مکان های گردشگری تهران

مکان های گردشگری تهران

همیشه در ذهن ما شهرهایی هستند که مقاصد گردشگری به شمار می آیند. مانند اصفهان، شیراز ، مشهد و چند نمونه دیگر اما کمتر به این فکر می کنیم که شهرهایی مانند تهران هم ممکن است جاذبه هایی برای گردشگردی و سفر داشته باشند.

بر خلاف تصور تهران جاذبه های زیادی دارد که بعضا این جاذبه ها منحصر به فرد هستند که برخی از اهالی تهران هم از این اماکن بازدید نکردند. مجله اینترنتی خرید ناب قصد دارد سفری کوتاه به تهران داشته باشد تا کمی بیشتر از حد تصوراتمان با این شهر آشنا شویم.

تهران

تهران پایتخت ایران و پرجمعیت‌ترین شهر کشور است که پیشینه زندگی در آن به دوران نوسنگی بازمی‌گردد. این شهر در دوره صفوی اهمیت بسیاری پیدا کرد؛ اما اوج رونق و شکوفایی آن را به دوره قاجار نسبت می‌دهند؛ زمانی که به‌عنوان پایتخت انتخاب شد. تهران در پهنه‌ای بین دو کوه و کویر و در دامنه‌های جنوبی البرز گسترده شده‌ است و ۷۳۰ کیلومتر مربع مساحت دارد. این شهر دارای اقلیم نیمه خشک است.

jivhk
تهران

 این شهر با داشتن مراکز تفریحی مدرن و متعدد مانند پارک‌های جنگلی، برج میلاد، باغ وحش، شهربازی، مراکز خرید، انواع رستوران و کافه، می تواند یکی از بهترین مقاصد تفریحی در ایران به شمار آید.

خیابان ولیعصر

اگر با تهرانی‌ها درباره خیابانی که دو طرف آن با چنار پر شده است، صحبت کنید، در همان وهله اول آدرس خیابان ولیعصر را می‌دهند. ولیعصر ۱۸ کیلومتری سال‌هاست لقب طولانی‌ترین خیابان تهران و خاورمیانه را با خود دارد و خاطرات طهران تا تهران را به تماشا نشسته است.

این خیابان ساخته شده تا جنوب تهران، میدان راه آهن را به شمال شهر در تجریش و شمیرانات وصل می‌کند. ساخت ولیعصر هم تصمیم رضا شاه پهلوی بود که می‌خواست راهی بین عمارت‌های ییلاقی و قصر مرمرش وجود داشته باشد. جالب است بدانید که در زمان ساخت این خیابان در فواصل مشخص دو چنار و یک بوته گل سرخ کاشتند که چنارها هنوز استوار هستند. نظم و ترتیب میان ۱۸ هزار چناری که در دو طرف ولیعصر کاشته شده است، اولین چیزی است که عابران را حیرت‌زده می‌کند.

پارک جمشیدیه تهران

پارک جمشیدیه یکی از پارک‌های معروف تهران و از برترین اماکن دیدنی تهران است. پارک جمشیدیه تهران به پارک سنگی جمشیدیه معروف است و در منطقه ۱ تهران قرار دارد. پیشینه تاریخی این پارک به دوران قاجار و ” جمشید دولو قاجار” باز می‌گردد. این پارک تا کنون ۲ بار بازسازی شده است. این پارک ۱۶ هکتار وسعت دارد و از بخش‌های مختلفی مانند: درختان، رود وحوضچه و نماهای سنگی تشکیل شده است. این پارک در پاییز و زمستان بهترین مناظر را به نمایش می‌گذارد و از مکان های دیدنی تهران در پاییز و زمستان به شمار می‌رود. اگر شما هم دوست دارید پاییز دل انگیز را با خش خش برگ و صدای شر شر اب در تهران تجربه کنید، سری به پارک جمشیدیه تهران بزنید.

