• خانه
  • کالاها
  • راهنمای قدم به قدم خرید انواع کلید و پریز ایران الکتریک

راهنمای قدم به قدم خرید انواع کلید و پریز ایران الکتریک

ایران الکتریک

ایران الکتریک یکی از شرکت های فعال و بزرگ در زمینه تولید انواع کلید و پریز و قطعات هم ردیف آن می باشد که از سال ۱۳۶۱ فعالیت خود را در زمینه تولید صنایع الکتریکی هم چون کلید و پریز ایران الکتریک آغاز کرده است.

تولیدات این شرکت شامل انواع کلید و پریز با مکانیزم های متنوع است که این خصوصیت باعث شده تا علاوه بر افزایش قدرت انتخاب مشتریان شرکت ایران الکتریک محصولات خود را به کشورهای دیگر نیز صادر نماید.

این شرکت با تولید انواع کلید و پریز ایران الکتریک مطابق با استاندارد های روز دنیا جایگاه ویژه ای در میان رقبای خود و در صنعت کلید و پریز پیدا کرده است. بهره گیری از دستگاه های مدرن و تجهیزات تمام اتوماتیک این امکان را فراهم کرده است تا با رعایت بالاترین اصول ایمنی محصولات این شرکت طبق استاندارد های ملی ایران تولید شوند و به بازار های داخلی و خارجی عرضه شوند که همین امر شرکت ایران الکتریک را در ردیف تولیدکنندگان بزرگ کلید و پریز قرار داده است. در ادامه به محصولات این شرکت می پردازیم.

کلید و پریز ایران الکتریک

در گذشته انواع کلید و پریز در مدل های محدودی تولید می شد. محصولات امروزی قابلیت های متفاوت و گسترده ای دارند. مثلا ممکن است شما از کلید و پریز لمسی (تاچ) استفاده کنید.

هر کلید و پریز دارای دو قسمت اصلی می باشد. مکانیزم و قاب بیرونی یا فریم. تفاوت اصلی کلید و پریزهای امروزی با مدل های گذشته این است که مکانیزم و فریم دارای تنوع بالا در رنگ و طرح می باشد. هر کدام از تولید کنندگان ایرانی و خارجی سعی دارند محصولاتی متنوع و با کیفیت تولید نمایند.

همچنین در طراحی های خود برای رضایت مشتریان به رنگ سال و حتی چگونگی هماهنگی آن با المان های دیگر توجه می کنند. در میان تولید کنندگان ایرانی کلید و پریز، ایران الکتریک محصولات متنوعی را به بازار عرضه کرده است تا از بین طیف گسترده آن ها بتوانید انتخاب نمایید.

یکی از مواردی که در انتخاب این محصول اهمیت دارد نحوه نصب آنهاست که نیازی به پیچ و مهره ندارند. مکانیزم فنری محصول موجب شده به راحتی در عمق دیوار قرار گیرد و به صورت یک مجموعه کامل در مدار درنظر گرفته شوند.

اما امروزه در ساخت کلید ها از نوعی پلاستیک مرغوب دارای خاصیت ضد پوسیدگی و نشکن استفاده می شود. در گذشته فرم همه آنه ها مربعی شکل بود اما امروزه در طرح های دایره یا مستطیل به بازار عرضه می شوند. به طور مثال کلید و پریز ایفاپل دارای فرم گرد یا مربع می باشند. کلید ها و پریز ها علاوه بر کارایی بالایی که دارند اگر به درستی انتخاب شوند، می توانند به محل مورد نظر شما زیبایی دوچندان ببخشند.

مثلا برای محیط های شیک و مدرن، کلیدها و پریز متالیک توصیه می شود. یا برای نمونه اگر نیاز به طرح های متفاوت با رنگ های زنده دارید، فریم های رنگی، طرح چوب، طرح های کلاسیک و غیره می تواند مناسب باشد.

انواع کلید و پریز

در گذشته پریز ها فقط دارای یک ورودی برای دو شاخه برق بودند اما امروزه پریزهای سوکتی برای اتصال به اینترنت و یا تلفن نیز تعبیه شده اند. حال که مباحث مرتبط با کیفیت و زیبایی محصول را بررسی کردیم بد نیست با اطلاعاتی فنی آن ها نیز آشنا شوید. همانطور که می دانید کلید ابزار قطع و وصل مدار است و در مدارهای الکتریکی برای اتصال و قطع جریان برق از آن استفاده می شود. کلید ها انواع مختلفی دارند :

کلید تک پل

نوعی کلید است که فقط قدرت کنترل یک مصرف کننده را دارد و برای روشن و خاموش کردن یک لامپ یا مدار مورد استفاده قرار می گیرد.

