پرسودترین مشاغل شب عید

پرسودترین مشاغل شب عید

در ایام سال نو شاهد هیاهوی بسیار زیادی در بازار خواهیم بود و بسیاری از کسب و کار‌های پردرآمد در این ایام فعالیت خود را آغاز می‌نمایند. در این روز‌ها در بسیاری از بازار‌ها، کسب و کار‌هایی به وجود می‌آیند که در دیگر ایام سال امکان مشاهده آن‌ها نیست. شاید برایتان عجیب باشد؛ اما درآمد این کسب و کار‌ها بسیار بالا بوده،

بنابراین آشنایی با این کسب و کار‌ها بسیار حائز اهمیت است. بسیاری از افراد همواره این سؤال در ذهنشان وجود دارد که نزدیک عید چی بفروشیم؟ بهترین کسب و کارهای پردرآمد شب عید در نوروز ۱۴۰۲ چیست؟ در ادامه مجله اینترنتی خرید ناب به شناخت این کسب و کار‌ها خواهد پرداخت.

گشتی در کسب و کارهای شب عید

در جست و جوی کسب و کار های عیدانه با مشاغل متعددی روبه رو می شویم. مشاغلی که حول و حوش چیدن سفره هفت سین خانواده ها می گردند. از تامین سبزه و سمنو گرفته تا فروش ظروف هفت سین. حتی می توانید عروسک‌های ‌حاجی ‌فیروز، تخم‌مرغ ‌رنگی‌ ها و ماهی‌ قرمزها که مهمانان محبوس در تنگ بلوری خانه‌های‌ ما هستند را هم بیابید. از مواد سفره هفت سین که بگذریم، به شیرینی فروشی هایی می رسید که برخلاف بازاری های آن، خانگی هستند.

گشتی در کسب و کارهای شب عید
گشتی در کسب و کارهای شب عید

آرایشگاه‌های مردانه و زنانه

روزهای باقی مانده تا عید، نان آرایشگران حسابی در روغن است. آنقدر سرشان شلوغ می‌شود که واقعاً وقت سرخاراندن ندارند. اگر نگاهی به آرایشگاه‌های مردانه بیندازید آقایانی را خواهید دید که روی صندلی‌ها به انتظار نشسته‌اند تا نوبت به آنها هم برسد. گاهی هم تا نیمه‌های شب در صف کوتاهی مو یا ریش می‌نشینند. معمولاً آرایشگاه‌های مردانه رنج قیمت‌های متفاوتی دارند، اما در روزهای نزدیک به عید، آنها انتظار دارند مشتریان عیدی‌شان را هم از یاد نبرند.

به طور معمول روزهای پایان سال نرخ آرایشگاه‌ها متغیر است. البته هرقدر به سراغ آرایشگاه‌های لوکس‌تر و پر طرفدارتر بروید و کارهای اضافه‌ای مانند اصلاح ریش و… هم داشته باشید، قیمت‌ها ممکن است سر به فلک بگذارد. آرایشگاه‌های زنانه هم دیگر حسابشان کاملاً جداست.

از آنجایی که تنوع کاری آرایشگاه‌های زنانه بسیار بالاست قیمت‌ها هم متفاوت می‌شود؛ اما اگر خانمی بخواهد به همراه اصلاح صورت و ابرو، رنگ مو و… را هم اضافه کند باید هزینه‌ای گزاف بپردازد. در این مورد هم هرقدر آرایشگاهی از امکانات و شهرت بیشتری بهره‌مند باشد، قیمت‌ها هم طبیعتاً بالاتر می‌رود.

بازار داغ وسایل هفت سین و عید

همانطور که گفته شد، یکی از پر درآمد ترین مشاغل نوروزی فروش ظروف هفت سین است. برخی از این هفت سین ها با قیمت های بالا به فروش می رسند زیرا خیلی ها حاضرند برای یک هفت سین خاص و متفاوت هزینه بالایی پرداخت کنند.

برای خرید وسایل و ظروف هفت سین دیگر نیازی نیست فقط به مغازه ها و بازارهای سنتی بروید؛ کافی است سری به اینستاگرام و یا فروشگاه های اینترنتی بزنید تا ببینید برای هر سلیقه و بودجه ای ست های نوروزی هفت سین قابل خریداری است.

فروش ابزار کمپینگ

بسیاری از مردم، در ایام نوروز بار سفر را می‌بندند تا روزهای کاری سال جدید را پرانرژی‌تر شروع کنند. پس اگر از مجله اینترنتی خرید ناب می شنوید، فروش ابزار کمپینگ مثل چادر، پک ظروف پلاستیکی مسافرتی و … می‌تواند حسابی سودآور باشد.