پارک جمشیدیه تهران
پارک جمشیدیه تهران

پارک ملت

طبیعت خیابان ولیعصر و لذت بردن از آن تنها در قدم زدن در پیاده‌روی خیابان ولیعصر با درختان بلند قامتش خلاصه نمی‌شود. پارک های این خیابان آنقدر محبوب و مهم هستند که بدون هیچ تردیدی باید از آن‌ها دیدن کنید. پارک ملت را می‌توان بزرگ‌ترین پارکی دانست که در مسیر خیابان ولیعصر قرار گرفته است. این پارک قدیمی از مهم ترین جاهای دیدنی تهران است که در تقاطع اتوبان نیایش و ولیعصر قرار دارد. شگفتی های پارک از همان ابتدا پیش روی شماست. در ورودی با المان‌های شهری و مجسمه‌های مختلف تزئین شده است. فضای پارک مناسب عکاسی است و به ویژه در فصل پاییز و در اوج برگریزان بهترین لوکیشن برای عکس‌های شما است. پردیس سینمایی ملت نیز در این پارک قرار دارد.

پارک ساعی

اگر تا به حال به پارک ساعی نرفته اید، پیشنهاد می کنیم حتماً از آن دیدن کنید. در پارک ساعی درختان سرو زیادی وجود دارند که این پارک را به فضایی دلنشین تبدیل کرده است. در واقع یکی از قدیمی ترین، جذاب ترین و دیدنی ترین پارک های تهران که افراد زیادی به آن جا می روند، پارک ساعی است. در بخشی از پارک ساعی پرندگان نگه داری می شوند که به نام باغ ژاپنی معروف است. در این پارک امکانات زیادی وجود دارد که از مهم ترین آن ها می توان به این موارد اشاره کرد: زمین بازی، زمین اسکیت، زمین تنیس روی میز، فضای سبز و آلاچیق.

پارک آب و آتش

بوستان آب و آتش یکی از بوستانهای متفاوت شهر تهران با مساحتی گسترده و امکانات تفریحی مختلف همچون فانوس دریایی، مراسم نقاله خوانی، فضای بازی با آب همه روزه میزان بسیاری از گردشگران از تهران و شهرهای دیگر کشور است. پارک آب و آتش دارای آلاچیق‌ها ی متعدد برای استراحت می‌باشد. این آلاچیق‌ها دارای دو نوع با میز و صندلی و یک نوع ویژه پهن کردن زیرانداز می‌باشد و در این آلاچیق‌ها از مناظر زیبای تپه‌های عباس آباد می توان لذت برد. پارک آب و آتش یکی از جاهای دیدنی تهران است که در فصل های بهار و تابستان بازدیدکننده های بیشماری دارد.

پارک آب و آتش
پارک آب و آتش

پارک ژوراسیک

ژوراسیک پارک (دایناسورها ) یک پارک تفریحی است که در ضلع شمال فاز دوم بوستان پرواز یا پردیس کوهستانی احداث شده است . برای نخستین بار در ایران، این پارک (پارک دایناسورهای متحرک) محیطی مفرح و هیجان انگیز برای خانواده ها بویژه کودکان و نوجوانان فراهم آورده است . در این پارک زندگی نامه و روش زندگی و خوراک دایناسورها به نمایش گذاشته شده و ابعاد دایناسورها به صورت واقعی طراحی شده است.

باغ پرندگان تهران

باغ پرندگان یکی از بزرگ‌ترین باغ‌های پرندگان در خاورمیانه است که در پارک جنگلی لویزان قرار دارد. در این باغ زیبا ۳,۰۰۰ قطعه پرنده مختلف از سراسر دنیا همچون باکلان، غاز نوک فسفری، طاووس، شترمرغ، عقاب، فلامینگو، شاهین و… نگهداری می‌شود و از این نظر گزینه‌ای ایدئال برای پرنده‌گری به حساب می‌آید.

