راهنمای خرید غذاساز

راهنمای خرید غذاساز

همیشه لوازم آشپزی کمک کننده افرادی است که می خواهند زمان کمتری را برای آشپزی کردن اختصاص بدهند. گاهی خرید این لوازم نیازمند داشتن اطلاعاتی است که در خرید کردن به ما کمک می کند و باعث می شود انتخاب بهتری داشته باشیم.

در این مقاله مجله اینترنتی خرید ناب قصد دارد شما را در خرید غذاساز همراهی کند.

غذاساز

به وسیله‌ای چندمنظوره در آشپزخانه که قادر است تقریباً تمامی انواع مواد غذایی را با سرعت‌بالا و به‌آسانی خرد، ورقه، رنده، آسیاب و پوره کند غذاساز گفته می‌شود. برخی از مدل‌ها حتی قادر هستند آب‌لیمو و سبزی‌ها را بگیرند، مایه کیک شما را به هم بزنند، خمیر نان را ورز دهند و گوشت و سبزی‌ها را چرخ کنند.

غذاساز
غذاساز

غذاساز در سال ۱۹۷۳ توسط کارل سونتهایمر به بازار آمریکا معرفی شد. کارل یک سال تمام روی همزن برقی صنعتی فرانسوی کار کرد تا بتواند آن را با مصرف خانگی هماهنگ سازد.

هرچند مدت‌زمانی طول کشید تا مصرف‌کننده به سودمند بودن این وسیله پی ببرد اما پس‌ازآن در سراسر جهان به‌عنوان یکی از پرفروش‌ترین وسایل خانگی شناخته شد.

غذاسازها دارای تیغه‌های مختلف هستند که با استفاده از آن‌ها می‌توان کارهای مختلفی را انجام داد. تنها کافی است تیغه مربوط به کار خود را داخل دستگاه قرار دهید و در طول چند ثانیه مواد غذایی خود را آماده تحویل بگیرید.

طیف وسیع کارایی‌های غذاساز و سرعت عملکرد فوق‌العاده آن باعث شده است تا در زمان شما صرفه‌جویی شود. زمان لازم برای آماده کردن انواع مواد غذایی نیز تا حد قابل‌توجهی کاهش داشته است.

غذاساز ها در دو دسته دستی و برقی وجود دارد

غذا ساز دستی:

این نوع غذا ساز که اغلب رای تهیه انواع سالاد، خلال کردن سیب زمینی و … کاربرد دارد و نمی توان از آن پوره کردن، مخلوط کردن و … استفاده نمود، معمولا سبک است و جنس بدنه آن از پلاستیک است و بخش هایی مانند، رنده، تیغه برش و ورقه کن، پوست کن، انواع تیغه خردکن، ظرف برای ذخیره سازی مواد و اهرم فشار برای خرد کردن دارد.

غذاساز های برقی :

این نوع غذاساز ها تک کاره و برخی دیگر چندکاره هستند و کارهایی مانند خرد کردن، پوره کردن، چرخ کردن و کوبیدن گوشت، شکل دادن به سس ها و خامه ها، درست کردن خمیر، رشته کردن، ورقه ورقه کردن اجزای سالاد، رنده کردن، آسیاب کردن غلات و… را می توانید با غذاسازهای چندکاره انجام دهید.

سایز و ظرفیت غذاساز

هنگام خرید غذاساز باید به مکان قرارگیری آن در محیط آشپزخانه توجه کنید. ممکن است شما در فروشگاه یک غذاساز با سایز بزرگ خریداری کنید، اما زمانی که آن را به خانه ببرید، فضای قرارگیری دستگاه را نداشته باشید. شما باید در میان گزینه‌های مختلف، دستگاهی که برای محیط آشپزخانه شما ایده‌آل است را خریداری کنید.

بررسی توان غذاساز در هنگام خرید

پس از مشخص کردن کاربرد این وسیله و مقدار بودجه خود باید به توان آن دقت کنید. به خصوص اگر بسیاری از کارهای آشپزی را با استفاده از این وسیله انجام می‌دهید. بهتر است غذاسازی با توان موتور بالا تهیه کنید. به عبارتی در غذاساز چندین وسیله با کاربرد مختلف بر روی یک موتور سوار هستند.

به همین خاطر ممکن است در هنگام تهیه یک غذای به خصوص مجبور باشید از چندین بخش مختلف دستگاه، مانند رنده و خرد‌کن و … استفاده کنید. به همین خاطر میزان استفاده از وسیله بالا می‌رود و بار بیشتری نیز به موتور وارد می‌شود. بنابراین هرچه توان غذاساز بیشتر باشد، دستگاه سریع‌تر عمل می‌کند و برای کارهای سنگین مناسب‌تر است.

دستگاه‌های غذاساز معمولاً داری سه گزینه روشن، خاموش و پالس هستند. در حالت پالس شما می‌توانید به صورت دستی مدت زمان چرخش تیغه را تنظیم کنید. البته چرخش تیغه بعضی غذاساز ها در سرعت‌های مختلف قابل تنظیم است.

جنس تیغه غذاساز

توجه به جنس تیغه نیز در خرید غذاساز بسیار مؤثر است. زیرا آنچه غذاساز را به وسیله‌ای چندکاره و کاربردی بدل کرده تعداد تیغه‌های متعدد آن است. بهتر است غذاساز هایی با جنس تیغه فولاد ضد زنگ خریداری کنید. زیرا مقاومت آن نسبت به سایر موارد بهتر است.

