چگونگی رفتار با همکار زورگو

چگونگی رفتار با همکار زورگو

افرادی که در محیط های اداری یا هر محیط دیگری مشغول کارکردن هستند ، گاهی اوقات با افرادی همکار هستند که از برخی اختلالات شخصیتی و رفتاری رنج می برند و دیگران را نیر تحت تاثیر اینگونه رفتارهای خود قرار می دهند. مقاله پیش رو را از مجله اینترنتی خرید ناب مطالعه کنید تا بیاموزید با همکاران قلدر و زورگوی خود چگونه رفتار کنید. چگونگی رفتار با همکار زورگو به شما خواهد آموخت چگونه با اعصاب راحت به وظایف شغلی خود برسید.

افراد قلدر ، سلطه جو و زورگو هستند و اختلالات شخصیتی آن ها را با روش هایی همچون هشدار و سازش می توان تحت تاثیر قرار داد.

افراد قلدر ، سلطه جو و زورگو
افراد قلدر ، سلطه جو و زورگو

مژگان نیکنام دکتری روانشناسی بالینی در خصوص همکار قلدر گفت : فرد قلدر سلطه جو ، زورگو و خودشیفته است و دوست دارد همه از او تبعیت کنند. در حالی که اصل همکاری در محیط های اجتماعی بر اساس سازش بنا شده است.

چگونگی رفتار با همکار زورگو

در محیط اجتماعی که بیش از سه نفرند و بین آنها تقسیم وظایف وجود دارد ، عمدتاً تنها راهی که می تواند جمع را دچار مشکل نکند و باعث پیش روی اهداف جمع شود ، میزان پذیرش ، سازش و انعطالف پذیری طرفین است. هرچه قدرت انعطاف پذیری و سازش کمتر باشد ، افراد نمی توانند با هم ارتباط برقرار کنند.

نیکنام در خصوص جو محیط کاری عنوان کرد : جو رقابتی به طور معمول در محیط کار زیاد است در نتیجه اگر همکاران سازش مناسب را با هم نداشته باشند ، مشکلات عدیده ای آنها را گرفتار می کند.

وی در خصوص چگونگی برخورد با همکار قلدر اظهار داشت : قلدر آدمی است که مشکل شخصیتی دارد که اگر این فرد مافوق باشد تا حدی باید فنا پذیر باشید و اگر از حدی گذشت که احساس کردید که خودتان دچار اثرات مخرب در رابطه شده اید ، طبیعتاً باید از آن رابطه خارج شوید.
این دکتری روانشناسی افزود : اگر همکار هم ردیف شما قلدر است در مرحله اول باید به او هشداری مبنی بر تغییر رفتار بدهید اگر اثر نکرد باید به مافوق خود کار را ارجاع دهید یا از آن چشم پوشی  کنید در واقع به نوعی همکارتان را نادیده بگیرید که اگر این رفتارها هم موثر نبود و نتوانستید با موضوع کنار بیایید ، باید محیط را ترک کنید.

نیکنام یاد آور شد : فردی که از سلامت روان برخوردار باشد با تذکر رفتارش تغییر پیدا می کند در صورتی که فردی که دچار اختلالات شخصیتی است به همین سادگی از قلدری و زورگویی دست بر نمی دارد.

گاهی اوقات نیز ممکن است کمبود اعتماد به نفس در برخورد شما با همکاران زورگو مشکل ایجاد کند. بهتر است برای دستیابی به اعتماد به نفس حقیقی خود کوشش کنید.

سخن آخر

این را بدانید که یک انسان زورگو از حس قدرت لذت می برد. بنابراین اگر شما در کار خود قوی و راسخ باشید و جایگاه خوبی در شرکت داشته باشید، هرگز قربانی اینگونه اشخاص نخواهید بود.

آنها اغلب دنبال ضعیف ترین فرد در گروه های کاری هستند. موفقیت دیگر همکاران برای این افراد همانند پتکی بر سرشان است زیرا به هیچ وجه چشم ندارند پیروزی دیگران را ببیند و می خواهند خودشان در مرکز توجهات قرار داشته باشند. بنابراین، برای رسیدن به چنین جایگاهی دست به دامن زیرآب زدن، شایعه پراکنی، دروغ گویی و تخریب شخصیت و تحقیر کارهای دیگران می شوند. به زبان ساده، با پا گذاشتن روی دیگران می خواهند خود را بالا بکشند. مجله اینترنتی خریدناب محیط کار آرام و همکارانی محترم را برای شما آرزو دارد.

5/5 - (2 امتیاز)