راهنمای خرید چادر مسافرتی

راهنمای خرید چادر مسافرتی

خرید چادر مسافرتی یکی از انتخاب‌های چالش برانگیز است چون وقتی برای خرید جست‌وجو کنید، با تنوع بی‌نظیری از محصولات روبه‌رو می‌شوید که ویژگی‌های متنوعی دارند. همین تنوع انتخاب‌ها، باعث ایجاد سردرگمی می‌شود و در نهایت، انتخاب چادر مسافرتی خوب، بسیار سخت می‌شود. چادر مسافرتی ویژگی‌های متعددی دارد که موقع خرید چادر مسافرتی باید در مورد تمام آن‌ها تصمیم گرفته باشید.

برای انتخاب و خرید چادر مسافرتی که از لوازم ضروری سفر محسوب می شود، با مجله اینترنتی خرید ناب همراه باشید.

چادر مسافرتی

چادرهای مسافرتی بهترین وسیله برای اکثر گردشگران می باشد که در سایز و رنگهای متفاوتی موجود می باشند. در کنار وسایل دیگر برای سفر یا آماده کردن ماشین برای مسافرت مکانی امن و مطمئن برای سرپناه و استراحت نیاز است.

چادر مسافرتی
چادر مسافرتی

ظرفیت چادر مسافرتی

هرگاه که قصد خرید یک چادر مسافرتی را دارید در اولین مرحله باید به این موضوع فکر کنید که چه تعداد از افراد می خواهند آن را استفاده کنند بنابراین ظرفیت در انتخاب چادر بسیار مهم است که با کف آن سنجیده می شود در ضمن وسایل همراه خود را در نظر بگیرید.

اگر قصد خرید چادری با ظرفیت ۵ نفر را دارید حتما چادری با ظرفیت ۶ نفر تهیه کنید چون وسایل همراه شما یقینا به اندازه یک نفر فضا نیاز دارند البته اگر به موضوع مهمان در این گونه سفرها زیاد توجه نکنیم. این فضای اضافه هیچ وقت بلااستفاده نخواهد ماند.به یاد داشته باشید که ظرفیت هر چادر نسبت به فضای کف آن در نظر گرفته می‌شود و برای خوابیدن هر نفر با کیسه خواب استاندارد در نظر گرفته شده و هرگز مثل اتاق خواب فضای اضافی نخواهید داشت.

مقصد و نوع استفاده از چادر

قدم بعدی و یا نکته‌ بعدی برای انتخاب یک چادر مسافرتی، توجه به مقصد سفر و نوع استفاده‌ از آن است. این نکته بسیار اهمیت دارد. چراکه هر چادری، برای برمکانی و هر نوع استفاده‌ای مناسب نیست. بعضی چادرها تنها برای سفر به مناطق گرمسیر و فعالیت‌هایی مثل کویر نوردی مناسب هستند و برخی دیگر برای مناطق کوهستانی و شبمانی در برف.

هواکش سقفی

این هواکش به شما اجازه خواهد داد که در صورت نیاز هوای داخل چادر مسافرتی را بدون نیاز به بازکردن زیپ ورودی عوض کنید. البته توجه داشته باشید که این هواکش باید دارای محافظی باشد که جلوی ورود حشرات مزاحم را بگیرد. در غیر این صورت خودتان باید دست به کار شده و یک توری محافظ برای آن نصب کنید.

مقاومت و کیفیت کف چادر

کف چادر باید بیشتر از قسمت های دیگر در برابر آب و یا خراشیدگی مقاومت داشته باشد. فشاری که بر اثر وزن و حرکت افراد در کف چادر ایجاد می شود، می تواند آب را وارد فضای داخلی کند و این دلیل اصلی پوشش جداره ی چادرها با لایه های مختلف اورتان است.

برای آنکه از ورود آب به چادر جلوگیری شود معمولاً پارچه‌ای که با آن چادر ساخته می‌شود را با اورتان می‌پوشانند البته در سال‌های اخیر با پیشرفت تکنولوژی و ساخت مواد ترکیبی مختلف، جداره‌هایی برای چادرها ساخته می‌شود که نیازی به پوشش دوباره ندارد اما به طور سنتی چادرها را از یک لایه نایلون و یک لایه پوشش اورتان برروی آن می سازند.

جیب، گیره‌ها و فضای نگهداری

بعضی از چادرها چیزهایی مثل جیب، گیره‌هایی برای آویزان کردن اشیا و فضاهایی برای نگهداری وسایل مختلف دارند. این قسمت‌های چادر برای نگه داشتن وسایلی مثل گوشی و کیف پول و عینک و… و دور نگه داشتن مواد غذایی از دسترس حیوانات و… کاربرد دارند. وجود گیره‌های مختلف برای آویزان کردن اشیا، کار را برای شما راحت ‌می‌کند و می‌توانید به آن وسیله‌ی نورپردازی، کیف و وسایل مختلف را آویزان کنید تا زمین داخل چادر، شلوغ نشود و برای خوابیدن فضای کافی داشته باشید.

