روش های تقویت ناخن

روش های تقویت ناخن

تا به حال به این فکر کرده‌اید که چرا اصلا به خودم زحمت بدهم و لاک بزنم، وقتی ناخن‌هایم در عرض یک روز می‌شکند یا پوسته پوسته می‌شوند؟ درمان‌ها و تونیک‌های زیادی وجود دارد که می‌توانید برای درمان ناخن‌های آسیب دیده از آنها استفاده کنید، همچنین می‌توانید از دکتر پوست کمک بگیرید، اما ما در مجله اینترنتی خرید ناب چند روش تقویت ناخن، محکم‌تر کردن آنها و جلوگیری از شکستن و پریدن لبه‌های ناخن آماده کرده‌ایم که با شما به اشتراک خواهیم گذاشت.

تقویت ناخن
تقویت ناخن

دریافت پروتئین کافی

دریافت پروتئین کافی، به قوی نگه داشتن ناخن‌ها (و ماهیچه‌هایتان) کمک می‌کند. بین ۴۵ تا ۵۶ گرم پروتئین در روز برای بزرگسالان توصیه شده است. با این وجود اگر رژیم غذایی لاغری دارید، ورزش می‌کنید و یا بیماری خاصی دارید، احتمالا باید میزان پروتئین دریافتی خود را بیشتر کنید تا بتوانید به خوبی از ناخن‌هایتان حفاظت کنید. دریافت پروتئین کافی یک روش خانگی تقویت ناخن محسوب می‌شود.

روغن کوتیکول

یکی از روش‌ های عالی برای تقویت ناخن داشتن توجه به کوتیکول است. کوتیکول‌ ناخن همان جایی‌ست که اگر به آن توجه کافی نداشته باشید، ظاهری زشت به ناخن‌ها می‌دهد. روغن کوتیکول دم‌دستی‌ترین روش وبهترین تقویت کننده ناخن است که می‌توانید از آن جهت مراقبت از کوتیکول و ناخن استفاده کنید.

این روغن ضمن حفظ رطوبت در پوست و نرم‌کردن کوتیوکل، از عفونت و ریش‌ریش‌شدن ناخن‌ها جلوگیری می‌کند. روغن کوتیکول را می‌توانید یکبار در شبانه‌روز روی ناخن‌های خود بمالید اما اگر دچار ساییدگی شدید ناخن هستید و فکر می‌کنید با یک نوبت در روز کارتان راه نمی‌افتد، این میزان را به سه دفعه در شبانه‌روز تغییر دهید. مطمئن باشید که روغن کوتیکول بهترین روغن برای تقویت ناخن است.

بیوتین یک تقویت کننده ناخن

بیوتین از ویتامین های گروه ب می باشد که نقش بسیار مهمی در ساخت سلول ها دارد و به همین علت برای تقویت ناخن ها اهمیت دارد. هم چنین این ویتامین در متابولیسم، اسیدآمینه های مورد نیاز برای ترمیم و تقویت ناخن ها را نیز تامین می کند. برای همین باید سعی کنیم استفاده از آن را در برنامه خود قرار دهیم.

بیوتین در بافت جگر یافت می شود. البته به جز منبع گوشتی در منابع مختلفی چون لبنیات، زرده تخم مرغ، آووکادو، سیب زمینی شیرین ، مخمر و گل کلم هم وجود دارد.

سایر ویتامین های گروه ب

ویتامین ب۱۲ نقش مهمی در جذب آهن دارد. از طرفی هر دو (ب۱۲ و آهن) درحفاظت گلبول های قرمز کارکرد مهمی دارند. هم چنین ویتامین دیگری از گروه ب که ب۹ یا فولات نام دارد در ساخت گبول های قرمز نقش مهمی بر عهده دارد. بنابراین مصرف این گروه از ویتامین ها به ترمیم و ساخت سلول های جدید و احیای ناخن ها کمک کننده است.