این باغ در اردیبهشت‌ماه سال ۱۳۹۲ در دو فاز افتتاح شد و در قسمت آبچر که محل نگهداری از پرنده‌هایی با قابلیت پرواز است، هیچ حصاری بین گردشگران و پرندگان وجود ندارد. بخش دیگر باغ که دشتچر نامیده می‌شود، به پرنده‌های در قفس و همین طور گونه‌های بدون توانایی پرواز اختصاص دارد. یکی از بخش‌های جذاب باغ پرندگان قطعا کبوترخانه آن محسوب می‌شود که به سبک و سیاق کبوترخانه‌های دوره صفویه در شمال غرب باغ پرندگان ساخته شده است. علاوه بر این، هنگام حضور در این باغ می‌توانید از وجود آبشارها و برکه‌های زیبا در دل طبیعتی با درختان سرسبز و زیبا بهره ببرید.

رستوران، کافه، کلبه گیاه، کافه کتاب، آلاچیق، زمین بازی کودکان، نمازخانه، سرویس بهداشتی، پارکینگ اختصاصی و… از جمله امکانات این مجموعه هستند.

باغ موزه نگارستان

یکی دیگر از کوشک باغ‌های قاجاری و جاهای دیدنی تهران در محدوده بهارستان، باغ موزه نگارستان است. این بنا به خود فتحعلی شاه قاجار مربوط می‌شود. انتساب آن به شاه بزرگ و سفاک قاجار در کنار اهمیت هنری بنا، بر ارزش آن افزوده است. در تورهای تهرانگردی همیشه یکی از دیدنی‌های تاریخی به باغ نگارستان مربوط می‌شود. از اتفاق‌های مهم تاریخی در آنجا، قتل قائم مقام فراهانی  بوده، که در حوضخانه ای که هنوز هم پابرجاست اتفاق افتاده است. در نگارستان نقاشی‌های متعلق به فتعحعلی شاه نیز دیدنی است.

باغ موزه سینما تهران

در خیابان ولیعصر و نرسیده به میدان تجریش باغ قدیمی و زیبایی وجود دارد که در انتهای آن عمارت تاریخی قرار گرفته است. باغ فردوس یکی از معروف‌ترین باغ‌های تهران است که امروزه به همراه عمارت آن به باغ موزه سینما تغییر کاربری داده و یکی از جاهای دیدنی تهران . قدم زدن در پاییز این باغ را از دست ندهید.

باغ‌ گیاه ‌شناسی

یکی از جاذبه های بسیار دیدنی تهران، باغ گیاه شناسی آن است. باغ گیاه شناسی تهران در واقع یکی از بزرگ ترین باغ های گیاه شناسی در دنیا محسوب می شود. دلیل آن هم این است که در این باغ حدود ۳ هزار گونه متنوع از گیاهان مختلف وجود دارد. در واقع هنگامی که وارد این باغ می شوید، می توانید گیاهان مختلفی که شاید برخی از آن ها را تا به حال ندیده اید و برایتان آشنا نیست را ببینید. بنابراین اگر به دنبال جایی هستید که در آن دیدنی های جدید و شگفت انگیزی وجود داشته باشد، باغ گیاه شناسی گزینه بسیار مناسبی است. برای دیدن کل این باغ باید حداقل نصف روز زمان صرف کنید.

باغ‌ گیاه ‌شناسی
باغ‌ گیاه ‌شناسی

باغ وحش ارم

باغ وحش ارم در مجتمع ورزشی تفریحی ارم سبز (پارک ارم) در غرب پایتخت قرار دارد و پایه و اساس شکل‌گیری آن به دوره قاجار می‌رسد؛ زمانی که ناصرالدین شاه در سفرهای اروپایی خود، شیفته باغ وحش شد.

در این باغ‌ وحش پنج هکتاری می‌توانید شاهد انواع پستانداران، خزندگان، آبزیان و پرندگان باشید. گوزن قرمز ایرانی، شیرهای آفریقایی، پلنگ ایرانی، گورخر، ببرهای سیبری، بابون، شانپانزه، فیل سریلانکایی، سنجاب، کفتار، تمساح پوزه کوتاه، مار پیتون، کرکس مصری، عقاب، طاووس، سارگیه، دلیجه پلیکان و درنا از جمله گونه‌هایی هستند که در این مرکز نگهداری می‌شوند. هنگام بازدید از باغ وحش می‌توانید از بخش‌های دیگری نظیر شهربازی، دریاچه قایقرانی و ماهیگیری، حمام آفتاب و استخر، سرسره آبی روباز، فضای سرسبز و باطراوت نهایت لذت را ببرید.

