راهنمای خرید یخچال فریزر

راهنمای خرید یخچال فریزر

هدف از راهنمای خرید یخچال فریزر معرفی مواردی است که در انتخاب یخچال فریزر نقش دارند. قصد خرید یخچال فریزر مناسب خانه و زندگی خود را دارید؟ بهتر است دقت کنید! همان‌قدر که انتخاب یخچال فریزر مناسب می‌تواند تازگی و خنکی را به زندگی شما بیاورد، انتخاب مورد نامناسب می‌تواند مایه دردسر و عذاب شما شود. امروزه تعداد مدل‌هایی که می‌توانید در بازار پیدا کنید آن قدر زیاد است که انتخاب از میان آنها می‌تواند کاری سخت و گیج کننده باشد. در این مطلب که در مجله اینترنتی خرید ناب قرار می دهیم، سعی می‌کنیم به شما سر نخی بدهیم که در انتخاب یخچال و فریزر بهتر عمل کنید.

خرید یخچال فریزر
خرید یخچال فریزر

اندازه یخچال و تعداد خانواده

بر اساس تعداد نفراتی که از یخچال استفاده می‌کنند، می‌توانید از جدول راهنمای خرید یخچال از نظر تعداد افراد خانواده استفاده کنید:

تعداد افراد خانواده حجم توصیه شده یخچال
۱ تا ۲ نفر ۲۵۰-۳۸۰ لیتر
۳ تا ۴ نفر ۳۵۰-۵۳۰ لیتر
بیش از ۵ نفر ۴۴۰ لیتر به بالا

نکته:

  1. ما یخچال های کوچک را توصیه نمی‌کنیم، زیرا به‌طورکلی به سمت بهره‌وری انرژی کمتر (کارایی کمتر) متمایل هستند و در درازمدت هزینه‌های بیشتری را به شما تحمیل می‌کنند.
  2. بهتر است قدری آینده‌نگر باشید و اگر قرار است در آینده نزدیک به اعضای خانواده شما اضافه شود، برای هر عضو اضافی خانواده ۵L بعلاوه فضای فریزر را در نظر بگیرید.

آیا اندازه یخچال مناسب خواهد بود؟

مطمئن شوید اندازه موردنظر شما برای یخچال متناسب با فضایی است که می‌خواهید یخچال را در آنجا قرار دهید. فضایی که یخچال را در آنجا قرار می‌دهید باید از همه طرف به‌گونه‌ای باشد که هوا بتواند آزادانه در اطراف آن گردش کند و فضای کافی برای خروج گرمای موتور در پشت یخچال وجود داشته باشد.

بر اساس یک قاعده کلی، یخچال شما باید حداقل از هر طرف به‌اندازه ۵ سانتی‌متر از دیوارها فاصله داشته باشد.

با استفاده از یک متر، ابعاد درب ورودی و راهروها را اندازه بگیرید و مطمئن شوید که یخچال نو خود را می‌توانید سالم و بدون ایجاد خط و خش بر روی بدنه آن به آشپزخانه برسانید (بخصوص اگر قصد شما از خرید این است که می‌خواهید اندازه یخچال را بزرگ‌تر کنید).

در بخش بعدی با بیان مزایا و معایب مدل های مختلف یخچال شما را بیشتر با کاربرد و راهنمای خرید یخچال فریزر بالا و یخچال فریزر پایین، یخچال ساید بای ساید، یخچال دوقلو و درب فرانسوی آشنا می کنیم.

اهمیت دارا بودن گارانتی و خدمات پس از فروش

اکثر یخچال و فریزر ها با گارانتی اولیه یک سال برای قطعات و تعمیرات و ۵ سال برای موتور عرضه می شوند. شما می توانید از میان برندها و مدل های مختلف و ارائه شده با گارانتی های طولانی مدت، مدل مورد نظرتان را خریداری کنید.

  • به یاد داشته باشید که دارا بودن خدمات پس از فروش و گارانتی تعمیرات ملاک مهمی هنگام خرید یخچال محسوب میشود.
  • چرا که اگر یخچال دچار مشکل شود هزینه بسیاری روی دوشتان بابت تعمیرات می اندازد.
  • مهم نیست صاحب چه یخچالی هستید، برای دریافت خدمات مرتبط با تعمیرات و رفع مشکل یخچال خود اینجا کلیک کنید.

