راهنمای خرید قلم نوری

راهنمای خرید قلم نوری

آن دسته از دوستانی که طراح، معمار و گرافیست هستند حتما با قلم نوری آشنایی دارند و برخی افراد دیگر هم بی اطلاع از این فناوری جدید نیستند اما شاید در مورد ویژگی ها و عوامل موثر در خریدن قلم نوری نیازمند مشورت باشند.

صد البته که کاربردهای قلم نوری محدود به گرافیست ها نمی شود و طیف گسترده ای از مردم می توانند از آن استفاده کنند.

مجله اینترنتی خرید ناب در کنار شماست تا نکات لازم جهت خریدن قلم نوری را با شما در میان بگذارد.

قلم نوری
قلم نوری

اولین و مهمترین نکته ای که در مورد راهنمای خرید قلم نوری باید به آن توجه داشت نوع کاربری و زمینه فعالیت کاربر است. امروزه قلم و تبلت گرافیکی یا همان اصطلاح  متداول قلم نوری در دنیای دیجیتال کاربردهای زیادی دارد.

این ابزار که ورودی کامپیوتر محسوب می شوند از طریق کابل usb یا بلوتوث به سیستم عاملهای مختلف ویندوز ، مکینتاش اندرویید متصل می شوند و از آنها میتوان در نرم افزارهای مختلف طراحی و نوشتاری در زمینه های مختلف دیجیتال استفاده کرد.

کاربردهای قلم نوری

قلم های نوری در اوایل ورودشان به بازار اغلب در ادارات برای ثبت امضای الکترونیکی استفاده میشدند. اما با پیشرفت تکنولوژی و بیشتر شدن قابلیت های این محصولات امروزه از قلم های نوری برای تدریس آنلاین ، طراحی لباس ، طراحی فرش ، نقشه کشی ساختمان ، کارهای گرافیکی و نقشه کشی های صنعتی استفاده می شود.

قلم های نوری نمایشگر دار و بدون نمایشگر

قلم های نوری در دو نوع نمایشگر دار و بدون نمایشگر در بازار عرضه می شوند. تفاوت قلم های نوری بدون نمایشگر و نمایشگردار در این است که قلم های نوری نمایشگر دار در واقع یک نمایشگر با کیفیت هستند که میتوانند صفحه نمایش کامپیوتر را با قابلیت لمسی بر روی خودشان اجرا کنند.

اما قلم های نوری بدون نمایشگر دارای یک صفحه پد طراحی بوده که  پس از اتصال به کامپیوتر شما میتوانید با تکات دادن قلم روی صفحه حرکت اشاره گر مانیتور را مشاهده کنید. برای استفاده از این نوع قلم های نوری میبایست حرکات دستتان و اشاره گر مانیتور را با یکدیگر هماهنگ کنید.

قلم های نوری نمایشگر دار و بدون نمایشگر
قلم های نوری نمایشگر دار و بدون نمایشگر

قلم های نوری نمایشگردار اغلب برای مصارف ریزه کاری مانند نقاشی و طراحی های بسیار ظریف استفاده می شوند.

سایز قلم

انتخاب قلم نوری در اصل مربوط به پد یا همان صفحه ای است که قلم را بر روی آن به حرکت در می آورید.

این صفحه که از آن به عنوان تبلت گرافیکی نیز یاد می شود، بایستی با ابعاد و کیفیت صفحه نمایشگر شما کاملا کالیبره شود تا با کوچکترین حرکتی بر روی صفحه، تصویر مورد نظر شما در داخل مانیتور نیز دستخوش تغییر شود.

ناگفته نماند سایز قلم شما باید با سایز مانیتورتان در تناسب باشد، یعنی نه خیلی از آن کوچکتر و نه بیش از اندازه بزرگتر باشد.

بهتر است در هنگام خریدتان به میزان فضای مورد نیازتان برای قرار دادن این مدل از تبلت های گرافیکی در کنار کیبورد سیستمتان نیز توجه داشته باشید.

قابلیت لمس

اینکه قلم نوری مورد نظر شما مجهز به قابلیت مولتی تاچ یا همان لمس کردن باشد و یا نباشد، موضوعی است که مربوط به نظر و نوع نیاز کاری شما به آن می شود.