موزه ایران باستان (موزه ملی ایران)

موزه ملی ایران بزرگ‌ترین و مهم‌ترین موزه در کشور است که در دو ساختمان، آثاری از دوران ایران باستان و ایران پس از اسلام را در خود جای داده است.

بنای این ساختمان به دست آندره گدار فرانسوی با الهام از معماری ساسانی و ایوان تیسفون ساخته شده و با هشتاد سال قدمت، خود بنا نیز به یکی از مکان های دیدنی تهران تبدیل شده است.

در این موزه گنجینه‌هایی از دوران پارینه‌سنگی از یک میلیون سال پیش تا نسخه‌های خطی از دوران اسلامی به نمایش درآمده است.

خانه موزه مقدم

این مکان یکی از خانه‌های تاریخی و مجلل به جامانده از دوران قاجار است که متعلق به محمدتقی خان احتساب‌الملک از درباریان آن زمان بوده است که بعدها به همت فرزندانش به موزه تبدیل می‌شود.

خانه مقدم از ضلع‌ها و اتاق‌های مختلفی تشکیل شده که در هرکدام اشیای ارزشمندی مثل مجموعه قلیان، مجموعه مهر یا مجموعه‌ای از ظروف سفالی به نمایش درآمده است.

اتاق صدف یکی از اتاق‌های زیبای خانه مقدم است که با طراحی خاص خود شما را دقایقی به کنار دریا خواهد برد.

باغ موزه قصر تهران

این جاذبه از میان جاهای دیدنی تهران در گذشته زندان بوده و در واقع نخستین زندان متمرکز تهران به شمار می رود. اصل بنا قصری قاجاری بوده و بر بالای تپه ای قرار داشته است ولی بعدها به زندان تبدیل شده است. بنا، پنجره ای به بیرون ندارد و بیشتر شبیه به قلعه های نظامی است. اطراف عمارت باغ های بزرگی قرار گرفته و استخرهای و آبنماها آن را دلنشین کرده اند. هم اکنون از آن همه بنای قدیمی تنها عمارت کلاه فرنگی و ساختمانی قدیمی از قصر قاجار باقی مانده و زمین ‌های شمالی کاخ نیز در اختیار نیروهای انتظامی و قضایی است.

کاخ نیاوران

نیاوران نام کاخی در تهران است که تاریخ قاجاریه تا پهلوی را یدک می کشد. جالب است بدانید که مجموعه نیاوران در ابتدا نام کاخ کوچکی در نزدیکی روستای گرده بود اما پس از آن، در زمینی که پر از نیزار بود ساخته شد. به همین دلیل است که نام این کاخ، نیاوران قرار گرفته است.در این مجموعه اولین کاخ ساخته شده، باغ ییلاقی فتح علی شاه بود و آخرین ساختمان قاجاریه در این مجموعه هم بنای کوشک احمد بود. با روی کار آمدن محمدرضا پهلوی، دستور ساخت کاخ نیاوران هم صادر شد و در نهایت، در سال ۱۳۴۶ ساخت این کاخ با شکوه به پایان رسید.

کاخ نیاوران
کاخ نیاوران

کاخ سعد آباد

کاخ سعد آباد یکی از بزرگ ترین مجموعه کاخ های تاریخی در تهران می باشد که در وسط باغ های وسیع شمالی پایتخت بنا شده است. این کاخ زیبا محلی برای زندگی درباریان و شاهان ایرانی بوده که ساخت آن از زمان قاجاریه آغاز و در زمان پهلوی به پایان رسید. کاخ سعد آباد تهران در طی سال های مختلف و توسط استادکاران و مهندسان برجسته ایرانی و خارجی ساخته شده و مساحت آن در حدود ۳۰۰ هکتار می باشد. این مجموعه تاریخی شامل بخش های جذاب و دیدنی زیر می باشد.