عادات خرید و آشپزی

یکی از مواردی که در راهنمای خرید یخچال فریزر باید در نظر داشت این است که چند وقت یکبار به خرید مواد غذایی می‌روید؟ خریدهای شما به‌صورت عمده است؟ به‌خاطر فرزندان مجبور به خرید غذاهای منجمد و آماده هستید؟ اگر جواب این سوالات مثبت است، باید یخچالی را بخرید که محفظه فریزر آن بیشتر است. یا اگر بیشتر مواد غذایی را به‌صورت تازه می‌خرید و مرتب به فروشگاه می‌روید، باید مطمئن شوید فضای کافی در یخچال برای غذای تازه دارید.

فضای داخلی

فضا داخلی یخچال‌ها را عموما با واحد فوت مکعب که برابر با ۲۸.۳ لیتر (۰.۰۲۸ متر مکعب) است، اندازه‌گیری می‌کنند. یخچال‌ها می‌توانند از ۲ تا ۴۲ فوت مکعب فضا برای ذخیره‌ی مواد غذایی در اختیار کاربران قرار دهند. توجه داشته باشید که یخچال مناسب برای یک خانواده‌ی چهار نفره ۱۸ تا ۲۲ فوت مکعب است. یخچال متوسط برای یک آپارتمان ۱۴ تا ۱۶ و یک یخچال متوسط از نوع مینی که معمولا فقط برای خنک نگه داشتن نوشیدنی‌ مورد استفاده قرار می‌گیرد ۵ تا ۷ فوت مکعب فضا دارد. لازم است بدانید عدد فوت مکعب دقیقا برابر با فضای داخل یخچال نیست و معمولا به دلیل استفاده از موارد مختلف مانند طبقه‌ها و کشوها، فضای کمتری نسبت به عدد عنوان‌شده در اختیار کاربر قرار خواهد داشت.

مصرف انرژی و تاثیر آن در راهنمای خرید یخچال

قیمت برق در کشورهای مختلف متفاوت است، با این حال شما مدلی را که مصرف انرژی کمتری داشته باشد را ترجیح می دهید، مدلی را که باعث نشود هر ساله مقدار زیادی هزینه برای کارکردش بپردازید. بنابراین توجه به برچسب انرژی یخچال و فریزر در هنگام خرید ضروری است.

  • به طور کلی هرچه یخچال و فریزر بزرگتر باشد هزینه انرژی مصرفی آن هم بیشتر خواهد بود.
  • در کل، یخچال های فریزر پایین، بهینه مصرف انرژی را دارند بعد از آن ها فریزر بالا ها.
  • ساید بای ساید ها کمترین بازده انرژی را دارند گرچه امروزه محبوب ترین نوع یخچال و فریزرها هستند.

یخچال فریزر بالا

در این نوع طراحی فریزر در بالا و یخچال پایین آن قرار می‌گیرد. این مدل فضای زیادی دارد؛ اما برای دسترسی به بخش‌های پایینی یخچال که در طول روز ممکن است زیاد با آن‌ها سر و کار داشته باشید، باید مدام خم شوید. این سبک از طراحی را می‌توان یکی از قدیمی‌ترین و البته متداول‌ترین نمونه‌ی موجود در بین شرکت‌های تولید‌کننده‌ی یخچال دانست.

مزایا

  • ارزان‌ترین نوع یخچال فریزر برای خرید
  • ارزان‌ترین نوع یخچال فریزر برای استفاده
  • تنوع بسیار بالا برای انتخاب

معایب

  • برای استفاده از یخچال، که پر استفاده‌ترین بخش دستگاه است، لازم است که دولا شوید.

