کتاب عامه پسند

با رمان های مناسب جوانان به پیشنهاد گاج مارکت آشنا شوید !

کسی که کتاب می خواند هزاران زندگی پیش از خود را تجربه می کند. کتاب مانند دریای بیکرانی است که چیزهای زیاد و جالب  توجه ای را به ما می آموزد تا به راحتی بتوانیم غم، شادی، عشق و شکست را به کمک آن مشاهده کنیم. . موضوع کتاب باید به گونه ای باشد که بیشتر مردم دوست داشته باشند بدین معنی که عامه پسند باشد. ما می خواهیم شما را با چند نوع کتاب داستان  با محتوایی که مناسب سن شما جوانان عزیز است، آشنا کنیم. امیدواریم که شما در طول روز چند ساعتی از وقت با ارزش خود را برای مطالعه کتاب اختصاص دهید.

۱) رمان هزارویک  شب

این رمان را عبدالطیف طسوجی به شکل متن ادبی نوشته است. راوی این داستان دختری با نام شهرزاد بوده که داستان را از زبان پادشاه شهریار روایت می کند. رمان هزارویک شب درباره دو شاهزاده است که مورد خیانت زنان خود قرار می گیرند و به همین دلیل یکی از برادرها  تخت پادشاهی خود را رها می کند. اما شهریار برای انتقام از همسر خویش هر شب زنی را به اتاق خواب خود دعوت می کرد و برای از بین بردن نسل زنان، صبح دستور قتلش را صادر می کرد.

از آن جایی که وزیر شهریار دو دختر با نام های دنیا و شهرزاد داشت، می ترسید آن ها نیز توسط پادشاه کشته شوند. به همین خاطر شهرزاد را نزد پادشاه برد و او را به عقدش در آورد تا هرشب یک قصه برای او تعریف کند. چون پادشاه مبهوت قصه های شبانه او شده بود قتل او را به تاخیرمی انداخت.

رمان هزار و یک شب
رمان هزار و یک شب

۲) رمان صدسال تنهایی

رمان صدسال تنهایی اثر گابریل گارسیا مارکز است که طرفداران بسیار زیادی در سراسر جهان دارد. عنوان کتاب صدسال تنهایی سبب جذابیت آن شده است، زیرا از همان ابتدا خواننده را به چالش می کشد. موضوع این داستان زندگی شش نسل از یک خانواده  است که نسل اول آن در دهکده ای به نام ماکاندو، واقع در آمریکای جنوبی را روایت می کند. ماجرای این داستان درباره کولی ها و جادوگرها است. همین موضوع سبب ایجاد سبک جادویی، غیب شدن و مرگ چند نفر از شخصیت های داستان شده است.

۳) هملت

رمان هملت نوشته ویلیام شکسپیر بوده که دارای سبکی تراژدی است. این رمان را می توان از معروف ترین داستان های تاریخ ادبیات جهان به شمار آورد. این داستان از زمانی  شروع می شود که هملت برای شرکت در مراسم خاکسپاری پدرش از آلمان به زادگاهش (دانمارک) باز می گردد. عمو و مادر هملت باهم تصمیم به قتل پادشاه می گیرند و بعد از قتل شاه ازدواج می کنند.

۴) کتاب نان سال  های جوانی

کتاب نان سال های جوانی نوشته هاینریش بل بوده که محمد اسماعیلی زاده آن را ترجمه کرده است. این داستان درباره سختی های زندگی مرد جوانی است که در زمان قحطی جنگ جهانی زندگی می کند. شخصیت این داستان آقایی با نام والتر فندریچ است که به علت قحطی و عدم وجود آذوقه کافی، علاقه فراوانی به خوردن نان در او به وجود می آید. اما پس از عاشق شدن متوجه می شود که عشق آن زن بیشتر او را سیراب می کند.

