راهنمای خرید پکیج

راهنمای خرید پکیج

همانطور که در مقاله رسوب زدایی و هواگیری رادیاتور مطرح شد، از مهمترین دغدغه های جهان پیشرفته امروزی افزایش راندمان در برابر کاهش هزینه های مصرفی است ، امروزه با پیشرفت تکنولوژی سیستم های گرمایشی نیز دچار تغییر و تحولات بسیاری شده اند ، به گونه ای که شاهد جایگزینی پکیج به جای موتورخانه های جا گیر قدیمی است.
پکیج ها با تامین همزمان آبگرم مصرفی و گرمایش محیط به خوبی توانستند محبوبیت زیادی در بین مردم کسب کنند.
پکیج ها در برندها و ظرفیت های مختلف متناسب متراژ محل سکونت شده طراحی شده و با تامین دونیاز اساسی منازل بسیاری از هزینه های خانوارها را کاهش داده است.
در گذشته  نه چندان دور استفاده از انواع بخاری ، آبگرمکن و یا موتورخانه های عظیم که همیشه فضای بسیار زیادی از منازل را اشغال میکرد بسیار رایج بود ، ولی با آمدن پکیج همگی جای خود را به این سیستم گرمایشی داده و دیگر بازنشسته شده اند.
پکیج با هزینه بسیار کم و اشغال تنها یک کابینت از منزل شما بسیاری از مشکلات منازل را برطرف کرده و به زیبایی منزل شما نیز کمک بسیاری خواهد کرد.
در این مقاله ما در مجله اینترنتی خرید ناب قصد داریم، راهنمای خرید پکیج را به شما عزیزان ارائه دهیم.

پکیج چیست

پکیج وسیله ای است، که بعنوان جایگزین بسیار مناسبی برای سیستم های موتورخانه گرمایشی منازل مورد استفاده قرار می گیرد. پکیج دیواری از اندازه و حجم بسیار کوچکی به اندازه آبگرمکن دیواری برخوردار است ،که از مزایای بسیار مهم این وسیله می باشد.

پکیج چیست
پکیج چیست

پکیج برای گرمایش رادیاتور و تامین مداوم آب گرم مصرفی منازل و آپارتمان ها بسیار مناسب است. پکیج های نسل جدید سر و صدای خیلی کم سیستم حفاظت در برابر یخ زدگی ، راندمان حرارتی بالا ، سیستم عیب یابی الکترونیکی ، فن و دودکش دوجداره جهت تامین هوای کافی احتراق و خروج کامل دی اکسید کربن و قابلیت برنامه ریزی کارکرد روزانه و هفتگی دارند.
در مقابل پکیج های دیواری پکیج های زمینی نیز دارای طرفداران خاص خود هستند ، اگر نیاز بسیار زیادی به آب گرم دارید و یا منزل شما دارای متراژ بسیار بالایی است ،بعد از مشاوره با کارشناسان تهران سرویس آنلاین اقدام به خرید پکیج زمینی نمایند.

دسته بندی پکیج ها

دسته بندی پکیج ها از چند منظر زیر قابل بررسی است:

  1. از نظر مبدل: پکیج تک مبدله و پکیج دو مبدله
  2. از نظر چگالش: چگالشی و غیر چگالشی. نسل جدید پکیج ها با راندمان بالاتر چگالشی ها هستند.
  3. از نظر محفظه احتراق: به دو نوع باز و بسته. که امروزه اکثرا محفظه احتراق انها بسته است.
  4. از نظر فن دار بودن: فن دار و بدون فن. قطعا فن دار بودن خیلی بهتر است.
  5. پکیج دیواری و زمینی. پکیج های زمینی برای ظرفیت های بالاتر هستند. در مورد پکیج دیواری و زمینی در ادامه توضیحات لازم را خدمت شما دوستان مجله اینترنتی خرید ناب ارائه می کنیم.

پکیج دیواری یا زمینی؟

راهنمای خرید پکیج دیواری یا زمینی به شما کمک می­ کند تا انتخاب مناسبی برای خانه خود داشته باشید. برای استفاده در محیط­ هایی با زیربنای بالا، پکیج­ های دیواری با توان حرارتی بالا یا پکیج ­های زمینی مناسب­ تر هستند.

پکیج ­های دیواری

پکیج دیواری به دلیل اندازه کوچک و ظاهر زیبایی که دارد، می­ تواند در کنار کابینت­ ها در آشپزخانه نصب شود. همچنین می­ توان پکیج را در بالکن و یا تراس نیز نصب نمود. یکی از مزایای پکیج دیواری نسبت به موتورخانه، جداسازی سیستم گرمایشی هر واحد مسکونی است. کاربر با نصب پکیج در تنظیم درجه­ ی حرارت مورد نیاز استقلال و آزادی عمل دارد. دلیل کوچک بودن این وسیله ­ی گرمایشی، استفاده از مبدل­ های حرارتی برای گرم کردن آب، به جای ذخیره­ ی آب گرم است.

