ترفندهای جلوگیری از عرق کردن زیر بغل

ترفندهای جلوگیری از عرق کردن زیر بغل

خیس بودن ناحیه زیر بغل و ایجاد لکه های خیس روی لباستان که گاه حتی بوی بسیار بدی دارند، احساس ناخوشایندی به شما می دهد. گاه حتی این لکه ها روی لباستان باعث می شود تا دیگران به شما خیره شوند و خجالت زده شوید.

احساس شرم و ناراحتی حاصل از عرق کردن بدن، اعتماد به نفس شما را پایین می آورد. مجله اینترنتی خرید ناب در این مقاله راه هایی را به شما معرفی می کند تا کمتر با این مشکل دست و پنجه نرم کنید.

رخ دادن تعریق زیر بغل

در سراسر بدن ما ۲ تا ۴ میلیون غده تعریق وجود دارد. اکثر این غدد از نوع غدد تعریق اکرین هستند. این غدد در نقاطی مانند کف پا، کف دست، پیشانی، گونه ها و زیر بغل در تعداد زیادی وجود دارند. غدد اکرین یک مایع بی بو و شفاف ترشح می کنند. این ترشح به بدن کمک می کند تا دمای خود را از طریق تبخیر کنترل کند.

رخ دادن تعریق زیر بغل
رخ دادن تعریق زیر بغل

نوع دیگر غدد تعریق، آپوکرین ها هستند. این غدد در زیر بغل و ناحیه تناسلی وجود دارند. آن ها مایع غلیظی تولید می کنند که وقتی با باکتری های روی سطح پوست تماس پیدا می کند، یک بوی قوی و بد تولید می شود.
هر دو نوع غدد تعریق، اکرین و آپوکرین، توسط اعصاب فعال می شوند. غدد عرق از ۹۹ درصد آب و قطعات کوچک کربوهیدرات، نمک، پروتئین و اوره تشکیل شده اند.

سرکه

سرکه مخصوصا سرکه سیب لیستی چشمگیر از فواید سلامتی را فراهم می کند. این ماده به تنظیم قند خون، دفع سموم، تسکین دل درد و ریفلاکس اسید کمک می کند و حتی به کاهش وزن کمک می کند.

سرکه هنگامی که مستقیماً روی پوست قرار می گیرد به عنوان قابض برای از بین بردن باکتری و بسته شدن منافذ پوست نیز عمل می کند. اگر زیاد عرق می کنید، نوشیدن معجون سرکه یا استفاده از آن به طور مستقیم در محل عرق هر شب می تواند به کاهش عرق کمک کند.

قبل از صبحانه، ناهار و شام مخلوطی از ۲ قاشق چای خوری سرکه و یک قاشق چای خوری سرکه سیب بنوشید. اثرات خشک شدن باید ظرف چند روز یا همین حدود شروع شود.

نمک آلومینیوم

یکی از رایج ترین روش های درمان تعریق زیاد زیر بغل استفاده از ضد تعریق است. نمک آلومینیوم موجود در ترکیبات ضد تعریق ها، مجرای عرق را به طور موقت مسدود می کند. فراموش نکنید که استفاده از دئودورانت نمی تواند جایگزین ضد تعریق شود؛ زیرا دئودورانت ها فقط بوی عرق را کم می کنند و سبب کاهش تعریق نمی شوند.

جوش شیرین و روغن لیمو

از آنجا که پتاسیم ،می تواند اسیدها را خنثی کند، پایه ای از انواع مختلف درمان های طبیعی را تشکیل می دهد ،دراینجا به شما مخلوطی از نوشابه و روغن لیمو را برای تقویت خاصیت ضد تعریق آن پیشنهاد میکنیم.
مواد تشکیل دهنده:
۲ قاشق غذاخوری جوش شیرین(۳۰ گرم)
۱ قاشق چایخوری روغن لیمو (۵ میلی لیتر)
جوش شیرین و روغن لیمو را با هم در یک کاسه مخلوط کنید.
زیربغل خود را تمیز کرده و با مخلوط آماده شده به آرامی ماساژ دهید.
این کار را به مدت ۲۰ دقیقه انجام داده و سپس با استفاده از یک پارچه مرطوب بشوید و روزانه استفاده کنید.
مجله اینترنتی خرید ناب توجه شما را به این نکته جلب می کند که این درمان برای کاهش لکه های تیره و سلول های مرده پوست بسیار عالی است.

چای سبز و سیاه

تفاوت چای سبز و چای سیاه را می دانید اما نوشیدن نوشیدنی های گرم مانند چای ممکن است برای جلوگیری از تعریق خلاف واقع باشد. اما چای سبز حاوی منیزیم و ویتامین B است که غدد عرق شما را منقبض می کند و شما را آرام می کند.

اگر بیش از حد عرق می کنید، سعی کنید قهوه صبحانه خود را با چای سبز عوض کنید تا از این مزایای انسداد عرق بهره مند شوید.

