طرز تهیه کیک هندوانه ای شب یلدا

طرز تهیه کیک هندوانه ای شب یلدا

شب یلدا کم کم از راه می رسد و در هر سن و هر شرایطی که قرار داریم، آمدنش را به فال نیک می گیریم. در مقالات قبلی راجع به یلدا و آداب و رسوم آن صحبت کردیم و اینبار قصد داریم با کیک هندوانه ای یلدا به سراغ این شب دوست داشتنی برویم.

کیک هندوانه ای یکی از انواع کیک ها می باشد که بسیار آسان است و مناسب شب یلدا می باشد و شما می توانید بدون فر و در تابه یا در فر نیز این کیک جذاب را تهیه کنید. برای رنگ کردن کیک هندوانه ای می توانید از رنگ های خوراکی یا کمی لبو یا اسفناج استفاده کنید و این کیک ساده را تهیه کنید و در شب یلدا که طولانی ترین شب سال است کنار خانواده میل کنید. اما برای قسمت هسته های هندوانه می توانید خودتان شکلات را ذوب کنید و روی کاغذ روغنی به شکل اشک دربیاورید و یا می توانید از شکلات های اشک آماده استفاده کنید.

با مجله اینترنتی خرید ناب همراه باشید تا با درست کردن کیک هندوانه ای شب یلدا همه را غافلگیر کنیم.

کیک هندوانه یخچالی

مواد لازم کیک هندوانه یخچالی

بیسکویت پتی بور ۴ بسته
شیر ۴ لیوان
شکر ۱۲ قاشق غذاخوری
وانیل ¼ قاشق مربا خوری
شکلات تخته ای ۱۰۰ گرم
آرد ۴ قاشق غذاخوری
نشاسته ذرت ۴ قاشق غذاخوری
پودر کاکائو ۲ تا ۳ قاشق غذاخوری
خامه قنادی ۵۰۰ گرم
شکلات چیپسی به مقدار کافی
شکلات چیپسی
شکلات چیپسی

مرحله اول

جهت تهیه این کیک مناسبتی و خوشمزه، نیاز به یک قابلمه مناسب داریم که در آن شیر، شکر، پودر کاکائو، آرد و نشاسته ذرت را بریزیم و بعد از آن مواد را مدام مخلوط می کنیم تا نشاسته کاملا حل شود.

حالا زمان آن رسیده که قابلمه را روی حرارت با شعله ملایم قرار دهیم.

مرحله دوم

در این زمان باید موادی که داخل قابله هستند و روی حرارت قرار دارند را به صورت مداوم و یکنواخت هم بزنیم تا از حالت شل بودن خارج شوند و به غلظت مناسب برسند. زمانی که مواد ما به غلظت دلخواه رسید آن را از روی حرارت برداشته و وانیل و شکلات تخته ای را اضافه می کنیم و تا حدی مخلوط می کنیم تا شکلات آب شود.

مرحله سوم

همانطور که می دانید برای تهیه کیک می توان از قالب های متفاوتی استفاده کرد که پیشنهاد مجله اینترنتی خرید ناب برای تهیه این کیک، قالب کمربندی است.

قالب کمربندی کیک
قالب کمربندی کیک

مرحله سوم مرحله ای است که باید کف قالب کمربندی را با کیسه فریزر بپوشانیم و در ادامه یک ردیف بیسکویت پتی بور اطراف قالب کنار هم بچینیم. برای ردیف بعدی باید مقداری بیسکوییت ها را به سس شکلاتی آغشته کنیم.

مرحله چهارم

زمانی که بیسکوییت ها را به سس شکلاتی آغشته کردیم، آن را به بیسکوییت اول می چسبانیم و همین رویه را تکرار می کنیم تا به قسمت مرکزی قالب برسیم و هر چقدر از سس شکلاتی باقی مانده است را روی بیسکوییت ها می ریزیم و قالب را در یخچال می گذاریم.

مرحله پنجم

در این مرحله اجازه می دهیم کیک به مدت ۱۲ ساعت درون یخچال بماند. پس از گذشت این زمان کیک را از یخچال خارج می کنیم و درون ظرف سرو منتقل می کنیم. در ادامه خامه قنادی را به مدت ۱۰ دقیقه با همزن برقی هم می زنیم.

مرحله ششم

نوبتی هم باید نوبت به رنگی کردن خامه می رسد. برای این کار خامه را به دو قسمت تقسیم می کنیم و به یکی از آنها رنگ سبز خوراکی اضافه می کنیم (می شود از رنگ اسفناج هم استفاده کرد) و کناره های کیک را کاور کنیم.

قسمت بعدی خامه که سفید هست را روی کیک ریخته و می پوشانیم.

مرحله هفتم

در آخر کمی از بریلو قرمز (بریلو محصولی است ژله مانند که برای تزیین کیک و شیرینی از آن استفاده می شود)ره به  روی خامه سفید می ریزیم و به اندازه ای که یک سانت از خامه سفید باقی بماند کاور می کنیم، سپس با شکلات چیپسی اشکی تزئین کرده و سرو می کنیم.

کیک هندوانه ای
کیک هندوانه ای

سخن آخر

دوستان عزیز و همراهان مجله اینترنتی خرید ناب، شب یلدا و آیین مختص به این شب، یک میراث فرهنگی بشمار می رود که از نسل های قبل به ما رسیده و بهتر است با زنده نگه داشتن این آیین امانت دار خوبی برای آیندگان باشیم.

پیشاپیش یلدا فرخنده باد.

5/5 - (2 امتیاز)