خرید لپ تاپ

راهنمای خرید لپ تاپ

در مطلب راهنمای خرید لپ تاپ ، مجله اینترنتی خرید ناب سعی خواهد کرد اطلاعات کاملی را به شما ارئه دهد، تا با یک خرید موفق بتوانید بهترین استفاده را از این سخت افزار دوست داشتنی داشته باشید. مهم ترین نکته این که در این راهنمای خرید وجود دارد نیاز کاربر است، در واقع شما باید براساس شناخت نیاز خود تصمیم به خرید لپ تاپ بگیرید ما در این نیازسنجی با شما خواهیم بود.

انتخاب سیستم عامل لپ تاپ

انتخاب سیستم عامل لپ تاپ جزء مواردی است که راحت می شود در مورد آن تصمیم گیری کرد و از آن گذشت، در انتخاب سیستم عامل چند گزینه مقابل شماست : مک، لینوکس، ویندوز یا سیستم عامل کروم

اگر در بودجه در نظر گرفته شده محدودیت دارید سیستم عامل مک حذف خواهد شد، ولی اگر این محدودیت وجود ندارد بهتر است سیستمی بخرید که آخرین مک را به راحتی پیشتیبانی می کند.

اگر تابحال با لینوکس کار نکرده اید به شما هشدار میدهیم که لینوکس با تمام جذابیت هایش تفاوت هایی با ویندوز دارد که کار کردن آن برای کاربران آماتور کمی دشوار خواهد بود. پس قبل از انتخاب آن در مورد محیط لینوکس و اینکه می توانید در این محیط بصورت روان فعالیت کنید، تحقیق کنید.

سیستم عامل ویندوز برای همه شناخته شده است و توضیحات اضافه نمیدهیم ، فقط در نظر داشته باشید که لپ تاپی بخرید که ویندوز ۱۰ را به خوبی و روان اجرا کند.

سیستم عامل کروم : همانطور که شرکت ماکروسافت حرف چندانی در گوشی های موبایل برای گفتن ندارد سیستم عامل کروم هم فعلا حرف چندانی در دنیای سیستم های لپ تاپ برای گفتن ندارد و از این سیتم عامل بیشتر برای سخت افزارهای قدیمی و ضعیف استفاده می شود.

راهنمای خرید لپ تاپ معرفی کمپانی

کمپانی های زیادی هستند که لپ تاپ تولید می کنند بعضی از آن ها مثل سونی ، توشیبا قدیمی این راه هستند و برخی مثل هواوی تازه کار هستند، بنا به دلایل متعدد در این بخش نمی توانیم به شما کمپانی برای خرید لپ تاپ معرفی کنیم. ولی بهترین راهنمایی را در اختیار شما خواهیم گذاشت هر وقت تصمیم قطعی برای خرید گرفتید اول به یک مرکز تعمیر لپ تاپ مراجعه کنید که کار فروش انجام ندهد، (فقط تعمیرات) در آنجا بپرسید کدام برند بیشترین خرابی و مراجعه را دارد. البته این را هم در نظر بگیرید که برخی برندها هم قدیمی هستند و هم فروش بالایی در ایران داشته اند.

راهنمای انتخاب سخت افزار مناسب لپ تاپ

مجدد برمی گردیم سر نکته مهمی که در اول مقاله مجله اینترنتی خرید ناب مطرح کرد، نیاز سنجی

انتخاب سخت افزار لپ تاپ به نیاز و خواسته شما بستگی دارد، اگر یک دانشجوی تئاتر هستید شاید احتیاج شما لپ تاپ سبک (حمل راحت) + باتری قوی + صفحه نمایش بزرگ با کیفیت برای دیدن تئاتر و فیلم های سینمایی باشد.

انتخاب سخت افزار برای یک معمار : پردازشگر و کارت گرافیک قوی است.

