ذهن و جسم خود را هماهنگ کنید

ذهن و جسم خود را هماهنگ کنید

برای اینکه کارهای روزانه خود را بخوبی انجام دهید و مسیر رسیدن به اهداف بزرگ خود را هموار کنید احتیاج دارید تا بین ذهن و جسم خود ارتباط خوبی برقرار کنید و با هماهنگی بین ذهن و جسم کارها را بهتر ، سریعتر و موفق تر از دیگران انجام دهید. مجله اینترنتی خرید ناب امروز به شما خواهد آموخت که با اجرای چند کار ساده به هماهنگی بین ذهن و جسم برسید.

اگر شما با شک به خود و اعتماد به نفس پایین درگیر هستید و یا اگر صرفاً بدنبال یک شیوه ی جدید برای بهبود سلامت افکار و تناسب رفتار خود می باشید، این مقاله به شما کمک می کند از این هرج و مرج ذهنی خلاص شوید! هدف از مراحل زیر کمک به شما برای هماهنگی بیشتر ذهنتان با فعالیت هایتان است، از طریق برقراری ارتباط افکار با رفتار.

فکر کردن به اقداماتی که قصد انجامشان را دارید

به عنوان مثال، صبح در هنگام آماده شدن، در حالیکه لباس می پوشید، با خود بگویید «خب، دارم شلوارم را می‌پوشم و سپس کیف پول/کلید/گوشی و غیره را برمی‌دارم». در ابتدا شاید فکر کنید این کار احمقانه است، اما این کار باعث تمرکز توجه شما به لحظه ای که در آن هستید می‌شود در نتیجه فکرتان به سمت افکار متفرقه منحرف نمی‌شود و به داشتن حضور ذهن در حین فعالیت ها عادت می‌کنید. یعنی توجه آگاهانه به فعالیت!

فکر کردن به اقداماتی که قصد انجامشان را دارید
فکر کردن به اقداماتی که قصد انجامشان را دارید

همانطور که متوجه شدید، روش بالا فقط برای کارها و وظایف ساده جوابگو است. پس کارهای پیچیده تر چه می‌شوند؟ وقت آن است که به سمت استفاده از تصویرسازی ذهنی حرکت کنیم، بنابراین فرض کنید شما در حال بازی فوتبال هستید، به جای بیان اقداماتی که انجام خواهید داد در ذهن ، به آرامی و بصورت ذهنی شروع به تصور حرکات خود کنید. آموزش تصویرسازی ذهنی توسط مربیان برای بهبود عملکرد بازیکنانشان استفاده می شود و این روش بسیار مؤثر نشان داده است. به عنوان مثال، توانایی های کریستیانو رونالدو در تاریکی تست شده و کشف شد که تجسم او آنقدر کارآمد است که برای او فقط کافیست زمانی که توپ به او پاس داده می شود محل ارسال پاس را ببیند تا بتواند در تاریکی مطلق با تجسم خود متوجه شود برای رسیدن به توپ کجا باید برود و به چه مانورهایی برای به ثمر رساندن گل به حریف نیاز دارد. هدف از بیان این مطلب این نیست که به یک بازیکن حرفه ای فوتبال تبدیل شوید (هر چند این نوع آموزش و تمرین برای کسب مهارت بسیار مفید است)، بلکه منظور ما این است که به ذهنتان آموزش دهید که در لحظه‌ حاضر باشد و صرفاً بر روی آنچه که انجام می دهید تمرکز کند، این سطح از تمرکز هماهنگ برای رسیدن به چیزی که زمانی به دلیل عدم اعتماد به نفس فکر می کردید غیر ممکن باشد کمک خواهد کرد!