چای سبز و سیاه
چای سبز و سیاه

اگر تعریق مداوم زیر بغل را تجربه می کنید، چای سیاه همچنین دارای خاصیت قابض است که می تواند عرق را به طور مستقیم روی پوست شما کاهش دهد. پس از دم کردن چای سیاه (و اجازه دهید تا خنک شود)، چای را با حوله (یا خود کیسه چای) روی زیر بغل خود بمالید و به مدت چند دقیقه بمالید.

نشاسته ذرت و جوش شیرین

یک دئودورانت خشک، که در آن از نشاسته ی ذرت و سودا استفاده شده ،میتواند نواحی زیر بغل را از وجود رطوبت و باکتری ، سالم و پاک نگه دارد.
بعلاوه به دلیل ساختار شیمیایی مناسب ، در نگه داشتن سطح اسیدی پوست در سطح استاندارد ۷ کمک شایانی میکند.
مواد تشکیل دهنده:
۲ قاشق غذاخوری ذرت (۳۰ گرم)
۱ قاشق غذاخوری جوش شیرین(۹ گرم)
۲ قاشق غذاخوری روغن نارگیل طبیعی (۳۰ گرم)
تمام مواد تشکیل دهنده را با هم مخلوط کنید، تا خمیر یکنواخت تشکیل شود.
خمیر مورد نظر ( پماد) را برای ۳۰ دقیقه به زیر بغل خود بمالید.
سپس با پارچه مرطوب شستشو دهید .
در صورت نیاز ، ۲ بار در روز استفاده کنید.

آب گوجه فرنگی

فراتر از مزایای مبارزه با سرطان، آب گوجه فرنگی منافذ پوست را نیز کاهش می دهد و می تواند عرق مزمن را کاهش دهد. خوردن یک رژیم غذایی غنی از گوجه فرنگی یا نوشیدن روزانه یک لیوان آب گوجه فرنگی به شما کمک می کند تعریق بیش از حد را کنترل کنید.

اگر گوجه فرنگی مورد علاقه شما نیست، سعی کنید آب گوجه فرنگی را به زیر بغل خود بمالید ( یا هر جایی که بیشتر عرق می کنید ) و بگذارید حداقل ۱۰ دقیقه قبل از شستشو بماند.

فاصله بین دوش گرفتن و لباس پوشیدن

بعد از دوش گرفتن، چند دقیقه منتظر بمانید و بعد لباس بپوشید. اگر دوش آب گرم می گیرید. یا در آب و هوای گرم و مرطوب زندگی می کنید، این امر بسیار مهم است. اجازه دهید بدن شما قبل از پوشیدن لباس سرد و خشک شود، این کار می تواند از تعریق زیر بغل شما بلافاصله بعد از حمام جلوگیری کند.

برای نرم شدن لباس می توانید از نرم کننده های لباس طبیعی استفاده کنید.

تزریق بوتاکس یا جراحی

اگر روش‌های جلوگیری از عرق کردن بدون و عرق کردن زیر بغل به روش خانگی جواب نداد، ممکن است یک روش پزشکی مانند تزریق بوتاکس یا جراحی برای جلوگیری از تعریق بیش از حد زیر بغل کارساز باشد.

تحقیقات نشان داده که تزریق بوتاکس برای درمان تعریق بیش از حد زیر بغل موثر است. بوتاکس یک «نوروتوکسین» است که متخصص پوست می‌تواند برای مسدود کردن ارتباط اعصاب سمپاتیک که باعث تعریق می‌شود، تجویز کند. البته از آنجایی که اثرات تزریق بوتاکس به مرور از بین می‌رود، این روش باید بعد از مدتی تکرار شود تا همچنان موثر بماند.

تزریق بوتاکس یا جراحی
تزریق بوتاکس یا جراحی

چندین گزینه جراحی برای درمان هایپرهیدروزیس وجود دارد که دو مورد از آنها «سمپاتکتومی قفسه سینه‌» و «برداشتن غده عرق» است. «سمپاتکتومی توراسیک» یک جراحی کم‌تهاجمی است که در آن جراح اعصاب سمپاتیک را قطع می‌کند، بنابراین اعصاب نمی‌توانند سیگنال‌هایی را به غدد عرق ارسال کنند.

در روش دیگر هم، غدد عرق را می‌توان از طریق جراحی با تکنیک‌های مختلف جراحی از جمله برداشتن، کورتاژ و لیپوساکشن خارج کرد.

کلام آخر

همراهان گرامی مجله اینترنتی خرید ناب، اگر درمان‌های خانگی و بدون نسخه در مورد شما مؤثر نیستند، به پزشک مراجعه کنید. در برخی موارد، ممکن است برای جلوگیری از عرق کردن بدن به یک داروی ضد تعریق خاص نیاز داشته باشید یا درمان‌هایی گوناگونی برایتان تجویز شود.

5/5 - (1 امتیاز)