عجیب ترین رکوردهای ثبت شده در گینس

عجیب ترین رکوردهای ثبت شده در گینس

از میان بیش از ۴۰.۰۰۰ رکورد که درحال‌حاضر در کتاب رکوردهای جهانی گینس ثبت شده است، بسیاری واقعا قابل تمجید و برای دیگران الهام بخش هستند. اما، بعضی از رکوردهای جهانی در زمینه‌های چنان عجیبی ثبت شده‌اند که آدم متعجب می شود.

برای آن که با چند مورد از عجیب ترین رکوردهای جهان که تا کنون ثبت شده آشنا شوید با مجله اینترنتی خرید ناب همراه شوید.

گینس

رکوردهای جهانی گینس در سال ۱۹۵۵ آغاز به کار کرد. در ابتدا یک کتاب بود که گزیده ای از رکوردهای جهان در آن فهرست می شد. اما با گذشت زمان، این ایده به قدری محبوبیت یافت که حتی مجموعه تلویزیونی آن هم ساخته شد که تلاش های افراد برای شکستن رکوردها را به تصویر می کشد.

گینس
گینس

بزرگ‌ترین دهان جهان

رکورد عجیب دیگر‌‌، عریض‌ترین دهان جهان با اندازه ۱۷ سانتی‌متر متعلق به فرانسیسکو دومینگو خواکیم از آنگولا است. فرانسیس می‌تواند یک قوطی نوشابه را به‌طور افقی در دهان خود جا بدهد.

بیش‌ترین تعداد نی در دهان

یک مرد انگلیسی توانست رکورد فرو کردن بیش‌ترین تعداد نی در دهانش را در گینس ثبت کند. او با فرو کردن ۴۰۰ نی در دهانش توانست در کتاب جهانی گینس رکورددار شود. «سیمون» برای به دست آوردن این عنوان بدون آن‌که از دستانش کمک بگیرد این تعداد نی را در دهان خود گذاشت و توانست ۱۰ ثانیه ۴۰۰ نی‌ را در دهان خود نگه دارد.

حفظ بیشترین قاشق روی صورت

جوئی آلیسون انگلیسی در ۱۰ سالگی توانست ۱۵ قاشق فولادی ضد زنگ را روی صورتش نگه دارد. بد نیست بدانید چهار قاشق از این ۱۵ قاشق روی گوش و چانه جویی حفظ شده بود.

بیشترین تعداد مار در دهان

این رکورد بسیار عجیب در دست یک جوان به نام “جک بیبی” است که در سال ۲۰۰۹ به آن دست یافت. او توانست به مدت ۱۰ ثانیه ۱۱ مار مرگبار را در دهانش جای دهد و در این مدت هیچکدام او را نیش نزدند. این رکورد در کنار اینکه بسیار خطرناک است میزان زیادی نیز ریسک ابتلا به بیماری های مختلف در آن وجود دارد.

بیشترین وزنی که با کاسه‌ی چشم بلند کرده‌اند

سنگین‌ترین وزنی که با کاسه‌ی چشم بلند کرده‌اند ۱۶.۲ کیلوگرم است!! این دستاورد توسط مانجیت سینگ در لیچستر بریتانیا در ۲۰۱۳ به دست آمد. ما حتی مطمئن نیستیم کجا یا چگونه می‌توانید آموزش برای انجام این کار را آغاز کنید

کریس والتون

کریس والتون رکورد جهانی بلندترین ناخن ها روی هر دو دست را در میان زنان در اختیار دارد. ناخن های دست چپ او ۳۰۹/۸ سانتیمتر طول دارند و ناخن های دست راستش ۶۰۱/۹ سانتیمتر. او حالا ۴۵ سال دارد و مدعی است از سال ۱۹۹۰ ناخن های خود را کوتاه نکرده است.

درازترین بینی جهان

درازترین بینی جهان، متعلق به مردی از ترکیه با طول ۸.۸ سانتی‌متر است. این شخص توانست در یک برنامه تلویزیونی در سال ۲۰۱۰ این رکورد را به نام خود ثبت کند!

درازترین بینی جهان
درازترین بینی جهان

شکستن بیش‌ترین بلوک سیمانی با یک تخم‌مرغ خام در دست

مردی در آلمان، توانست ۲۴ بلوک سیمانی را بشکند در حالی که یک تخم‌مرغ خام در دستش بود. وی این کار را با آرنج خود انجام داد، و همانطور که شما هم مثل ما در مجله اینترنتی خرید ناب می دانید، این رکوردها صرفا جهت خودنمایی است و آورده خاصی جز معروف شدن ندارد.

عجیب‌ترین معده جهان

آقای مایکل لوتیتو فرانسوی سال‌هاست فقط فلز و شیشه می‌خورد. خب اشتهای عجیب ایشان یک آپشن مثبت دارد و آن هم این که وقتش برای آشپزی هدر نمی‌رود و یک آپشن منفی هم دارد، چون غذای مورد علاقه‌اش در هیچ رستورانی پیدا نمی‌شود.

