نکاتی در مورد خرید و انتخاب فرش و مبل

نکاتی در مورد خرید و انتخاب فرش و مبل

از آنجایی که مبلمان و فرش از بزرگترین اجزای دکوراسیون داخلی هستند و پایه و اساس عناصر یک اتاق را فراهم می کند. چه استایل اتاق مدرن باشد و چه سنتی ، این دو عنصر احساس و نگاه فضای دید شما را تعریف می کنند. هنگامی که در طراحی دکوراسیون داخلی نوبت به انتخاب رنگ و ست کردن مبل با فرش و اجزای مختلف دکوراسیون می شود، با انتخاب های گوناگونی روبرو خواهیم شد که ممکن است گمراه کننده باشد

مبل راحتی

اما اگر با اصول هماهنگ سازی مبلمان و وسایل، آشنایی داشته باشید، می توانید یک ست زیبا با هماهنگی کامل ایجاد نمایید. تکنیک های مختلفی وجود دارد که می تواند در ست کردن مبل و فرش به شما کمک کند. در این بخش از مجله اینترنتی خرید ناب با برخی از این تکنیک ها آشنا شوید.

اول فرش بخریم یا مبل؟

در پروسه خرید و انتخاب مبلمان و فرش، افراد اغلب بر سر دوراهی می مانند که آیا باید ابتدا مبل را بخرند و سپس فرش را با توجه به آن ست کنند و یا برعکس آیا باید اول فرش را خریداری کرده و سپس مبل را با توجه به رنگ­بندی آن برگزینند. از آنجایی که فرش ها دارای تنوع زیادی در طرح و رنگ هستند برای اینکار بهتر است ابتدا مبلمان خود را تهیه کنید و سپس فرش مناسب و هماهنگ با آن را بخرید چون ست کردن فرش با مبل راحت تر از پیدا کردن مبلمان هماهنگ با فرش شماست.

ست کردن فرش با مبل

اصول و نکات ست کردن فرش با مبل

در دکوراسیون داخلی خانه برای ست مبل با فرش باید موارد متعددی در نظر گرفته شود. شما می­توانید از استایل سنتی یا مدرن در خانه استفاده کنید ولی در این بین فقط نحوه چیدمان و رنگ بندی نقش اصلی در تعیین جلوه و زیبایی خانه را بر عهده دارند. بهتر است برای داشتن چیدمانی بهتر از اصول مربوط به آن پیروی کنید.

این اصول شامل: سبک، رنگ، بدنه مبل با فرش، طرح و بافت می باشد که در این مقاله از مجله اینترنتی خرید ناب به مبحث سبک پرداخته شده است.

سبک

اولین نکته ای که برای خرید مبل و فرش باید مد نظر داشته باشیم سبک کلی منزل ما می باشد. در واقع بهتر است تمامی وسایل با توجه به سبک غالب در دکوراسیون ما انتخاب شوند. مثلا شایسته نیست وقتی دکوراسیون ما سبک کلاسیک می باشد از مبلمان یا فرشی با طرح مدرن استفاده شود. برعکس بودن این انتخاب نیز باز گزینه ناصحیحی می باشد. پس از در نظر گرفتن سبک مورد نظر می توانیم اقدام به خرید فرش یا مبلمان خود کنیم.

برای سبک های مختلف مبل مثلا استیل و کلاسیک یا کاناپه های دورهمی و مبل های ال و نشیمن فرش های مختلفی را انتخاب می کنیم. مبل های راحتی و کاناپه ها و مبل های ال مدرن با فرش های مدرن و موکت ها است می شوند.

فرش‌های ایرانی به دلیل شکوه و زیبایی خاص برای دکوراسیون‌هایی مانند سبک سلطنتی یا کلاسیک مناسب هستند. موکت یا فرش‌های مدرن برای چیدمان مدرن و مبلمان راحتی یا مبل L شکل مناسب هستند. البته شما می‌توانید برای ست کردن مبلمان با فرش از ترکیب فرش‌های سنتی و مبلمان مدرن که بسیار شیک است، یک آرایش نئوکلاسیک ایجاد کنید.

ست کردن مبل با فرش

نکاتی در مورد خرید و انتخاب فرش و مبل

در این بخش از مجله خرید ناب می خواهیم کمی تخصصی تر به سبک های رایج در مبلمان بپردازیم تا شما عزیزان با آگاهی بیشتری نسبت به خرید و انتخاب مبلمان خود اقدام کنید.

کلاسیک و استیل – سلطنتی

پرکار بودن بدنه و ارتفاع زیاد مبل سلطنتی و یا استیل باعث خاص و چشمگیر شدن این سبک است. استفاده از طرح‌های منبت کاری و خاص باعث پرطرفدار شدن این مبل در بین صاحبان خانه‌ای اشرافی و لوکس شده است. این سبک مبل در مناطق زیادی از ایران طرفدار دارد؛ مخصوصاً فرهنگهایی که به دنبال تجملات و زرق و برق زیاد در طراحی دکوراسیون خانه‌شان هستند.  مبل‌های استیل و یا سبک سلطنتی در عین زیبایی و فاخر بودن اما اکثراً راحتی را فدای زیبایی کرده‌اند. این مبل‌ها با بدنه سنگین پر از جزئیات مخصوص خانه‌های بزرگ با سبک دکوراسیون کلاسیک هستند. همچنین این سبک از مبلمان در طرح‌ها و روکش پارچه‌های مختلفی به بازار عرضه می‌شوند.

انتخاب مبل سلطنتی
انتخاب مبل سلطنتی

در تصور بسیاری مبل کلاسیک با سلطنتی در یک سبک قرار می‌گیرند و تفاوتی ندارند. اما این دو سبک با وجود شباهت‌های بسیاری که دارند، تفاوت‌هایی نیز دارند. در مقاله های بعدی از مجله اینترنتی خرید ناب قرار است به فرق مبل کلاسیک و سلطنتی یا مبل استیل بپردازیم و از امتیازهای استفاده از سبک مبل کلاسیک در خانه برایتان بگوییم.

شایان ذکر است که معمولاً مبل­های سلطنتی و استیل را به همراه فرش­های سنتی ایرانی البته با هماهنگی رنگ و طرح انتخاب می­ کنند. البته باید به این نکته نیز توجه داشت که فرش­های ایرانی علاوه ­بر سبک سنتی در دکوراسیون امروزی نیز توانسته نهایت زیبایی را به ارمغان بیاورد.

راحتی

از انواع مبل­های راحتی، کاناپه و مبل­های L شکل معمولاً به همراه فرش­ها و موکت‌های امروزی و مدرن استفاده می کنند. این سبک از ست کردن برای خانه ­های امروزی گزینه ایده­آلی است.

راهنمای خرید مبل راحتی

انتخاب مبل راحتی

البته روش دیگری نیز وجود دارد که در آن این دو سبک کلاسیک و مدرن را با هم ترکیب کرده و یک ایده جدید خلق نمایید که نه از سبک سنتی و نه از سبک مدرن پیروی کند. به همین منظور می­ توانید از مبلمان مدرن و فرش­ های سنتی یا از مبلمان سنتی و انواع فرش مدرن به‌کار ببرید. البته برای پیاده­سازی این مورد باید نهایت دقت را به خرج دهید تا یک اتمسفر و جو بی­ کیفیت در خانه ایجاد نشود.

5/5 - (2 امتیاز)