عینک مناسب صورت شما

عینک مناسب صورت شما

عینک های طبی و آفتابی بسیاری در بازار وجود دارند که تنوع بالایی دارند و همین تنوع باعث شده انتخاب برای ما سخت شود. عینک ها می توانند مکمل خوبی برای استایل و تیپ ما باشند که حتی باعث جذابیت بیشتر هم می شوند. برای انتخاب عینک مناسب آنها را امتحان می کنیم و به چیزی که دوست داریم نمی رسیم و یا حداقل خیلی دیر می رسیم. در مجله اینترنتی خرید ناب سعی داریم فریم عینک مناسب صورت شما را معرفی کنیم تا در انتخاب خود زودتر به نتیجه برسید.

فریم عینک مناسب

در هنگام خرید عینک طبی و یا آفتابی  باید به این نکات توجه داشته باشید:

عینک شما باید با ویژگی‌های فردی شما مطابقت داشته باشد برای مثال اگر شما چشمانی رنگی دارید بهتر است فریم عینک شما رنگی باشد.

فریم عینک باید با فرم صورت در تضاد باشد. برای مثال صورتی که به فرم مربعی است بهتر است فریم عینکی به شکل گرد انتخاب کند.

اندازه فریم باید متناسب با صورت باشد یعنی نه خیلی کوچک و نه خیلی بزرگ.

در ادامه بیشتر و بهتر به این موارد خواهیم پرداخت.

فریم عینک مناسب
فریم عینک مناسب

صورت بیضی

صورت‌های بیضی به‌عنوان ایده‌آل‌ترین فرم چهره شناخته می‌شوند، زیرا نسبت‌های اعضای چهره در آن متعادل است. در انتخاب فریم عینک برای چهره‌های بیضوی، باید تعادل طبیعی این چهره را حفظ کرد. بنابراین فریم‌های عینکی را انتخاب کنید که به‌اندازه‌ی پهن‌ترین قسمت چهره‌تان یا حتی بیشتر از آن عریض باشد. می‌توانید فریم‌های گردویی‌شکل را که خیلی کلفت یا نازک نباشد، امتحان کنید.

صورت به شکل مثلثی رو به پایین

این شکل از صورت بسیار زیاد است. اغلب مردم چانه‌های باریکی دارند و در قسمت پیشانی، صورتشان پهن‌تر می‌شود. برای اینکه عینک باعث پهن‌تر دیده شدن قسمت بالای صورت نشود، توصیه می‌کنیم فریم‌هایی که در قسمت پایین خود عریض هستند را برگزینید.

رنگ روشن و جنس فریم هم بسیار اهمیت دارد. عینک‌های بدون فریم برای صورت‌های مثلثی مناسب‌تر خواهند بود.

یا اگر عینک فریم‌دار می‌خواهید، نمونه‌هایی که بسیار باریک و روشن هستند را انتخاب کنید.

صورت مثلثی: وقتی صورت شبیه مثلث رو به بالاست یعنی پیشانی باریک دارد و فاصله‌ی بین گونه تا گونه با چانه نسبتا زیاد است. صورت‌های مثلث باید عینک‌هایی با فریم تزیین‌شده یا با جزئیات بیشتر در نیمه‌ بالایی فریم را امتحان کنند.

عینک مناسب صورت مثلثی:فریم گربه‌ای، خلبانی، کلاب‌مستر، بیضی، چندضلعی یا مستطیل برای این فرم صورت مناسب است.

صورت به شکل مثلثی رو به بالا

برای صورت‌هایی که در قسمت چانه پهن و در پیشانی باریک هستند، باید عینکی را انتخاب کنید که در قسمت گونه، به عرض صورت بیفزاید. عینک‌هایی که روی فریم خود تزئینات اضافه دارند یا مدل‌های گربه‌ای برای این تیپ صورت بهتر خواهند بود. رنگ تیره هم می‌تواند در ایجاد تعادل در صورت نقش مهمی داشته باشد.

