زیبا سازی بالکن خانه

زیبا سازی بالکن خانه

در گذشته های نه چندان دور، خانه هایی با حیاط های بزرگ و فضای سبز چشم نواز همراه با یک حوض آب که در آن ماهی های قرمز وجود داشت از نکات عادی زندگی محسوب می شد که کم کم ابعاد حیاط ها کوچک و کوچیک تر شد و زندگی آپارتمان نشینی آغاز شد که تقریبا خبری از حیاط بزرگ و سر سبز نبود و تنها فضایی که در اختیار دارشتیم بالکن های کوچک بود و هست که اغلب برای خشک کردن لباس های شسته شده از آن استفاده می کنیم و کاربرد دیگری ندارد.

اما مجله اینترنتی خرید ناب بر این باور است که می توان از همین فضای کوچک هم استفاده بهینه داشت و از شما دعوت می کند که در این مقاله همراه ما باشید.

زیبا سازی بالکن
زیبا سازی بالکن

کفپوش بالکن

کفپوش مناسب برای بالکن اهمیت بالایی دارید که پیشنهاد مجله اینترنتی خرید ناب چوب ترمو یا ترموود و کاشی های کوچک رنگی است.

چوب ترمو یا ترموود از جمله مصالحی است که مقاومت بالایی در برابر برف، باران، گرما، سرما و سایش دارد. هم‌چنین مصالحی در دسترس با قیمت مناسب است.

کفپوش بالکن
کفپوش بالکن

از آنجایی که بالکن در فضایی خارج از خانه و در معرض فضای باز است، میتوان از مصالحی مانند چوب که باعث ایجاد فضایی گرم و صمیمی می‌شود، استفاده کنید.

کف بیشتر بالکن‌ها سنگ یا موزائیک است که شاید چهره قشنگی نداشته باشد و بی رنگ و روح باشد. می‌توانید برای پوشاندن کف بالکن از کاشی‌های رنگی‌ استفاده کنید. این کار باعث می‌شود انگیزه بیشتری برای استفاده روزمره از آن‌جا داشته باشید.

البته در مواقعی هم می توان از چمن مصنوعی هم استفاده کرد که این مورد را در اولیت های اول خود قرار ندهید تا زحمت نظافت کمتری را متحمل شوید.

اما در انتها اگر توان مالی شما به اندازه ای نیست که بخواهید هزینه بالایی داشته باشید، از فرش های کوچک استفاده کنید.

تزیین بالکن با گل طبیعی

در مرحله بعد باید به فکر دیوار ها و فضای بالاتر از کف بالکن بود که به سراغ گل و گلدان می رویم. می توان از گلدان هایی که به دیوار وصل می شوند و از آن ها شکوفه هایی رنگی آویزان است، در بالکن استفاده کرد. این گل های زیبا فضایی بسیار دوستانه و پر انرژی را ایجاد خواهند کرد.
استفاده از آن ها آسان است و نمای دور و بیرون از خانه این شکوفه ای رنگارنگ، می تواند نه تنها زندگی را به فضای خانه و بالکن، بلکه به کل ساختمان اضافه کند.
این گل ها می توانند کل محله را زیباتر نشان دهند.
استفاده از گل های رنگی، یکی از ساده ترین ایده های تزیین بالکن است. برای مثال می توان از گل کاغذی در بالکن استفاده کرد.
علاوه بر این می توان از گل های گلدانی مخصوص حیاط نیز برای تزیین بالکن استفاده کرد.

گل و گیاهان مناسب برای بالکن

با دانستن تمام نکاتی که گفته شد حالا بسته به این که بالکن شما شمالی یا جنوبی است میتوانید از این گل های طبیعی برای تزیین بالکن خود استفاده کنید

گل مناسب بالکن شمالی : گل مناسب بالکن جنوبی:
۱ گل حنا گل کاغذی
۲ گل گوشواره ای نیلوفر
۳ فیل گوش یا کالادیوم گل انارک
۴ تمام گونه های بگونیا عشقه
۵ زنبق یا سوسن سفید اقاقیا
۶ بنفشه پیچ امین الدوله
۷ پیچک شمعدانی
۸ هوستا گل یاس
۹ زبان در قفا و گل تورنیا انواع کاکتوس و ساکولنت ها
۱۰ نعنا ، شوید جعفری آویشن، مریم گلی، رزماری

میز مناسب بالکن

برای نوشیدن چای یا خوردن یک عصرانه در بالکن بهتر است از میزهای کوچک بیضی یا گرد استفاده کرد که مشکل رفت و آمد را کمتر کند و یا اگر فضای بالکن خیلی کوچک بود از میزهای هوایی که به دیوار یا نرده متصل می شوند استفاده کنید تا حداقل فضا را اشغال کنند.

