اکسسوری های مردانه

اکسسوری مردانه چیست چگونه باید ست شود

اکسسوری چیست ؟ اکسسوری ها اجزایی جدا از قسمت های اصلی لباس هستند که برای کامل کردن هر تیپ و لباسی لازم اند. این اجزا شامل : ساعت، کمربند، دستکش، کلاه، شال گردن، جواهرات، عینک، کراوات، پاپیون و … می باشد. در مقاله اکسسوری مردانه چیست چگونه باید ست شود از مجله اینترنتی خرید ناب نحوه ست کردن چند اکسسوری مردانه را برای شما شرح می دهیم با ما همراه باشید:

ست کردن کروات و کت و شلوار

آقایان معمولا در مهمانی های رسمی یا محیط های کاری از کت و شلوار و کروات استفاده می کنند. کروات یک اکسسوری مردانه است که در طرح و رنگ های مختلف وجود دارد و می تواند استایل مردانه را تا حد زیادی تغییر دهد اما مانند هر اکسسوری دیگری باید درست استفاده شود. این اکسسوری جزِیی از استایل کلاسیک است و در سایر استایل ها استفاده از آنها نا به جاست. به جز قوانینی که برای بستن آنها وجود دارد، قوانین دیگری در ست کردن آنها هست.

کروات ها به دو دسته رسمی و غیر رسمی تقسیم می شوند. هر چه رنگ کروات تیره تر و ساده تر باشد رسمی تر و هر چه رنگ آن روشن تر و طرح دارتر باشد غیر رسمی تر می شود. اولین نکته در ست کردن کروات و کت و شلوار انتخاب کت و شلوار مناسب با فرم بدن شما است. پس از آن انتخاب رنگ کت و شلوار است. کت و شلوار های خود را می توانید از رنگ های تیره ،خنثی و یا رنگ های روشن استفاده کنید.

توصیه می کنیم یک کراوات قرمز حتما داشته باشید زیرا با چهار رنگ اصلی کت و شلوار (مشکی، طوسی، سورمه ای و کرم قهوه ای) به خوبی ست می شود.

کراوات قرمز با کت و شلوار سرمه ای
کراوات قرمز با کت و شلوار سرمه ای

اگر دوست دارید از کروات طرح دار استفاده کنید دقت کنید که پیراهن و کت و شلوار شما باید ساده و هیچ گونه طرحی نداشته باشد.

ست کردن کروات طرح دار
ست کردن کروات طرح دار

مهمترین قانون در کراوات آن است که آقایان لاغر اندام از کراوات پهن و آقایان درشت هیکل از کراوات باریک استفاده کنند. البته افرادی با اندام متوسط می توانند از هر دو نوع کراوات استفاده کنند.

نکته ی دیگر آن است که هنگامی که کراوات را می بندید انتهای آن باید در وسط کمربند شما قرار گیرد. بالاتر (روی پیراهن) و پایین تر (روی شلوار) غلط و نابجاست.

گیره کراوات

گیره کراوات
گیره کراوات

در این میان گیره کراوات کاربردی‌ ترین نوع اکسسوری مربوط به کراوات است. این گیره کمک می‌کند تا دو بخش جلویی و عقبی کراوات به هم و به پیراهن متصل باقی بمانند و وقتی که در فضای باز و در مقابل جریان باد هستید ظاهر مرتب‌ تری داشته باشید. علاوه بر این گیره کراوات ظاهر آقایان را شیک و کلاسیک نشان می‌ دهد و بیشتر استایلی رسمی و اداری دارد. بهترین رنگ برای گیره کراوات، طلایی و نقره‌ای است، به خصوص نقره‌ ای که با کت و شلوار مشکی هماهنگی زیبایی به وجود می‌ آورد. البته می‌ توانید از رنگ‌ های دیگر نیز به شرطی که با بقیه تیپ شما همخوانی داشته باشد استفاده کنید.

