روش های تقویت کردن مژه

روش های تقویت کردن مژه

پرپشت شدن مژه ها قطعاً می تواند شما را کمتر به دنبال استفاده از لوازم آرایشی مختلف مثل ریمل بکشاند. چون داشتن مژه های ضخیم و بلند تأثیر فراوانی در زیبایی چشمان شما دارد. از این رو با انجام یک دوره کامل روش های خانگی می توانید مژه های کوتاه و ضعیف خود را تقویت کرده و پرپشت کنید.

سپس در هر زمانی از شبانه روز با چهره ای زیبا در بین دوستان خود حضور داشته باشید. با مجله اینترنتی خرید ناب همراه باشید تا شما را با روش های گوناگون برای داشتن مژه های بلندتر و ضخیم‌تر آشنا کنیم.

روند رشد مژه ها

جالب است بدانید که مژه های شما مثل موهای سر ریزش دارد و این امر فرآیندی طبیعی می باشد و مانند موهای سایر قسمتهای بدن، دوره زمانی رشد مژه نیز مشخص می باشد.

به طور میانگین، بین ۹۰ الی ۱۵۰ تار مژه بر روی پلک بالا و ۷۰ الی ۸۰ تار دیگر بر روی پلک پایینی وجود دارد. همچنین روند رشد مژه ها نیز با آناژن شروع شده و بین ۳۰ تا ۴۵ روز زمان می برد تا هر تار مژه نهایتا تا ۱۰ میلی متر بلند شود.

روند رشد مژه ها
روند رشد مژه ها

به مرحله بعدی که رشد مژه ها متوقف می شود و فولیکول های مژه خورد و شکننده می شوند را مرحله کاتاژن می گویند و اگر در این مرحله، مژه های شما بریزند، ۲ تا ۳ هفته زمان می برد تا تار مژه جدیدی جایگزین آن شود. همچنین،در مرحله بعدی، یعنی تلوژنتا، معمولا بیش از ۱۰۰ روز طول می کشد تا تار مژه  جدیدی رشد کند.

استفاده از روغن کرچک

یکی از اساسی ترین مواردی که استفاده از آن باعث تقویت مژه و پرپشت شدن آن می شود، استفاده از روغن کرچک است. روغن کرچک، روغنی گیاهی است که آن را از دانه بذر لوبیا درست می کنند و در حقیقت به صورت محرکی قوی در تقویت مژه ها عمل می کند. روغن کرچک، تاریخچه ای طولانی دارد و در زمان قدیم، مصریان از روغن کرچک به عنوان پماد استفاده می کردند.

این روغن، خواص درمانی زیادی دارد که از جمله می توان به تقویت رشد مو، تقویت مژه و ابرو، از بین برنده خشکی و ترک دست و پا، کم کردن چین و چروک پوست و… اشاره نمود. علاوه بر این، استفاده از روغن کرچک از به وجود آمدن عفونت هایی که موجب ریزش مو می شوند، جلوگیری می کند.

طرز استفاده از روغن کرچک به این صورت است که ابتدا یک تکه پنبه تمیز را به مقدارکمی از روغن کرچک آغشته کرده وبه آرامی و با دقت زیاد، به مژه ها بزنید و سپس چند لحظه صبر کنید تا جذب شود. (این کار بهتر است قبل از رفتن به رختخواب انجام شود و برای خوابی بهتر، مقاله تاثیر کم خوابی و بی خوابی بر سلامت پوست و مو را مطالعه نمایید.)

هم چنین می توان مقداری روغن کرچک را با مقداری ژل آلوئه ورا مخلوط کرد و سپس از این مخلوط در تقویت و پرپشت شدن مژه ها استفاده کرد.

روغن کرچک یا کاستور

یکی از اکسیرهای معجزه آسایی که باعث پرپشت شدن مژه ها می‌شود روغن کرچک است. این روغن اول از همه با مرطوب کردن مژه ها از ریزش آن‌ها جلوگیری می‌کند و سپس با تقویت مژه ها سبب ضخیم شدن و بلند شدن آن‌ها می‌شود.

روغن زیتون و ویتامین E

روغن های مفیدی مثل روغن زیتون حاوی اسیدهای چرب ضروری هستند. پس مطمئناً می توانند نقش بسزایی در پرپشت کردن و تقویت مژه ها داشته باشند. اصولاً روغن زیتون با آب رسانی نواحی اطراف چشم سبب شده تا مژه ها همیشه مرطوب و بلند باشند.