کلید دوپل

کلیدی است که با آن می توان دو مصرف کننده یا دو لامپ را قطع و وصل نمود.

کلید تبدیل

نوعی کلید است که با استفاده از آن در مدار می توان یک مصرف کننده را از دو نقطه کنترل کرد.

کلید راه پله

این نوع از کلیدها در راه پله و پارکینگ استفاده می شوند و این قابلیت را دارند که به یک رله (تایمر) متصل شوند. در این صورت هنگامی که کلید فشرده می شود تمام لامپ های راه پله روشن می شوند و پس از زمانی که از قبل برای تایمر تعیین شده است به صورت خودکار خاموش می شوند.

کلید زنگ

این نوع از کلیدها مانند کلید تک پل عمل می کنند. با این تفاوت که پس از هر بار فشردن به وسیله فنری که در زیر کلید تعبیه شده است به حالت اول باز می گردند. این نوع از کلیدها جریان برق برای چند لحظه وصل می شود که باعث به صدا درآمدن زنگ شده و با برگشتن کلید به حالت قبل صدای زنگ قطع می شود.

پریز برق ارت دار

این نوع از پریزها مجهز به سیمی به نام سیم ارت یا همان سیم اتصال به زمین می باشند. مکانیزم آن به این صورت است که الکتریسیته ساکن به وجود آمده در مدار را به زمین منتقل می کند و مانع برق گرفتگی می شود.

پریز آنتن مرکزی

این پریزها در ساختمان هایی که تعداد زیادی گیرنده تلویزیونی وجود دارد مانند هتل ها و برج های مسکونی برای اتصال فیش آنتن مرکزی استفاده می شوند.

پریز برق یو پی اس

اصطلاح UPS مخفف عبارت Uninterruptible Power Supply به معنی منبع تغذیه بدون وقفه است. سیستم های یو پی اس این قابلیت را دارند که در صورت اتصال یک وسیله یا سیستم برقی به آنها، نوسانات و شوک های ناشی از قطع و وصل برق را کنترل کنند. همچنین در صورت وصل بودن دستگاه به پریز یو پی اس با قطع برق دستگاه مورد نظر همچنان روشن بماند.

کلید دیمر

این گروه از کلیدها می توانند شدت نور لامپ ها را کم و زیاد نمایند و معمولا در سالن های نمایش مورد استفاده قرار می گیرند.

تعویض کلید و پریز ایران الکتریک

پریز برق جدید یا قدیمی هر دو یک روش نصب را دارند و برای نصب آنها باید یک سری مراحل را قدم به قدم انجام دهیدی تا بتوانید بدون هیچ مشکل خاصی انواع کلید و پریز را خودتان نصب کنید. ما در ادامه نگاهی کوتاه به این مراحل خواهیم انداخت.

عملیات نصب کلید و پریز در ۴ مرحله خلاصه می‌شود که ما به صورت کاملا مختصر آنها را برای شما شرح می‌دهیم.

اول

در وهله اول باید جریان برق قسمتی که قصد نصب یا تعویض کلید و پریز را دارید قطع کنید. برای این کار فیوز برق مکان مورد نظر را قطع کرده و با یک فازمتر از قطعی آن مطمئن شوید.

دوم

در مرحله بعد باید قاب دور کلید و پریز را به وسیله یک پیچ گوشتی دو سو بازکنید. اگر کلید و پریزهای شما قدیمی هستند باید ابتدا پیچ بالا و پایین کلید و پریز را به آرامی باز کرده و سپس برای درآوردن مکانیزم اقدام کنید. اگر هم از کلید و پریزهای جدید استفاده می‌کنید باید از دو طرف کلید و پریز به وسیله یک اهرم فشار آورده تا قاب دور آن بیرون بیاید.

سوم

در این مرحله کافیست که پیچ های مکانیزم کلید یا پریز مربوطه را باز کنید و اگر در این کار مبتدی هستید حتما به نحوه قرار گرفتن سیم ها و اولویت آنها دقت کنید تا بتوانید به درهنگام نصب کلید یا پریز جدید به درستی این کار را انجام دهید.

چهارم

در این مرحله باید کلید و پریز جدید را به سیم‌های مربوطه وصل کنید و پیچ‌های مکانیزم کلید یا پریز را به روی محل مورد نظر پیچ کنید.

