ترفندهای نرم کننده لباس طبیعی

ترفندهای نرم کننده لباس طبیعی

امروزه باید تمام تلاش خود را کرد تا خانواده را از معرض مواد شیمیایی مضر دور کرد. ساخت نرم کننده مایع پارچه موجب صرفه جویی در هزینه و افزایش سلامتی خانواده می شود. مواد تشکیل دهنده ارزان این معجون امن و غیر سمی هستند، اما محصول نهایی اثری شگفت در کاهش حالت استاتیک پارچه و احساس نرمی دارد. بعد از دنبال کردن این دستور، برای چندین هفته مواد لازم جهت نرم کردن لباس ها را در اختیار دارید.

اما برای درست کردن نرم کننده پارچه و لباس که از ترفند های خانه داری محسوب می شود، چه روشی را پیش بگیریم؟ برای رسیدن به جواب این سوال با مجله اینترنتی خرید ناب همراه شوید.

روش تهیه نرم کننده لباس

چندین راه برای ساخت این نوع محصول در خانه وجود دارد همچنین احتمالا تمام مواد لازم را در خانه دارید بنابراین، حالا می خواهیم یک سری گزینه های مختلف با مواد مختلف را به شما نشان دهیم. گزینه ایده آل این است که تمام آن ها را امتحان و سپس آن را انتخاب کنید که برای شما مناسب تر است و بهترین نتایج را به شما می دهد ؛ قبل از شروع، به یک ظرف در دار نیاز دارید تا نرم کننده را در آن نگه دارید.

می توانید از بطری های آب و یا بطری های نرم کننده خالی استفاده کنید از طرف دیگر، به یاد داشته باشید توصیه می شود قبل از چرخه آب ، آن را به ماشین لباس شویی اضافه کنید، نه در ابتدای شستشو.

روش تهیه نرم کننده لباس
روش تهیه نرم کننده لباس

تهیه نرم کننده لباس خانگی با سرکه سفید

برای درست کردن این نرم کننده به مواد زیر نیاز دارید:

  • ۱/۲ لیتر سرکه سفید
  • ۱لیتر آب معدنی
  • ۲ قاشق سوپ خوری جوش شیرین

طرز تهیه:

  1. آب را با سرکه مخلوط کنید.
  2. کمی جوش شیرین را اضافه کنید. اجازه دهید تا حل شود.
  3. زمانی که این سه جز به خوبی مخلوط شدند، آماده استفاده است.

سرکه همچنین به عنوان پاک کننده قوی لکه عمل می کند و همچنین بو را از بین می برد. بنابراین می توانید آن را به لباس هایی نیز اضافه کنید که می خواهید آن ها را بشوید که قهوه، و یا لکه های عرق دارند آن را ۱۰ دقیقه قبل از شستن خیس کنید بعد در ماشین لباس شویی به طور طبیعی بشویید.

تهیه نرم کننده لباس خانگی با روغن های گیاهی

مواد لازم

  • ۱لیتر سرکه سفید
  • ۱۰ قطره روغن گیاهی که بوی آن را دوست دارید

این نسخه دستور العمل خیلی ساده و راحتی دارد که مجله اینترنتی خرید ناب به شما معرفی می کند.  فقط کافی است که دو ماده اولیه را با هم مخلوط کنید و از آن استفاده کنید و از نتیجه آن شگفت زده شوید.

توپ‌های خشک کن

توپ‌های خشک کن نه تنها نرم کننده‌ی پارچه می‌باشند بلکه زمان خشک کردن و همچنین چین و چروک لباس‌ها را کاهش می‌دهد. توپ‌های خشک کن اساساً پلاستیکی یا لاستیکی با برآمدگی‌هایی میخ مانند بر روی سطح آن می‌باشد. این توپ‌ها لباس‌های شما را بطور اتوماتیک با سایش مقابل آنها نرم می‌کند. توپ‌ها بین لباسها حرکت می‌کنند بنابراین آنها را در خشک کن از یکدیگر جدا می‌سازند. آن‌ها همچنین گرما را حفظ و به لباس‌ها منتقل می‌کنند که این عمل باعث کاهش تایم خشک کن و چین و چروک لباس‌ها می‌شوند.

طریقه‌ی استفاده:

شاید این آسان‌ترین راه برای نرم کردن لباس‌های شما باشد. شما فقط می‌بایست توپ‌ها را به همراه لباس‌ها درون خشک کن قرار دهید تا نرم و پرزدار شوند. با این وجود توپ‌های خشک کن به دلیل حالت میخ دار بودنشان بعضی مواقع باعث خرابی لباس‌های نازک و لطیف می‌شود و سوراخ‌هایی درون این لباس‌ها ایجاد می‌کند توپ‌های خشک کن پشمی خانگی جایگزین‌های طبیعی برای نرم کننده‌های پارچه توپ‌های خشک کن پشمی خانگی نسبت به نرم کننده‌های پارچه شیمیایی چندین مزیت دارند. توپ‌های خشک کن پشمی هیچ گونه ماده‌ی شیمیایی ندارند، ارزان هستند و لباس‌های شما را بسیار نرم و پرزدار می‌کنند، این توپ‌ها لباس‌ها را در خشک کن تکان داده و از هم جدا می‌کنند که این عمل باعث چرخش بیشتر هوای گرم می‌شود.