میز مناسب بالکن
میز مناسب بالکن

مبلمان یا صندلی تاشو برای بالکن

معمولا دوست داریم در فضای بالکن، مبل یا صندلی برای نشستن و سپری کردن وقت خود قرار دهیم اما معمولا با کمبود جا مواجه می‌شویم. بهترین راه‌حل استفاده از مبلمان و صندلی کم جا و تاشو است تا به‌راحتی بتوان از فضایی که در بالکن در اختیار داریم، بهینه استفاده کنیم.

انتخاب رنگ های مناسب برای بالکن

نکته مهم بعدی در خصوص رنگ هایی است که برای دیزاین و طراحی بالکن استفاده می کنید.
در انتخاب این رنگ ها باید به شدت دقیق بود و انتخابی هوشمندانه داشت.
برای این منظور در ایده تزیین بالکن به شما پیشنهاد می شود که حتما تا جای ممکن رنگ های ملایم و خنثی را برای رنگ آمیزی نرده ها انتخاب کنید.

به این ترتیب رنگ های تیز و قوی بالکن مانعی برای ترکیب شدن این فضا با محیط و مناظر طبیعی اطراف نخواهند شد.
رنگ های پاستلی ملایم و رنگ های نرم و خنثی می توانند انتخاب شوند.
در آموزش طراحی دکوراسیون داخلی روی نحوه استفاده از رنگ ها و کاربرد و تاثیری که دارند کاملا توضیح داده شده است.

در دکوراسیون خود حس حریم خصوصی را ایجاد کنید

در طراحی و چیدمان بالکن نباید اجازه دهید فضاهای مشترک غرایز و خلاقیت طراح را خنثی کند.
این مورد خصوصا برای مواردی مهم است که فضای بالکن مورد نظر به صورت مشترک با همسایه است.
در نتیجه باید با استفاده از یک سری وسایل و تقسیم و جداسازی فضاها، توهم حریم خصوصی را ایجاد کرد.

این ایده تزیین بالکن می تواند فضایی چشم گیر برای نشیمن خانگی ایجاد کند. می توان به جای مبل و صندلی، از یک نیمکت باریک و کشیده چوبی استفاده کرد.
روی این نیمکت را با یک کوسن، بالشت و پتو دیزاین کنید تا به همان اندازه راحت و نرم شود.

استفاده از ریسه های نوری

نورپردازی در شب، فضای خاص و زیبایی به بالکن شما می دهد که برای استفاده از آن می توان از ریسه های ال ای دی که مصرف برق کم و نور مناسبی دارند استفاده کرد که در صورت تمایل می توان ریسه ها را به صورت رشته ای از سقف آویزان کرد یا بر روی دیوار و از قسمت های پایین گلدان ها عبور داد.

ریسه های نوری
ریسه های نوری

اعمال سلیقه های شخصی در دکوراسیون بالکن

برای دیزاین بالکن به چند نکته توجه کنید که شاید برای رسیدن به فضای دلخواه کمکتان کند.

ابتدا سلیقه خود را در دیزاین و چیدمان بالکن اعمال کنید تا از رفتن به بالکن لذت ببرید.

گاهی وسایلی در خانه وجود دارد که استفاده زیادی از آن نمی شود اما در فضای بالکن نه تنها استفاده می شود بلکه حس نوستالژی به شما می دهد.

مثلا سماوری که قدیمی شده است را در خانه به عنوان یک وسیله دکوری استفاده می کنید اما اگر همان سماور در فصل سرما در بالکن قرار بگیرد مورد استفاده قرار خواهد گرفت و لذتبخش خواهد بود.

در پایان مجله اینترنتی خرید ناب پیشنهاد می کند برای آرامش روح و جذاب تر کردن فضای خانه، حتما از بالکن ها استفاده کنید و فضای سبز کوچکی در خانه خود ایجاد کنید تا کمی از دغدغه های روزمره خود دور شوید.

امتیاز این مقاله