طولانی‌ترین سخنرانی

در سال ۲۰۰۴ میلادی لویس کولت ۴۸ ساعت متوالی سخنرانی کرد، اما یک مرد هندی برای این که مطمئن شود رکورد را برای همیشه جابه جا کرده ۱۲۰ ساعت پشت سر هم سخنرانی کرد. اما لویس کولت که نمی‌خواست کم بیاورد با یک سخنرانی ۱۲۴ ساعته دوباره رکورد را برای خودش کرد. بالطبع این سخنرانی عجیب که پنج روز و چهار شب متوالی طول کشیده هیچ مخاطب ثابتی نداشته است.

بزرگترین هواپیمای خورده شده

این رکورد از آن دسته دستاوردهایی است که کمتر کسی می تواند به آن فکر هم بکند. تنها کسی که به این رکورد دست یافته است “مایکل لوتیتو” یکی از افسانه های خوردن آهن است.  او در سال ۱۹۹۰ بزرگترین  نمایش خودش را آغاز کرد و در این نمایش قرار شد او یک هواپیمای سسنا را به طور کامل بخورد. پس از دو سال تلاش هیچ قطعه ای از هواپیما باقی نمانده بود که مایکل آن را نخورده باشد. او همچنین در سال ۲۰۰۷ و در سن ۵۷ سالگی به علت طبیعی جانش را از دست داد.

بیشترین مسافت بیرون پاشیدن شیر

در یکی از جنون‌آمیزترین رکوردهای تاریخ، مرد ترکیه‌ای ایکر ییلماز از گوشه‌ی چشمان خود شیر را تا فاصله‌ی ۲۷۹.۵ سانتی‌متر بیرون پاشید. ییلماز قبل از آن که شیر را از گوشه‌ی چشمش بیرون بپاشد آن را از طریق بینی‌اش بالا کشیده بود.

تحمل بیشترین وزن روی سر

جان ایوانز روز ۲۴ ماه مه سال ۱۹۹۰، یک ماشین مینی را روی سرخود نگه داشت. وزن ماشین ۱۵۹/۶ کیلوگرم بود و ایوانز به مدت ۳۳ ثانیه آن را روی سرش نگه داشت. او در سال ۱۹۹۷ هم ۱۰۱ عدد آجر به وزن ۱۸۸/۷ کیلوگرم را به مدت ۱۰ ثانیه و در سال ۲۰۰۱ هم ۹۶ عدد سبد شیر را روی سر نگه داشت.

طولانی‌ترین زمان زنده به گور شدن

فردی از جمهوری چک، ۱۰ روز تمام را بدون آب و غذا درون تابوتی زیر خاک زنده مانده است. تنها یک لوله برای رساندن هوا از سطح زمین به درون تابوت متصل بوده است. فرد قبلی دارنده رکورد توانسته بود ۴ روز را زیر خاک دوام بیاورد.

سریع‌ترین موتورسواری حین هِداستند

هداستند حرکتی است که طی آن فرد روی سرش روی موتور می‌رود و تعادل را حفظ می‌کند. تصور کنید این حرکت سخت را در سرعت ۱۲۳ کیلومتر بر ساعت اجرا کنی. خیلی سخت و نفس گیر می‌شود، اما مارکو جورج در سال ۲۰۱۹ این رکورد پرهیجان را زد.

سریعترین افزایش وزن

شاید به نظر جالب باشد تا بشنوید یک فرد به دنبال کسب رکورد سریعترین افزایش وزن است اما باید بدانید این رکورد هم اکنون در دست یک خانم به نام “دونا سیمپسون” قرار دارد. او در سا ۲۰۱۰ نزدیک به ۲۷۳ کیلو گرم وزن داشت و تصمیم گرفت در طول ۲ سال تنها غذاهای چرب با کالری بالا بخورد و در این مدت توانست نزدیک به ۴۰۰ کیلوگرم شود. البته چندی پیش او از این رکوردشکنی دست برداشت تا شاید بتواند دوباره لاغر کند.

سریع ترین کاهش وزن

این رکورد یکی از سخت ترین و همچنین خطرناک ترین مورادی است که در کتاب گینس وجود دارد و تا به حال افراد زیادی بوده اند که برای رسیدن به آن تلاش کرده اند ولی در میانه راه جان خودشان را از دست داده اند. رکورد این بخش در دستان خانمی به نام “روزالی بردفورد” است که توانست در طول ۳ سال نزدیک به ۴۲۰ کیلوگرم وزن کم کند اما او نیز در حین کم کردن وزن به علت سکته قلبی جان خودش را از دست داد.

سخن آخر

در کتاب رکوردهای جهانی گینس افراد واقعاً استثنایی ای وجود دارد که می توان به آنها افتخار کرد اما برخی افراد با انجام دادن کارهای ریسکی جان خود را به خطر می اندازند و برخی افراد صرفا جهت معروف شدن روی به کارهای مشمئز کننده آورده و نام خود را وارد کتاب گینس کرده اند. به یاد داشته باشید که راه های بسیار بهتری جهت معروف شدن و ثبت در کتاب گینس وجود دارد که می توان مد نظر قرار داد.

مجله اینترنتی خرید ناب ایام خوبی را برای شما آرزو می کند.

5/5 - (1 امتیاز)