کتاب نان سال های جوانی
کتاب نان سال های جوانی

۵) آرزوهای بزرگ

 این رمان نوشته چارلز دیکنز بوده که در سال  ۱۸۶۱چاپ شده است. رمان آرزوهای بزرگ درباره پسر هفت ساله ای به نام پیپ است که تا سی وپنج سالگی او ادامه دارد. پیپ به همراه خواهر و شوهر خواهر خود در یک خانه کوچک در روستا زندکی می کرد. او کارهای مختلفی مانند سرگرم کردن زنی میانسال و ثروتمند که در سال های گذشته در شب عروسی معشوقه اش او را تنها گذاشته بود، را امتحان می کرد.

۶) شازده کوچولو

کتاب شازده کوچولو اثر آنتوان دوسنت اگزوپری است که به ۳۰۰ زبان ترجمه شده و سبکی افسانه ای دارد . این داستان یکی از پرفروش ترین و پرطرفدارترین کتاب ها است که مردم در تمام دنیا، بیش از ۱۴۰ میلیون جلد آن را خریداری کرده اند. این کتاب، داستانی کوتاه را از زبان یک بچه روایت می کند، که در بعضی از قسمت ها رنگ و بوی فلسفی و شگفت انگیز به خود می گیرد. این کتاب به گونه ای تالیف شده است که برای تمام سنین مناسب بوده و هر شخصی بعد از خواندن آن یک برداشت از کتاب را خواهد داشت.

۷) رمان غرور و تعصب

این رمان اثر جین آستین است که در اوایل قرن نوزدهم و در کشور انگلستان روایت می شود سبکی کلاسیک و عاشقانه دارد. رمان غرور و تعصب روایتی از زندگی خانم و آقای بنت است که پنج دختر با خصوصیات اخلاقی متفاوتی دارند. آقای بنت دارایی فراوانی دارد و در صورت فوت، دارایی اش به ویلیلام کالینز کشیش خواهد رسید. همسرش تمایل زیادی به ازدواج زودهنگام دخترانش دارد که هدف او از انجام این کار جلوگیری از رسیدن ارثیه  به کشیش است.

 این داستان از زمانی که چارلز بینگلی ثروتمند عاشق دختر بزرگ آقای بنت شده، شروع می شود. دراین میان دختر دیگر او، الیزابت با دارسی آشنا می شود ولی بخاطر غرور، تعصب و ثروت خانواده رابطه آن ها سرد است و غرور دارسی را خدشه دار می کنند.

۸) رمان عامه پسند

کتاب عامه پسند آخرین کتاب نویسنده آمریکایی با نام چارلز بوکفسکی است که وی چند ماه بعد از چاپ کتاب فوت می کند. این نویسنده مادری آلمانی و پدری آمریکایی داشته که در آلمان متولد می شود. موضوع این داستان درباره کارآگاهی به نام نیکی بلان نام است که بانوی مرگ او را مجبور می کند نویسنده ای فرانسوی به نام بانو سلین که چندین سال پیش فوت کرده را پیدا کند.  این داستان بیشتر شخصیت قوی بانوی مرگ را توصیف کرده که در تمام طول داستان بلان را دنبال می کند.

کتاب عامه پسند
کتاب عامه پسند

۹) سرگذشت ندیمه

رمان سرگذشت ندیمه اثر مارگارت اتوود بوده که دارای سبکی علمی- تخیلی است. این کتاب به  ظلمی که توسط حکومت جدید در حق زنان اعمال می کند و باعث سلب آزادی آن ها می شود، اشاره می کند. این رمان روایت زندگی دختری به  نام جون بوده که پس از تشکیل حکومت جدید فرزندش را به خانواده ای بدون فرزند می سپارد.

کلام آخر

در این مقاله سعی کردیم مفهوم کتاب داستان و رمان های مناسب جوانان به پیشنهاد گاج مارکت را به شما معرفی کنیم. گاج مارکت یک فروشگاه آنلاین است که شما می توانید هر نوع کتابی را که به موضوع آن علاقه دارید را تهیه کنید. مطالعه کتاب برای تغییر دادن طرز فکر و سبک زندگی خوانندگان بسیار مفید است. به    همین منظور خواندن کتاب را به شما دوستان گرامی توصیه می کنیم. به طورکلی هیچ چیزی مانند خواندن کتاب و نوشیدن چای در کنار خانواده لذت بخش نیست.

5/5 - (3 امتیاز)