صورت قلبی: صورت‌های قلبی یا مثلثی با راس به سمت پایین، با پیشانی عریض و چانه‌ای زاویه‌دار شناخته می‌شوند. بهتر است فریم عینک آن‌ها خط مستقیم در قسمت بالا نداشته باشد.

عینک مناسب صورت  قلبی: فریم‌های خلبانی، چندضلعی، گرد، مربع، پروانه‌ای، ویفرر و حتی تا حدودی مستطیل شکل برای صورت‌های قلبی مناسبند.

فرم صورت مستطیلی

افرادی که فرم صورت مستطیلی،صورت‌های کشیده و باریک دارند که طول صورتشان از عرض آن بیشتر است.
بینی بلند،گونه‌های برجسته و بلند،فک بزرگ و پهن واستخوانی از دیگر مشخصه‌های فرم صورت مستطیلی است.

افرادی با فرم صورت مستطیلی باید از عینک‌هایی که طول صورت آن ها را کمتر نشان می‌دهد استفاده کنند؛بنابراین عینک‌هایی با فریم‌های دایره‌ای و بیضی،عینک‌های نیم فریم و عینک‌هایی با فریم‌های پهن و بزرگ برای این نوع فرم صورت مناسب است.
بهتر است این افراد از عینک‌های باریک و مستطیلی استفاده نکنند.

صورت مربع

فریم باریک و موازی با زاویه های صورت. گوشه های عینک کشیده و زاویه دار باشد، در صورتهای مربعی نیز فریم با اتصال دسته بالاتر بهتر است. ترجیحا فریم مربعی نباشد، عرض فریم بیشتر از عمق فریم باشد.

صورت مثلثی قاعده پایین Triangle (فریم پهن با رنگ تیره)

در اینگونه صورت ها صرف استفاده از عینک، بر تعادل صورت می افزاید. بهتر است پهنای فریم تقریبا برابر پهنای ناحیه فک باشد. فریم بیضی یا مربعی مناسب تر است زیرا فریم مستطیلی، خط صاف چانه را بیشتر تاکید می کند.

صورت‌های لوزی شکل

فرم این صورت‌ها به گونه‌ای است که بخش‌های بالایی و پایینی صورت باریک هستند و مقداری تو رفتگی دارند و در قسمت گونه‌ها کمی بیرون رفتگی دارد. بهترین نوع فریم عینک برای این افراد فریم گربه‌ای، فریم بیضی شکل و یا عینک بدون فریم می‌باشد.

در فرم صورت لوزی‌ شکل طول چشم‌ها از هم کمتر و خط فک باریک‌تر است و گونه‌ها پهن‌تر و عریض‌تر هستند که معمولا به صورت برجسته‌تری دیده می‌شود. عینک بدون فریم برای این فرم صورت‌ها مناسب‌تر می‌باشد.

صورت‌های گرد

در فرم صورت‌های گرد خطوط خمیده‌تر و پهنای برابری دارند. در خرید عینک مناسب برای این که صورت کشیده‌تر و باریک تر دیده شود باید عینک پل داری که کاملا مشخص باشد را خریداری کنید و یا عینک‌هایی که پهنای آن‌ها نسبت به ارتفاعشان بیشتر است را انتخاب کنید. نمونه‌های فریم عینک مناسب برای این شکل صورت شامل: فریم پروانه‌ای، فریم خلبانی، فریم مربعی و فریم مستطیل شکل می‌باشد.

در این فرم صورت عرض و ارتفاع آن با یکدیگر برابر است و معمولا پیشانی کوتاه و خط فک منحنی و بدون زاویه است. فریم عینک مناسب برای این افراد فریم زاویه‌دار و باریک می‌باشد.

صورت‌های گرد
صورت‌های گرد

تحلیل رنگ

در انتخاب رنگ مناسب برای فریم به سه نکته‌ی کلیدی زیر توجه کنید.

