کرسی و فواید آن برای بدن

کرسی و فواید آن برای بدن

کرسی یکی از مهم ترین لوازم گرمایشی در گذشته بوده است که اغلب در خانه مادر بزرگ ها استفاده می شد که استفاده از آن بسیار لذت بخش بود. امروزه با پیشرفت تکنولوژی و تغییر سبک زندگی بیشتر لوازمی که در گذشته استفاده می شده اند امروزه منسوخ شده اند. اما خواص درمانی کرسی آنقدر زیاد است که امروزه کم و بیش و به ندرت از آن استفاده می شود. با مجله اینترنتی خرید ناب همراه شوید تا به سراغ کرسی برویم و با فواید آن آشنا شویم.

کرسی

کرسی سیستم پیچیده ای ندارد و میزی است به ابعاد یک متر در یک متر و ارتفاع سه وجب است البته شکل و ابعاد کرسی قابل تغییرند و کرسی می تواند میزی مستطیل شکل و یا حتی دایره ای باشد. برای اینکه گرمای کرسی به بیرون راه نیابد، روی چهارپایه را لحافی بزرگ و گرم می اندازند و دور تا دور کرسی را با تشکچه هایی پهن می پوشانند و بالش ها و متکاهایی قرار داده تا افراد جمع شده دور کرسی راحت باشند. زنان با سلیقه و کدبانوی ایرانی برای تزئین کرسی بر روی لحاف پارچه هایی از جنس ترمه و یا جاجیم و… انداخته و روی کرسی سینی بزرگی از تنقلات برای پذیرایی از مهمانان خود قرار می دادند. جای نشستن افراد در کنار کرسی به نقششان در خانواده مرتبط است، بزرگسال ترین فرد خانواده دورترین فاصله را از درِ اتاق دارد، و جایگاه خردسالان جایی نزدیکتر به درِ اتاق است.

کرسی 
کرسی

در قدیم خانواده های اعیان دو کرسی، یکی برای اهل خانه و دیگری در اتاق پذیرایی برای مهمانان قرار می دادند. در طراحی کرسی ها، همیشه هوای اتاق کرسی، سرد و بدون یک وسیله گرمایشی است و سر و بخشی از تنه در معرض سرما هستند بنابراین افراد، سر خود را در خواب، با کلاهی نازک یا روسری نازک نخی می پوشانند و نیمه پایینی بدن و به ویژه پاها، زیر کرسی قرار گرفته و گرم می شوند.

فواید کرسی

شاید برای شما هم سوال مطرح شده باشد که مگر این سیستم ساده فایده ای هم دارد؟ باید با مجله اینترنتی خرید ناب همراه شوید تا شگفت زده شوید.

درمان رطوبت بدن

در فصل زمستان برای جلوگیری از بیماری باید کمر خود را گرم نگه دارید. کرسی ابزاری است که به بهترین شکل می تواند کمر شما را گرم نگه دارد. از خواص درمانی کرسی می توان به کاهش رطوبت بدن و جلوگیری از سرماخوردگی اشاره داشت. طب سنتی همواره بر گرم نگه داشتن کمر در فصل زمستان توجه دارد.

خواص درمانی کرسی برقی برای دستگاه گوارش

زمانی که شما پاها و دست های خود را گرم نگه می دارید دستگاه گوارش عملکرد بهتری پیدا می کند. گرم نگه داشتن دست ها و پاها برای سایر اعضای داخلی بدن هم مهم است. به کمک کرسی دست ها و پاها همیشه گرم نگه داشته می شوند و از خطر سرماخوردگی و درد های عضلانی در امان می مانند. یکی از مهم تربن خواص درمانی کرسی بهبود عملکرد دستگاه گوارش است.