از جمله عوامل مهمی که به هنگام خرید پکیج دیواری باید در نظر داشته باشید تا پکیج دیواری مناسبی با توجه به نیازتان تهیه کنید، می­توان از نوع پکیج دیواری مورد نیاز، در نظر گرفتن توان حرارتی نسبت به زیربنای واحد، میزان مصرف آب گرم، قیمت و خدمات پس از فروش پکیج مورد نظر، ابعاد پکیج، در نظر گرفتن نوع دودکش آلاینده ­ها و مشخصات فنی و ویژگی­ های پکیج اشاره کرد.

پکیج های زمینی

پکیج های زمینی در دسته­ ی پکیج­ های فن­دار قرار می­ گیرند اما برای نصب در بالکن و یا تراس مناسب نیستند چرا که مشعل فن­دار به کار رفته در آن­ها نباید در معرض  باد و باران قرار بگیرد. این نوع از پکیج، بیشتر برای نصب در خانه ­های ویلایی یا آپارتمان­ هایی با متراژ­های بالاتر از ۳۰۰ متر، مناسب هستند. این پکیج ­ها می­ توانند بنا به نوع ساختمان و فضایی که برای آن­ها در نظر گرفته شده است، درون آشپزخانه بین کابینت ها، موتورخانه، انبار و یا پارکینگ نصب شوند.

مزایای استفاده از پکیج

از جمله مزایای استفاده از انواع پکیج، ‌می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  1. پکیج‌ها نسبت به سیستم موتورخانه، کارایی بیشتری داشته و هزینه کمتری در پی خواهند داشت.
  2. نصب و راه‌اندازی پکیج‌های دیواری بسیار آسان است و نگهداری از آن‌ها نیز بدون دردسر خواهد بود.
  3. پکیج‌های دیواری هنگام کار، سروصدای بسیار ناچیزی دارند.
  4. استفاده از پکیج‌ها کمک می کند که در مدت زمان کوتاهی، گرمای مورد نیاز برای فضای خانه تامین شود.
  5. پکیج‌های دیواری، فضای بسیار کمی در حد یک آبگرمکن دیواری اشغال ‌می‌کنند.
  6. پکیج‌های دیواری در کنار کارایی بالاتری که دارند، بسیار کم‌ مصرف هستند و از هدر رفتن انرژی تا حد زیادی جلوگیری ‌می‌کنند.
  7. در آپارتمان ها، استفاده، تنظیم و کنترل پکیج برای هر یک از واحدهای مسکونی به‌ صورت جداگانه انجام می شود.
  8. با توجه به امکانات تعبیه‌ شده در این دستگاه‌ها، مانند سنسور دود و سنسورهای آب گرم، ‌می‌توان گفت که پکیج‌ها از امنیت بالایی برخوردار هستند.
  9. در استفاده از پکیج‌ها، ‌می‌توان شرایط بهره‌برداری از تاسیسات آن را شخصی‌سازی کرد.
  10. با استفاده از پکیج، نیازی به عایق‌ کاری وجود نخواهد داشت.
  11. پکیج‌ها از محیط‌ زیست نیز حفاظت کرده و در واقع، هیچ آسیبی برای محیط‌زیست نخواهند داشت.
  12. با استفاده از پکیج‌ها، آب گرم به‌ صورت دائم و فوری تامین خواهد شد.
  13. اغلب پکیج‌ها در تخصیص انرژی به‌ صورت هوشمند عمل ‌می‌کنند.

با همه این مزایا، ‌می‌توان گفت که استفاده از پکیج در خانه‌های ویلایی یا آپارتمان‌ها بسیار کارآمد و مقرون به‌صرفه خواهد بود و به همین دلیل است که استفاده از پکیج های دیواری تا این اندازه در جهان رایج شده است.

ظرفیت پکیج و میزان آب مصرفی

ظرفیت پکیج‌ها از جمله نکات مهم در زمان انتخاب و خرید پکیج است که باید به آن توجه کرد. در حقیقت، میزان مصرف آب و میزان مورد نیاز ظرفیت حرارتی است، که می‌تواند نقش تعیین کننده در انتخاب این محصول را داشته باشد. برای فضاهای کوچک می‌توان از محصولات دیواری با اندازه کوچک استفاده کرد، که هم مصرف پایینی دارند و هم صدای تولید شده آن‌ها کمتر است. این نوع پکیج‌ها قابل استفاده در واحدهای ساختمانی و فضاهای کاری کوچک هستند و مصرف انرژی مناسبی نیز دارند.

در مقابل برای خرید پکیج و استفاده در فضاهای بزرگ، محصولات پکیج زمینی تولید شده‌اند که ظرفیت حرارتی بسیار بالایی فراهم می‌کنند و باید گفت، بهترین محل نصب آن‌ها نیز فضاهای زیرزمینی است. باید گفت، این پکیج‌ها دارای مزیت مهمی به نام مخزن آب گرم هستند که در صورت قطعی برق، می‌توان از این مخزن استفاده کرد.