فریزر در پایین

یخچال فریزرهایی که فریزر در پایین دارند برای استفاده راحت طراحی شده‌اند. آنها شما را از خطر درد در ناحیه پشت محفوظ نگه می‌دارند. تفاوت اصلی آنها با مدل قبلی در همین محل قرارگیری فریزر در پایین است. از نظر اندازه نمونه‌های فریزر در پایین کمی بزرگ‌تر از نمونه قبلی هستند. این نوع از یخچال فریزرها هر روز محبوبیت بیشتری پیدا می‌کنند. به این ترتیب می‌توان تنوع آنها را نیز بالا، اما نه به بالایی فریزر در بالا دانست.یخچال فریزر مدل ۶۰-۴۰ که آبسرد کن نیز دارد از این مدل است.

فریزر در پایین
فریزر در پایین

مزایا

  • طراحی منطقی یخچال – بخشی که بیشترین استفاده را دارد هم‌سطح با چشم طراحی شده است
  • در فریزر آنها اغلب از سبدهای کشویی استفاده می‌شود
  • تنوع و گستره انتخاب این یخچال‌ها در حال رشد است

معایب

  • گران‌تر از انواع فریزر در بالا هستند
  • استفاده از آنها گران‌تر از انواع فریزر در بالا در می‌آید
  • ممکن است در خنک کردن کُندتر باشند، به خصوص در فریزر

یخچال ساید بای ساید

ویژگی‌ها و فضاهای اضافی باعث می‌شود یخچال های ساید بای ساید برای بسیاری از خانواده‌ها مناسب‌تر باشد.

مزایای یخچال های ساید بای ساید

  • آپشن ها و ویژگی‌های متنوع مانند یخ‌ساز و آب‌سردکن
  • نمای شیک و زیبا در آشپزخانه
  • ظرفیت ذخیره‌سازی خوب
  • بهترین دسترسی برای افراد ویلچری

معایب یخچال های ساید بای ساید

  • یخ‌ساز، آب‌سردکن و دستگاه تصفیه آب یخچال ساید بای ساید می‌تواند فضای زیادی را از یخچال و فریزر اشغال کند.
  • فضای داخلی کاملاً باریک است و در خیلی از مواقع برای قرار دادن خوراکی‌های با اندازه بزرگ مشکل‌ساز می‌شود.
  • اندازه فیزیکی بزرگ آن فضای زیادی را اشغال می‌کند و نمی‌توان آن را در یک فضای تنگ قرار داد.
  • دمای بالا و پایین یخچال می‌تواند ناهماهنگ باشد.

یخچال فریزر دوقلو

یخچال فریزر دوقلو ترکیبی از یک یخچال تک‌در عمودی و فریزر تک‌در عمودی‌ست. وقتی صحبت از ظرفیت باشد، خرید یخچال جدا از فریزر بهترین انتخاب است. جدابودن این دو، به‌راحتی می‌تواند بیش از ۱۰۰۰ لیتر ظرفیت به شما دهد. یکی از نقاط ضعف این مدل که باید در راهنمای خرید یخچال فریزر آن را در نظر داشت این است که فضای زیادی را اشغال می‌کند.

 مزایای  یخچال دوقلو

هر کدام از آنها را می‌توان در یک فضای جدا قرار داد.
ظرفیت ذخیره سازی بالایی دارند.
معایب یخچال دوقلو
اگر آنها در کنار هم قرار دهید، فضای زیادی را اشغال می‌کنند.

یخچال درب فرانسوی

یخچال های درب فرانسوی ترکیبی از راحتی یک یخچال فریزر پایین به همراه ظرفیت و ویژگی‌های بسیار خوب یخچال ساید بای ساید است.

یخچال درب فرانسوی 
یخچال درب فرانسوی

مزایای یخچال های درب فرانسوی

  • آپشن ها و ویژگی‌های متنوع مانند یخ‌ساز و آب‌سردکن
  • ظرفیت ذخیره‌سازی خوب
  • یخچال و فریزر با پهنای بسیار خوب برای خوراکی‌های با اندازه بزرگ

معایب یخچال های درب فرانسوی

  • یخ‌ساز، آب‌سردکن و دستگاه تصفیه آب یخچال می‌تواند فضای زیادی را از یخچال و فریزر اشغال کند.
  • اندازه فیزیکی بزرگ آن فضای زیادی را اشغال می‌کند و نمی‌توان آن را در یک فضای تنگ قرار داد.
  • هزینه بیشتر برای خرید

چه روکش یا رنگی باید برای یخچال انتخاب کنم؟

حالا که با ما در مجله اینترنتی خرید ناب همراه بودید بهتر است به روکش یا رنگ یخچال هم بپردازیم. یکی دیگر از موارد موثر در انتخاب یخچال فریزر، نوع روکش استفاده شده و رنگ بدنه آن است که در ادامه این مطلب برخی از انواع متداول را به شما معرفی خواهیم کرد.