توپ‌های خشک کن
توپ‌های خشک کن

در این چرخش پرزدار شدن لباس‌ها افزایش و تایم خشک کن به مقدار قابل توجهی کاهش می‌یابد. به علاوه شما می‌توانید عطر مورد علاقه‌ی خود برای ایجاد رایحه‌ای خوشبو به لباس‌ها اضافه کنید. برای درست کردن توپ‌های خشک کن پشمی نخست یک سر الیاف را گرفته و آن را دور انگشتان وسطی و اشاره خود ۱۰ الی ۱۵ بار بپیچانید، اکنون آن را از انگشتان خود خارج کرده و بعد از آنکه توانستید الیاف را در هر جهت بچرخانید آن را حول مرکز خود ۵ بار بپیچانید ولی باید مطمئن شوید که الیاف را محکم و توپ‌ها را گرد درست کرده‌اید.

هنگامی که اندازه و شکل مناسب (در حالت ایده آل این توپ‌ها باید اندازه یک توپ تنیس باشند) توپ خود را به دست آوردید الیاف را بریده و کنار توپ قرار دهید و به همین ترتیب ۴ یا ۵ توپ درست کنید. سپس توپها را به نوبت درون یک جوراب شلواری گذاشته و بالای آن را گره بزنید تا توپها به خوبی جاگیر شوند.

نخست توپ‌های خشک کن پشمی را در داغ‌ترین حالت تنظیمات ماشین را بطوریکه الیاف آن حالت نمدی پیدا کند سپس چک کنید که اگر الیاف آن کاملاً پشمی و نمدی شده توپ‌ها را درون خشک کن بگذارید و آن‌ها را با داغ‌ترین حالت تنظیمات ماشین خشک کنید و وقتی توپ‌ها کاملاً خشک شدن آنها را از جوراب شلواری خارج کنید. اکنون شما می‌توانید با قرار دادن آنها در خشک کن به همراه لباس‌های خود از آنها استفاده کنید.

استفاده از توپ‌های تنیس

توپ‌های تنیس نیز می‌توانند به عنوان جایگزینی برای نرم کننده‌های پارچه مورد استفاده قرار گیرند. آن‌ها می‌توانند علاوه بر نرم کردن لباس‌های شما، چسبندگی ناشی از الکتریسیته ساکن را کاهش دهند. از آنجایی که توپ‌های تنیس لاستیکی می‌باشند گرمای خشک کن باعث انتشار چند ماده‌ی شیمیایی از این توپ‌ها می‌شود که هر کدام از آنها بویی را بر روی لباس‌های شما به جا خواهند گذاشت. بسیاری از مردم نگرانی خود از مواد شیمیایی منتشر شده به وسیله‌ی این توپ‌ها را با این ظن که ممکن است این مواد سمی باشند ابراز می‌کنند و بنابراین این توپ‌ها جایگزین ایمنی برای نرم کننده‌های شیمیایی نمی‌باشند.

طریقه‌ی استفاده:

توپ‌های تنیس را می‌توان به همان روش توپ‌های خشک کن پلاستیکی استفاده کرد. شما می‌توانید به سادگی آنها را به همراه لباس‌های خود درون خشک کن ماشین لباسشویی قرار دهید.

نرم کننده لباس با جوش شیرین، نمک دریا و روغن گیاهی

مواد لازم

  • ۱۵ قطره روغن گیاهی که بوی آن را بیشتر دوست دارید
  • ۲۵۰ گرم نمک دریایی تصفیه نشده
  • ۷۵ گرم جوش شیرین

طرز تهیه نرم کننده لباس با جوش شیرین:

اول، ۱۵ قطره روغن گیاهی را به نمک دریا اضافه کنید.

تا زمانی که روغن گیاهی به خوبی توسط نمک جذب شود ، هم بزنید.

سپس جوش شیرین را اضافه کنید و دوباره هم بزنید تا ترکیب یکدست داشته باشید.

وقتی همه چیز خوب ترکیب شد، نرم کننده آماده است. ۲ تا ۳ قاشق سوپ خوری را به هر کدام قبل از چرخه شستشو آب اضافه کنید.

این سه ماده که عاری از مواد شیمیایی هستند برای پوشاک نوزاد نیز ایده آل هستند، زیرا حاوی هیچ مواد تشکیل دهنده ناشناخته ای نیستند.

از طرف دیگر، اگر آلرژی های پوستی دارید، ممکن است دوست داشته باشید از این نرم کننده ها برای جلوگیری از به خطر انداختن واکنش های پوستی استفاده کنید. هم چنین مواد اولیه بسیار ساده هستند و هزینه زیادی ندارند.

نرم کننده لباس با جوش شیرین
نرم کننده لباس با جوش شیرین

سخن آخر

مجله اینترنتی خرید ناب مواردی را با شما عزیزان به اشتراک گذاشت که می توان به عنوان نرم کننده لباس از آنها استفاده کرد و باید از مواد شیمیایی که ممکن است به محیط زیست و یا سلامت پوست بدن آسیب بزند فاصله گرفت. از اینکه ما را در این مقاله همراهی کردید از شما سپاسگزاریم.

5/5 - (2 امتیاز)