زندگینامه شهاب حسینی

زندگینامه شهاب حسینی

درعرصه هنر افراد زیادی حضور دارد که برخی از آنها شناخته شده و برخی در گمنامی به سر می برند اما برخی از شاخه های هنر بیشتر مورد توجه قرار می گیرند که می توان به هنر بازیگری و خوانندگی اشاره کرد.

بازیگرانی توانا و قدرتمند مانند شادروان خسروشکیبایی و خواننده هایی بی بدیل ماننده زنده یاد ناصر عبداللهی که هر کدام از آنها معروفیت را بعد از محبوبیت کسب کردند و همیشه در دل ها و خاطر مردم ایران زمین باقی خواهند ماند.

اما تعداد این هنرمندان کم نیست و هستند افرادی که در زمینه کاری خود هم استعداد خوبی دارند و هم محبوبیت بالایی که در این میان می توان به پارسا پیروزفر و شهاب حسینی اشاره کرد.

مجله اینترنتی خرید ناب در این مقاله به بیوگرافی شهاب حسینی پرداخته است که امیدوار هستیم مورد توجه شما خوبان قرار بگیرد.

شهاب حسینی

سید شهاب‌الدین حسینی تنکابنی، ۱۴ بهمن ۱۳۵۲ در خانواد‌ه‌ای فرهنگی در تهران متولد شد. در دوران کودکی کم شیطنت نداشت، بـه‌طوری‌که می گوید: روزی کـه بخاطر سربازی سرم رابا نمره ۴ اصلاح کردم، دیدم سرم از ۹ ناحیه شکسته اسـت.

با توجه بـه این کـه ۴-۵ مورد از این شکستگی‌ها رابه یاد نمی‌آورم، باید آن‌ها رابه دوران کودکی‌ام نسبت داد.

شهاب حسینی
شهاب حسینی

خانواده حسینی

همانطور که از نام خانوادگی این بازیگر میتوان فهمید، وی اهل تنکابن مازندران بوده و دو خواهر و یک برادر دارد.برادر او در حوزه موسیقی فعالیت کرده و مهدی نام دارد. پدر او سیدفخرالدین حسینی است که در کار تالیف و ترجمه کتاب در کنار دبیری آموزش و پروش بود و چند کتاب و رمان به ترجمه وی منتشر شده است. ایشان در بهمن سال ۱۳۹۳ فوت شدند.

جالب است بدانید که پدر او بعد از دیپلم به دانشکده خلبانی رفت، ولی به خاطر سیاسی بودن در زمان قبل از انقلاب اخراج شد. سی سال در آموزش و پرورش فعالیت کرد و در همین حین به هنر هم علاقه خاصی داشت، پدر شهاب حسینی شعر میگفت، داستان مینوشت، حتی فیلمنامه هم در کنار ترجمه انجام داده است.

او نوه اول خانواده پدری اش بود ولی با خانواده مادری ارتباط بیشتری داشت. شهاب از تاثیر دوستانش در آن دوران گفته که دوستان قسمت مهمی از شکل گیری نگاه او بوده است و دانش عمومی اش تا حدودی از کوچه و خیابان ها به دست آمده. او در آن دوران با افراد بزرگ تر از خودش دوست می شد و این رویه را در بزرگسالی هم ادامه داده است.

مدرسه و شغل مادر

سید شهاب اول دبستان را در مدرسه بامداد نو گذراند و از ۸ سالگی بخاطر شغل مادرش که یک امدادگر سیار بود به خرم آباد نقل مکان کردند و تا سال ۱۳۶۲ در این شهر حضور داشتند.

دوران نوجوانی شهاب حسینی

دوران نوجوانی‌اش حول‌ و حوش خیابان فاطمی گذشت. دیگران نه آن‌قدر آرام و گوشه‌گیر بودو نه آن‌قدر شر. دایره ارتباطاتش بـه‌تدریج گسترش می‌یافت و درهمان دوران یکی از بهترین دوستانش رابه خاطر اعتیاد از دست داد.

شهاب کـه دیپلم انسانی داشت در دانشگاه آزاد برای رشته بازیگری قبول شد اما ازآنجاکه آن روزها بازیگری برایش آن‌چنان مطرح نبوده منتظر نتایج کنکور سراسری میماند.

وی در رشته روانشناسی دانشگاه تهران قبول شد. ولی آن را هم به خاطر مهاجرت به کانادا، نصفه رها کرد. عموی شهاب مقیم کانادا بود و او میخواست در سریع ترین زمان ممکن خودش را به عمویش برساند تا در کانادا تحصیل خود را ادامه دهد. طبق شنیده های مجله اینترنتی خرید ناب، امروزه شهاب میگوید که درس شیرینی را رها کرده است.

خدمت سربازی و تلاش برای مهاجرت

برای رفتن به کانادا اما نیاز به پایان خدمت داشت به همین خاطر به سربازی رفت تا اینکه در ماه ۱۸ خدمت دچار خونریزی معده شد و به بیمارستان ۵۰۲ منتقل یافت

آنجا بود که گفتند نباید اصلا به خدمت می آمد، با توجه به اضافه هایی که خورده بود ترجیح داد معاف شود و اینگونه بود سر ۱۸ ماه با خدمت خداحافظی کرد.

ماجرای آشنایی شهاب حسینی با همسرش اولش

شهاب حسینی در مورد نحوه آشنایی خود با همسرش اولش اینچنین می گوید: ۲۲ ساله بودم که با بچه های تئاتر دانشگاه تهران کار می کردم. تا قبل از این که همسرم را ببینم، قصد ازدواج نداشتم تا این که روزگار ما را در برابر هم قرار داد.