استیل ضدزنگ

یخچال فریزرهای استیل ضدزنگ حالتی تخصصی و حرفه‌ای به آشپزخانه شما می‌دهند. اما روی آنها اثر انگشت و نشانه‌های دیگر باقی می‌ماند. برای همین اگر نمی‌خواهید هر روز با کهنه و اسپری مشغول تمیزی در یخچال فریزر خود باشید، به دنبال مدل‌های ضد اثر انگشت باشید. بدیهی است که وقتی به استیل ضدزنگ علاقمند باشید باید انتظار پرداخت مبلغی بیشتر را نیز داشته باشید.

یکی از ویژگی‌های بسیاری از یخچال فریزرهای استیل ضدزنگ، خنثی بودن آنها از نظر بار مغناطیسی است. به عبارت دیگر روی در این یخچال فریزرها امکان چسباندن آهن‌ربا و استفاده از انواع تزئینات در یخچالی وجود ندارد. و موضوع هم درست همین جا است: با وجود طراحی جذاب فلزی، دیگر چه نیازی به پروانه‌های آهن‌ربایی هست؟

 سفید کلاسیک

تمیز نگه‌داشتن راحت‌تر یخچال های سفید نسبت به یخچال های استیل، قیمت خرید کمی ارزان‌تر، صرفه‌جویی در هزینه‌ها و زمان برق انداختن و تمیز کردن یخچال های سفید و با وجود محبوبیت یخچال های استیل، گزینه‌هایی هستند که باعث می‌شود شما بخواهید یخچال سفید بخرید.

طرح دار با رنگ‌های متنوع

یخچال های طرح دار با رنگ‌های متنوع روز به روز محبوبیت بیشتری در بین مردم پیدا می‌کنند و ترکیب بی‌نظیری را در دکوراسیون آشپزخانه ایجاد می‌کنند؛ اما به یاد داشته باشید که یخچال یک سرمایه‌گذاری طولانی‌مدت برای منزل شما است و درصورتی‌که بخواهید دکوراسیون و رنگ‌بندی آشپزخانه خود را عوض کنید ممکن است رنگ یخچال با رنگ‌بندی جدید ترکیب خوشایندی نداشته باشد.

مشکی

این روزها، یخچال فریزرهای مشکی یا سیاه دوباره به بازار برگشته‌اند. بسیاری از تولیدکنندگان مدل‌هایی به رنگ سیاه، ذغالی و تیره ارائه داده‌اند. یک یخچال فریزر سیاه نقطه مقابل یک یخچال سفید ساده است. اثر انگشت روی این یخچال فریزرها نمی‌ماند و مشکلات تمیزکاری یخچال استیل را ندارند. تنها مشکلی که هست این است که چنین رنگ‌هایی مقداری برجسته به نظر می‌رسند و همچنین ممکن است فضای آشپزخانه شما را تاریک کنند.

یخچال فریزرهای مشکی
یخچال فریزرهای مشکی

یخ‌ساز و آب‌سردکن

وجود آب‌سردکن و یخ‌ساز در درب یخچال باعث صرفه‌جویی در انرژی و جلوگیری از اتلاف سرما می‌شود؛ چراکه مجبور نیستید مدام درب یخچال را برای نوشیدن آب سرد باز و بسته کنید.

برخی از آب‌سردکن‌ها و یخ‌سازهای یخچال ها نیاز به اتصال به شیر دارند؛ بنابراین باید هزینه اضافی برای لوله‌کشی پرداخت نمایید.

برخی از یخچال ها به‌جای لوله کشی در قسمت داخلی خود مخزن دارند، هرچند که برای این مدل‌ها دیگر نیاز به لوله کشی نیست اما همین مخزن تقریباً ۳۰% از فضای فریزر را اشغال می‌کند.