رنگ پوست انسان‌ها از دو حالت خارج نیست: سرد (با پایه آبی) و گرم (با پایه زرد).
هر شخص با رنگ‌های مخصوص پایه‌ی رنگی خود، زیباتر است.
رنگ عینک باید با رنگ شخص هماهنگی داشته باشد.
رنگ پوست، چشم و موی شما عوامل اصلی در انتخاب رنگ فریم عینک هستند.

پوست

تُن رنگ پوست اولین عامل در تعیین رنگ شماست. رنگ همه چهره‌ها در یکی از دو دسته‌ی زیر جای می‌گیرند: آبی (سرد) یا زرد (گرم). رنگ زمینه‌ی چهره‌هایی با تن رنگ سرد، آبی یا صورتی و رنگ زمینه‌ی چهره‌هایی با تن رنگ گرم، کرم یا طیف خاصی از صورتی روشن است. به‌عنوان مثال، پوست زیتونی، ترکیبی از رنگ زمینه‌ی آبی و زرد دارد؛ پس رنگی سرد محسوب می‌شود.

چشم‌ها

رنگ چشم به‌دلیل تنوع گسترده‌ی خود، دومین عامل در تعیین رنگ است. برای هر رنگ چشم نیز طیفی از رنگ تعریف می‌شود که می‌تواند سرد یا گرم باشد. به‌عنوان مثال، رنگ چشم‌های آبی، طیفی از بنفش (سرد) تا آبی-خاکستری کم‌رنگ را در برمی‌گیرند که گرم محسوب می‌شود. رنگ چشم‌های قهوه‌ای، طیفی از قهوه‌ای روشن (گرم) تا قهوه‌ای متوسط و مشکی (سرد) را شامل می‌شوند.

مو

رنگ مو هم در دو دسته‌ی گرم و سرد دسته‌بندی می‌شود. بلوند توت‌فرنگی، پلاتینی، مشکی پرکلاغی (blue-black)، سفید، قرمز متوسط (auburn)، قهوه‌ای-خاکستری تیره (Ash-Brown) و سیاه و سفید رنگ‌های سرد هستند. رنگ موهای گرم عبارت‌اند از: بلوند طلایی، طلایی-قهوه‌ای، مشکی-قهوه‌ای و انواع خاکستری.

رنگ فریم عینک

پس از اینکه تشخیص دادید که رنگ شما گرم یا سرد است، می‌توانید رنگ فریمی را انتخاب کنید که برای شما مناسب‌ترین است.

برخی رنگ‌های مناسب برای رنگ پایه‌ی گرم، رنگ شتری، خاکی، طلایی، مسی، هلویی، نارنجی، مرجانی، سفید با سایه‌ی خاکستری یا زرد، قرمز، آبی گرم و بلوند با مدل لاک‌پشتی هستند.

برای پایه‌ی رنگ سرد، فریم‌های مشکی، نقره‌ای، قهوه‌ای مایل به قرمز، آبی خاکستری، بنفش، صورتی، یشمی، آبی و فریم‌های تیره‌تر مدل لاک‌پشتی مناسب هستند.

چه رنگ‌هایی برای لباس و فریم عینک مناسب هستند؟

اگر از ترندهای مد آگاه باشید، قطعا به رنگ‌هایی که هر فصل در مجله‌های مد و فروشگاه‌ها غالب می‌شوند، توجه کرده‌اید.

خرده‌فروشان و تولیدکنندگان، رنگ پوشاک و وسایل جانبی را با آنچه طراحان فکر می‌کنند موردپسند مصرف‌کنندگان است، تطابق می‌دهند. طراحان عینک، فریم‌ها را متناسب با رنگ‌های مدشده طراحی می‌کنند.

کلام آخر

ممکن است بخواهید فریم عینکی را انتخاب کنید که با همه‌چیز هماهنگ باشد و بتوانید آن را با همه‌چیز استفاده کنید، اما می‌توانید به‌جای آن، رنگی را انتخاب کنید که شما را به چشم می‌آورد و استایل شخصی شما را می‌سازد. تا زمانی‌که شما از رنگ‌های جدید استقبال می‌کنید، عینک شما خسته‌کننده نخواهد شد.

5/5 - (3 امتیاز)