مسافرت با خودرو شخصی

مسافرت با خودرو شخصی

مسافرت کردن با هر وسیله نقلیه ای مزایا و معایبی دارد که هر کدام از آنها قابل تامل هستند. از آداب سفر با هواپیما گرفته تا مسافرت کردن با قطار و کشتی و غیره.

اما عده بسیار زیادی از افراد دوست دارند که با خودروی شخصی خود سفر کنند و از سفر خود لذت ببرند که مجله اینترنتی خرید ناب سعی دارد نکات مثبت و منفی آن را با شما در میان بگذارد.

مزایای سفر با خودروی شخصی

در سفر با خودروی شخصی مسلماً مزیت‏‌های بسیاری تجربه خواهد شد. در اینجا برخی از شاخص‌‏ترین آن‏ها عنوان می‏‌شود:

مزایای سفر با خودروی شخصی
مزایای سفر با خودروی شخصی

کیفیت رانندگی

اگر مسافران با خودروی شخصی‏ به سفر بروند، با سبک مطلوب خودشان رانندگی می‏‌کنند و به‌‏جای داشتن دلهره و تشویش حاصل از رانندگی شخصی دیگر، از مسیر سفر لذت می‌‏برند.

مسافران با سرعت مطمئن مدنظر خود رانندگی می‌‏کنند و اطمینان دارند در زمان مقتضی توان مهارکردن خودرو را دارند. از وضعیت فنی خودروی خودشان آگاهی دارند و می‏‌دانند که ترمز آن چگونه عمل می‏‌کند، چراغ‌‏هایش تا چه مسافتی را به‏‌خوبی روشن می‌‏کند و نیز آگاهی از بسیاری مطالب دیگر مرتبط با وضعیت فنی خودرو دلشان را قرص‌‏تر می‏‌کند.

صرفه‌جویی در هزینه

درست است که قیمت بنزین و قطعات مصرفی اتومبیل افزایش یافته و در نتیجه هزینه سفر با ماشین بیشتر از گذشته شده است اما با این وجود هنوز هم سفر با ماشین شخصی یکی از ارزان‌ترین راه‌های رسیدن به مقصد مورد نظر است. برای سفر با اتوبوس، قطار یا هواپیما شما مجبورید برای هر نفر بلیط جداگانه بخرید و در نهایت مبلغ بیشتری از هزینه بنزین و قطعات مصرفی اتومبیلتان پرداخت خواهید کرد.

سفر شاد و ارزان

استفاده از خودروهای شخصی یکی از بهترین راه ها برای این است که بتوان تجربه سفری شاد و ارزان را تجربه کرد. در این صورت چند خانواده می توانند با هم سفرشان را شروع کنند و در طی مسیر با هم به استراحت و صرف غذا بپردازند و در شهر مقصد نیز با خیال راحت در کنار یکدیگر به مکان های دیدنی مراجعه کنند.

این نوع سفر به دلیل استفاده از وسیله شخصی هزینه وسیله رفت و آمد را کمتر می کند و با توجه به اینکه تمامی نفرات در هر نقطه ای که تمایل دارند می توانند توقف داشته باشند احساس راحتی و شادی بیشتری خواهند داشت.

فضای خصوصی

استفاده از وسایل حمل‌ونقل عمومی آداب خاصی دارد. بجز ما افراد دیگری هم در آن وسیله حضور دارند و باید به حقوق آن‌ها احترام گذاشت. در سفر با اتومبیل شخصی آزادی بیشتری دارید، می‌توانید راحت با هم صحبت کنید و نگران اذیت شدن مسافران دیگر نباشید یا به هر موزیکی که دوست دارید گوش دهید.

توقف کردن

هنگامی که مسافران با خودروی شخصی سفر می‏‌کنند، هروقت میل داشته باشند، توقف می‏‌کنند تا استراحت کنند، عکس بگیرند، چیزی بخورند یا بنوشند. به‌طور کلی، اختیارتان دست خودتان است. این به معنای حداکثر استفاده از سفر خواهد بود و باعث می‏‌شود مسافران خاطرات شیرین بیشتری بسازند.

دیگر اجباری نخواهند داشت که مسافت ۴۰۰ کیلومتری را حتماً در ۵ ساعت بپیمایند. برخی ترجیح می‏‌دهند به‌‏طور حساب‏‌شده، توقف‏‌های متعددی داشته باشند و قبل از غروب آفتاب به مقصد برسند و لذت سفر آن روز را هم در برنامه‌‏شان بگنجانند. در نتیجه، ۴۰۰ کیلومتر را در ۸ ساعت طی می‌‏کنند.