راهنمای خرید لپ تاپ
راهنمای خرید لپ تاپ

در این بخش مجله اینترنتی خرید ناب برای راهنمای خرید لپ تاپ به شما ۴ پکیج معرفی می کند تا راحت تر به هدفتان برسید و بتوانید براساس نیازتان بهترین لپ تاپ را انتخاب و خرید کنید.

۱_ لپ تاپ ارزان قیمت

لپ تاپ ارزان قیمت برای دانشجویانی که کارهای سبک دارند مناسب است (در حد تحقیق در وب، دیدن فیلم و اجرای روان آفیس) البته این دسته از لپ تاپ ها برای فرزندانی که میخواهند با دنیای تکنولوژی آشنا شوند مناسب هست مخصوصا که والدین دوست نداشته باشند کودکشان در دنیای بازی های کامپیوتری غرق شوند.

در این دسته از لپ تاپ ها باید از هارد اس اس دی مخصوصا با ظرفیت بالا صرف نظر کرد، ولی حتما سعی کنید لب تاپی بخرید که رم سری ۴ را پشتیبانی کند. این دو قطعه (رم و هارد) را راحت می شود بعد از اینکه پول دستتان آمد تعویض و ارتقا بدهید.

وزن لب تاپ های ارزان قیمت معمولا بیشتر است پس انتظار موارد زیر ۱۸۰۰ گرم را نداشته باشید.

۲_ لپ تاپ معمولی با قیمت مناسب برای استفاده خانواده

نکات مربوط به لپ تاپ معمولی برای استفاده خانوادگی هم مانند لپ تاپ ارزان قیمت است با این تفاوت که بهتر است لپ تاپی بخرید که هارد SSD داشته باشد تا سرعت آن بالاتر برود، حتی اگر شد هارد SSD ظرفیت کمی داشته باشد و برای جبران نیاز خانواده به فضای ذخیره اطلاعات از یک هارد اکسترنال استفاده کنید که آن را بعدا هم می شود خریداری کرد. از نکات دیگر راهنمای خرید لپ تاپ خانوادگی می توان به پشتیبانی کردن از خروجی HDMI برای وصل کردن به تلویزیون اشاره کرد.

۳_ لپ تاپ میان رده برای استفاده کارهای شرکت و کسب کار

لپ تاپ های دسته کسب و کارها باید چند خصوصیت کلی داشته باشد که خصوصیت های جزئی آن بستگی به نوع استفاده از سیستم مورد نظر را دارد مثلا اگر کسب و کار یک شرکت طراحی انیمیشن باشد خواسته های متفاوتی نسبت به شرکتی که کارهای سبک تر دارد.

بصورت کلی سیستم مناسب شرکت ها باید رم بالا + پردازنده قوی و هارد SSD داشته باشد این موارد همگی در سرعت سیستم تاثیرگذار هستند. اغلب کسب و کارها به اجرای برنامه های گرافیکی مثل فتوشاپ + نرم افزارهای حسابداری + آفیس و… احتیاج دارند که با سخت افزارهای گفته شده به راحتی قابل اجرا هستند.

۴_ لپ تاپ گیمینگ و کارهای گرافیکی مثل معماری

لپ تاپ گیمینگ و کارهای گرافیکی، از گران ترین نوع لپ تاپ ها هستند که مثل دسته ارزان قیمت باید از وزن آن صرف نظر کرد چراکه اغلب سخت افزارهای کار شده در آن ها از وزن بالایی برخوردار هستند و اغلب سیستم های گیمینگ و کارهای گرافیکی چیزی در حدود ۲ کلیو و ۵۰۰ گرم وزن دارند. از مورادی که در این دسته اهمیت بالایی دارد کارت گرافیک قوی، هارد دوگانه ، رم و پردازشگر قوی هست.

در مرحله بعدی می توانید به صفحه نمایش و جزئیاتی مثل کیبورد مناسب گیم اهمیت داد.

خرید لپ تاپ
خرید لپ تاپ
5/5 - (1 امتیاز)