راهنمای خرید اتو بخار

راهنمای خرید اتو بخار

به نظر من هیچ‌چیز به اندازه‌ چروک روی لباس‌ها نمی‌تواند یک تیپ خوب را خراب کند. مخصوصا اگر لباس رسمی باشد و برای جای مهمی پوشیده شده باشد. تمام هزینه و وقتی که صرف انتخاب لباس‌های مناسب برای یک تیپ خوب کرده‌اید با چند چروک هدر می‌رود! استفاده دائمی از خدمات خشک‌شویی‌ها هم با وجود اینکه باعث صرفه‌جویی در زمان می‌شود کار هزینه‌بری است که ممکن است با توجه به درآمدتان برای‌تان به‌‌صرفه نباشد.

اما انتخاب یک اتوی مناسب هم نکته‌ بسیار مهمی‌ است؛ واقعا حیف است که پول خود را صرف اتویی کنید که هم زمان شما را بگیرد و هم لباس‌های‌تان را به‌خوبی اتو نکند.در این مطلب، مجله اینترنتی خرید ناب در مورد خرید اتو مناسب با شما به گفتگو خواهد نشست.

فاکتورهای انتخاب اتو

در انتخاب و خرید هر محصولی چند فاکتور کلی وجود دارد که درنظر گرفتن آنها هر خریداری را به بهترین انتخاب ممکن می‌رساند. خرید اتو نیز از این قاعده مستثنی نیست و چند نکته کلیدی در خرید آن وجود دارد که توجه به آنها تنها راه رسیدن به انتخابی رضایت‌بخش است:

تفاوت‌های اتوهای مختلف
جنس کفه
سیستم بخاردهی عمودی
قابلیت قطع کن خودکار
قابلیت ضد چکه
قابلیت ضد رسوب
میزان بخاردهی
قابلیت چرخش ۳۶۰ درجه
توان مصرفی
گنجایش مخزن آب
پنل کنترل
راحتی استفاده

فاکتورهای انتخاب اتو
فاکتورهای انتخاب اتو

جنس و طراحی اتوبخار

یکی از مهم ترین مواردی که باید در هنگام خرید اتو بخار درنظر بگیرید، جنس کف اتو بخار است. می توان گفت برای گرفتن بهترین نتیجه از یک اتو بخار، جنس کف اتو نقش مهمی دارد. جنس کف اتوها دارای انواع مختلفی ازجمله استیل، سرامیک و تیتانیوم می باشد. توجه داشته باشید که کفه های استیل بیشتر در ساخت اتوهای بدون بخار یا به اصطلاح خشک به کار می رود که در حال حاضر کاملاً از رده خارج شده و دیگر ارزش خرید ندارند. بزرگ ترین مزیت کفه های سرامیکی و تیتانیومی این است که به راحتی تمیز می شوند، به آسانی روی لباس سُر می خورند، به لباس های نازک و یا پلیستر نمی چسبند، کمتر به پارچه آسیب می زنند و در برابر پوسیدگی و خراشیدگی مقاوم تر هستند.

در مورد کف اتو بخار، باید به یک معیار مهم دیگر نیز اشاره کرد: طراحی کفی اتو بخار. هر چقدر کف اتو بخار عریض تر باشد، به شما این امکان را می دهد که با یک بار کشیدن اتو بر روی لباس، به راحتی بتوانید بخش زیادی از آن را اتو نمائید. همچنین محل قرار گیری سوراخ های خروجی بخار را نیز درنظر داشته باشید.

پنل کنترل اتو

پنل کنترل اتوها یا به‌صورت مکانیکی ( به شکل دایره چرخان یا دکمه با حرکت افقی و …) است یا دیجیتال. دقت کنید که طراحی اتو به گونه‌ای باشد که پنل به‌راحتی در دسترس و تنظیمات مختلف آن به‌خوبی نشانه‌گذاری شده باشد.

توان مصرفی اتوبخار

این معیار در واقع توان المنت دستگاه شما را نشان می دهد که با واحد وات سنجیده می شود. این معیار بر کارایی اتوی خریداری شده تأثیر مستقیم دارد. به طور کلی اتوهای بخار قدرتی بین ۹۰۰ تا ۳۰۰۰ وات دارند. هر چه توان مصرفی دستگاه شما بالاتر باشد، دستگاه در مدت زمان کوتاه تری گرم و آماده اتوکشی می شود و آب با قدرت بیشتری به بخار تبدیل می شود. زمانی متوجه کاربرد این ویژگی خواهید بود که برای حضور به موقع در محل کار یا مهمانی عجله دارید.

قابلیت چرخش ۳۶۰ درجه

این قابلیت از گره خوردن و پیچیدن سیم اتو جلوگیری می‌کند. اتو یک دور کامل به دور خود می‌چرخد و سیم در محل اتصال خود به اتو، می‌چرخد تا به دور خود نپیچد. با این قابلیت اختلالی در فرایند اتوکشی ایجاد نمی‌شود و به راحتی می‌توان اتو را بدون مشکل چرخاند.