پاپیون

پاپیون
پاپیون

اگر برای بار اول می خواهید از پاپیون استفاده کنید رنگ مشکی را به شما توصیه می کنیم. استفاده از پاپیون تنها در استایل های مهمانی مجاز است و در محل کار و قرار های رسمی از کراوات استفاده کنید. همچنین گزینه ی بسیار مناسبی برای مراسم عروسی است.

پاپیون هم مانند کراوات اگر طرحدار باشد باید با پیراهن ساده ست شود.

ست کردن کمربند با کفش

ست کردن کمربند با کفش
ست کردن کمربند با کفش

ممکن است شما از این قانون قدیمی آگاه باشید که لوازم جانبی چرمی همواره باید ست باشند؛ بنابراین اگر کفش های شما قهوه ای است کمربندتان هم باید قهوه ای باشد. تک رنگ بودن اکسسوری مردانه ظاهر شما را سطح بالا و دلپسند می سازد.

استفاده از کیف پول چرمی

ست کردن کیف پول با کمربند
ست کردن کیف پول با کمربند

درگذشته شما می توانستید یک کیف پول پارچه ای همراه با نوار چسبی به جای زیپ یا دکمه استفاده کنید اما آن روزها تمام شده است. یک مرد بالغ به یک کیف پول چرم نیاز دارد و چه بهتر که آن را با کمربند خود ست کنید.

ساعت مچی مناسب برای ست کردن با کت و شلوار

ساعت مچی مناسب برای ست کردن با کت و شلوار
ساعت مچی مناسب برای ست کردن با کت و شلوار

ساعت یکی از مهمترین اکسسوری‌ هایی است که می‌ تواند میزان تاثیرگذاری یک مرد را مشخص کند و در ترکیب استایل او پیش از هر چیز دیگری به چشم بیاید. نمی‌ توان تاثیر ابتدایی لباس و البته ساعت به عنوان یکی از مهمترین اکسسوری‌ ها را نادیده گرفت، پس تصمیم برای خرید ساعت مچی مردانه را دست کم نگیرید. ساعت‌ ها می‌ توانند میزان اعتبار شما را در یک جلسه کاری تحت تاثیر قرار دهند یا نظر شخص خاصی را در مورد شما در یک قرار دوستانه جلب کنند.

یک ساعت مردانه اسپرت یا روزمره برای یک تیپ اسپرت و کژوال مناسب است، اما شاید بهترین انتخاب برای یک جلسه مصاحبه شغلی یا مهمانی شبانه نباشد.

برای کت و شلوار رسمی و شیک سراغ خرید ساعت مچی مردانه‌ای بروید که زیر سر آستین پیراهن آستین بلندتان قرار بگیرد و تنها زمانی که آستین شما کمی بالا می‌رود دیده شود. چنین ساعتی لزوما باید بند ظریف‌تری داشته باشد، چرم بهترین انتخاب است.

دستبند

این روز ها بسیاری از آقایان از دستبند های چرمی با قطعاتی از طلا روی آن استفاده می کنند. جلوه ی این دستبندها در کنار یک ساعت کلاسیک و کژوال بهتر است. بهتر است این دستبندهای چرمی را با لباس های اسپرت استفاده نکنید.

دستبند چرم
دستبند چرم

دستبند های مهره ای اگرساده و تک رنگ باشند و یا قطعات طلا داشته باشند با بیشتر تیپ ها ست می شوند. اگر از دستبندهای مهره ای چند رنگ استفاده می کنید بهتر است با تیپ های اسپرت و کژوال آن ها را بیاندازید. تنوع جنس و مدل این دستبند ها بسیار زیاد است و داشتن چند عدد از آنها هر تیپ و استایلی که داشته باشید را کامل می کند.

دستبند های مهره ای مردانه
دستبند های مهره ای مردانه

انتخاب اکسسوری، شخصیت شما را نشان داده و برازندگی مناسبی به ظاهرتان می افزاید. اگر اکسسوری مردانه به صورت هوشمندانه و هماهنگ با لباس ها و ظاهرتان باشد در بهبود اعتماد به نفس و آراستگی شما مؤثر خواهد بود.

5/5 - (5 امتیاز)