپرت مردانه
سایز مناسب پیراهن اسپرت مردانه

یشنهاد می‌ کنیم از انتخاب پیراهن‌ های اسپرت تنگ و چسبان دوری کنید چراکه نواقص بالاتنه‌ ی شما را کاملا برجسته می‌ کند و ممکن است این موضوع، توی ذوق بزند. پس متناسب با فیزیک بدنتان می‌ توانید یکی از سایز‌های راحت و متناسب اندامتان را انتخاب کنید. اگر شکم دارید بهتر است سایز راحت را انتخاب کنید. این سایز کمک می‌ کند شکم خود را بپوشانید و لاغر‌تر به نظر برسید. اما اگر هیکل ورزشکاری و عضله‌ای دارید در پوشیدن پیراهن اسپرت فیت تنتان درنگ نکنید.

 جنس مناسب برای پیراهن های اسپرت

پارچه‌ ی پیراهن اسپرتتان بهتر است سبک و “قابل تنفس” باشد. خب چطور تشخیص دهیم که پارچه‌ ی لباس قابل تنفس است؟ کافی است پارچه را جلوی دهان خود قرار دهید و با فشار، هوا را از دهانتان خارج کنید. اگر پارچه در گذراندن هوا از بین تار و پودش مقاومت کرد خب پارچه ی قابل تنفسی نیست و مناسب برای استفاده ی روزمره نمی‌ باشد. از این به بعد هنگام خرید لباس به این نکته هم توجه کنید.

چند نکته کلیدی برای استفاده از پیراهن های اسپرت

سعی کنید حداقل سه نوع رنگ متفاوت از این نوع پیراهن ها را داشته باشید. توصیه ما رنگ های سفید ، مشکی و آبی روشن یا سرمه ای هستند .البته می توانید از رنگ های دیگر نیز استفاده کنید.

  • این نوع پیراهن ها به راحتی با شلوارهای کتان، جین و پارچه ای ست می شوند.
  • پیراهن های اسپرت مردانه را هم می توانید داخل شلوارتان قرار دهید و هم روی شلوارتان .
  • آستین‌ها را درست تا بزنید.

به‌جای اینکه مچ آستین پیراهن‌ تان را با بی‌ حوصلگی بپیچید، کمی حوصله کنید و آن را با نظم تا کنید. پیشنهاد می‌ کنیم به جای چند تای کوچک که باعث می‌ شود ظاهرتان بهم ریخته دیده شود، ابتدا یک تای بزرگ ازمچ تا زیر آرنج پیراهن‌ تان بزنید و دوباره یک تای منظم روی آن؛ به این ترتیب تای آستین صاف خواهد بود و نمی‌ پیچید.

ست کردن پیراهن و شلوار
ست کردن پیراهن و شلوار
ترکیب رنگ ها
ترکیب رنگ ها

 پیراهن و کفش‌ها باید باهم ست شوند

ست بودن به معنای هم‌ رنگ بودن نیست؛ منظور هماهنگ بودن نوع استایل شماست و این بستگی به رسمی و غیر رسمی بودن ظاهر شما دارد. خیلی بد است که کفش‌ های آکسفورد یا رسمی مردانه را با تی‌شرت بپوشید. یا کفش‌ های اسپرت پوشیده باشید در حالی‌که پیراهن و شلوار کلاسیک برتن دارید. البته مبحث ست‌ کردن درست و اصولی فقط شامل هماهنگ بودن پیراهن و کفش‌ ها نیست، بلکه بحث بسیار مفصلی است که  باید در مقاله ای جدا بررسی شود.

استفاده از کت تک مردانه برای یک تیپ اسپرت زیبا

اگر اهل پوشیدن کت هستید در انتخاب کت تک شک نکنید. می توانید یک کت تک مردانه را با شلوار پارچه ای، کتان و انواع شلوار جین بپوشید و یک ظاهر جذاب و ایده آل داشته باشید.

کت تک و اسپرت
کت تک و اسپرت

ژاکت و سویشرت برای فصل پاییز

سویشرت به راحتی با شلوار جین مردانه ست می شود و تیپ اسپرت می سازد و پلیور یا ژاکت مردانه را می توان به همراه شلوار کتان برای داشتن یک ست نیمه رسمی پوشید. برای انتخاب هودی یا سویشرت می توانید سراغ رنگ هایی مثل نارنجی، سبز تیره، کرم، مشکی و قرمز بروید.

برای انتخاب پلیور هم سراغ رنگ هایی مثل طوسی، سرمه ای، مشکی، آبی، قرمز و پرتقالی بروید. برای داشتن یک تیپ اسپرت خاص می توانید زیر پلیورتان پیراهن مردانه بپوشید و بگذارید یقه اش خودی نشان بدهد. اگر بیشتر نیمه رسمی می پوشید سراغ پلیورتان بروید و برای اسپرت پوشی از سویشرت یا هودی استفاده کنید.

ژاکت و سویشرت اسپرت
ژاکت و سویشرت اسپرت

شاید تمام موارد بالا را رعایت کنید، به عنوان مثال لبخندی زیبا داشته باشید یا لباس هایی لاکچری به تن کنید اما اگر اعتماد به نفس بالا نداشته باشید، هیچ کاری را از پیش نخواهید برد. تنها با اعتماد به نفس است که تمام مسائل به آسانی حل می شوند. پس به خودتان مدام بگویید که شما فردی جذاب هستید، سپس خواهید دید که دل هر فردی را به راحتی به دست خواهید آورد.

4.7/5 - (3 امتیاز)