مننژیت و انسفالیت از ویکتوریا بهکام

مننژیت و انسفالیت از ویکتوریا بهکام تا برد پیت

مننژیت و انسفالیت ممکن است برای هر فرد صرف نظر از سن، جنس و موقعیت اجتماعی و بهداشتی اتفاق بیفتد. حتی در پای این دو بیماری را می توان در دنیای هنرپیشگاه، خوانندگان و ستارگان جهانی مشاهده کرد. در ادامه به تجربه افراد مشهور از عفونت و التهاب مغز آشنا خواهیم شد و این درس را خواهیم آموخت که مراقبت از تن سالم تنها با داشتن شهرت و پول حاصل نمی شود.

ویکتوریا بکهام به مننژیت ویروسی مبتلا شده است

ویکتوریا بکهام خواننده، طراح مد و مانکن مشهور اهل انگلستان در سال ۲۰۰۰ میلادی به مننژیت ویروسی مبتلا شد. البته او نیازی به بستری شدن نداشت و بعد از چند هفته استراحت در خانه بهبود یافت. بکهام مسیر شهرت را از سال ۱۹۹۴ میلادی از خوانندگی در گروه «اسپایس گرلز» آغاز کرد. این گروه در سال ۲۰۰۰ میلادی از هم جدا شدند. بعد از آن بکهام، خوانندگی را به تنهایی تا سال ۲۰۰۴ میلادی ادامه داد. در سال ۲۰۰۷ میلادی گروه اسپایس گرلز مجدد همکاری خود را آغاز کردند و تا سال ۲۰۱۲ میلادی آن را ادامه دادند. بکهام شغل طراحی مد را نیز از سال ۲۰۰۴ میلادی آغاز کرد و تا امروز مشغول این کار است.

برد پیت هم مننژیت گرفته است

برد پیت بازیگر و تهیه کننده مشهور آمریکایی در سال ۲۰۰۵ میلادی به مننژیت خفیف مبتلا شد. او چند روزی را در بیمارستان سپری کرد و بعد برای استراحت و ادامه بهبود در خانه، مرخص شد. برد پیت تاکنون جوایز بسیاری را در دنیای هالیوود از آن خود کرده است.

مننژیت گرفتن برد پیت
مننژیت گرفتن برد پیت

«تلما و لوییز» اولین فیلمی بود که پیت با بازی در آن در سال ۱۹۹۱ میلادی مورد توجه قرار گرفت. از آن زمان تاکنون او در فهرست بلندی از فیلم های سینمایی مشهور از جمله فیلم «هفت»، «باشگاه مبارزه»، «تروآ» و «آقا و خانم اسمیت» بازی کرده است.

پیتر آندره

پیتر آندره خواننده، ترانه سرا، مجری تلویزیون و تاجر مشهور اهل استرالیا در سال ۲۰۰۷ میلادی دچار مننژیت ویروسی شد. بیماری او ابتدا آنفلوانزا تشخیص داده شده بود تا اینکه علائم مننژیت برایش غیرقابل تحمل شد. بعد از انتقال به بیمارستان و تشخیص مننژیت، پیتر برای ۲ هفته در بیمارستان بستری شد. آندره کار خود را در تلویزیون از سال ۲۰۰۴ میلادی با یک سریال آغاز کرد. او همچنین دارای چند آلبوم و تک آهنگ است که یکی از آنها با نام «کودک» برای انیمیشن «آقای پیبادی و شرمن» استفاده شد.

راجر دالتری

راجر دالتری موسس و عضو اصلی گروه راک «د هو» | (The Who) در سال ۲۰۱۵ میلادی زمانی که ۷۱ سال داشت، به مننژیت ویروسی مبتلا شد. او زمانی متوجه بیماری خود شد که در اجرای تور آمریکای شمالی گروه «د هو» به سر می برد. بهبود راجر مقداری زمان بر بود اما او اکنون از سلامت برخوردار است. گروه «د هو» در سال ۱۹۶۴ میلادی تشکیل شد. این گروه ابتدا «The Detours» نام داشت اما به دلیل نام مشترک با گروهی دیگر، به «د هو» تغییر اسم داد. اعضای «د هو» تا امروز کنار هم مانده اند و هنوز مشغول برگزاری تور و اجرا هستند.

دونالد ساترلند بازیگر کانادایی هم مننژیت گرفته است

دونالد ساترلند بازیگر مشهور کانادایی در سال ۱۹۷۰ میلادی حین بازی در فیلم سینمایی «قهرمانان کلی» در یوگسلاوی به مننژیت مبتلا شد. بیمارستانی که دونالد به آن منتقل شده بود، داروهای آنتی بیوتیک لازم را برای درمان او نداشت. به همین دلیل، دونالد وارد کما می شود و چیزی نمانده بود که جان خود را از دست می دهد، اما سرانجام با دریافت درمان های لازم و ۶ هفته بستری در بیمارستان به زندگی بازمی گردد. دونالد، بازیگری را از سال ۱۹۶۲ میلادی با نقش های کوچک آغاز کرد. از فیلمهای سینمایی معروف با هنرنمایی او می توان به «غرور و تعصب» و «عطش مبارزه» اشاره کرد.

لیزا مینلی و بیماری انسفالیت

لیزا مینلی هنرپیشه و خواننده آمریکایی برنده جایزه اسکار در سال ۲۰۰۰ میلادی در سن ۵۴ سالگی به انسفالیت مبتلا شد. او یک روز در حالی که مشغول آواز خواندن در خانه خود بود، ناگهان روی زمین می افتد و در حالت نیمه هوشیار شروع به لرزش می کند. اطرافیان لیزا می گویند که او دچار فلج نیمی از بدن، اختلال تکلم و افتادگی عضلات صورت شده بود.

آنها فکر می کردند لیزا دچار سکته مغزی شده اما بعد از انتقال به بیمارستان متوجه انسفالیت مغزی می شوند. وضعیت او بسیار وخیم بود اما لیزا با درمان به موقع از بیماری بهبود یافت. پزشکان گمان می کردند او برای همیشه روی صندلی چرخدار باقی می ماند و توانایی تکلم خود را از دست می دهد اما لیزا روحیه ای تسلیم ناپذیر داشت و با شرکت در دوره های هر روزه رقص و آواز خوانی، توانست از عوارض انسفالیت بهبود کامل یابد. او در سال ۲۰۰۱ میلادی حرفه خوانندگی را مجدد به دعوت از دوست قدیمی خود «مایکل جکسون» با شرکت در مراسم مدیسون اسکوئر گاردن نیویورک آغاز کرد.

در مقاله بعدی به بررسی دقیق بیماری انسفالیت و مننژیت خواهیم پرداخت.

5/5 - (1 امتیاز)