برخی از یخچال ها نیز نیاز به تعویض فیلتر تصفیه آب دارند که برای جلوگیری از بدطعم شدن آب و رشد باکتری باید به‌صورت دوره‌ای (حداکثر هر شش ماه یک‌بار) تعویض شوند.

فیلتر تصفیه‌ی آب

آب‌ریزهای یخچال‌های پیشرفته معمولا به نوعی فیلتر تصفیه‌ی آب مجهز هستند که آب آشامیدنی با کیفیت‌تری به ارمغان می‌آورند. باید توجه داشته باشید داشتن یک آب‌ریز با چنین امکاناتی باعث اشغال شدن فضا روی درب دستگاه شما خواهد شد و طبیعی است که ممکن است کمی از فضای داخلی درب یخچال را از دست بدهید.

کشو جامیوه ای و سبزیجات

داشتن یک کشو جامیوه ای خوب شما را از نگهداری تعداد زیاد کیسه‌های پلاستیکی مختلف میوه و سبزیجات در یخچال راحت می‌کند. کشو جامیوه ای باید میوه‌ها سبزیجات شما را تازه نگه دارد. بعلاوه باید تمیز کردن آن آسان باشد. اگر جز آن دسته افرادی هستید که میوه و سبزیجات زیادی را در یخچال نگه می‌دارید، باید یخچالی بخرید که بیش از یک جامیوه ای داشته باشد. جامیوه ای شما باید حداقل ۴۵ سانتی‌متر عرض داشته باشد تا برای قرار دادن سبزیجات بلندی مثل کرفس مناسب باشد.

سرمای انحصاری

با استفاده از این قابلیت بخش‌های مختلف یخچال فریزر روی یکدیگر تأثیر دمایی نمی‌گذارند و به همین جهت بهترین نگهداری از مواد غذایی صورت بگیرد. این ویژگی که اغلب در یخچال فریزرهای پیشرفته با دو کمپرسور یافت می‌شود، مانع تأثیرگذاری هوای سرد فریزر روی مواد غذایی داخل یخچال می‌شود و با کاهش رطوبت در فریزر و افزایش آن در یخچال می‌شود، به ماندگاری مواد غذایی کمک می‌کند.

سروصدا

این‌که یخچال شما سروصدا داشته باشد یا خیر، بستگی به طراحی آشپزخانه، اپن بودن یا نبودن آشپزخانه و قرارگیری یخچال در مجاورت اتاق خواب یا نشیمن شما دارد.

یخچال ها معمولاً در محدوده ۳۵ دسی‌بل (dBA) عملکرد نرمالی دارند که مثل یک صحبت زمزمه وار است. بااین‌حال، یخچال ها می‌توانند صداهای مختلف و عجیب غریبی را به دلیل شروع به کار کمپرسور، یخ‌زدایی اتوماتیک، عملکرد فن‌های الکتریکی و حتی منقبض و منبسط شدن بدنه به دلیل تغییر دما ایجاد نمایند که این یک مسئله طبیعی است.

تمیز کردن

به دنبال مدل‌هایی باشید که تمیز کردن آن‌ها راحت باشد و گوشه‌ها و لبه‌های مشکل‌ساز برای تمیز کردن نداشته باشند.

بررسی کنید که آیا کشوی جامیوه ای، طبقات و سایر محفظه‌ها هنگام نیاز به تمیز کردن به‌راحتی از جای خارج می‌شوند.

سخن پایانی

حالا که با راهنمای خرید یخچال فریزر به‌طور کامل آشنا شدید و مدل‌های مختلف یخچال را شناسایی کردید، می‌توانید با خیالی راحت یخچال مد نظر خود را انتخاب کنید. با توجه به تنوع محصولات، حتما نکات گفته‌شده را هنگام خرید در نظر داشته باشید و با آگاهی به سراغ این محصول پرکاربرد بروید.مجله اینترنتی خرید ناب امیدوار است از این مقاله استفاده لازم را برده باشید.

5/5 - (2 امتیاز)