اسنک گیاهی

طرز تهیه اسنک گیاهی مخصوص گیاهخواران

اسنک یکی از پیش غذاهای پرطرفدار است که البته به عنوان غذای اصلی هم می توان استفاده کرد. اگر شما هم جزو دسته گیاهخواران و عاشق اسنک هستید، نگران نباشید در این مقاله از خرید ناب طرز تهیه اسنک گیاهی خوش طعم را آموزش می دهیم این غذای خوشمزه را می توان اسنک رژیمی هم نام گذاری کرد.

مواد لازم جهت تهیه اسنک گیاهی

نان تست همبرگری      یک تا دو عدد

گل کلم                    نصف لیوان

قارچ                        نصف لیوان

گوجه فرنگی              یک عدد

فلفل دلمه ای            نصف فلفل

پیاز سرخ شده          ۱ قاشق غذاخوری

سس فرانسوی          یک قاشق غذاخوری

پنیر ورقه ای              ۲ برش

نمک، فلفل سیاه، آویشن و پودر کاری       به مقدار لازم

آب لیمو ترش            ۲ قاشق غذاخوری

روغن یا کره             به میزان لازم

اسنک رژیمی
اسنک رژیمی

طرز تهیه اسنک گیاهی

گل کلم را چند دقیقه بخارپز یا آبپز می کنیم به حدی که کاملا نرم نشود. قارچ ها را اسلایس کرده و در روغن یا کره ی داغ به همراه کمی نمک و آبلیمو و پودر کاری تفت می دهیم.

فلفل دلمه ی خرد شده و پیاز داغ را اضافه می کنیم. گل کلم را اضافه می کنیم و تفت می دهیم . گوجه فرنگی ها را خرد کرده و به همراه ادویه ها اضافه می کنیم و تفت مختصری می دهیم. شعله را خاموش کرده و سس فرانسوی را افزوده و کاملا مخلوط می کنیم.

صفحات گریل ساندویچ ساز را با کره یا روغن چرب کرده و دستگاه را روشن می کنیم تا داغ شود.

نان همبرگری نرم را از وسط کامل برش می دهیم، کمی از خمیرش را خارج می کنیم. یک ورقه پنیر روی نان گذاشته و از مواد رویش می ریزیم و دوباره یک ورقه پنیر و دوباره نان را می گذاریم. سپس در دستگاه گریل می گذاریم و درب دستگاه را می بندیم تا آماده شود. (شما می توانید همانند تصاویر مقاله سایت خرید ناب از نان مخصوص اسنک هم استفاده کنید.)

برای سرو، آن را به چهار قسمت مثلثی تقسیم و میل می کنیم.

نکات

  • برای مواد داخلی اسنک، از هر ترکیب دلخواهی می توانید استفاده کنید. فقط حتما دقت داشته باشید که حاشیه های نان را خالی بگذارید که بعداً بر اثر فشارِ دستگاه مواد بیرون نریزند.
  • می توانید کمی کچاپ و سیر به ترکیب مواد اضافه کنید.
5/5 - (1 امتیاز)