معرفی Genesis Cube: ترکیبی از قدرت و قابلیت حمل

اگرچه برند Metaphyuni خارج از چین چندان شناخته شده نیست، اما مینی کامپیوتر جدید و قدرتمند آنها به نام Genesis Cube توجه شما را جلب خواهد کرد. این دستگاه با دو نوع پردازنده AMD Ryzen 7 8845HS (Hawk Point) یا ۷۸۴۰HS (Phoenix) عرضه می شود که هر دو دارای گرافیک یکپارچه Radeon 780M هستند. این دو پردازنده سرعت کلاک مشابهی دارند، اما ۸۸۴۵HS با توان مصرفی ۴۵ وات برای برنامه های سنگین تر مناسب تر است. همچنین، Genesis Cube دارای حالت Battle Mode است که توان مصرفی ۸۸۴۵HS را برای بازی به ۶۵ وات و در حالت Performance Mode به ۸۰ وات افزایش می دهد.

مشخصات مینی کامپیوتر Genesis Cube

Genesis Cube دارای نورپردازی RGB قابل تنظیم است و از حافظه DDR5 دو کاناله با سرعت ۵۶۰۰ مگاهرتز و PCIe Gen4 و دو SSD M.2 پشتیبانی می کند که انعطاف پذیری مناسبی در ذخیره سازی فراهم می کند. این دستگاه جمع و جور و قابل حمل است و ابعاد آن ۱۵۰ در ۱۵۰ در ۴۹٫۵ میلیمتر و وزن آن تنها ۷۳۰ گرم است.

تصویر زیر ساخته شده با هوش مصنوعی است و واقعی نیست.

پنل جلویی شامل دکمه پاور با تشخیص اثر انگشت، یک پورت USB 3.2 Gen 2، سه پورت USB 3.2 Gen 1 و یک جک صوتی ۳٫۵ میلیمتری است. پنل پشتی شامل دو پورت USB4 است که یکی از آنها از PD3.1 با توان ۱۴۰ وات و DP1.4a پشتیبانی می کند و دیگری از PD3.0 با توان ۱۰۰ وات پشتیبانی می کند. همچنین یک پورت Oculink برای اتصال GPU خارجی، یک پورت USB 3.2 Gen 1، دو پورت اترنت ۲٫۵G، DP2.0 و HDMI 2.1 وجود دارد.

Genesis Cube برای انجام وظایف سنگین طراحی شده است و در عین حال جمع و جور و چندکاره باقی می ماند. این دستگاه از چهار نمایشگر ۴K پشتیبانی می کند و برای کاربردهای حرفه ای مناسب است. نورپردازی RGB قابل تنظیم نیز به جذابیت آن می افزاید، بنابراین نه تنها قدرتمند است بلکه ظاهر خوبی نیز دارد.

قیمت Genesis Cube از ۲۶۹۹ یوان چین (حدود ۳۷۱ دلار) برای مدل ۷۸۴۰HS بدون تجهیزات اضافی شروع می شود و با افزودن ۱۶ گیگابایت رم DDR5 و یک SSD PCIe 4.0 با ظرفیت ۱ ترابایت به ۳۴۹۹ یوان (۴۸۱ دلار) می رسد. مدل ۸۸۴۵HS بدون تجهیزات اضافی ۲۸۹۹ یوان (۳۹۹ دلار) قیمت دارد و با افزودن همان رم و حافظه به ۳۶۹۹ یوان (۵۰۹ دلار) می رسد. در حال حاضر اطلاعاتی درباره موجودی این محصول خارج از چین نداریم.

امتیاز این مقاله