  • کاخ سبز
  • کاخ ملت
  • موزه نگارستان
  • موزه برادران
  • موزه خط
  • موزه چهره های ماندگار
  • موزه ظرف
  • موزه استاد بهزاد
  • موزه مردم شناسی
  • موزه هنرهای زیبا
  • موزه مینیاتور
  • موزه نظامی
  • موزه آب

کاخ مرمر

این کاخ زیبا در مرکز تهران واقع شده و زمین آن، در ابتدا به شاهزادگان قاجاری تعلق داشت. این بنا به دستور رضا شاه ساخته شد و در ابتدا به ‌عنوان دفتر کار و محل اقامت زمستانی پهلوی اول مورد استفاده قرار می گرفت. جالب است بدانید که سازندگان کاخ مرمر در هنگام ساخت کاشی‌های گنبد برای تهیه رنگ کرم زمینه به مشکل برخوردند که توسط استاد کاشی ‌ساز پیری به نام ایزدی با بهره‌گیری از ترکیبی از طلا حل شد. تذهیب دیوارهای این کاخ به عنوان یکی از جاذبه های گردشگری تهران نیز توسط استاد طاهرزاده بهزاد صورت پذیرفت.

تئاتر شهر

مجموعه تئاترشهر هشتم بهمن ماه سال ۱۳۵۱ تاسیس شد. این مکان قبلا یکی از تفرجگاه های مردم تهران بوده و جزو جاذبه های تهران است ؛ البته در این فضا ساختمانی معروف به «مهمانخانه بلدیه (کافه شهرداری)» در آن قرار داشت که در سال ۱۳۰۹ ساخته شده بود و گاهی گروه های شعبده باز و سیرک بازان، در فضای باز اطراف این مهمانخانه به اجرای برنامه می پرداختند. مجموعه تئاتر شهر که ساختمان مدور آن یکی از شاهکارهای معماری ایران به شمار می رود، در حالی یکی از مهم ترین مجموعه های تئاتری ایران است.

نمای گنبد نیم مدور بام و ستون های قرینه اطراف آن از دور چون خیمه ای بر محوطه سنگ فرش گسترده پارک دانشجو قوام یافته چنانکه یادآور تابلوی تکیه دولت اثر کمال الملک می نمایاند. از نظر بافت ظاهری بنا، ساختما آن شبیه برج طغرل در شهر ری به نظر می رسد. دیوار بیرونی، ترکیب انتزاعی و زیبای کاشی فیروزه ای و سبز و آجر به شکل برجسته، یادآور نشانه های معماری دوره ایلخانیان است.

بازار تجریش

بازارهای سنتی هر شهر، جزو محبوب‌ترین دیدنی‌های آن است. بازار تجریش هم یکی از بازارهای سنتی تهران است که گردشگران و تهرانی‌ها حتی از قدم زدن در آن هم لذت می‌برند. این بازار ۴۰۰ حجره دارد و معماری آن مانند سایر بازارهای سنتی شامل دالان‌های طولانی و تو در تو است.

دیدنی‌های بازار تجریش یا نزدیک آن عبارتند از:

  • مساجد صاحب‌الزمان، سیدالشهدا و اعظم
  • رستوران‌ها و غذاخوری‌های بازار که همه نوع غذایی سرو می‌کنند؛ از غذاهای سنتی ایرانی مانند دیزی و کوبیده گرفته تا فست‌فودهایی مانند فلافل و پیتزا
  • امامزاده صالح
  • بازار میوه تجریش
  • بازار قائم

پیست اسکی شمشک

یکی از جاهای دیدنی تهران و مکانی زیبا و تفریحی در نزدیکی تهران در روستای توریستی شمشک که در سال ۱۳۳۷ مورد بهره برداری و در سال ۱۳۷۵ با اصلاحاتی که به عمل آمد، از سوی فدراسیون جهانی اسکی به عنوان پیست بین‌المللی شناخته شد و دومین پیست بزرگ کشور می باشد.

پل طبیعت

یکی دیگر از جاهای تفریحی تهران که محبوبیت بالایی میان ساکنین این شهر نیز دارد، پل طبیعت است.

