رنگ های خنثی در طراحی داخلی

رنگ های خنثی در طراحی داخلی

هرکس که علاقه ای به طراحی معماری و دکوراسیون داخلی داشته باشد میداند که راه های بیشماری برای انجام طراحی داخلی و دکوراسیون وجود دارد. در حالی که یک خانواده ممکن است به رنگ های روشن و بافت های نرم و تعداد زیادی گیاهان داخلی علاقه داشته باشند ؛ یک زوج جوان ممکن است تمایلشان به رنگ های خنثی و مینی مالیسم بییشتر باشد

رنگ های خنثی باعث می شوند رنگ های روشن بدرخشند و جلوه زیبایی به دکور منزل شما بدهند.وقتی صحبت از طراحی می‌شود، “هیچ عنصر واحدی اثرگذارتر از رنگ نیست”. رنگ‌هایی که شما در طراحی خود جا داده اید می‌تواند ظاهر، احساس و درک شما را کاملاً تغییر دهد.

به همین دلیل باید رنگ دکوراسیون و طراحی داخلی خود را عاقلانه انتخاب کنید و در ادامه با مجله اینترنتی خرید ناب همراه باشید

رنگ های خنثی

رنگ‌های خنثی سایه‌های خاموشی هستند که به نظر می‌رسد فاقد رنگ هستند، اما اغلب دارای رنگ‌های زیرین هستند که با نورهای مختلف تغییر می‌کنند. نمونه هایی از رنگ های خنثی عبارتند از بژ، مایل به قرمز، خاکستری، کرم، قهوه ای، سیاه و سفید. در حالی که رنگ های خنثی در چرخه رنگ نیستند، آنها مکمل رنگ های اصلی و فرعی هستند.

می‌توانید رنگ‌های اصلی مانند قرمز، سفید و آبی را ترکیب کنید تا طیفی از رنگ‌های دیگر ایجاد کنید. رنگ های ثانویه نتیجه ترکیب دو رنگ اصلی مانند سبز (زرد به علاوه آبی)، نارنجی (زرد به علاوه قرمز) و بنفش (قرمز به علاوه آبی) هستند.

رنگ های خنثی
رنگ های خنثی

رنگ های خنثی می توانند از نظر تن پیچیده باشند، زیرا ترکیب رنگ های مختلف سایه های منحصر به فردی ایجاد می کند. به عنوان مثال، خاکستری ترکیبی از خاکستری روشن و بژ، با رنگ های زرد در نور طبیعی و خاکستری در نور فلورسنت است. (نور طبیعی به نور تولید شده از منبع طبیعی مانند خورشید اشاره دارد.)

استفاده از رنگ زرد در ترکیب با رنگ های خنثی در طراحی داخلی

وقتی در دکوراسیون یک فضا از یک رنگ خنثی مثل رنگ طوسی به تنهایی استفاده شود، فضا سرد و بی روح به نظر می‌آید، اما استفاده از یک رنگ گرم مثل زرد یا طلایی در ترکیب با رنگ های خنثی در طراحی داخلی می‌تواند بر جذابیت و درخشان بودن چیدمان منزل اضافه کند، گاهی میتوان با اضافه کردن چند کوسن این تغییر را به وجود آورد، یا می‌توانید رنگ یکی از مبل ها یا رنگ پرده را تغییر بدهید یا حتی از تابلوهایی با رنگمایه زرد و طلایی استفاده کنید.

رنگ آبی در ترکیب با رنگ های خنثی

اگر به دنبال ایجاد حس آرامش و آسایش در طراحی دکوراسیون داخلی هستید از ترکیب رنگ طوسی، سفید و طیف های مختلف آبی استفاده کنید.

استفاده از وسایل چوبی یا فلزی با ترکیب رنگ طوسی و آبی حس دلنشینی به وجود می آورد، مبلمان خاکستری به همراه کوسن هایی با طیف های مختلف آبی و حتی طرح دار ترکیب بسیار خوبی را به وجود خواهند آورد، برخلاف اینکه در نگاه اول ممکن است این رنگ ها، رنگهای سردی به نظر برسند اما با دقت در انتخاب طیف های آبی می توانید ترکیب جذابی درست کنید، حتی از دید مجله اینترنتی خرید ناب، شما می توانید رنگ دیـوارها را تغییر دهید و به جای سفید یا کرم از رنگ آبی یا سورمـه ای استفاده کنید.

رنگ‌های خنثی رومانتیک

هرگز قدرت رنگ صورتی را دست کم نگیرید. استفاده از رنگ صورتی کمرنگ، فضای بسیار جذابی را ایجاد می‌کند. ترکیب این رنگ با رنگ قهوه‌ای، ترکیب فوق العاده‌ای خواهد شد.