این که گفته شد به‏‌طور حساب‌‏شده، به این مفهوم بود که نباید از یک‏سری واقعیت‌‏های دیگر غافل شد:

  • توقف‏‌های بیش از حد، سفر را فرسایشی می‏‌کند؛
  • تعداد توقف‌‏ها باید با توجه به برنامه‌‏ی مسافران باشد تا به همه‌‏ی کارهایشان برسند؛
  • توقف و خوردن بیش از حد، راننده را سنگین و خواب‌‏آلود می‏‌کند؛
  • دیر به مقصد رسیدن نیز خستگی خود را دارد که برای روز اول اصلاً مناسب نیست.

به‌‏طور کلی، رعایت اصل اعتدال در همه‏‌ی برنامه‌‏ریزی‌‏ها مهم است.

لذت از مسیر

مسیر بخش جذاب سفر است. شما در مسیر سفر جاذبه‌های فراوانی می‌بینید و در صورتی که از وسیله نقلیه عمومی استفاده کنید نمی‌توانید از این زیبایی‌ها به اندازه کافی لذت ببرید. زمانی‌ که با ماشین شخصی سفر می‌کنید می‌توانید هر زمان که خواستید توقف کنید و هر زمان که دوست داشتید از زیبایی‌های مسیر لذت ببرید.

لذت از مسیر
لذت از مسیر

معایب سفر با خودروی شخصی

مسافرت با خودروی شخصی فقط مزیت ندارد. گاهی اوقات سفر با خودروی شخصی به‏‌قدری اذیت به‌‏همراه دارد که به‌‏طور کلی سفر را بی‌‏ارزش می‌‏کند. از خستگی تا بیماری ماشین گرفتگی که در مجله اینترنتی خرید ناب به آن اشاره شد.

برای گرفتارنشدن به چنین مشکلاتی، بد نیست که پیشاپیش، از معایب سفر با خودروی شخصی آگاه شد تا در خصوص نحوه‌‏ی، سفر تصمیم‌گیری درست‌تری انجام شود.

معایب سفر با خودروی شخصی از این قرار است:

آشنا نبودن با توقفگاه مناسب

یکی از معایب سفر با خودروی شخصی آن است که در مکان‏‌های جدید، مسافران نمی‏‌دانند کجا می‌‏توانند توقف کنند تا غذاخوری مناسب پیدا کنند، از جاذبه‌‏هایی طبیعی عکس بگیرند یا از سرویس بهداشتی تمیز استفاده کنند.

بنابراین، امکان دارد در محلی توقف کنند که رانندگان دیگر به‌‏دلیل نداشتن دید کافی، متوجه آن‏ها نشوند یا دیر متوجه‏ وجودشان شوند. این اتفاق می‏‌تواند بسیار خطرناک باشد.

سلامتی در سفر

یکی از معایب سفر با وسیله نقلیه شخصی نگرانی از ترافیک و آمار تصادف های بین جاده ای است که با استفاده از وسیله نقلیه عمومی این نگرانی کاهش می یابد. برخی از شهرها مسیرهای طولانی دارند و یا اینکه افرادی که مسئولیت رانندگی را بر عهده دارند با جاده های بین شهری آشنایی کمتری دارند که در این صورت سفر با وسایل نقلیه عمومی بهترین راه است.

استهلاک خودرو

فرقی نمی‏‌کند که چقدر به خودرو رسیدگی شده و در چه وضعیت فنی قرار داشته باشد؛ در هر حال، موتور کار می‏‌کند، قسمت‏‌های دیگر حرارت می‏‌بینند، بر شاسی، فنرها و کمک‌فنرها و تایرها فشار وارد می‌‏شود و نشانگر کیلومتر پیمایش‏‌شده‌‏ی خودرو افزایش می‌‏یابد.

این به‌‏معنای متحمل‏‌شدن هزینه‌‏ی بیشتر نسبت به سفر با وسیله‌‏ی نقلیه‌‏ی عمومی است. برای تصمیم‌‏گیری درباره‌‏ی استفاده از خودروی شخصی و مزایای آن، بهتر است هزینه‌‏های استهلاک خودرو در زمان سفر نیز در نظر گرفته شود.

سخن پایانی

دوستان مجله اینترنتی خرید ناب، با تمام این موارد باید توجه داشته باشید که آمار تصادفات جاده‌ای در کشور ما بسیار بالاست و سفر با ماشین شخصی تنها در صورتی که شما ایمن و با احتیاط رانندگی کنید می‌تواند سفری لذت‌بخش باشد. همیشه با سرعت مطمئن رانندگی کنید و سعی کنید به جای تمرکز بر روی زودتر به مقصد رسیدن از زیبایی‌های مسیر و کنار هم بودنتان لذت ببرید.

5/5 - (2 امتیاز)