آداب سفر با هواپیما

نکاتی در مورد آداب سفر با هواپیما و طرز رفتار با مهمانداران

اگر قرار است با هواپیما سفر کنید خوب است قبل از آن نکاتی را بدانید. بسیاری از افرادی که سوار هواپیما می شوند بدون توجه به این نکات حساس، به سادگی از کنار آنها می گذرند. در این مقاله از مجله اینترنتی خرید ناب می خواهیم به بعضی از این مسائل که معمولا مهمانداران پرواز از آنها مطلع هستند بپردازیم، پس با ما همراه باشید.

مهماندار هواپیما
مهماندار هواپیما

مسئولیت حمل بار را به عهده گرفتن

با خودتان چمدان سنگین به داخل کابین نیاورید تا نتوانید آن را جابجا کنید و از مهمانداران بخواهید این کار را برایتان انجام دهند. این چمدان به اندازه‌ای که برای شما سنگین است برای مهمانداران هم سنگین است.

چگونگی حمل بار به داخل هواپیما در سفر

اگر قرار است یکی از کیف های دستی خود را که حاوی لوازم ضروری شماست به داخل هواپیما ببرید سعی کنید تا حد ممکن این کیف کوچکترین کیف شما باشد. در قسمت بالای صندلی محلی برای قرار گرفتن این وسایل وجود دارد که به عنوان آداب و اصول پرواز هوایی پرکردن تمام فضای آن قسمت آن هم به سختی اصلا خوشایند نیست.

دکمه زنگ مهماندار
دکمه زنگ مهماندار

فشار ندادن دکمه زنگ مهمانداران در زمان‌های غیرضروری

دکمه زنگ تماس با مهماندار را فقط در مواقع ضروری بزنید نه در زمانی که مهمانداران در حال استراحت هستند یا برای درخواست‌ های پیش پا افتاده و غیر معقول. در اروپا و بخصوص آمریکای شمالی، قانونی وجود دارد که طبق آن دکمه زنگ را فقط و فقط باید در مواقع اضطراری فشار داد، مثلا اگر مریض هستید یا حال مسافر دیگری بد شد، یا اگر شاهد هر مورد دیگری بودید که گمان کردید مهماندارها باید بدانند، حتما دکمه را فشار دهید. اگر نیمه شب باشد و شما خیلی تشنه باشید، و مسافر بین شما و راهرو نیز خواب باشد، مودبانه نیست که بیدارش کنید، پس در این صورت هم فشار دادن دکمه زنگ موردی ندارد. بد نیست بدانید مهمانداران هواپیما تقریبا هر ۱۰ دقیقه یکبار از کنار صندلیتان رد می شوند (مگر در شرایط ضروری) پس بهتر است تا آن موقع کمی صبر کنید.

پرهیز از گذاشتن پا روی دیواره هواپیما یا صندلی مسافر جلویی

انجام این کار درست مثل این است که کسی به دفتر کار شما بیاید و پای خود را روی میز یا دیوار اتاقتان بگذارد.

رعایت بهداشت در هواپیما
رعایت بهداشت در هواپیما

رعایت بهداشت و آراستگی در سفر با هواپیما

می دانید که در داخل هواپیما شما در محیطی بسته قرار می گیرید و نزدیک به مسافران دیگر خواهید نشست پس خوشبو بودن و داشتن ظاهری پاکیزه اهمیت بیشتری خواهد داشت. حتما قبل از سفر دوش بگیرید و با پوششی مرتب برای این سفر آماده شوید. تا حد ممکن از عطرهای تند و خیلی شیرین استفاده نکنید چرا که این طعم عطرها در فضای کوچک خوشایند نخواهند بود.

 انعام دادن درست است یا نه؟

 شرکت های هواپیمایی و شرکت های مهمانداری، انعام دادن به مهمانداران را به شدت منع کرده اند. بنابراین اگر انعام بدهید باید منتظر این باشید که حسابی در ذوقتان بزنند! وقتی که واقعا سرویس خوبی در هواپیما دریافت کنید، بهترین کار فرستادن ایمیلی برای آن خط هواپیمایی و تشکر از آنها به خاطر سرویس دهی خوب در هواپیما توسط خدمه است. از این طریق شما واقعا می توانید به کار مهمانداران کمک کنید.

اتلاف نکردن زمان مهمانداران

مسافران نباید هنگامی‌ که مهمانداران در حال تحویل غذا هستند به سبد تحویل غذا و نوشیدنی دست بزنند یا از آن‌ ها بخواهند که آشغال‌ های آن‌ ها را جابجا کنند. این کار باعث کمبود وقت آن‌ ها می‌شود.

پرهیز از بحث با مهمانداران برای چیزهایی که واقعا تقصیر آن‌ ها نیست

درست است که لغو یا تاخیر پرواز بسیار ناراحت کننده است و شما با لغو یک پرواز ممکن است چیزهایی را که بسیار برایتان اهمیت دارد را از دست بدهید. اما باید درک کنید که این تقصیر مهمانداران نیست.

احترام به حقوق و حریم اشخاص

به حقوق و حریم اشخاص احترام بگذارید. هرچند ممکن است شما آدم خوش برخورد و اجتماعی باشید ولی اگر شخص کناریتان تمایلی به ایجاد ارتباط ندارد به خواسته اش احترام بگذارید. اگر روزنامه یا کتاب می خوانید مراقب باشید که آرنجتان را کجا قرار داده اید. بطور خلاصه مراقب باشید حقوق دیگران همانطور که دوست دارید حقوق خودتان رعایت شود،محترم است.

زمان ترک هواپیما هم آداب و معاشرت را رعایت کنید

زمان خروج از هواپیما رعایت حال دیگر مسافران را بکنید. از فشار و هل دادن مسافران برای زودتر پیاده شدن بپرهیزید. اجازه دهید کسانی که به درهای خروج نزدیکتر هستند زودتر پیاده شوند. زمانیکه نوبت شما شد ، به سرعت حرکت کنید تا کسانی که پرواز دوم دارند بتوانند به موقع به پرواز خود برسند.

5/5 - (1 امتیاز)