منابع تامین کننده این ویتامین ها گوشت قرمز، گوشت انواع ماهی، لبنیات ؛ تخم مرغ، سبزیجات تیره، نخودفرنگی، عدس و انواع آجیل است.

قرار گرفتن در معرض آب را به حداقل برسانید

تماس بیش از حد با آب باعث می شود ناخن های شما ضعیف و شکننده شوند. هنگام شستن ظروف دستکش بپوشید و سعی کنید حمام طولانی نداشته باشید. البته غیرممکن است که همیشه از زیر آب بردن دستان خود اجتناب کنید، اما این چیزی است که باید به آن توجه کنید.

آب کافی بنوشید

یکی دیگر از روش های تقویت ناخن نوشیدن آب کافی برای سلامتی ضروری است و سلامت ناخن نیز از این قاعده مستثنی نیست. بدون رطوبت کافی، ناخن ها شکننده شده و به راحتی پوسته می شوند. نوشیدن آب کافی به آنها کمک می کند تا رطوبت خود را حفظ کرده و قوی بمانند و این یکی از روش های تقویت ناخن است.

رژیم غذایی

مطمئن شوید که رژیم غذایی سالم و متنوعی دارید؛ همچنین توصیه شده است که از یک مولتی ویتامین مناسب همراه با مواد معدنی استفاده کنید. یک رژیم غذایی بدون وجود ویتامین‌ها و مواد معدنی لازم می‌تواند سلامت کلی بدن شما را تحت تأثیر قرار دهد؛ این موضوع شامل ناخن‌ها هم می‌شود.

دقت به محصولات آرایشی‌ که مصرف می‌کنید

بسیاری از لاک‌های ناخن یا مواد درمانی آن حاوی مواد شیمیایی قوی هستند که به ناخن‌ها آسیب رسانده و آن‌ها را ضعیف می‌کنند. همچنین بهتر است از لاک پاک‌کن‌هایی که حاوی استون هستند خودداری کنید، زیرا استون به ناخن آسیب می‌زند. بهتر است از لاک‌های ناخن بدون مواد شیمیایی و لاک پاک‌کن‌های بدون استون باشید.

استفاده از لوسیون ناخن

اگر بعد از پاک کردن لاک احساس کردید ناخنتان خشک است، می‌توانید از کرم مرطوب کننده یا لوسیون روی آن بزنید. همچنین لازم است که پس از هر بار شست‌وشوی دست‌ها، این کار را تکرار کنید. در این شرایط پیشنهاد می کنیم از لوسیون خانگی که در مجله اینترنتی خرید ناب به آن پرداختیم، استفاده کنید.

لوسیون ناخن
لوسیون ناخن

اسیدهای چرب امگا ۳

اسیدهای چرب امگا ۳ باعث حفظ رطوبت ناخن‌ها شده و به آنها ظاهری براق می‌بخشند.

ماهی‌های چرب مانند ماهی قزل آلا، ماهی سالمون، ماهی تن و ساردین در صدر جدول مواد حاوی امگا ۳ قرار دارند. علاوه بر این گردو، سویا، تخم مرغ، دانه چیا، تخم کتان، ماهی و روغن تخم کتان نیز حاوی امگا ۳ هستند.

سوهان زدن در یک جهت

هنگامی که به ناخن‌هایتان سوهان می‌کشید، این کار را تنها در یک جهت انجام دهید. این یک روش خانگی تقویت ناخن پا و دست است که با به کار بردن آن، شما کمترین آسیب را به ناخن خود می‌زنید و در نتیجه از شکستن آن جلوگیری می‌کنید.

آبلیمو برای تقویت ناخن

اگرچه این اثبات نشده است، اما خیلی‌ها ادعا می‌کنند که آبلیمو می‌تواند یک درمان خانگی برای ناخن های شکننده باشد. از آنجا که ضرری ندارد، می‌توانید از آن به عنوان یک روش خانگی تقویت ناخن استفاده کنید. کافی است دو قاشق غذاخوری روغن زیتون را با یک قاشق غذاخوری آب لیمو مخلوط کنید و ناخن‌های خود را حدود ۱۰ دقیقه در روز در آن خیس کنید.

