لوازم پزشکی ضروری که در هر خانه‌ای داشتنش واجب است

۵ مورد از لوازم پزشکی ضروری که در هر خانه‌ای داشتنش واجب است

درصورتی می‌خواهید محیط خانگی خود را به‌طور کامل تجهیز کرده و موارد ایمنی را رعایت کنید، نیازمند تهیه ابزارها و وسایل پزشکی هستید. لوازم پزشکی بسیار زیادی تولید شده‌اند که هرکدام کاربردهای مختلفی داشته و در شرایط گوناگونی نیز مورد استفاده قرار می‌گیرند.

به‌دلیل اهمیت بالایی که برای این وسایل وجود دارد، باید برخی از موارد ضروری را برای خانه خود تهیه کنید. این‌گونه درصورت رخ‌ دادن مشکلات گوناگون قادر هستید به‌سرعت بیمار را درمان کرده یا پیشگیری‌هایی را انجام دهید. در ادامه تجهیزات ضروری که باید در خانه خود داشته باشید را معرفی خواهیم کرد.

چرا باید در خانه تجهیزات پزشکی داشته باشیم؟

موضوعی که شاید در ذهن شما نیز وجود داشته باشد این است که چرا باید در خانه‌های مختلف از تجهیزات پزشکی استفاده کنیم؟ در پاسخ باید گفت که این سوال جوابی مشخص دارد. اگر بخواهید سلامت افراد خانه را در شرایط مختلف تضمین کنید، باید برخی از لوازم ضروری را در خانه خود داشته باشید.

این تجهیزات به شما کمک می‌کنند که شرایط سلامت افراد را سنجیده و مشکلات احتمالی که برای آن‌ها وجود دارد را بررسی کنید. این موضوع بسیار مهم بوده و کمک می‌کند که از رخ‌ دادن مشکلاتی مانند افت فشار یا افزایش قند خون جلوگیری کنید.

مهم‌ترین لوازم پزشکی ضروری برای خانه‌ها

مهم‌ترین لوازم پزشکی ضروری برای خانه‌ها

سوالی که برای بسیاری از کاربران پیش‌آمده و به‌دنبال پاسخ آن هستند این است که چه لوازمی در دسته‌بندی محصولات ضروری پزشکی به‌حساب می‌آیند؟ در پاسخ باید به موارد زیادی اشاره کرد که مهم‌ترین آن‌ها به شرح زیر هستند.

جعبه کمک‌های اولیه

جعبه کمک‌های اولیه یکی از مهم‌ترین تجهیزات ضروری پزشکی است که در هر خانه‌ای باید موجود باشد. این وسیله کاربردی یک جعبه یا کیف مخصوص است که از مواد ضد آتش ساخته شده و در برابر سوختن مقاومتی بالا دارد. درون این کیف مخصوص ابزارها و وسایل گوناگونی وجود دارد که شما را به درمان سرپایی و ترمیم زخم‌های سطحی کمک می‌کنند.

 این وسایل شامل بتادین، انواع سرم‌ها، بانداژ کشی و پارچه‌ای، گاز استریل و برخی از داروهای مسکن و چرک‌ خشک ‌کن نیز هستند. توجه داشته باشید که این موارد برای درمان موقت و سرپایی مناسب بوده و در شرایط حاد باید به پزشک متخصص مراجعه کنید.

دستگاه فشارسنج

ابزار دیگری که می‌توان آن را به‌عنوان یکی از ابزارهای مهم و کاربردی پزشکی در خانه‌ها دانست، دستگاه فشارسنج نام دارد. این دستگاه فوق کاربردی ویژگی‌های زیادی را درون خود جای‌داده و به‌شکلی خاص عمل می‌کند.

به کمک آن قادر هستید به‌راحتی فشارخون را بسنجید. نحوه کار آن نیز به مدل‌های مختلف بستگی دارد. در مدل‌های دیجیتال و عقربه‌ای پس‌از پر شدن کیسه هوا، سنسور فشار به رگ چسبیده و فشار جریان خون را اندازه می‌گیرد. در مدل‌های جیوه‌ای دقت بسیار بیشتر بوده و توسط متخصصان زیادی استفاده می‌شود.

دستگاه قند خون

اگر در خانواده شما سابقه دیابت یا بالا بودن میزان قندخون وجود دارد باید همیشه یک دستگاه قندخون در خانه خود داشته باشید. دستگاه قندخون یا گلوکومتر وسیله‌ای فوق‌العاده مهم و اساسی است که به شما کمک می‌کند تا میزان قند موجود در خون خود را به‌طور دقیق اندازه‌گیری کنید.