پس‌زمینه‌هایی از رنگ خنثی

توجه داشته باشید که انتخاب پس‌زمینه‌هایی از رنگ‌های خنثی می‌توانند انتخاب‌های فوق العاده‌ای برای فضای خانه شما باشد. اگر عاشق رنگ‌های ملایم هستید، حتما مراقب تناژ رنگی سبز یا طلایی باشید. در فضایی که رنگ سفید وجود دارد، انتخاب رنگ‌های خنثی با تناژ قهوه‌ای و یا عسلی گزینه‌های مناسبی هستند.

خاکستری‌های رنگی

سایه‌های رنگ خاکستری می‌توانند گرم یا سرد باشند. اگر عاشق رنگ خاکستری هستید می‌توانید در دکوراسیون داخلی از رنگ‌های خاکستری مختلفی در کنار یکدیگر استفاده نمایید.

شناخت شما از شلف و کاربردهای آن در منزل این اجازه را به شما می دهد که حتی شلف هایی با رنگ های خنثی با ترکیب خاکستری رنگی را در دیزاین خانه بکار ببرید.

خاکستری‌های رنگی
خاکستری‌های رنگی

رنگ‌های خنثی تیره

دیوارهایی با رنگ‌های تیره خنثی می‌توانند فضای زیبا و دنجی را ایجاد نمایند اما یک خطا می‌تواند فضای اتاق را به یک غار دلگیر تبدیل کند. برای جلوگیری از این کار می‌توانید از رنگ سفید استفاده کنید تا تیرگی فضا را بگیرد. همچنین استفاده از وسایل دکوراتیو قرمز نیز می‌تواند بسیار کمک کننده باشد.

رنگ‌های خاکستری تیره

مجموعه‌ای از رنگ‌های خاکستری غالبا رنگ‌هایی تیره نیستند. در صورت استفاده درست از این رنگ‌ها، می‌توانید فضایی بسیار زیبا و آرام ایجاد نمایید.

رنگ‌های خنثی کلاسیک

عشق خود را به رنگ‌های خنثی از طریق ترکیب رنگ خنثی در دکوراسیون داخلی در مبلمان، فرش و سایه روشن‌ها در منزل پیاده سازی کنید. نقره‌ای، خاکستری ذغالی و سفید را برای تزئینات مهیج منزل ترکیب کنید و یا اینکه می‌توانید این ترکیبات را با رنگ طلایی در بخشی از خانه ایجاد نمایید. دوزهای کوچک رنگی نمی‌توانند جلوه دیوارهای خاکستری رنگ را بگیرد.

نقش مهم نور در طراحی داخلی و رنگ خنثی

نور اتاق بر نحوه خواندن رنگ توسط چشمان شما تأثیر می گذارد. نور مصنوعی تمایل به رنگ زرد دارد، بنابراین نورهای خنثی گرمتر را تشدید می کند.

هنگام انتخاب طرح های رنگی خود عواملی مانند فصل، زمان روز، موقعیت خورشید و مکان اتاق را در نظر بگیرید. به عنوان مثال، نورپردازی تاکیدی یا نور طبیعی از شمال رنگ آبی ایجاد می کند و رنگ های خنثی را تیره تر و کمتر اشباع می کند، در حالی که نور شرقی یا غربی رنگ گرم تری ایجاد می کند. رنگ سفید در سایه های مختلف وجود دارد. آنها همچنین بسته به نور طبیعی متفاوت ظاهر می شوند. این رنگ ها در مورد نورپردازی های آشپزخانه هم کاربرد دارد.

اگر برای نور خانه یا محل کارتان به دنبال لوستر هستید مقاله راهنمای خرید لوستر را مطالعه کنید.

الگوهای هندسی چندگانه

اگر فکر می‌کنید که طرح‌ها و ترکیبات ساده از رنگ‌های خنثی نمی‌تواند برای شما هیجان انگیز باشد، می‌توانید از طرح‌‌های هندسی استفاده کنید. به عنوان مثال می‌توانید از خطوط مستقیم برای اتاق‌های غذاخوری استفاده نمایید و از طرح‌های دوار در مکان‌های دیگر استفاده نمایید.

الگوهای هندسی چندگانه
الگوهای هندسی چندگانه

شما می‌توانید با ترکیب رنگ‌های خنثی و سایر رنگ‌ها با طرح‌های هندسی، فضایی بسیار زیبا و جذاب ایجاد نمایید.

کلام آخر

همان‌طور که خواندید، ترکیب رنگ خنثی در دکوراسیون داخلی، می‌توانند فضایی بسیار آرام و زیبا را برای محیط شما ایجاد نمایند، کافی است هر رنگ را در مکان درست و با ترکیب با رنگ‌های دیگر استفاده نمایید و اگر قصد انجام این کار را دارید، حتما به با افراد متخصص این امر مشورت کنید و نتیجه آن را با مجله اینترنتی خرید ناب و دیگر دوستانتان به اشتراک بگذارید.

5/5 - (1 امتیاز)