راگو گوشت

طرز تهیه راگو گوشت

راگو در اصل یک خوراک فرانسوی است که معمولا از گوشت و سبزیجات مختلف تهیه می شود. این غذا انواع مختلفی دارد نظیر راگو گوشت ، راگو مرغ، راگو قارچ و … اما امروز ما در این مقاله از مجله اینترنتی خرید ناب طرز تهیه راگو با گوشت گوسفندی را آموزش می دهیم.

مواد لازم جهت تهیه راگو گوشت برای ۳ نفر:

گوشت گوسفند (بدون استخوان) ۳۰۰ گرم
سیب زمینی ۲ عدد متوسط
لوبیا سبز خرد شده یا نخود فرنگی ۱ لیوان
کره  ۲۰ گرم
گوجه فرنگی ۲ عدد
هویج ۲ عدد متوسط
پیاز خرد شده ۱ عدد
آرد  ۱ قاشق مرباخوری
فلفل دلمه ۱ عدد
رب گوجه فرنگی ۱ قاشق غذاخوری
ادویه، زردچوبه، فلفل و نمک به مقدار لازم

خوراک راگو گوشت
خوراک راگو گوشت

طرز تهیه راگو گوشت :

ابتدا فلفل دلمه و هویج را خرد کرده و گوجه فرنگی ها را هم پوست گرفته و در ظرفی جدا خرد می کنیم. گوشت را هم به تکه های متوسط خرد می کنیم.
حالا پیاز را هم خرد کرده و با کره تفت دهید. وقتی پیاز سبک و طلایی شد گوشت را اضافه کنید و تفت دهید . ادویه، زردچوبه و رب گوجه و نمک وفلفل را اضافه کنید و تفت دهید. آرد را هم با کمی کره تفت دهید. سپس با چهار لیوان آب بگذارید که گوشت بپزد. اگر از زودپز استفاده می کنید به آب کمتری نیاز است.
سپس فلفل دلمه ای ها و هویج و لوبیا سبز خرد شده یا نخود فرنگی و سیب زمینی های خرد شده را اضافه کنید و بگذارید بپزند. بعد از جوشیدن آب حرارت را کم کنید و اجازه دهید گوشت و سبزیجات روی حرارت ملایم بپزند.حرارت حتما کم باشد تا خوراک بدون اینکه آبش تمام شود و نیاز به اضافه کردن آب باشد، خوب جا بیفتد. در صورت تمایل می توانید از کمی آبلیمو جهت بهبود طعم استفاده کنید.
این غذا نباید آب دار باشد. اگه آب غذا زیاد است شعله را زیاد کنید و بگذارید خوراک بدون سرپوش بجوشد تا آبش کشیده شود. خوراک راگو گوشت را در ظرف بکشید و با نون سرو کنید. نوش جان

4.7/5 - (3 امتیاز)