پل طبیعت
پل طبیعت

پل طبیعت یک پل دو طبقه‌‌ی پیاده‌رو محسوب می‌شود که در محله‌ی عباس آباد تهران قرار دارد.

این پل که مدت زیادی هم از زمان ساخت آن نمی‌گذرد در حال حاضر به یکی از نمادهای شهر تهران تبدیل شده است.

این پل از نظر معماری اهمیت بالایی دارد و به‌گونه‌ای ساخته شده که از عرض بزرگراه مدرس می‌گذرد و پارک طالقانی در شرق را به پارک آب و آتش در غرب متصل می‌کند.

پل طبیعت یکی از جاهای دیدنی تهران است که تمام گردشگران مایلند آن را در برنامه‌ی تهرانگردی خود قرار دهند.

به این دلیل که پل طبیعت علاوه‌بر امکانات تفریحی بسیاری که دارد، نمای بسیار زیبایی از شهر تهران را در اختیار بازدیدکنندگان قرار می‌دهد.

بنابراین می‌توان گفت که رفتن به پل طبیعت برای تهرانگردی در شب نیز انتخابی عالی خواهد بود.

این پل که بزرگ‌ترین پل غیرخودرویی خاورمیانه و نخستین پل غیرخودرویی ایران نیز محسوب می‌شود، فضاهای بی‌نظیری برای پیاده‌روی و نشستن روی نیمکت‌ها و لذت بردن از مناظر دارد.

برج آزادی

برج آزادی بدون شک اصلی‌ترین و قدیمی‎ترین نماد تهران است که با قرار گرفتن در یکی از مهم‌ترین مسیرهای ورود به پایتخت به مسافران و تازه‌واردان شهر سلام می‌کند.

برج آزادی یا شهیاد که به دست حسین امانت از سرشناس‌ترین چهره‌های معماری ایران طراحی و در دوران پهلوی دوم ساخته شده، تنها یک بنا برای تماشا کردن از دور نیست.

شاید خیلی‌ها ندانند که می‌توان از چهار طبقه برج که به فضاهایی همچون گالری، کتابخانه و موزه اختصاص دارد دیدن و استفاده کرد.

برج آزادی با تلفیق شاخصه‌هایی از معماری ایرانی مثل کاشی، طاق‌های قوسی و باغ ایرانی با معماری مدرن می‌تواند تعریفی از تهران امروز باشد. شهری که در آن رگه‌هایی از تاریخ و مدرنیسم در بطن هویت آن تنیده شده‌اند.

توچال

مجموعه تفریحی و ورزشی توچال در شمال تهران قرار دارد و پاتوق اصلی علاقه‌مندان به کوهنوردی است. مسیر پیاده‌روی توچال به طول دو کیلومتر نیز طرفداران خاص خود را دارد که از پارکینگ اصلی تا ایستگاه اول کشیده شده است. بسیاری از افراد با هدف بازدید از بام تهران، راهی توچال می‌شوند تا از آب‌وهوای مطبوع آن استفاده کرده؛ غذای لذیذی در رستوران‌ها و کافه‌های آن میل کنند و از محیط دنج و چشم‌انداز شهر لذت ببرند.

علاوه بر این، در توچال تفریحات متنوعی برای بازدیدکنندگان وجود دارد که هر سلیقه‌ای با هر میزان بودجه‌ای را راضی نگه می‌دارند. تفریح اصلی توچال قطعا تله‌کابین آن است که از سه خط اصلی با هفت ایستگاه، یک خط تله‌اسکی و سه خط تله‌سیژ تشکیل می‌شود. این تله‌کابین که حدود ۷,۵۰۰ متر طول دارد، جزو طولانی‌ترین خطوط تله کابین دنیا به حساب می‌آید.

همچنین، پیست اسکی توچال نزدیک‌ترین پیست اسکی به تهران و اولین پیست اسکی برفگیر کشور است که ۱,۲۰۰ متر طول دارد و پایتخت‌نشینان زیادی را برای اسکی وسوسه می‌کند. در صورت تمایل می‌توانید به‌سراغ اسنوموبیل، شبیه‌ساز وی‌آر، سقوط آزاد، بانجی جامپینگ، تله‌سیژ چشمه، سورتمه، کیوب کلاب، باشگاه تیراندازی با کمان و زیپ لاین بروید و لحظه‌های خوشی برای خود بسازید.