با این حال اگر قلم نوری شما مجهز به این قابلیت باشد، می توانید به سادگی با حرکت انگشتان خود بر روی پد قلم، محتویان آن را جا به جا، زوم، چرخش و … کنید.

قلم های مجهز به این قابلیت به مراتب از امکانات ادیتوری راحت تری برای شخص کاربر برخوردار هستند.

نکات مهم در خرید قلم نوری

هنگام خرید قلم نوری می بایست موارد مهمی مانند نوع و حوزه فعالیت، بودجه و همچنین مدل های در دسترس را در نظر گرفت. بی شک مدل های مانیتور دار برای سایر حوزه های کاری مناسب تر هستند، ولی قطعا نیاز به بودجه بیشتری دارند.

محصولی را انتخاب کنید که دارای کلید های میانبر مناسب تکنیک های طراحی شما باشد.

تنها بر روی یک برند تمرکز نکنید، برندهای مختلف ویژگی ها و قابلیت های متفاوتی دارند.

قلم های نوری دارای نمایشگر، بهترین گزینه برای هنرمندانی است که در زمینه تصویرگری حرفه ای فعالیت می کنند.

محصولی را خریداری کنید که عملکرد سریع و بدون تاخیر داشته باشد.

نکات مهم در خرید قلم نوری
نکات مهم در خرید قلم نوری

برای فعالان حوزه طراحی لباس، فرش و نقشه کشی، قلم های نوری ساده مناسب می باشند.

یکی از فاکتورهای مهم در قیمت قلم نوری، حساسیت آن نسبت به زاویه است. اگر در تکنیک طراحی شما این موضوع فاقد اهمیت است می توانید محصولی مناسب تر و مقرون به صرفه خریداری کنید.

سرعت انتقال

سرعت انتقال یک قلم نوری با واحد RPS بیان می شود.

در واقع این پارامتر هرچه بیشتر باشد، شما با نوسان و تاخیر کمتری در زمان دستور تا اجرای آن بر روی نمایشگر خود و یا همان پد قلم مواجه خواهید شد.

در بین قلم های نوری موجود در بازار محصولاتی امروز مناسب هستند که RPS آن ها از ۲۰۰ بیشتر باشد.

امکانات جانبی

قلم های نوری می توانند از یکسری امکانات جانبی مختلف در کنار خود برخوردار باشند.

خرید قلم نوری
خرید قلم نوری

از جمله این موارد می توان به وجود ۴ تا ۱۰ عدد کلید میانبر جهت خصوصی سازی هرچه بهتر قلم متناسب با نوع نیاز کاربر، وجود نوک های جانبی برای جایگزینی در قلم، وجود یک قلم جانبی در کنار محصول، ماوس مخصوص و … اشاره نمود.

دوام و طول عمر

مسلما برای تمامی ما در هنگام خرید بهترین قلم نوری ، طول عمر آن نیز اهمیت دارد. لازم است بدانید که بیشتر قطعاتی که در ساخت قلم نوری مورد استفاده قرار می‌گیرند، به راحتی تعویض می‌شوند. از این رو نیز در صورت خراب شدن می‌توانید به راحتی این قطعات را تعویض کرده و دوباره از آنها استفاده کنید.

گارانتی

برای اطمینان از کیفیت محصول بهتر است به دنبال خرید گزینه هایی باشید که گارانتی خوبی را نیز به شما ارائه کنند. بدین ترتیب درصورت بروز هرگونه مشکل می‌توانید با کمک همین گارانتی نسبت به تعمیر و یا تعویض قلم نوری اقدام کنید.

سخن پایانی

اگر برای یک بار هم که شده از قلم نوری در سطح حرفه‌ای استفاده کنید، دیگر دلتان نمی‌آید آن را کنار بگذارید. اگر ادیتور هستید، اگر تصویرساز هستید، اگر گرافیست هستید و … بهتر است بودجه خوبی برای خرید قلم نوری کنار بگذارید. پیشرفت روزافزون تکنولوژی و حفظ محیط زیست، هر لحظه ما را از قلم و کاغذ دورتر می‌کند. پس پولتان را تا رسیدن به بودجه کافی جمع کنید و بعد از آن خرید کنید

5/5 - (1 امتیاز)