بعضی از چادرها فضای مجزا دارند. یعنی داخل آن‌ها درست مثل خانه به چند قسمت جدا تقسیم می‌شود که حکم اتاق‌های چادر را دارد. اگر خانواده‌ای بزرگ دارید یا با خانواده‌ی دیگری قرار است در یک چادر بمانید و دوست دارید که حریم شخصی بیشتری داشته باشید، می‌توانید از این چادرها بخرید.

دوستان مجله اینترنتی خرید ناب توجه داشته باشید که این چادرها بسیار بزرگ و طبیعتا سنگین هستند. برای حمل‌ونقل آن‌ها به کمک نیاز دارید یا اینکه باید در کمترین فاصله از ماشین خود چادر بزنید.

جیب، گیره‌ها و فضای نگهداری
جیب، گیره‌ها و فضای نگهداری

وزن چادر را در نظر بگیرید

چادرهای نایلونی در وزن‌های مختلفی در بازار هستند که گاهی تشخیص آنها سخت است اما می‌توان با لمس آنها این موضوع را تا اندازه‌ای متوجه شد.

چادرهای چند لایه که در قسمت‌های بالاتر از آنها صحبت کردیم به طور معمول سنگین‌تر از چادرهای نایلونی هستند و قاعدتاً برای حمل بر روی کوله و پییش روی در طبیعت مناسب نیستند.

همچنین هر چه چادری که انتخاب می‌کنید بزرگتر باشد، وزن آن بیشتر است. بنابراین برای کمپینگ های حرفه ایی تر برای کوهنوردی و یا پیشروی در طبیعت، افراد باید چند چادر کوچک و مناسب داشته باشند.

چادر با میله‌ها و یا اسکلت آلومینیومی

توجه به این مورد خارج از توجه به کیفیت و جنس چادر نیست. درواقع برای خرید چادر مسافرتی خوب باید به جزئیات بیشتری توجه کنیم. توجه به اسکلت چادر و جنس آن، بسیار مهم است. جنس چادر به‌تنهایی اهمیت فراوانی دارد؛ اما توجه به جنس اسکلت آن‌هم اهمیت دارد. توصیه‌ی ما این است که چادرهایی را خریداری کنید که جنس اسکلت آن، آلومینیومی باشد.

دوام و ماندگاری

اگر قرار است سالی چند بار از چادر استفاده کنید، باید دوام و ماندگاری آن را در نظر بگیرید. چادر مسافرتی چیزی نیست که بتوانید برای هر سفر، مجددا خریداری کنید. با توجه به نیاز خود، مناسب‌ترین چادر را انتخاب کنید. طبیعتا هر چقدر که استفاده‌ی بیشتری داشته باشید، باید چادر بادوام‌تری بخرید. با وجود اینکه در ابتدا ممکن است گران به نظر برسند، ولی در طولانی‌مدت، نسبت به هزینه‌ای که کرده‌اید، ارزش دارند و مدت زیادی از آن استفاده می‌کنید.

حلقه‌ نگه‌دارنده چادر

مورد بعدی توجه داشتن به حلقه‌های نگه‌دارنده‌ای است که چادرهای مسافرتی باید داشته باشند. همان‌طور که از اسم آن مشخص است، حلقه‌ی نگه‌دارنده، حلقه‌ای است که استحکام و ثبات چادر را در شرایط آب‌وهوایی مختلف حفظ می‌کند. این حلقه‌ها باید در کنار چادر و واقع بر دیوارهای آن و همچنین در گوشه‌های آن نیز باشد تا بتوانیم توسط آن چادر را به چیزی ثابت مانند درخت، سنگ، زمین مهار کنیم.

حلقه‌ نگه‌دارنده چادر
حلقه‌ نگه‌دارنده چادر

به جزئیات دقت کنید

افزون بر مواردی که از آنها سخن گفتیم جزئیاتی وجود دارد که هنگام خرید چادر باید به آنها توجه کنید. گاهی اوقات برخی از چادرها به صورت دو جداره تولید می‌شوند که مقاومت چادرهای پوشش داده شده با اورتان را ندارند اما تهویه‌ی هوا در آنها به خوبی انجام می‌شود.

پل هایی که چادر را به زمین وصل می کنند باید کیفیت مناسبی داشته باشند؛ اینها تقریباً مهم‌ترین بخش چادر برای ایستادن بر روی زمین هستند که اگر کیفیت خوبی نداشته باشند چادر مسافرتی شما بیشتر شبیه کیسه خواب خواهد شد!

دوخت ورودی و پنجره‌ها برای جلوگیری از ورود حشرات و باران بسیار مهم است. همچنین کیفیت زیپ ها و یا سایر نگهدارنده‌های آنها نیز از اهمیت بالایی برخوردار است.

جمع‌بندی

چادر مسافرتی یکی از وسایل ضروری برای علاقه‌مندان به طبیعت‌گردی است. تنوع چادرهای مسافرتی باعث می‌شود که انتخاب کردن و خرید چادر مسافرتی مناسب کار سختی باشد. با نکاتی که بالاتر مطرح کردیم و با در نظر گرفتن نیازهای خودتان و تعداد افراد خانواده می‌توانید بهترین چادر را انتخاب کنید و از اوقات خوشی که در طبیعت دارید در کنار خانواده بدون دردسر لذت ببرید.

مجله اینترنتی خرید ناب لحظات خوبی را برای شما آرزو می کند.

5/5 - (2 امتیاز)