از این دستگاه باید در ابتدای صبح و به‌صورت ناشتا استفاده کنید؛ زیرا پس از میل‌ کردن وعده‌های غذایی میزان قندخون به‌صورت موقت افزایش پیدا می‌کند. تنها کافی‌است با استفاده از سوزن این دستگاه روی انگشت اشاره دست خود را سوراخ کرده و سپس قطره‌ای خون را به کمک قطعه مخصوص وارد دستگاه کنید. بعد‌از این کار دستگاه غلظت قند خون شما را اندازه‌گیری می‌کند.

دماسنج طبی

برای اینکه بتوانید تمامی تجهیزات و وسایل مورد نیاز پزشکی را در خانه خود داشته باشید، پیشنهاد می‌شود که یک دماسنج طبی تهیه کنید. دماسنج‌های طبی وسایل مهمی هستند که به شما کمک می‌کنند در کمترین زمان ممکن دمای بدن خود را بادقت بالا اندازه‌گیری کنید.

این وسیله در مدل‌های مختلفی مانند زیر زبانی، زیر بغلی و مقعدی تولید می‌شود. عملکرد آن نیز در ۱ دقیقه تکمیل شده و در این زمان دمای بدن را اندازه می‌گیرد. مدل‌های دیجیتالی این دستگاه نیز با کمک اشعه‌های حرارتی در چندین ثانیه دمای بند را از پیشانی تشخیص می‌دهند.

نبولایزر

آخرین نوع از تجهیزات ضروری که باید برای منزل خود در نظر داشته باشید، نبولایزر نام دارد. این دستگاه فوق کاربردی قادر است که داروهای مختلف را از حالت مایع به غبار ریز تبدیل کرده و راحت‌تر به ریه‌های شما وارد کند.

درصورتی‌که به بیماری‌هایی مانند آسم، CODP، بیماری انسداد مزمن ریوی یا دیگر اختلال ریه هستید، باید این دستگاه را در خانه داشته باشید. این دستگاه قادر است در حد چندین دقیقه محدود دارو را به ریه رسانده و بیشترین تأثیر را داشته باشد.

نکاتی برای خرید تجهیزات پزشکی خانگی

درصورتی‌که قصد خرید انواع تجهیزات پزشکی برای خانه خود را دارید، باید نکاتی را دراین‌رابطه بدانید. این نکات به شما کمک می‌کنند تا وسایل باکیفیت و کاربردی تهیه کنید. مهم‌ترین نکات این کار به شرح زیر هستند:

  • به برند تولیدکننده وسایل دقت کنید. برندهای معتبر دقت بیشتری در محصولات خود داشته و دوام آن نیز طولانی‌تر است.
  • هرگز محصولات ارزان قیمت را تهیه نکنید؛ زیرا قیمت بسیار پایین نشان‌دهنده کیفیت کم است.
  • به ضمانت محصولاتی مانند فشارسنج یا گلوکومتر توجه داشته باشید.

خرید بهترین تجهیزات پزشکی برای منزل

خرید بهترین تجهیزات پزشکی برای منزل
خرید بهترین تجهیزات پزشکی برای منزل

یکی از مهم‌ترین نکاتی که برای خرید تجهیزات پزشکی وجود دارد، مراجعه به یک فروشگاه معتبر جهت انجام این کار است. شما باید برای خرید این وسایل به فروشگاه اینترنتی دیجی‌کالا مراجعه کنید. خرید تجهیزات پزشکی در این فروشگاه بسیار ساده است؛ زیرا قادر هستید در کمترین زمان ممکن محصولات مد نظر را انتخاب کرده و در منزل تحویل بگیرید.

جمع‌بندی

یکی از مهم‌ترین مواردی که باید برای خانه‌های خود در نظر داشته باشید، خرید تجهیزات پزشکی مورد نیاز و ضروری است. وسایل و ابزارهای مختلفی وجود دارند که شما را در تجهیز کردن خانه خود کمک می‌کنند. بسیاری از این وسایل واجب بوده و برای پیشگیری یا جلوگیری از اتفاقات ناگوار لازم هستند.

از مهم‌ترین آن‌ها باید به فشارسنج، دماسنج، گلوکومتر، جعبه کمک‌های اولیه، انواع داروهای مسکن و چرک‌ خشک‌ کن اشاره کنیم. در این مطلب تمامی آن‌ها را باهم بررسی کردیم. حال می‌توانید هرکدام از این وسایل را در بهترین کیفیت و قیمت از فروشگاه اینترنتی دیجی‌کالا سفارش دهید. سفارشات شما در سریع‌ترین زمان ممکن تحویل داده شده و ضمانت کیفیت دارند.

امتیاز این مقاله