خدمات نظافتی و تزئینات ساختمان‌ها

خانه‌تکانی جزو جدایی‌ناپذیر خانه‌های ایرانیان است و با نزدیک شدن نوروز همه به فکر سر و سامان دادن به خانه‌هایشان هستند؛ اما دیگر مانند قدیم نیست که اهل خانه آستین بالا بزنند و کار نظافت خانه را در دست بگیرند.

بلکه از کسانی کمک می‌گیرند که کار نظافت منازل را انجام می‌دهند. حالا بسته به اینکه از آنها می‌خواهند برای تمیز‌کاری در و دیوار و پنجره بیایند یا تمیز کردن کلی خانه و آشپزخانه و حمام و دستشویی، رنج قیمت‌ها هم تفاوت پیدا می‌کند.

گاهی هم این قیمت‌ها توافقی است؛ اما از طرف دیگر یک‌سری از شرکت‌های خدماتی برای خودشان رنج قیمت دارند. کارگران مرد پول زیادتری از زنان می‌گیرند و این بیشتر برای زور بازویی است که برای شستن دیوار و شیشه پنجره‌ها به کار می‌برند.

فروش عروسک های سال؛ امسال خرگوش

براساس تقویم ۱۲ گانه حیوانی، هر سال با نام حیوانی شناخته می‌شود و باعث می شود که عروسک برخی از حیوانات پرفروش شود. عروسک هایی که با قیمت های مختلفی به فروش می‌رسد. مجسمه این حیوان به قیمت های گوناگون فروخته می‌شود. علاوه ‌بر ‌عروسک‌ این حیوان، عروسک حاجی‌ فیروز در میان سفره‌ هفت‌سین هر یک از ایرانیان دیده می‌شود، که قیمت خاص خود را دارد.

فروش عروسک های سال
فروش عروسک های سال

شیرینی ‌های خانگی

بسیاری از افراد برای شب‌های عید اقدام به خرید شیرینی‌های خانگی می‌کنند. در واقع این افراد ترجیح می‌دهند تا از شیرینی‌های خانگی به جای شیرینی‌های قنادی استفاده نمایند. در شب‌های ایام نوروز بازار شیرینی‌های خانگی بسیار داغ است و با رعایت بهداشت می‌توانید اقدام به پخت انواع شیرینی‌های خانگی کنید.

اگر همچنان این سؤال برای شما مطرح است که نزدیک عید چی بفروشیم؟ بهترین راهکار برای کسب و کار پردرآمد شب عید نوروز ۱۴۰۲ چیست؟ به این شغل توجه زیاد داشته باشید.

فروش دکوراسیون داخلی

فروش و تولید محصولات دکور منازل هم از جمله مشاغل پر طرفدار روزهای اسفند ماه محسوب می‌شود. خیلی ها علاقمندند برای تکمیل خانه تکانی، دکور خانه‌ها را نیز تغییر دهند همین موضوع باعث می شود کار مجریان و فروشندگان دکوراسیون داخلی در شب عید حسابی رونق بگیرد.

گل‌فروشان

گلفروشی، شغل شادی است. معمولاً غیر از دسته گل‌هایی که برای مراسم ختم سفارش داده می‌شود، باقی کسانی که سراغ گلفروشی می‌روند برای شادی و خوشی این کار را می‌کنند. روزهای مانده به عید هم گلفروشی دیگر حال و هوای دیگری دارد.

از گل‌های سنبل و شب بو گرفته تا سبزه‌هایی که در طرح‌های متنوع مقابل گلفروشی‌ها به فروش می‌رسند حکایت از فرارسیدن سال جدید دارند. مشتری سبزه‌ ها اغلب کسانی‌اند که چندان فرصت سبزه گذاشتن ندارند. خریداران سنبل و شب‌بو و لاله هم که می‌خواهند در عید خانه‌ای پر از عطر گل‌های بهاری داشته باشند؛ از مشتری‌های هر ساله این گلفروشی‌ها هستند.

کلام آخر

در شب عید کسب و کار‌های مناسبی با توجه به شرایط موجود به وجود خواهند آمد و افرادی که قصد برخورداری از درآمد‌های بسیار مناسبی در این ایام را دارند می‌توانند از آن‌ها استفاده کنند. به طور کلی فروش سمنو و انواع سبزه یاد و خاطره ایام نوروز را زنده می‌کند و می‌تواند یک کسب و کار پررونق را در شب‌های عید به وجود آورد.

بسیاری از افراد با فرا رسیدن ایام پایانی سال به دنبال این هستند که نزدیک عید چی بفروشیم و بهترین راهکار برای کسب و کار پردرآمد شب عید نوروز ۱۴۰۲ چیست؟ با توجه به معرفی مشاغل می‌توانید هر یک از این کسب و کار‌ها را انتخاب کرده و از یک شب عید پررونق لذت ببرید.

5/5 - (3 امتیاز)