استفاده  از ماسک‌های خانگی

ماسک های بهداشتی انواع مختلفی دارند که گاهی فکر می کنیم  محدود به ماسک های خانگی برای از بین بردن جای جوش و یا شفاف کردن پوست است که درست نیست. شکننده‌ بودن ناخن‌ها معضلی‌ست که همه برای یکبار در عمرشان آن را تجربه کرده‌اند. یکی از روش‌های عالی برای تقویت ناخن، استفاده از ماسک‌های خانگی ناخن است. ما در ادامه به معرفی بهترین ماسک های خانگی برای تقویت ناخن می‌پردازیم که ترکیبات اصلی آن تقریبا در هر آشپزخانه‌ای یافت می‌شود و می‌تواند روزانه یکبار به عنوان بهترین تقویت کننده ناخن استفاده شود.

ماسک عسل

ماسک عسل که از ترکیب ۲ قاشق غذاخوری عسل به همراه چند قطره آبلیمو تشکیل می‌شود، می‌تواند یکی از روش‌های عالی برای تقویت ناخن باشد که صدالبته بهترین تقویت کننده ناخن به حساب آید. برای اینکار حتما به مقاله تشخیص عسل طبیعی سری بزنید.

ماسک سرکه سیب

از روش های عالی برای تقویت ناخن، استفاده از سرکه سیب است. در طول روز به مدت دو بار ناخن‌ها را در ظرفی حاوی سرکه سیب ماساژ دهید و به این ترتیب فضای پرورش عفونت و قارچ را به کمک بهترین تقویت کننده ناخن خنثی سازید.

ماسک روغن سیر

بهترین نوع ماسک در فهرست روش های عالی برای تقویت ناخن، ماسک روغن سیر است. برای تهیه این ماسک کافی‌ست تکه‌های خردشده سیر را به همراه کمی روغن زیتون در تابه به مدت ۱۰ دقیقه تف دهید. سپس روغن را صاف کنید و هر شب قبل خواب روی کوتیکول‌های ناخن ماساژ دهید.

نمک دریایی

هم چنین نمک دریایی نیز می تواند از جمله کمک کننده ها به تقویت ناخن خانگی باشد. برای امتحان آن می توانید مقداری نمک دریایی را درون ظرفی از آب ولرم حل کرده انگشتان خود را برای ۱۰ الی ۲۰ دقیقه درون آن قرار داده و از تاثیرخوب آ ن برخوردار شوید.

نمک دریایی
نمک دریایی

گلاب ضد عفونی کننده عالی

گلاب یک ماده ضدعفونی کننده، ضد باکتری و یک آنتی اکسیدان عالی می باشد. برای محافظت از پوست و ناخن ها می توانید دستان خود را درون مقداری گلاب قرار دهید و پس از چند دقیق نرمی و لطافت را در دستان خود داشته باشید.

سخن آخر

ناخن‌های شما می‌توانند پیام‌های زیادی به دیگران بفرستند و ناخن‌های ضعیف یا شکننده ممکن است باعث شرمندگی شما باشد. خوشبختانه، روش های تقویت ناخن زیادی وجود دارد که می توانید برای بهبود و تقویت ناخن ها استفاده کنید.مجله اینترنتی خرید ناب توصیه می کند اگر درمان های مختلفی را امتحان کرده اید و هیچ کمکی نمی کند، به پزشک خود مراجعه کنید. ممکن است یک بیماری زمینه‌ای وجود داشته باشد که باعث نازک و شکننده شدن ناخن‌ها شود، و تنها با درمان علت اصلی، ناخن‌های شما می‌توانند دوباره قوی شوند.

5/5 - (2 امتیاز)