جنس تیغه غذاساز 
جنس تیغه غذاساز

بدنه غذاساز

یک غذاساز خوب دستگاه قدرتمندی است و براساس قانونی که در مورد برخی لوازم خانگی صدق می‌کند، هرچه بدنه بزرگتر باشد دستگاه نیز بهتر است. غذاسازها باید بتوانند گشتاور کافی برای خرد کردن غذاهای سنگین را تحویل دهند و به حدی سریع بچرخند که غذاهای ظریف تر را نیز خرد کنند.

میزان سروصدای دستگاه غذاساز

غذاسازهای خوب همچنین باید بتوانند برای مدت زمان طولانی بدون گرم شدن بیش از حد کار کنند. صرف نظر از اندازه، دستگاه غذاساز شما باید حداقل بتواند وظایف اساسی را بدون هیچ گونه سر و صدایی انجام دهد و باید به قدری محکم باشد که بتوانید سال‌ها از ان به طور مداوم استفاده کنید.البته این نکته از مجله اینترنتی خرید ناب را فراموش نکنید که استفاده صحیح در طول عمر دستگاه تاثیر بسزایی دارد.

گارانتی معتبر موتور

وات اندازه گیری مناسبی برای کیفیت موتور دستگاه است، اما به هیچ وجه تضمینی نیست. عامل قابل اطمینان تری که باید در راهنمای خرید غذاساز در نظر گرفت، ضمانت نامه موتور است. شرکتی که مایل است پشت محصول خود بایستد و گارانتی مناسبی برای دستگاه خود ارائه دهد، به عملکرد آن اعتقاد و اعتماد دارد.

دهانه بزرگ تر

هنگام خرید دستگاه غذاساز به آب میوه گیری که روی دستگاه نصب می شود، توجه کنید. این آب میوه گیری باید دارای دهانه بزرگی باشد. با خرید غذاساز هایی با توانایی آب میوه گیری خود را از خرید آب میوه گیری یا آب مرکبات گیری مجزا بی نیاز کنید.

توری داخل غذاساز

غذاسازی را بخرید که دارای توری استیل باشد و توری پلاستیکی نداشته باشد. توری های پلاستیکی رنگ غذا یا مواد را به خود می گیرند و بعد از چند سال استفاده فرسوده شده و می شکنند.

توری داخل غذاساز
توری داخل غذاساز

بررسی کلید‌های پیش‌فرض برای عملکرد‌های خاص غذاساز

بررسی کلید‌های پیش‌فرض تعیین‌شده برای عملکرد‌های خاص غذاساز به شرح زیر می باشد:

برخی غذاساز‌ها داری کلید‌های پیش‌فرضی برای برخی عملکرد‌های خاص هستند. به‌طور مثال خمیر زدن، خرد کردن یخ، هم زدن کرم و … این کلیدها می‌تواند با مشخص کردن عملکرد در حال اجرا، بار وارده بر موتور را تنظیم و در کنار افزایش عمر موتور، کار را برای شما نیز آسان کند.

هر یک از غذاساز های موجود در بازار می‌تواند عملکرد‌های خاص و متفاوتی داشته باشد. بهتر است پیش از خرید غذاساز کارهایی را که معمولاً با استفاده از این دستگاه انجام می‌دهید یا قصد انجام آن را دارید را دسته‌بندی کرده و با توجه به مشخصات دستگاه‌های انتخابی یکی از آن‌‌‌‌‌‌‌‌ها را خریداری کنید.

دکمه پالس

اما یکی دیگر از ویژگی‌های اساسی، عملکرد دکمه پالس دستگاه است. وجود این گزینه در دستگاه غذاساز، برای خرد کردن کنترل شده مواد غذایی بسیار مناسب است. زیرا وقتی که سرعت و قدرت تیغه‌های برش دهنده برای پردازش غذا بیش از حد زیاد است، شما می‌توانید با استفاده از دکمه‌ی پالس، این سرعت را به دلخواه خود کنترل کنید. به عنوان مثال ، اگر می‌خواهید یک پیاز را کمی خرد کنید می‌توانید چند بار با فشار دادن دکمه پالس سرعت مورد نظر خود را امتحان کرده تا نتیجه دلخواه را کسب کنید.

گارانتی معتبر موتور

وات اندازه گیری مناسبی برای کیفیت موتور دستگاه است، اما به هیچ وجه تضمینی نیست. عامل قابل اطمینان تری که باید در راهنمای خرید غذاساز در نظر گرفت، ضمانت نامه موتور است. شرکتی که مایل است پشت محصول خود بایستد و گارانتی مناسبی برای دستگاه خود ارائه دهد، به عملکرد آن اعتقاد و اعتماد دارد.

سخن آخر

در صورتی که نیاز به خرید غذاساز دارید، بهتر است نگرانی را از خود دور کنید و طبق نکاتی که در مجله اینترنتی خرید ناب عنوان شد یک محصول را خریداری کنید. ما در این راهنمای خرید سعی کردیم به موارد کلی و مهم بپردازیم تا خرید موفقی داشته باشید.

5/5 - (2 امتیاز)