بهبود گردش خون

از خواص درمانی کرسی می توان به بهبود گردش خون اشاره داشت. در فصل زمستان بدن بیشتر تمرکز خود را برای خونرسانی بر روی قلب و مغز می گذارد. سرما سبب انقباض رگ ها می شود و عمل خونرسانی را مختل می کند. استفاده از کرسی سبب می شود تا گردش خون در بدن متعادل شود. زمانی که شما زیر کرسی می روید عروق بر اثر گرما گشاد می شوند. با گشاد شدن عروق خونرسانی بهتر انجام می شود. زمانی که در بدن خونرسانی به خوبی انجام شود مواد زائدی که در سلول ها وجود دارند دفع می شوند.

تقویت حافظه

کرسی باعث خون رسانی سریع تر می شود و هنگامی که خونرسانی سریعتر  می شود خونرسانی به مغز هم سریعتر صورت می‌گیرد و سلول‌های مغزی گرم‌تر  و فعالیت‌های مغزی بیشتر شده و موجب تقویت حافظه می شود.

تاثیر کرسی بر روماتیسم و آرتروز

وقتی در سرما لباس گرم می‌پوشیم بیرون بدن گرم می‌شود . از درون گرم نمی‌شویم . اما از فواید کرسی این است که زیر کرسی، بدن از داخل گرم می‌شود . مخصوصا پا ها که گرم می‌شود برای آرتروز ، رماتیسم ، درد زانو و درد کمر و دیسک فوق العاده عالی اثر می‌ گذارد.

کرسی در درمان دیابت

این گرمی ملایم و تدریجی سودا و بلغم زائد رو از بین می‌بره حتی تاثیرات مثبتی روی لوزالمعده می‌گذارد که برای کاهش قند خون خوب است و در درمان دیابت کمک کننده است.

کرسی در درمان دیابت
کرسی در درمان دیابت

تنظیم ترشح غدد

کرسی ترشح غدد بدن را تنظیم می‌کند . مخصوصا خانم‌هایی که بیماری‌های دوره ای دردناک و سخت دارند برایشان عالی است . کرسی یک نوع تنظیم کننده هورمونی بدن است.

دفع الکتریسیته ساکن بدن

فواید استفاده از کرسی خود لحاف کرسی هم از جنس نخی و پشمی بوده که الکتریسیته ساکن بدن را دفع می‌کند ضد سوداست و آرامش بخش است

تنظیم ترشح غدد

کرسی ترشح یک نوع تنظیم کننده هورمونی بدن است و غدد بدن را تنظیم می کند و برای خانم هایی که بیماری های دوره ای دردناک و سخت دارند، بسیار مفید است.

مهمترین خطرات کرسی

  • خفگی بر اثر گاز مونوکسید کربن حاصل از زغال نیم سوز یا دودی شدن
  • سوختگی پا
  • آتش سوزی
مهمترین خطرات کرسی
مهمترین خطرات کرسی

در استفاده از کرسی احتیاط شود

از کرسی در دو نوع ذغالی و برقی استفاده می شود، استفاده از کرسی های ذغالی نیز مانند هر وسیله گازسوز دیگری موجب مسمومیت با گاز منوکسید کربن می شود که باید هنگام استفاده از آن موارد ایمنی را رعایت کنید.

در صورت مواجه با فردی که دچار مسمومیت با گاز منوکسید کربن شده، باید سریع درب ها و پنجره ها را باز بگذاریم تا هوا جریان پیدا کند و فورا با اورژانس ۱۱۵ تماس بگیریم تا بیمار را در معرض اکسیژن غلیظ قرار دهند.

علائم مسمومیت با زغال عبارتند از:

  • خواب آلودگی
  • سر درد
  • سوزش چشم
  • کاهش سطح هوشیاری
  • مرگ

سخن پایانی

خواص درمانی کرسی سبب شده تا با پیشرفت تکنولوژی این وسیله منسوخ نشود. شما با استفاده از این وسیله می توانید از بروز بیماری ها جلوگیری کنید. به وسیله کرسی برقی می توان از بیشتر بیماری هایی که بر اثر سرماخوردگی به وجود می آیند جلوگیری کرد.

از این که با مجله اینترنتی خرید ناب همراه بودید از شما سپاسگزاریم.

5/5 - (2 امتیاز)