کلید و پریز های ایران الکتریک

ایران الکتریک از برندهای برتردر حوزه تولید انواع کلید و پریزهای خانگی و صنعتی می‌باشد که از لحاظ طراحی ظاهری کاملا قابل قیاس با برندهای خارجی است. این شرکت در سال ۱۳۶۱ تاسیس شد و تا به امروز توانسته با بکارگیری علم و دانش روز دنیا محصولاتی هم رده با برندهای مطرح خارجی تولید کند. ظاهر مدرن و امروزی کلید و پریز ایران الکتریک یکی از دلایل پرفروش شدن این برند است و یکی از ویژگی‌های بارز این کلید و پریز کارایی و سطح دوام و ماندگاری آن است که می‌تواند تجربه خوبی را از خود در ذهن مشتریان باقی بگذارد. اگر قصد خرید یک کلید و پریز لوکس ولاکچری را دارید در میان محصولات ایران الکتریک بدون شک می‌توانید گزینه مورد نظر خود را انتخاب کنید. اگر قصد خرید کلید و پریز ارزان را دارید، میتوانید در نمونه های اقتصادی برند ایران الکتریک پیدا کنید.

کلید و پریز رنگی

مدل کلید پریز و رنگ قاب آن تاثیر مستقیم روی دکوراسیون خانه شما دارد در گذشته که بیشتر رنگ دیوارهای خانه سفید بود و کمتر از کاغذ دیواری ها با رنگ ها و طرح های گوناگون استفاده میشد، به دلیل سفید بودن رنگ دیوار و اینکه رنگ سفید خود را با بیشتره رنگ‌ها تطابق می‌دهد دستمان برای انتخاب رنگ کلید و پریز باز بود و بیشتر هم از کلید و پریز های با رنگ سفید استفاده میشد.

اما از آنجا که امروزه رنگ دیوارها از تنوع بالایی برخوردار است، میتوانید رنگ آنها را با رنگ کلید و پریز ست کنید.

کلید و پریز مشکی و خاکستری و سفید

پریز برق مشکی از آن رنگ هایی است که به محیط حال و هوای خاصی میدهد و آنجا که رنگ مشکی و خاکستری همانند رنگ سفید جزء رنگ‌های خنثی هستند، می‌توانند تقریبا با هر محیطی خود را سازگار کنند.

رنگ های خنثی باعث می‌شوند که چشم انسان به دیگر رنگ هایی که کنار آنها قرار گرفته‌اند توجه خاصی نشان دهند.

اگر به دنبال یک کلید و پریز خاص هستید می‌توانید برای محیط های با رنگ سفید کلید و پریز مشکی رنگ انتخاب کنید.

و کلید و پریزهایی با رنگ خاکستری که جزء رنگ های سرد نیز قرار می‌گیرند میتواند انتخابی بسیار ایده ال برای شما باشد. این رنگ میتواند حس آرامش و امنیت در محیط ایجاد کند.

کلید و پریز سفید رنگ نیز یکی از پرطرفدارترین و پرفروش‌ترین انواع کلید و پریز میباشد، کمتر جایی را میتوان سراغ داشت که از این رنگ کلید و پریز استفاده نشده باشد.

کلید و پریز سفید رنگ میتواند در محیط هایی با پس زمینه کرم رنگ استفاده شود. از آنجا که رنگ سفید یک رنگ روشن به شمار می‌آید و ترکیب آن با یک رنگ روشن دیگر میتواند ترکیبی فوق العاده زیبا را برای شما به ارمغان بیاورد.

کلید و پریز زرد، نارنجی و قرمز

پریز و کلید برق جزء محصولاتی می‌باشند که در رنگ های بسیار مختلف تولید می‌شوند تا بتوانند تمامی سلایق را پوشش دهند. این سه رنگ‌ به عنوان رنگ گرم شناخته می‌شوند میتوانند محیطی شاد و فرح بخش را ایجاد کنند، رنگ های گرم میتوانند محرک باشند و برای محیطهایی استفاده میشوند که نیاز به فعالیت داشته باشند مثل مهدکودک‌ها و آشپزخانه‌ها، البته میتوانید کلید و پریز‌هایی با رنگ‌های گرم را نیز در قسمت پذیرایی نیز استفاده کنید.

کلید و پریز‌های با رنگ قرمز میتوانند با پس زمینه آبی و سبز به شدت مورد توجه قرار گیرند و باعث درخشندگی فوق العاده‌ای شوند.