به او پیشنهاد آشنایی دادم اما همسرم هیچ اعتقادی به اینگونه دوستی ها و آشنایی ها نداشت و گفت:اگر کسی واقعا عاشق است و تمایل قلبی برای رسیدن به دختر مورد علاقه اش دارد، باید در این راه صادقانه گام بردارد.

ماجرای آشنایی شهاب حسینی با همسرش اولش
ماجرای آشنایی شهاب حسینی با همسرش اولش

بنابراین موضوع را با خانواده ام در میان گذاشتم و مصمم به ازدواج شدم. بعد از ۴-۳ ماه نامزدی، عقد کردیم و بعد از ۳ سال من سیدشهاب الدین ۲۲ساله و پریچهر ۱۵ ساله زندگی مشترکمان را با تمام کم و کاستی هایش شروع کردیم.

حاصل این ازدواج دو فرزند است. فرزند اول او محمدامین نام دارد و در زمستان سال ۱۳۸۲ به دنیا آمده است و فرزند دومش هم امیرعلی نام دارد که در تابستان سال ۱۳۹۰ متولد شده است.

ورود به صدا و سیما و گویندگی

شهاب حسینی قبل از بازیگری کارش را با گویندگی در رادیو شروع کرده و گوینده برنامه های رادیویی مانند:
صدای ما، گلبانگ شادی، دو نیمه سیب و … را بر عهده داشت. همچنین در چند برنامه به عنوان راوی گویندگی کرده است.
در سال ۷۷ با اجرای برنامه ای به نام اکسیژن بروی نوجوانان و جوانان وارد تلویزیون شد.
برپا، رنگ صبح و سایه روشن از دیگر برنامه هایی بود که در تلویزیون اجرا کرد.

آغاز مسیر شهرت شهاب حسینی

شهاب جوان کـه بـه‌عنوان یک مجری-بازیگر خوش‌چهره و پرانرژی در تلویزیون دیده‌شده، درسال ۷۹ با سریال «پس از باران» پا بـه عرصه بازیگری میگذارد. البته در نقش کوتاه. همان نقش کوتاه کار خودش را می کند و شهاب حسینی سال بعد با دو پیشنهاد تلویزیونی و سینمایی روبرو میشود.

سال ۸۰ رابا پلیس جوان بـه تلویزیون و با «رخساره» امیر قویدل بـه پرده‌هـای سینما میرود.

بـه قول خودمان خیلی زود روی غلتک افتاد تقریبا هرسال با ۲ الی ۳ کار در سینما و تلویزیون دیده می ‌شد. در همان سال هـای ابتدایی تجربه بازیگری برای کارگردانان مطرحی مثل تهمینه میلانی، پوران درخشنده و سیروس الوند را پیدا کرد.

درسال ۸۲ برای نخستین بار، نامزد تندیس زرین بهترین بازیگر نقش مکمل مرد «جشن خانه سینما» برای بازی در فیلم واکنش پنجم شد.

کارگردانی و تهیه کنندگی شهاب حسینی

همانطور که اشاره شد، شهاب حسینی در سال ۹۲، فیلم ساکن طبقه وسط را ساخت و به عنوان بازیگر هم در آن بازی گرد. او در سال ۹۴ فیلم کوتاه بیا با من را کارگردانی کرد و در همان سال به عنوان تهیه کننده فیلم خورشید نیمه شب بود که این فیلم در سال ۹۶ اکران شد.

دریافت جایزه جشنواره فیلم کن

شهاب حسینی از جمله بازیگران ایرانی است که موفق به دریافت جوایز ارزنده جهانی از قبیل اسکار شده است و این خود در جامعه هنری ایران یک امتیاز بزرگ به شمار می رود.
او پس از گرفتن جایزه بهترین بازیگر فستیوال جشنواره کن اعلام کرد که : این جایزه به نوعی از مردم و ملت من برایم آمده است و بر این اساس آن را به خود مردم ایران برمی‌گردانم.

ازدواج شهاب حسینی با ساناز ارجمند

روز دوشنبه ۲۱ شهریور ۱۴۰۱ مراسم اکران عمومی فیلم سینمایی شین برگزار شد که حضور شهاب حسینی در کنار یک خانم جوان به نام ساناز ارجمند باعث شد که خبر ازدواج انها علنی شود شهاب حسینی با ساناز و ارجمند که ۱۷ سال اختلاف سنی دارد ازدواج کرده است.

ساناز ارجمند سال ۱۳۶۹ در شهر مشهد به دنیا آمده و در چند سال اخیر به تهران نقل مکان کرده و در پروژه های عکاسی مدلینگ و آتلیه ها فعالیت می کرد.

درخشش در سریال پوست شیر

شهاب حسینی در نقش سرگرد محب مشکات توانست با بازی زیبای خود، سریال پوست شیر را برای مخاطب جذاب‌تر کند.
محب مشکات پلیسی است که خود زخم‌خوردهٔ پرونده‌ای هولناک است و دخترش قربانی همین پرونده شده است. چنین نقش‌آفرینی زیبایی برای چنین نقشی از عهدهٔ کمتر بازیگری برمی‌آید اما شهاب حسینی به خوبی توانسته نقش را بپذیرد و با بازی زیبای خود مخاطب را با سریال پوست شیر همراه کند.

درخشش در سریال پوست شیر
درخشش در سریال پوست شیر

کلام آخر

آثار و جوایز شهاب حسینی به همین تعدادی که به آن اشاره شد خلاصه نمی شود و در کنار این هنرنمایی ها او در خوانندگی هم دستی دارد و هنر خود را به رخ کشیده است و مجله اینترنتی خرید ناب برای همه هنرمندان آرزوی سلامتی و سعادت دارد.

5/5 - (1 امتیاز)