گفتنی است ظرفیت حرارتی محصولات بازار باید با توجه به فضای ساختمان و متراژ آن محاسبه شود و برای نمونه، یک فضای ۱۵۰ متری نیاز به ظرفیت حرارتی ۲۴ کیلو واتی دارد. این میزان در مورد متراژهای بین ۱۵۰ تا ۲۲۰ متر تا ۲۸ کیلو وات است که در فضاهای بالاتر نیز این نسبت افزایش پیدا خواهد کرد.

سوخت قابل دسترس

در این بخش از راهنمایی انتخاب بهترین پکیج دیواری و زمینی باید بگویم، که قبل از هر چیزی باید به این نکته توجه کنید که سوخت قابل دسترس شما چیست.
باید بدانید،که پکیج از نظر سوخت دارای انواع مختلفی است از جمله پکیج گازی، پکیج گازوئیلی، پکیج دوگانه سوز و پکیج برقی که شما با توجه به نوع سوختی که در دسترس دارید باید آن را انتخاب کنید.

محاسبه و انتخاب ظرفیت پکیج

یکی دیگر از نکات بسیار مهمی که بایستی در راهنمای خرید پکیج و هنگام خرید انواع پکیج دیواری به آن توجه کرد، متراژ و مساحت محیط است. با وجود اینکه به‌صورت تقریبی می‌توانیم ظرفیت مناسب را محاسبه کنیم، اما برای راحتی شما جدول زیر را (با توجه به سایزهای رایج پکیج‌ها) در این راهنمای خرید پکیج آورده‌ایم:

ظرفیت پکیج مساحت مناسب (متر مربع)
۲۴ KW تا ۱۵۰
۲۸ KW ۱۵۰ – ۲۲۰
۳۰ KW ۲۲۰ – ۳۰۰
۳۵ KW ۳۰۰ – ۳۵۰

توجه به منطقه سکونت

در این بخش از راهنمای انتخاب پکیج باید بگویم ،که با توجه به منطقه سکونت شما از نظر آب هوایی باید توجه کنید ،که روزانه به چه مقدار آب گرم نیاز دارید و با توجه به آن می‌توانید پکیج خود را انتخاب کنید.

خدمات پس از فروش

پکیج را از شرکتی خریداری کنید که دارای اعتبار و حسن شهرت بوده و توان خدمات پس از فروش حرفه ای را داشته باشد. همچنین کارخانه سازنده پکیج توان پشتیبانی بلند مدت از قطعات پکیج های تولیدی خود را داشته باشند.

پکیج های خوب دارای گارانتی ۲ تا ۳ سال هستند. بهترین پکیج های خارجی موجود در ایران مربوط به شرکت های ایتالیایی می باشد. مع الوصف امروزه شرکت های داخلی توانمندی قابل قبولی برای ساخت و حتی صادرات پکیج پیدا کرده اند.

خطای نمایی پکیج

پکیج های طراحی شده اند که دارای سیستم عیب یاب اتوماتیک با کد می باشند. حسن این قابلیت در عیب یابی سریع حتی توسط کاربر معمولی می باشد.چنین پکیجی  دارای عیب یاب مجهز به سنسورهای کنترل عملکرد است. خطاهای عملکرد را بصورت کدهای مشخص در مانیتور پکیج نمایش می دهد و کاربر یا سرویسکار با مراجعه به دفترچه راهنمایی پکیج متوجه نوع عیب می گردد.

خطای نمایی پکیج
خطای نمایی پکیج

توجه به هد پمپ سیر کولاسیون

هنگام خرید پکیج بایستی به مسیر لوله کشی و افت فشار آن توجه نمود هد پمپ سیرکولاسیون معمولا برای حداکثر ۳۵ الی ۵۰ متر مسیر لوله طراحی شده است. البته با توجه به نوع لوله ی بکار رفته در مدار لوله کشی افت سیستم متفاوت خواهد بود کمترین افت در سیستم لوله کشی را لوله های انعطاف پذیر چند لایه دارند. زبری کم لوله های انعطاف پذیر و بی نیازی از اتصالات مختلف باعث کاهش افت فشار در این سیستم ها می شود.

کلام آخر

در این نوشتار راهنمای خرید پکیج را در اختیار شما قرار دادیم. باز هم یادآور می شویم که انتخاب پکیج می تواند کار دشوار و در عین حال وقت گیری باشد. آنچه باید مد نظر داشته باشید این است که خانواده های مختلف دارای خانه های متفاوت، نیازمندی های متفاوتی در زمینه استفاده از پکیج دارند. بر همین اساس، به عنوان یکی از پایه ای ترین پارامترها، می توانید پیش بروید، موارد دیگر را در نظر گرفته، در نهایت آنچه مناسب خانه و خانواده خودتان است انتخاب و خریداری کنید. مجله اینترنتی خرید ناب امیدوار است این مقاله مورد توجه شما دوستان قرار گرفته باشد.

5/5 - (2 امتیاز)