کلید و پریز های با رنگ زرد و نارنجی که مکمل یکدیگر نیز هستند میتوانند در آشپزخانه با رنگ کابینت ها ست شوند و همچنین در حمام و سرویس های بهداشتی نیز با رنگ کاشی‌ها هماهنگی فوق العاده‌ای را به وجود بیاورد.

کلید و پریز رنگ متالیک و طلایی

مدل کلید پریز جدید با رنگ های شگفت انگیز امروزه توجه افراد بسیاری را به خود جلب کرده است متالیک یکی از جذاب ترین رنگ هایی می‌باشد که در تولید کلید و پریز استفاده می‌شود که میتواند درخشش فوق العاده چشم‌گیری را به محیط اطراف بدهد، متال ها از زیباترین رنگ هایی است که در تولید کلید پریز استفاده می‌شود و در برندهای ایرانی میتوان در کلید و پریز ایران الکتریک این مدل را یافت. از آنجا که کلید و پریز خیام را میتوان به عنوان کلید و پریز درجه یک ایرانی به شمار آورد. توانسته فروش بالایی را در این مدل از محصولاتش داشته باشد.

کلید و پریز‌های متالیک برای محیط های لوکس و مدرن یک انتخاب بسیار مناسب است که میتواند با پس زمینه طلایی رنگ ترکیبی بسیار زیبا و هنری را به وجود بیاورد.

مزایای استفاده از کلید و پریز رنگی

امروزه اگرچه هنوز استفاده از کلید و پریزهای سفید رنگ بسیار مرسوم است، اما بسیاری از افراد سعی بر این دارند که برای بهبود کیفیت زندگی و طراحی یک دکوراسیون مدرن و کلاسیک، از کلید و پریز‌های رنگی استفاده کنند. بدیهی است که استفاده از یک کلید و پریز رنگی منطبق با ترکیب رنگی دکوراسیون علاوه بر زیبایی منجر به دریافت انرژی مثبت از محیط اطراف ما می‌شود.

کلید و پریز‌های رنگی تقریبا برای هر سبکی از دکوراسیون مناسب هستند، با رنگ‌هایی مانند بژ، نقره‌ای، برنجی می‌توان یک دکوراسیون مدرن و ایده آل طراحی کرد که با ترکیب‌های رنگی محیط شما تطابق داشته باشد.

نکات مهم در خرید کلید و پریز رنگی

استفاده از کلید و پریزهای رنگی در عین اینکه می‌تواند زیبایی خاصی به محیط ما می‌بخشد، اگر به درستی انجام نشود، می‌تواند باعث تضاد رنگی در دکوراسیون ما شود و در نهایت منجر به نارضایتی ما و خانواده‌مان شود. پس اگر تصمیم به تغییر دکوراسیون خود و همین طور کلید و پریزها دارید، قبل از آن به نکات زیر توجه کنید:

  • سعی کنید کلید و پریزها آخرین المان‌هایی باشند که در دکوراسیون شما به روز رسانی می‌شوند. این گونه شما با اشراف کامل از چیدمان وسایل خود می‌توانید با رعایت اصول فنگشویی، توازن بهتری هم از لحاظ محل قرارگیری و هم از لحاط استایل برقرار کنید.
  • رنگ‌بندی کلید و پریزها را با دکوراسیون خود ترکیب کنید. این مورد بسیار مهمی است که بسیاری از افراد نگاه سطحی به آن دارند. برای مثال در صورت عدم شناخت رنگ‌های گرم و سرد و مکمل، استفاده همزمان ازآنها در دکوراسیون بعد از مدتی می‌تواند منجر به نارضایتی شما و اهل خانه شود.
  • کیفیت رنگ و متریال استفاده شده در کلید و پریزهای رنگی نکته بسیاری مهمی است که بعضی از تولید کنندگان کلید و پریز رنگی به آن توجه نمی‌کنند و پس از مدتی به سرعت رنگ کلید و پریزها از بین می‌رود یا دچار خط و خش می‌شوند. این به طور قابل توجهی بر دکوراسیون خانه و محیط تأثیر می‌گذارد. مطمئن شوید که کلید و پریزهای برقی خانه خود را از مارک‌های محبوب و قابل اعتمادی همچون ایران الکتریک خریداری کنید.

کلید و پریزهای رنگی ایران الکتریک

با نکات مهم و مزایای استفاده از کلید و پریز رنگی آشنا شدید، اکنون زمان آن رسیده که چند مدل از بهترین کلید و پریز رنگی ایران الکتریک را به شما معرفی کنیم.