دریاچه شهدای خلیج فارس چیتگر

دریاچه شهدای خلیج فارس که از مکان های دیدنی تهران است، در پارک چیتگر قرار گرفته و بزرگترین دریاچه مصنوعی ایران است. ایده ساخت این دریاچه در دهه ۵۰ شمسی مطرح شد اما سال‌ها زمان طی شد تا بالاخره در اواخر دهه ۸۰ ساخته شود. این دریاچه به منظور تلطیف هوای تهران در میان بافت شهری ساخته شده و در اطراف آن امکانات تفریحی و رفاهی متنوعی وجود دارند. بسیاری از افراد مسیر اطراف دریاچه را برای دوچرخه سواری و پیاده روی انتخاب می‌کنند. همچنین یک اسکله قایق سواری در دریاچه چیتگر وجود دارد که به گردشگران قایق‌های پدالی و ماهیگیری اجاره می‌دهد.

دریاچه شهدای خلیج فارس چیتگر
دریاچه شهدای خلیج فارس چیتگر

برج میلاد

برج میلاد تهران یکی از اصلی‌ترین نمادهای این شهر در کنار برج آزادی است که امکانات گردشگری کم‌نظیری دارد.

این برج با ارتفاع ۴۳۵ متر بلندترین برج ایران، سومین برج بلند خاورمیانه و ششمین برج مرتفع مخابراتی در جهان محسوب می‌شود.

برج میلاد از نظر محدوده‌ی جغرافیایی در شمال غرب تهران و منطقه‌ی کوی نصر قرار گرفته است که زیرمجموعه‌ی منطقه‌ی ۲ شهرداری محسوب می‌شود.

در مجموعه‌ی برج میلاد بخش‌های تفریحی تجاری متعددی قرار دارد که بخشی از آن‌ها در داخل برج و بخشی دیگر در محوطه قرار گرفته‌اند.

همچنین در طبقه‌ی سوم ساختمان بالای برج سکوی دید بسته قرار گرفته است که می‌توانید از آنجا چشم‌اندازی بی‌نظیر از شهر تهران را مشاهده کنید.

همچنین سکوی دید باز برج میلاد که در طبقه‌ی هفتم این برج و ارتفاع ۲۸۰ متری از سطح زمین قرار گرفته یکی از جذاب‌ترین جاذبه های گردشگری تهران است.

گنبد آسمان برج میلاد نیز در آخرین طبقه‌ی ساختمان و راس برج قرار دارد که در کنار رستوران گردان برج میلاد یکی از محبوب‌ترین بخش‌های مجموعه محسوب می‌شود.

از سوی دیگر اگر از علاقه‌مندان به بازدید از موزه هستید موزه‌ی هدایا و دست‌نوشته‌های شهرداری تهران، موزه‌ی سکه و موزه‌ی مشاهیر در برج میلاد شما را شگفت‌زده می‌کنند.

رستوران‌ها و کافه‌های متعددی که در محوطه و ساختمان راس برج میلاد قرار دارند نیز می‌توانند مکان خوبی برای گذراندن زمان و استراحت در حین بازدید محسوب شوند.

البته لازم به ذکر است که بازدید از قسمت‌های اصلی و مرتفع برج میلاد مانند رستوران گردان هزینه‌ی نسبتا بالایی دارد. با این حال استفاده از بخش‌های پایین برج و محوطه‌ی اطراف برج برای عموم مردم رایگان است.

کلام آخر

دوستان ، تهران دارای اماکن گردشگری و تفریحی فراوانی است و ما فقط به بخشی از آنها اشاره کردیم اما زمانی که به تهران سفر کنید متوجه این موضوع خواهید شد که برای سر زدن به جاذبه های تفریحی این شهر ، باید روزهای زیادی را صرف کنید. امیدوارم به تهران سفر کنید و خاطرات خوبی با خود به یادگار ببرید.

5/5 - (1 امتیاز)