قابلیت چرخش ۳۶۰ درجه
قابلیت چرخش ۳۶۰ درجه

قابلیت ضد چکه بودن

بهتر است در هنگام خرید این ویژگی مهم را در نظر داشته باشید. زمانیکه  حرارت کف اتو از حد مجاز برای تولید بخار کمتر شود این سیستم باعث می‌شود تا محفظه تبخیر به صورت خودکار بسته شود و از ریختن و چکه کردن آب به لباس‌هایتان پیشگیری ‌کند. اتوهایی که این قابلیت را دارند چکه نمی‌کنند. این ویژگی از لکه شدن لباس‌ها جلوگیری می‌نماید.

طول سیم اتو بخار

دوستان و همراهان مجله اینترنتی خرید ناب، حتما شما هم با مشکل کوتاهی سیم اتو برخورد داشتید. پس هنگام خرید اتو بخار به سیم آن توجه کنید تا از اندازه و همچنین کیفیت مناسبی برخوردار باشد. در صورت بلند بودن سیم، می‌توانید به راحتی آن را به پریز برق وصل کرده و لباس‌های خود را اتو کنید.

طول سیم اتو بخار
طول سیم اتو بخار

قابلیت ضدرسوب داشتن

اتوهایی که این قابلیت را دارند، در محفظه‌ آب آن‌ها رسوب تشکیل نمی‌شود و نیازی نیست محفظه اتو را با محلولهای ضدرسوب شست‌وشو کنید و هزینه اضافی پرداخت کنید. این ویژگی باعث افزایش طول عمر اتو هم می‌شود.

گنجایش منبع آب

گنجایش منبع آب از نکاتی که هنگام خرید اتو بخار باید به آن دقت کنید به قرار زیر می باشد:

اگر خانواده پرجمعیتی دارید و در هر وعده اتو کشی، تعداد زیادی لباس را اتو می کشید، لازم است اتوهایی خریداری کنید که گنجایش مخزن بالایی دارند.

اما اگر به گنجایش بالا در مخزن آب نیاز ندارید، خرید یک اتوی مسافرتی که بتوانید آن را به راحتی حمل کرده و با خود به سفر ببرید را به شما توصیه می کنیم.

وزن مناسب اتوبخار

بسیاری از افراد، سبک بودن اتو بخار را به عنوان یکی از معیارهای خرید اتو بخار خوب در نظر می گیرند. در پاسخ به این دسته از کاربران باید گفت که اگر اتو خیلی سبک باشد، به دلیل آن که فشار موردنیاز به لباس وارد نخواهد آمد، اتوکشی دلخواهی نخواهید داشت. از سوی دیگر، سنگین بودن دستگاه نیز باعث می شود که به راحتی نتوانید اتو را روی لباس حرکت دهید. از این رو، فرآیند اتوکشی برایتان خسته کننده خواهد بود. بهتر است با توجه به نیاز و قدرت بدنی خود، یک اتو با وزن مناسب انتخاب کنید که نه بیش از اندازه کوچک و نه بیش از اندازه بزرگ باشد.

انواع اتو بخار

اتو‌ بخارهای موجود در بازار بر اساس نیازهای افراد و انتظاراتی که از یک اتو دارند، متفاوت است. رایج‌ترین نوع اتو بخارهای خانگی موجود در بازار را هم مرور می کنیم.

اتو بخار ساده

اتو بخار ساده همان اتوهای رایج در بازارها هستند که مخزن کوچکی برای نگهداری آب دارند و از این طریق بخار لازم برای اتو کردن لباس را فراهم می‌کنند.

اتو بخار ساده
اتو بخار ساده

اتو بخار مخزن‌دار

اتو بخار مخزن‌دار ظاهر و عملکرد حرفه‌ای‌تری نسبت به اتو بخار ساده دارد. تفاوت آن هم در وجود یک مخزن آب اضافی است که می‌تواند بیش از سه لیتر آب در خود نگه دارد. شما می‌توانید با استفاده از این نوع اتو، یک اتوکشی پربخار و قدرتمند را برای مدت طولانی تجربه کنید. زیرا اتو بخار مخزن‌دار از حجم خروجی بخار بالایی برخوردار است. با این حال شاید به دلیل مصرف بالای برق، خرید اتو بخار مخزن‌دار از لیست خرید برخی از افراد حذف شود.

اتو بخار پرسی

اگر شما فردی هستید که معتقدید اکثر لباس‌ها باید مرتب و بدون چروک باشند، پس خرید یک اتوی پرسی گزینه مناسبی برایتان به نظر می‌آید. زیرا این نوع اتو به سرعت به دمای مورد نظر رسیده و تنها با یک حرکت، تمام سطح مورد نظر شما را صاف و مرتب می‌نماید. سرعت اتوکشی بالا و خستگی کمتر فردی که از اتو استفاده می‌کند هم از مزیت‌های مهم این نوع از اتو بخار به شمار می‌رود. با این حال برخی از افراد به دلیل بزرگی این اتو، مصرف بالای برق و قیمت بالای آن، تمایلی به خرید اتو بخار پرسی ندارند.

کلام آخر

اتو بخار و همه لوازم برقی خطراتی برای ما دارند و باید دور از دسترس کودکان نگهداری شود. مخصوصا اتو بخار که از آب استفاده می کند و جدایی از خطر برق گرفتگی، خطر سوختگی را هم می تواند به همراه داشته باشد. امیدوارم این مقاله مانند مقاله های گذشته در مجله اینترنتی خرید ناب ، مورد قبول شما عزیزان قرار گرفته باشد.

5/5 - (3 امتیاز)