کلید و پریز برلیان بژ ایران الکتریک

کلید و پریز برلیان با رنگ بژ ایران الکتریک با مکانیزم جدید و منطبق با استانداردهای روز دنیا طراحی شده است. این کلید و پریز و قاب آن دارای رنگ متالیک بژ است که در عین سادگی می‌تواند آرامش خاصی به محیط پیرامون شما ببخشد. با توجه به اینکه رنگ بژ یک رنگ خنثی به حساب می‌آید، زمانی که در کنار طیف‌های رنگی روشن و حتی تاریک قرار می‌گیرد، ترکیب جذابی را ایجاد می‌کند.

یکی دیگر از محصولات محبوب و جدید شرکت ایران الکتریک کلید و پریز آرکا است. کلید و پریز آرکا با طراحی بژ رنگ و مکانیزم جدید منطبق با استانداردهای روز دنیا و نیز با قاب طرح آنتیک ورساچی به فضاهای مدرن و کلاسیک زیبایی خاصی می‌بخشد. این نوع کلید و پریز‌ها تولید شده از پلی کربنات می‌باشد و دارای ساختار ضد خش و کنتاکت‌های برنجی و دارای رنگ الکترواستاتیک هستند.

کلید و پریز برلیان نقره‌ای ایران الکتریک

کلید و پریز برلیان نقره‌ای از جدیدترین کلید و پریزهای شرکت ایران الکتریک است که با توجه به ظاهر زیبا و جذابی که دارد طرفداران زیادی هم برای خود پیدا کرده است. این نوع کلید و پریز دارای بدنه‌ای مربع شکل با رویه مربعی ساده است که ساختاری شیک و ساده و ظاهری زیبا دارد و می‌تواند در محیط‌های اداری، منازل، ساختمان‌های تجاری و غیره به کار رود.

کلید پریز الیزه طرح متال طلایی ایران الکتریک

کلید و پریز ایران الکتریک مدل الیزه طرح متال دارای فریم‌هایی با رنگ‌های طلایی براق می‌باشد. از آنجا که امروزه توجه به دکوراسیون داخلی محیط‌های مختلف اهمیت پیدا کرده است، در همین راستا شرکت ایران الکتریک سعی کرده محصولاتی متنوع در اختیار مشتریان قرار دهد تا نظر طیف گسترده‌ای را جلب نماید.

این مدل دارای فریم‌های رنگ طلایی براق است که قابل استفاده در محیط‌های رسمی، دفاتر، اداره‌ها و منازل می‌باشد. به طور کلی در صورتی که نیاز به ایجاد یک تغییر اساسی در محیط پیرامون خود دارید، می‌توانید از انواع کلید و پریز با رنگ‌ها و طرح‌های مختلف و نو استفاده نمایید.

 کلید و پریز ایران الکتریک را از کجا بخریم؟

انواع کلید پریز ایران الکتریک دارای تنوع بسیار بالا و قابل انتخاب برای سلیقه های گوناگون است. انواع مدل ها با رنگ بندی و کیفیت و قیمت های متنوع در کلید و پریزهای ایران الکتریک موجود است. همین مسئله باعث می شود برند ایران الکتریک یکی از برندهای مورد توجه خریداران کلید و پریز باشد. اگر لازم است که انواع مدل های کلید و پریز ایران الکتریک را بصورت تصویری و با جزئیات کامل ببینید و از قیمت های خرید ان آگاه شوید می توانید به فروشگاه آنلاین لوازم الکتریکی کافی الکتریک سر بزنید. در صفحه ایران الکتریک کلیه محصولات این برند محبوب قرار دارد. در فروشگاه کافی الکتریک می توانید بصورت آنلاین خرید کنید و از انواع روش های پرداخت و تحویل استفاده نمایید تا کلید و پریزهای خریداری شده خود را دریافت نمایید.

در صفحه ایران الکتریک می توانید تمامی مدل های مربوطه را مشاهده فرمایید و با آگاهی کامل از جزئیات، قیمت و تصاویر محصول نسبت به سفارش و خرید لوازم الکتریکی اقدام فرمایید. پشتیبانی آنلاین، تلفنی و حضوری فروشگاه کافی الکتریک خیال ما را از هر گونه پشتیبانی و پاسخگویی به سوالات راحت می کند. با تماس از طریق هر یک از روش های تماس موجود در سایت کافی الکتریک می توان به پاسخ سوالات مربوط به خرید کلید و پریزهای ایران الکتریک رسید و نسبت به خرید اقدام نمود.

به سایت کافی الکتریک سر بزنید و از انواع مدل های کلید و پریز ایران الکتریک آگاه شوید.

امتیاز این مقاله