تجسم و تمرکز ذهن بر روی کاری

تجسم و تمرکز ذهن بر روی کاری که در دست اجراست را تمرین کردیم. حال باید یک مهارت ذهنی جدید را برای هماهنگی ذهن و جسم به کار بگیریم که مسلماً در دستیابی به هماهنگی اساسی، مهم ترین عامل است: تبریک به خود برای موفقیت های کوچک. شاید ساده به نظر برسد، با این حال تعداد افرادی که آن را می دانند اما نادیده می‌گیرند حیرت انگیز است! ببینید، ما تمایل داریم به یک خود «ایده آل» برسیم، و یک خود داریم که در درون آن را حس می‌کنیم، و ما پیوسته این دو را مقایسه می‌کنیم. اغلب ما آن خود «ایده آل» را دور در نظر می‌گیریم و خود را هنگامی که با آن استاندارد خیالی مطابقت نداریم فوراً سرزنش می‌کنیم؛ برخی از افراد حتی زمانی که کاری را به خوبی انجام می دهند باز هم فکر می کنند که این کافی نیست! تصور کنید که یک مربی فقط به شما بارها و بارها در مورد نکات منفیتان بگوید، شما به احتمال زیاد بلافاصله آن تیم را ترک خواهید کرد! با این حال، با استفاده از خود «ایده آل» برای ایجاد انگیزه برای پیشرفت و در عین حال قدردانی از خود بخاطر پیشرفت های هرچند کوچک، می‌توانید واقعاً پله های ترقی را طی کنید! بنابراین هر بار که به چیزی مشغول هستید، در مورد آنچه که به درستی انجام داده اید فکر کنید و به خود انگیزه ببخشید تا بتوانید به تلاش کردن ادامه دهید و به هماهنگی ذهن و جسم برسید.

بنابراین به یاد داشته باشید: فکر کردن به اقدامات خود و تصور آنها را تمرین کنید و به این ترتیب جای پای خود را در کارهایی که انجام می‌دهید و در نهایت در زندگی محکم کنید! و هنگامی که به بهترین حامی خود تبدیل شوید و از موفقیت های کوچک نیز خوشحال باشید، شروع به حرکت در مسیرهایی خواهید کرد که هرگز فکر نمی‌کردید ممکن باشد.

نکات و هشدارها

آنچه که کریستوفر رابین به پو خرسه گفت به یاد داشته باشید که حقایق زیادی در خود دارد: «بهم قول بده همیشه اینو یادت باشه که : تو شجاع تر از اونی هستی که باور داری ، و قوی‌ تر اونی که تصور می‌کنی ، و باهوش تر از اونی که فکر می‌کنی»
هر گونه احساسات شدید قضاوت خود نشانه ی تلاش ضمیر شما برای پس زدن تغییرات است. فروید اشاره کرد که با اینکه روان‌نژندی مخرب است و می‌خواهیم آن را از خود دور کنیم، ولی اعتیادآور نیز هست. پس از قضاوت منفی خود، آگاه باشید، به یاد داشته باشید که احساس بد در مورد خودتان آخرین مرحله ای است که ضمیر شما در اثر ترس به آن متوسل می‌شود، بخاطر رسیدن به این مرحله به خود تبریک بگویید و با انگیزه به جنگیدن ادامه دهید. شما می‌توانید.
گام های کوچکی در راستای خودباوری و هماهنگی ذهن و جسم بردارید و با گذشت زمان شکوفایی خود را خواهید دید.
با نوشتن پیشرفت هایتان، آمار احساساتتان را داشته باشید. در هر آموزشی، یک رویکرد سیستماتیک که کاملاً مشخص کند در چه زمینه ای در حال بهبود هستید و کجا نیاز به بهبود دارید همیشه بهترین است، به طوری که شما در هر لحظه می‌دانید کجای کار قرار دارید!
رفتار، احساسات را هدایت می‌کند و احساسات نیز همان رفتار را، بنابراین اگر لبخند بزنید و با روحیه ی شاد رفتار کنید، به زودی از درون احساس شادی واقعی خواهید کرد. این قضیه کمی پیچیده است اما می‌توان بر اساس این واقعیت که تمام حرکات و اشارات ما به احساساتمان متصل هستند آن را توضیح داد.

سخن آخر

همراهان مجله اینترنتی خرید ناب، ما گاهی اوقات می‌توانیم به بدترین دشمن خود و سدی در مقابل هماهنگی ذهن و جسم مان تبدیل شویم، اما این منفی بودن ناشی از ترس است، پس خوب بودن با خودتان در برابر هر احساس سرسختی که در شما ریشه کرده‌است واقعاُ مهم است. به یاد داشته باشید که شما افکار و یا احساساتتان نیستید، شما کسی هستید که صاحب این افکار و احساسات است، بنابراین هم می توانید به آنها اجازه دهید شما را تحت تأثیر قرار دهند و هم می توانید آنها را وادار به عقب نشینی کنید!

5/5 - (2 امتیاز)