اما به یاد داشته باشید سالهاست که متخصصین پوست و مو برای تقویت مژه و ابرو استفاده از ویتامین E را پیشنهاد می کنند. چون این نوع ویتامین ضروری موجب کاهش سطح اکسید کنندگی مو و پوست می‌شود. پس به توصیه مجله اینترنتی خرید ناب توجه کنید و آنها را به کار ببرید تا به سادگی از ریزش مو جلوگیری کرده و باعث تقویت و پرپشت شدن مژه های شما شود.

روغن زیتون و ویتامین E
روغن زیتون و ویتامین E

ژل آلوئه ورا

آلوئه ورا، غنی از ویتامین ,E, A, B-12 و C می باشد. ژل آلوئه ورا با آبرسانی و تغذیه مژه ها، روند رشد تارهای مژه ها را افزایش می دهد و جلوه ای پرپشت و حجیم در مژه ها ایجاد می کند.

برای استفاده از این ژل فوق العاده، آلوئه ورا را بشویید تا لاتکس و لزجی زیاد آن از بین برود.سپس مقداری از ژل آلوئه ورا را با انگشت یا برس مخصوص، به مژه ها آغشته کنید. در نظر داشته باشید که ژل آلوئه ورا را به ریشه مژه ها که نزدیک به قسمت داخلی چشم ها هستند نزنید تا سبب حساسیت چشمی نشود. بهتر است از ژل آلوئه ورا قبل از خواب استفاده کنید و صبح، آن را با آب گرم بشویید.

شما می توانید یک ماسک تقویت کننده بسیار موثر با آلوئه ورا تهیه کنید. کافیست مقداری ژل آلوئه ورا را با روغن جوجوبا به مقدار مساوی، به خوبی مخلوط کنید و به مدت ۱۵ دقیقه روی مژه ها قرار دهید و سپس با آب گرم بشویید. شما می توانید هر دو روز یکبار، این کار را انجام دهید.

شیر

یکی دیگر از درمان‌های خانگی تقویت کننده مژه، استفاده از شیر است. برای این منظور باید شب‌ها قبل از خواب، کمی پنبه را به شیر گرم آغشته کنید و به آرامی پلک‌هایتان را با آن ماساژ دهید و اجازه دهید شیر کاملا جذب پوستتان شود. صبح روز بعد صورت خود را بشویید. استفاده از این روش باعث می‌شود پس از مدت کوتاهی شاهد افزایش رشد مژه‌ها باشید.

پوست لیموترش

پوست لیمو به دلیل داشتن اسید فولیک و ویتامین‌های B و C، برای تقویت پوست و رشد موها بسیار مفید است. برای این منظور، باید پوست لیمو ترش را در روغن کرچک یا روغن زیتون خیس کنید و اجازه دهید برای مدت ۲ هفته بماند. سپس به کمک مقداری پنبه، این روغن را شب‌ها قبل از خواب به مژه‌هایتان بزنید و صبح روز بعد با آب گرم بشویید. این روند را یک الی سه ماه به طور مرتب تکرار کنید.

استفاده از چای سبز

چای سبز برای رشد مژه مفید است. بعد از آنکه چای سبز را دم کردید، اجازه دهید سرد شود و سپس با دستمالی نخی که به چای آغشته شده، مژه‎ها را مرطوب کنید. کافئین و فلاونوئید موجود در چای سبز، موجب رشد سریع مژه می‌شود.

استفاده از تخم مرغ

تخم مرغ سرشار از پروتئین ها و ویتامین های B و بیوتین است که در افزایش بافت مژه تاثیر بی نظیری دارد. برای استفاده از آن باید در ظرفی یک عدد تخم را شکسته و یک قاشق غذا خوری گلیسیرین به تخم مرغ اضافه کنید و سپس این مخلوط را باید تا زمانی که سفت و کرم رنگ شود، هم بزنید.

حال با استفاده از یک تکه پنبه، آن را به آرامی بر روی مژه ها بزنید و بعد از گذشت پانزده دقیقه مژه ها را با آب سرد بشویید. برای رسیدن به نتیجه مطلوب، معمولا این کار را در هفته، سه نوبت انجام دهید.

استفاده از تخم مرغ
استفاده از تخم مرغ

سخن آخر

برای تقویت مژه در خانه، راهکارهای ساده و آسانی وجود دارد که می توانید با استفاده از مواد طبیعی و گیاهی و لوازم قابل دسترس، مژه های خود را حجیم و پرپشت کنید. در این مقاله، چند مورد از روش های تقویت مژه در خانه را توضیح دادیم که امیدوار هستیم مورد توجه شما دوستان و مخاطبین مجله اینترنتی خرید ناب قرار گرفته باشد.

5/5 - (1 امتیاز)